جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
صفحه اصلی کتابخانه
> جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
و
یا
بجز
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
نویسنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
نویسنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
تنها فرادادههای دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
نوع منبع:
کتاب
تمام موارد
فرمت:
تصویر
تمام موارد
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
*برای جستجوی عین عبارت , عبارت مورد نظر را درون گیومه ("") قرار دهید . مانند : "تاریخ ایران"
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
22566
تعداد رکورد ها : 314143
عنوان :
ترجمه کتاب الکشف عن منهاج الادله فی عقاید المله
نویسنده:
محمدعلی محب الرحمان
نوع منبع :
رساله تحصیلی , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
چکیده
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
زبان :
فارسی
چکیده :
حقایق هستی واحد بوده و تکثرناپذیرند و فهم آنان بر ضرورتی از ناحیة عقل و دعوتی مصرانه ازسوی دین استوار است، اما تمام آنها به فهم تمام آدمیان در نمی آید و همین فریاد عجز فلسفه است؛ اما دین آمده است تا تمام مردم را از فهم و عمل بر طبق آن حقایق بهره مند کند و به دنبال آن بود. که تمثلات و تنزلات آن حقایق به گزاره های دینی بدل شده گزاره هایی که فهم ساده آنهاتضمین کننده مصالح عموم آدمیان است و تأویل آنها منحصر و مختص به عالمان است. برای رسیدن به هر کدام از این حقایق سه راه وجود دارد: راه دقیق و عمیق و استوار فلسفه، راه ساده وبرهانی و عامه پسند دین و یا راه پرپیچ و خم و بی محتوای عقلی در میانة مردم و فیلسوفان بهترین راه برای عموم مردم راه دوم است و برای فیلسفوان راه اول مناسب است و راه سوم که اشعریان و معتزلیان از آن رفته اند هم خطا است و هم مضر. این مدعای فیلسوفی بزرگ از غرب دنیای اسلام است. ابن رشد فیلسوف قرن ششم، اندیشمندی است که در فلسفه به ارسطو توقف کرده است و در فقه از یکی از ظاهرگراترین فرقه های زمان خویش حمایت می کند. خدا وجوددارد. راه دینی، یقینی و عمومی رسیدن به این حقیقت کدام است؟ خدا یکی است. راه دینی، یقینی و عمومی رسیدن به این حقیقت کدام است؟ چه صفات و چه رفتارهایی را می توان به خدا نسبت داد؟ کدامشان حقیقی و کدامشان دینی است و راه رسیدن به آنها چگونه است؟ متکلمان زمان ابن رشد که قرار بود پاسدار دین باشند، در اکثر این موارد به مسیری قدم گذاشتند که نه عالمانه بود و نه دینی و نه برای عموم مردم قابل فهم بود. اینان بر مبنای فهم خطای خویش، هر روز دین را به شکلی تغییر دادند و فواید آن را از میان بردند و تشتت را برای مسلمانان به ارمغان آوردند. ابن رشد از تک تک موارد بالا و از راه متکلمان مفصلا بحث می کند. در تمام این موارد، آنچه برای آدمیان، مفید و ضروری است، معنای روشن عبارتهای دینی است و نه تأویل آن. اما تأویل نیزجایی و جایگاهی دارد که ابن رشد خاتمه کتاب را به آن اختصاص داده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ترجمه قسمتی از کتاب«شرح حکمه الاشراق»(تألیف قطب الدین شیرازی)
نویسنده:
سید علی حسینی هوشیار
نوع منبع :
رساله تحصیلی , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
چکیده
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
زبان :
فارسی
چکیده :
کتاب حکمه الاشراق، تصنیف شیخ شهاب الدین سهروردی و شرح قطب الدین شیرازی است. مؤلف ابتدا به شرح حال مصنف؛ یعنی شیخ اشراق(سهروردی) به طور اختصار می پردازد و سپس شرح حال شارح آن یعنی قطب الدین شیرازی را بیان می کند. رساله حاضر متشکل از چند فصل است شامل: سبب بیم دادن و آگاهی یافتن برنهانیها، و اینکه «صورت کائنات به طور پیوسته و همیشگی در عالم برزخ استوارند» و «صور کائنات باید تکرار شوند» نتیجه ای که مترجم از این شرح به آن رسیده به این قراراست؛ صورت های کائنات که نفس بر آنها آگاهی می یابد اگر اثر آنها در نیروی ذاکره باقی نماند، حکمی و اثری برای آن نخواهد بود، و به شیوه های سیر و سلوک و صاحبان عبرت و راز توفیقات الهی می پردازد. رساله فوق جز کتاب«شرح حکمه الاشراق» منبع دیگری ندارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ترجمه و بررسی آراء آلوین پلانتینجا در باب عقل و باور به خدا در کتاب ایمان و عقلانیت
نویسنده:
بهناز صفری میان رشیدی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
چکیده
متن ناقص پایان نامه
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
زبان :
فارسی
چکیده :
در این پایان نامه دیدگاه قرینه گرایان و بنیان انگاران چون(توماس آکویناس ) در مورد عقاید پایه و عقاید غیرپایه مطرح شده است و در پی آن دیدگاه قائلین به معرفت شناسی اصلاح شده، مطرح شده و در نهایت به این بحث ختم شده است که باور به خدا جزو عقاید واقعا" پایه هست
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ترجمه نیمی از کتاب اهم الفرق الاسلامیه السیاسیه و الکلامیه
نویسنده:
احسان الله مویدی زاده
نوع منبع :
رساله تحصیلی , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
چکیده
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
زبان :
فارسی
چکیده :
رساله حاضر تحت عنوان ترجمه نیمی از کتاب الفریق الاسلامیه السیاسیه و الکلامیه است که تالیف البیر نصری نادر می باشد. در رساله از مهمترین فرق سیاسی و کلام اسلامی بحث شده است که از فرقه ها شروع می شود سپس جدال در مسائل کلامی با معتزله را مطرح می کند که بحث آنها درباره فهمیدن حقیقت وحی تحت انوار عقل است و سپس عقیده عقل را مطرح کرده که این بحث از طرف اهل حدیث مطرح گردیده است؛ بدین صورت محقق فرقه های اسلامی را مورد بررسی قرار داده و امتیازات و اختلافات مهم فرقه ها را ذکر می کند. جهت تدوین رساله حاضر از روش کتابخانه ای بهره گرفته شده است
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ترجمه و تحقیق کتاب " درآمد کوتاهی بر فلسفه، کلام و عرفان اسلامی"
نویسنده:
محمدبخشی فعله
نوع منبع :
رساله تحصیلی , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
چکیده
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
فلسفه اسلامی
چکیده :
این رساله ترجمه و تحقیقی است از کتابی انگلیسی با عنوان فلسفه کلام و عرفان اسلامی درآمدی کوتاه که توسط پروفسور ماجد فخری به نگارش در آمده است. هدف کتاب این است که خواننده را با فلسفه کلام و عرفان آنگونه که در بافت اسلامی توسعه یافتند و بر هم تکامل و تعامل از آغاز تا انجام با اشاره به ریشه های یونانی و یونانی مابی فلسفه اسلامی بپردازد. ایشان به گونه ای موجز و در عین حال کافی و وافی جریانات اشخاص نوشته ها مفاهیم و مسایل اصلی فلسفی کلامی و عرفانی و مناسبات درونی میان آنها را برجسته کرده و به بررسی برخوردها و مشاجرات میان گروه های مخالف و مدافع فعالیت فلسفی پرداخته است. از امتیازات دیگر این کتاب پرداختن به این موضوع ها می باشد: توسعه فلسفه نظام مند در اسلام، کلام، عرفان و توسعه تصوف، تعامل اسلام با فلسفه و الهیات غربی، جریانهای معاصر فکری جهان اسلام. پروفسور ماجد فخری فیلسوف و متفکر لبنانی استاد ممتاز و بازنشسته دانشگاه جورج تاون واشینگتن می باشد که اینک ساکن ایالات متحده آمریکاست. عمده تخصص ایشان در زمینه تاریخ فلسفه اسلامی و همچنین فلسفه اخلاق است. کتاب معروف ایشان سیر فلسفه در جهان اسلام است که توسط جمعی از مترجمان به فارسی ترجمه شده است. در این تحقیق علاوه بر ترجمه کتاب که تلاش ما در آن ارائه ترجمه ای روان و در عین حال دقیق بوده است برخی توضیحات و تعلیقات را در جهت تکمیل نمودن مباحث کتاب به آن افزوده ایم. در مواردی نیز که کاستی و نقصی در مطالب کتاب مشاهده می شد و بررسی و نقد آنها پرداخته ایم. در پایان نیز واژه نامه انگلیسی-فارسی که در برگیرنده اصطلاحات فلسفی، کلامی و عرفانی به کار رفته در کتاب است تنظیم کردیم.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ترجمه و تحقیق بخش معرفت شناسی دائرةالمعارف راتلج
نویسنده:
محمدرضا عامری برکی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
چکیده
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
زبان :
فارسی
چکیده :
هدف پژوهش : ترجمه و تحقیق بخش معرفت شناسی دائره المعارف راتلج برای بررسی و تحقیق موضوع معرفت شناسی روش پژوهش : مراجعه به اصل مقالات دائره المعارف راتلج و ترجمه آنها و نیز تحقیق و پژوهش پیرامون موضوع اصلی یعنی معرفت شناسی در کتابها یا نوشته ها یا مقالات مربوط به بحث معرفت شناسی و گلچین کردن عبارات و مطالب مربوط به معرفت شناسی و انتقال آنها با پایان نامه نتیجه کلی : اینکه موضوع معرفت شناسی یکی از مهمترین و اساسی ترین شاخه های فلسفه می باشد و موضوع مهمتر و قابل توجه اینکه یکی از پر طرفداراترین و نیز مطرح ترین موضوعات فلسفی در جهان معاصر بوده که توجه بسیاری از فلاسفه و محققین و دانش دوستان را به خود معطوف داشته است و این ضرورت پردازش بیشتر و معرفی بیشتر برای این موضوع را نمایان می سازد
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ترجمه و تحقیق بخشی از کتاب The philosophy of Mind و تطبیق آن با علم النفس ملاصدرا
نویسنده:
زینب خاتون مجیدی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
چکیده
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
چکیده :
هدف پژوهش ترجمه قسمتی از کتاب فلسفه ذهن نوشته پیتر اسمیت و ا. ر. جونز و تطبیق آن با علم النفس ملاصدرا برای روشن شدن حقیقت نفس بدن و رد نظریه ثنویت دکارتی می باشد. روش پژوهش کتابخانه ای است. طرح پژوهش : مقایسه تفکرات دکارت و ملاصدرا در مورد علم النفس صررایی در ارائه پاسخ به مشکلات فلسفی معاصر می باشد. نتایج بیانگر این مطلب است که دکارت و ملاصدرا هر دو معتقد به نفس مجرد و بدن مادی می باشند ولی دکارت میان آن دو تفاوتی عظیم را باور دارد ( ثنویت) درحالی که ملاصدرا نفس و بدن را رد خارج یک چیز می داند و معتقد است فقط در ذهن می توان آن دو را جدا کرد پس نفس یعنی خود بدن و بدن مرتبه نازله نفس است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ترجمه و تحقیق در کتاب «تاریخ منطق صوری»
نویسنده:
مجیدشریعتی فر
نوع منبع :
رساله تحصیلی , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
چکیده
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
زبان :
فارسی
چکیده :
«تاریخ منطق صوری» بررسی سیر تحول منطق قدیم از آغاز فلسفة یونانی (قرن ششم قبل از میلاد) تا پایان عهد باستان (اوایل قرن ششم میلادی) است. این دورة طولانی را می توان به سه بخش تقسیم نمود: 1 دورة ماقبل ارسطویی ؛ از آغاز تا «جدل» ارسطو : در طول این دوره هیچ تحقیقی دربارة قواعد یا قوانین صوری انجام نمی گرفت. افلاطون مهمترین متفکر این دوره سعی کرد منطقی درست کند ، اما ناموفق ماند.2 دورة ابداعی ؛ از «جدل» ارسطو تا مرگ خروسیپوس : در طول این دوره ، منطق بنا نهاده شد و بسیار توسعه یافت.3 دورة شارحان و حکمای مدرسی ؛ از مرگ خروسیپوس تا پایان عهد باستان : در این دوره هیچ کار بدیعی انجام نشده است و به نظر می رسد انحطاطی نیز در منطق صوری رخ داده باشد. بوئثیوس و سیمپلیکیوس آخرین منطق دانان قدیم هستند.بنابراین از میان این یازده قرن ، فقط در حدود150 سال از اهمیت واقعی برخوردار است. در حقیقت ، آن سال ها در زمرة بهترین سال های منطق در تمام طول تاریخ بشری هستند.در دورة ماقبل ارسطویی ، نحوشناسی و بعدها معناشناسی بیش از خود منطق توسعه یافت. در واقع ، قبل از ارسطو هیچ اصل منطقی صحیحی که فی نفسه بیان و بررسی شده باشد نمی شناسیم. اما بعضی از قواعد منطقی ، آگاهانه مورد استفاده قرار می گرفت.ارسطو برای اولین بار قوانین و قواعد منطقی را بیان نمود و این کار را به گونه ای انجام داد که به صورت کاری عظیم و فوق العاده نمایان شد. این نکته گفته شده که هیچ مقوله عام ذهنی پس از ارسطو کشف نشده است. این مطلب احتمالاً در مورد منطق صوری نیز گفته شده است ، البته ارسطو همة منطق صوری را کشف نکرده ، اما به خاطر بیشترین ایده های اساسی مدیون او هستیم. مهمترین شاگرد ارسطو و اولین رئیس مدرسة مشائی بعد از مرگ ارسطو ، ثئوفراستوس است. وی به طور قابل ملاحظه ای در شکل گیری و تکوین «منطق کلاسیک» مؤثر بود و شاید راهی به منطق رواقی مگاری گشود. گسترش منطق صوری در دوران باستان در آثار متفکران متعلق به مکاتب مگاری و رواقی به اوج خودش رسید. در میان مگاریون و رواقیون منطق دانان بسیار بزرگی وجود داشتند و سطح کلی دقت صوری به دست آمده توسط آن مکاتب قابل توجه بود. ابداع و تبیین منطق گزاره ها در قالب سیستم اصل موضوعی ، ابداع جدول های ارزش و بحث های دقیق از معنای استلزام ، نظریات معناشناسی دقیق شامل تمایزی مشخص بین قوانین منطقی و قواعد فرامنطقی استنتاج و تمایز آشکار بین مفهوم و مصداق از کشفیات آنهاست. سرانجام ، به آخرین دوره منطق قدیم می رسیم که هیچ دورة ابداعی نیست ، اما به نظر می رسد منطق زیاد مورد تحقیق و شرح قرار گرفته و نوعی از نظریات قابل قبول مشترک ، مرکب از بقایای نسبتاً ناچیز نظریات ارسطویی و نیز نظریات رواقی مگاری شکل گرفته است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ترجمه قسمتی از نجات شیخ الرئیس ابوعلی سینا
نویسنده:
محمد حسن بحری
نوع منبع :
رساله تحصیلی , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
چکیده
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ابن سینا: ابوعلی سینا
چکیده :
تحقیق حاضر که ترجمه قسمتی ازکتاب نجات شیخ الرئیس ابوعلی سیناست با مختصر شرحی از زندگانی ابن سینا آغاز می شود و در ادامه به 9 گفتار درباره معرفت نفس، نفس حیوانی، حواس درونی، قوای نفس ناطقه، قوه نظریه و مراتب آن، فراگرفتن نفس ناطقه، تربیت قوا از نظر ریاست وخدمت، فوق ادراک ، حس، تخیل، وهم و عقل، هیچ مدرک جزئی مجرد و هیچ مدرک کلی مادی نیست تقسیم می شود. در هر گفتار به شرحی در آن مقوله پرداخته شده است. این رساله از آثار، تألیفات و منابع ارزشمندی چون: قرآن کریم، اسفار صدر المتألهین، اشارات ابن سینا، تفسیر کبیر فخر رازی و.... بهره جسته است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ترجمه قسمتی از کتاب المنطق
نویسنده:
سید ضیاء الدین آقا میری
نوع منبع :
رساله تحصیلی , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
چکیده
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
محمدرضا مظفر
چکیده :
رساله حاضر تحت عنوان ترجمه قسمتی از کتاب المنطق تألیف شیخ محمد رضا المظفر می باشد که پژوهشگر ابتدا به بررسی ضرورت فراگیری علم منطق و تعریف آن پرداخته است و سپس وارد ترجمه کتاب شیخ می شود که عمده ترین مطالب مطرح شده در رساله حاضر پیرامون موضوعاتی چون تصور و تصدیق، مباحث منطقی، مفرد و مرکب، اقسام دلالت وضعی، اقسام مفرد و... می باشد که پژوهشگر حدود 25 عنوان از کتاب مرحوم را مورد ترجمه قرار داده است و به نظرمحقق، خواننده با مطالعه رساله وی با علم منطق به طور اجمالی آشنا می شود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
22566
تعداد رکورد ها : 314143
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید