جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
متکلمین
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
تعداد رکورد ها : 30
عنوان :
معنا و مصداق شناسی اهل بیت در رهیافت کلامی
نویسنده:
رضا اسماعیلی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم)
وضعیت نشر :
ایرانداک,
کلیدواژههای اصلی :
اهل بیت
,
علوم انسانی
,
قرآن
,
متکلمین
,
حدیث
,
قرآن
چکیده :
کلمه اهل بیت اصطلاحی است که در قرآن و احادیث به تفسیر آن اهتمام شده است در کلام وحی این واژه در معنای اصطلاحی به ائمه 14 معصوم اشاره شده است معنای حقیقی این واژه را در هنگام بحث از آیه تطهیر از متکلمین اسلامی می توان بر داشت کرد که به اتفاق فرق امامیه ایشان پیامبر (ص)، علی، فاطمه، حسن، حسین و بقیه معصومین تا حضرت مهدی (عج) می باشند اما فرقه اهل تسنن بر دو نظریه متوسل شدند گروهی همسران پیامبر را از اهل بیت محسوب کرده اند و دیگران حد مشترک پنج تن آل عبا را مصداق واقعی اهل بیت معنا کردند. در این متن اقوال مختلف متکلمین که نشأت گرفته از قرآن و احادیث معتبر می باشد بیان شده است و مصادیق اهل بیت (ع) را از زاویه فرق مختلف بررسی کرده ایم.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ضرورت بعثت از دیدگاه متکلمین اسلامی
نویسنده:
محمد یونس افضلی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
کلیدواژههای اصلی :
علوم انسانی
,
کلام
,
نبوت
,
وحی
,
متکلمین
,
أدلة
,
کلام
,
دین اسلام (دامنه ادیان پیشرفته)
,
Islam
,
بعثت
,
وحی
,
ضرورت
چکیده :
این تحقیق تحت عنوان ضرورت بعثت از دیدگاه متکلمین اسلامی و شامل پنج فصل می باشد. این تحقیق تنها ضرورت بعثت از دیدگاه متکلمین اسلامی بررسی گردیده است. فصل اول : شامل مفهوم شناسی ، بیان مساله و ضرورت می باشد. فصل دوم: بیان رویکردهای مختلف بعثت شناسی ذکر شدهاست. فصل سوم به مبانی اصلی ادله ضرورت بعثت پرداخته و راجع به چهار قاعده اصلی متکلمین اسلامی از آن برای اثبات دیدگاههای خود در مساله ضرورت بعثت استفاده کردهاست. فصل چهارم: به راههای اثبات ضرورت بعثت از دیدگاه متکلمین اسلامی پرداخته است و به رهیافتهای متکلمین اسلامی در اثبات دیدگاههای شان در اثبات ضرورت بعثت پرداخته است. فصل پنجم: به سه مساله مهم که ضرورت بعثت را ممکن است با چالش مواجه کند پرداخته شدهاست که عبارتند از ضرورت بعثت و مساله خاتمیت، ضرورت بعثت وکارکردهای علم و ضرورت بعثت و کارکردهای عقل.در این تحقق ثابت شدهاست که تمام متکلمین اسلامی بر حسن و امکان و همچنین ضرورت بعثت به معنای لزوم و نیازمندی بشر به آن اتفاق نظر دارند.لکن در وجوب آن، متکلمین اسلامی بر دو دستهاند. دسته ای که شان را واجب می دانند و دسته ای که وجوب آن را بر خداوند متعال نفی می کند گروه عدلیه از دستهاول اما گروه اشاعره از دسته دوم هستند. همچنین در این تحقیق اثبات شدهاست که بعثت و خاتمیت هر کدام فلسفه خاص و جداگانه خود را دارند و لذا هرگز مساله خاتمیت به ضرورت بعثت لطمه نمی زند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
حدوث و قدم از منظر حکیم لاهیجی، تلائمی میان فلسفه و کلام
نویسنده:
یاسر تقیزاده طبرسی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
کلیدواژههای اصلی :
حدوث و قدم
,
معارف اسلامی
,
متکلمین
,
13. علم کلام
,
لاهیجی، عبدالرزاق بن علی
,
هنر و علوم انسانی
,
لاهیجی، عبدالرزاق بن علی
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
لاهیجی، عبدالرزاقبن علی
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
درباره لاهیجی
چکیده :
مبحث قدم و حدوث عالم از جمله مباحثی است که مشاجرات بسیاری را میان متکلمین و فلاسفه مسلمان و حتی حکمای غیرمسلمان ایجاد کرده است.صرف نظر از عرفا که معتقد به نظریه معروف وحدت وجود میباشند و از همین لحاظ بحث از علیّت در میان آثارشان چشمگیر نیست (تا جائیکه برای برخی از آنان تصور رابطه علی، امری محال و ممتنع تصور گردیده است) برای سایر نعله های فکری اسلامی، موضوع علیت از اهمیت خاصی برخوردار است و که موجب آراء گسترده در این باب گردیده است. عدم احتیاج عله العلل و به عبارت دیگر باری تعالی به علت، یکی از مسائلی است که گروههای مختلف فکری را به چالش کشیده است. اینکه چگونه است که همه موجودات نیاز به علت دارند و در عین حال علت نخستین از این امر مستثناست یعنی فرق میان علت نخست و سایر علل و معالیل در چیست. راهگشای این مسأله را میتوان در امری جستجو کرد که به عبارت «مناط احتیاج به علت» معروف است. از همینجاست: مدخلی بر این نکته که آیا ملاک نیاز به علت حدوثاست همانطور که متکلمین برآنند و یا امکان میباشد؟ و چه ایراداتی بر این آراء وارد است؟ همچنین گروهی که عالم را قدیم میپندارند، چگونه عقیده خود را قابل جمع با احتیاج عالم به علت نخستین میدانند؟ مقاله پیش رو، به آرای متکلمین و فلاسفه راجع به حدوث و قدم عالم پرداخته و نهایتاً دیدگاههای حکیم متأله عبدالرزاق لاهیجی را در این باره تبیین می کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی حقیقت وحی در حکمت متعالیه و علم کلام
نویسنده:
طاهره راسخ
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم) , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
کلام اسلامی
,
اشاعره (اهل سنت)
,
وحی
,
معارف اسلامی
,
متکلمین
,
حکمت متعالیه
,
هنر و علوم انسانی
,
صدرالدین شیرازی، محمدبن ابراهیم
,
وحی
,
هنر و علوم انسانی
,
صدرالدین شیرازی، محمدبن ابراهیم
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
صدرالدین شیرازی، محمدبن ابراهیم
,
صدرالدین شیرازی، محمدبن ابراهیم
,
هنر و علوم انسانی
,
صدرالدین شیرازی، محمدبن ابراهیم
,
هنر و علوم انسانی
,
صدرالدین شیرازی، محمدبن ابراهیم
,
هنر و علوم انسانی
چکیده :
هدف از این تحقیق بررسی حقیقت وحی است و پاسخ به این پرسش که آیا تلقی فیلسوفان بخصوص در حوزه حکمت متعالیه با متکلمین اسلامی نسبت به این حقیقت یکسان است یا خیر؟برای این منظور به بررسی و تطبیق دیدگاه فرق مهم کلامی و دیدگاه ملاصدرا به عنوان موسس حکمت متعالیه پرداختهایم. ابتدا پیشینهی مباحث مرتبط با وحی را بررسی کرده و در گام دوم مسأله وحی را درآثار ملاصدرا و متکلمان مورد تحقیق و تطبیق قرار دادهایم. در این پژوهش آشکار شد که ملاصدرا و متکلمان پیشین حقیقت وحی را فیضی از جانب خداوند میدانند که به افراد خاص افاضه میشود ولی در مورد نزول وحی بین متکلمان و صدرا اختلاف وجود دارد. برخی از متکلمان واسطه فیض را نادیده میگیرند و معتقدند که فیض، مستقیماً از جانب خداوند به نبی میرسد. اما ملاصدرا وجود نبی را دارای مراتب طولی میداند که در هر مرتبه، معارف وحیانی را متناسب با آن دریافت میکند. در این میان ما نگاهی داشتیم بر تعریف و خصوصیات نبی و نزاعهای کلامی در زمینه صفت تکلم و مقایسه آن با نظر صدرا. و دانستیم اشاعره معتقدند که کلام خدا از جنس اصوات و حروف نیست بلکه کلام نفسانی است که قدیم و غیر مخلوق میباشد، اما در مقابل معتزله و امامیه وحی را مانند کلام انسان میدانند و در نتیجه آن را حقیقتی تدریجی و حادث محسوب میکنند. اما صدرا این نظرات را نوعی افراط و تفریط میداند. و در گام آخر نسبت وحی با تجربه دینی مورد بررسی قرار گرفت و آشکار شد این تصور که وحی همان تجربه دینی است، تصوری باطل میباشد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
رسالة فی قواعد العقائد
نویسنده:
محمد بن محمد نصیرالدین طوسی؛ محقق: علی خازم
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
معرفی کتاب
وضعیت نشر :
لبنان: دار الغربه,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
کلام امامیه
,
فرق اسلامی
,
01. خداشناسی (کلام)
,
17. فرق کلامی
,
19. مسایل کلامی
,
افعال الهی
,
صفات الهی
,
امامت
,
معاد(کلام)
,
نبوت
,
عقاید شیعه امامیه
,
فیلسوفان
,
دیدگاه کلامی
,
شیعه شناسی
,
براهین خداشناسی
,
صفات خدا
,
متکلمین
,
13. علم کلام
,
کتب کلام شیعه
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
خواجه نصیرالدین طوسی
کد کنگره:
BP 210 /ن6ر5
چکیده :
کتاب قواعد العقائد از جمله بهترین آثار کلامی خواجه نصیر الدین طوسی، فیلسوف و متکلم شیعی است که درباره عقائد فرق اسلامی به ویژه شیعه امامیه نگاشته شده است. این کتاب علی رغم حجم کمی که دارد، در واقع عصاره و چکیده مهم ترین دیدگاه های فرقه های اسلامی و فلاسفه متکلمین مسلمان در باب مسائل کلامی است چرا که مشاهده می کنیم که خواجه طوسی با عبارتی کوتاه به مساله ای که در آن بین ارباب فرق و فلاسفه و متکلمین اسلامی اختلاف دیدگاه عمیق وجود دارد اشاره کرده یا نظریه ای را به مذهب خاصی نسبت می دهد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تاريخ الفكر الفلسفى فى الإسلام (المقدمات العامة - الفرق الاسلامیة و علم الکلام - الفلسفة الاسلامیة)
نویسنده:
محمدعلي أبوريان
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
وضعیت نشر :
اسکندریه - مصر: دار المعرفة الجامعیة,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
اندیشه فلسفی
,
فلسفه اسلامی
,
13. علم کلام
,
کتب فلسفه اسلامی
کلیدواژههای فرعی :
فلسفه علم کلام ,
علل پیدایش علم کلام ,
اندیشه فلسفی ,
17. فرق کلامی ,
اشاعره (اهل سنت) ,
معتزله (اهل سنت) ,
فیلسوفان ,
تاریخ کلام اسلامی ,
اندیشه های اسلامی ,
اصطلاحنامه تاریخ اسلام ,
متکلمین ,
منشأ علم کلام ,
فرق اسلامی (فرق) ,
غایت علم کلام ,
امویان ,
عباسیان ,
قرآن و فلسفه ,
علوم عقلی ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
"ملا عبد الرزاق لاهیجی" در کتاب گوهر، مراد چه راه هایی برای تبیین ضرورت وحی و نبوت بیان می کند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
مرحوم لاهیجی در کتاب گوهر مراد از چهار طریق ضرورت نبوت را اثبات می نماید.[1] اول. طریقی که حضرت امام جعفر صادق )ع( به وسیله آن اثبات نبوت فرمودند. دوم. طریقی که بیشتر متکلمین برای این امر به کار برده اند. سوم. طریقی که حکما و فلاسفه برای اثبات حُسن
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ضرورت بعثت انبیا
,
پیامبر شناسی
,
بعثت انبیا
,
دلیل ضرورت نبوت
,
ضرورت وحی
,
ضرورت نبوت
,
نبوت عامه
,
درباره لاهیجی
کلیدواژههای فرعی :
وجوب بعثت انبیا ,
اعتقاد به نبوت ,
وقوع بعثت انبیا ,
صوفیه ,
متکلمین ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
محمد بن یعقوب کلینی
,
ملا عبدالرزاق لاهیجی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الفكر الدينى الشرقى القديم و موقف المتكلمين
نویسنده:
علی عبدالفتاح مغربی
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
مراجع
وضعیت نشر :
مصر/ قاهره: مكتبة وهبة,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
19. مسایل کلامی
,
فاقد چکیده
کلیدواژههای فرعی :
آراء کلامی ,
17. فرق کلامی ,
18. مذاهب کلامی Islamic schools of theology ,
قدم عالم ,
شرک ,
تجسیم ,
اندیشه اسلامی ,
متکلمین ,
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات ,
اثبات توحید ,
شبهات کلامی ,
شبهه تجسیم ,
منکران معاد ,
شبهه منکران نبوت ,
بطلان تناسخ ,
شابک (isbn):
977-00-0063-9
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کتاب: الطلب و الارادة
نویسنده:
امام خمینی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران: موسسة تنظیم و نشر آثار الإمام الخمینی (قدس سره),
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
جبر و تفویض
,
کلام نفسی
,
جبر و اختیار(کلام)
,
اشاعره (اهل سنت)
,
صفات خدا
,
متکلمین
,
کلام معتزله
,
آیات سعادت و شقاوت
,
«امر بین الامرین»
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
امام خمینی
کد کنگره:
BP 219/6 /خ8ط8
چکیده :
کتاب الطلب و الاراده، ناظر به مبحث طلب و ارادهاى كه مرحوم آخوند خراسانى بهمناسبت، در بحث اوامر «كفاية الاصول» آورده است، تأليف شده است. این کتاب در سه مطلب نوشته شده است که عبارتند از: ادله اشاعره بر مطلوب خويش، بيان حقيقت سعادت و شقاوت، در باره اختلاف آفرينش طينت سعيد و شقى.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مسئله «رؤیت» در حکمت متعالیه
نویسنده:
محمد طباطبایی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: موسسه فرهنگی تحقیقاتی إسراء,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
حکمت متعالیه
,
الله
,
رویت خدا
,
رؤیت خدا
,
رؤیت قلبی خدا
,
حکمت متعالیه
,
واجب تعالی (اسماء ذات)
کلیدواژههای فرعی :
مجسمه ,
معتزله ,
نهج البلاغه (نهجالبلاغه) ,
ایمان ,
فصوص الحکم ,
اشاعره ,
شهود عرفانی ,
الامامیه ,
رویت قلبی خداوند ,
مکتب مشبهه ,
بصیرت ,
ولایت الله ,
مرتبه توحید ,
ادراک ,
اشاعره (اهل سنت) ,
رؤیت عقلی ,
مشبهه (صفاتیه) ,
معتزله (اهل سنت) ,
ادراک انسان ,
استحاله رؤیت بصری خدا ,
اهل بیت(ع) ,
رؤیت قلبی خدا ,
متکلم (اسماء افعال الهی) ,
مجسمه (مشبهه صفاتیه) ,
ایمان (فرجام شناسی) ,
لقاء الله ,
حجاب الله ,
ادراک و ابصار ,
لن ترانی ,
صفات خدا ,
متکلمین ,
قرآن ,
طاعت ,
استحاله رؤیت ,
شیعه امامیه Twelver Shiism (فرق تشیع) ,
حجاب بین خدا و انسان ,
صفات الهی((در تعین ثانی)، مقابل صفات کونی علمی) ,
مقام شهود ,
مقام ولایت(قسیم مقام نبوت و رسالت و خلافت ,
مقام بصیرت ,
مقام توحید(عرفان) ,
لقاء حق ,
امامان معصوم علیهم السلام ,
چشم ظاهر ,
علت صحت رویت ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
محمد بن یعقوب کلینی
,
ابن بابویه، محمدبن علی: شیخ صدوق
,
ملا عبدالرزاق لاهیجی
,
امام خمینی
شاپا (issn):
2383-2916
چکیده :
از جمله مباحث کلامی، بحث رؤیت، یعنی دیدن خداوند متعال است. مشبهه و مجسمه به تبع برخی از یهودیان، برای خدا جسم قائل شده و گفتهاند: حق تعالی را میشود دید. اشاعره گرچه خدا را مادی نمیدانند، گمان کردهاند در قیامت برای مؤمنین قابل رؤیت است و برای اثبات مدعای خود، ادله عقلی و نقلی آوردهاند. به عقیده معتزله و امامیه ادعای اشاعره با مبنای آنها در تضاد است. حضرت امام خمینی رؤیت را ممکن، ولی قلبی و از نوع حقیقت ایمان دانستهاند. ایشان معتقد بودند که ایمان به مقام توحید و ولایت، حجاب را از بین میبرد و علمی که منتهی به ایمان و خوف از خدا نشود، حجاب اکبر است. نیز ایمان را نور الهی دانستهاند که قلب را آماج تجلیات خدا قرار میدهد. همچنین ایشان بین ایمان و عمل صالح و لقاء الله، قائل به پیوند بوده و معتقدند: اگر انسان اهل ایمان و عمل صالح باشد، با عنایات الهی و به اندازه ایمان و اعمالش صاحب کرامات میشود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 97 تا 111
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
تعداد رکورد ها : 30
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید