جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
صفحه اصلی کتابخانه > جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در برای عبارت
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
 
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
تنها فراداده‌های دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  *برای جستجوی عین عبارت , عبارت مورد نظر را درون گیومه ("") قرار دهید . مانند : "تاریخ ایران"
  • تعداد رکورد ها : 317025
پذیرفتن مراتب توحيد
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
از ديدگاه قرآن، تا يك حدّ خاص بايد توحيد را پذيرفت تا يكتا پرستى بر آدمى صادق باشد، ولى از آن به بعد شرط لازم نيست؛ هر چند رسيدن به آنها و دريافت آنها، بسيار خوب و مطلوب است. حدى كه دريافت و درك آن براى يكتا پرست بودن ضرورى است، عبارت است از اينكه آ بیشتر ...
مادى نبودن خدا
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
موجود مادى چيزى است كه به نحوى قابل لمس و احساس باشد و جايى را پر كند؛ مانند خورشيد، درخت، هوا، نور و... . خدا مادى نيست؛ چون ماده محدود است و هر چه بزرگ باشد، باز هم پايان پذير است. وسعت عظيم ترين كهكشان ها، سرانجام انتهايى دارد و بزرگ تر از آن را ه بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
رجعت
عنوان :
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
رجعت به معنای برگشت افرادی خاص ازنشئه برزخی به عالم شهادت ودنیادرزمان ظهور حضرت مهدی (عج)میباشدواین اعتقاد از مختصات مذهب شیعه به شمار می اید،که درروایات به این افراد خاص اطلاق بدلاء شده است "البدلاء یحضرون فی ان واحد فی اماکن مختلفه ویقضون حوائج عب بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
ثواب نماز
عنوان :
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در پاسخ به سوال شما به چند نكته اشاره مي كنيم.
الف) اصل ثواب به معناى عود و رجوع و بازتاب است. ثاب يثوب يعنى: رجع (بازگشت). ثواب عمل، يعني بازتاب نتيجه عمل، از آن روي ثواب را جزاى طاعت دانسته‏اند؛ يعنى، چيزى كه در برابر طاعت به انسان بر مى‏گردد. م بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
تحريف قرآن در اينترنت‏
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
تحريف در لغت از ريشه «حرف» به معناى كناره، جانب و اطراف يك چيز گرفته شده و تحريف چيزى، كنار زدن و كج كردن آن از جايگاه اصلى خود و به سوى ديگر بردن است «1».
تحريف در اصطلاح قرآن‏شناسى داراى اقسامى است از جمله:
1. تحريف با تعويض كلمات؛ يعنى، بر بیشتر ...
آثار دعا بر تکوین عالم
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:

1. قانون جذب که در کتاب و فیلم راز مطرح شده و از آنجا به کتب دیگر راه یافته ، به نحو مطلق نه مورد تأیید حکما و متکلّمین اسلامی است و نه مورد تأیید دانشمندان علوم تجربی و نه مورد تأیید روانشناسی علمی. این نظریّه صرفاً یک ادّعای بدون دلیل است که نه بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
فلسفه گريه امام حسين(ع) بر شهداء
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
رقت قلب و عاطفه از فضايل انسانى است. رقيق القلب بودن اين است كه انسان وقتى فقيرى را ديد واقعا متأثر شود. از قيامت و دوزخ كه گفته مى‏شود از نابسامانى محرومين واقعا اندوهگين گردد از حضرت اميرالمؤمنين على(ع) روايت شده است كه: امام حسین (ع) و عاشورا
کیفیت ذكر صلوات‏
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در دو مورد صلوات بر محمد و آل او(عليهم‏السلام) واجب است:

الف) در نماز
برخى علماى اهل سنت و فقهاى شيعه اماميه اتفاق دارند بر اين‏كه در تشهدِ نماز اكتفا به درود فر بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
راه شناخت خدا
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
راه‏هاى پيش روى بشر براى خداشناسى، سه قسم است:
الف. راه دل يا فطرت؛ يعنى، هر انسانى به مقتضاى آفرينش و ساختمان اصلى روح خود، خدا را مى‏شناسد؛ بدون اينكه نياز به اكتساب و تحصيل علوم مقدماتى داشته باشد. منظور از فطرت، عقل نيست؛ بلكه مقصود، «دل» است بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
تصور خدا و  لیس کمثله شئ
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
شناخت خداوند با مفاهيم ذهني، به يك معنا ناممكن و به يك معني امري ميسور است اما شناخت كنه و ذات و صفات خداوند از طريق مفاهيمي ذهني كه خود شناخته ذهن بشر است، امري ناممكن است زيرا مستلزم احاطه محدود بر نامحدود است و اين عقلا و منطقا محال است. اما اين بیشتر ...
  • تعداد رکورد ها : 317025