جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
صفحه اصلی کتابخانه
> جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
و
یا
بجز
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
نویسنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
نویسنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
تنها فرادادههای دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
نوع منبع:
کتاب
تمام موارد
فرمت:
تصویر
تمام موارد
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
*برای جستجوی عین عبارت , عبارت مورد نظر را درون گیومه ("") قرار دهید . مانند : "تاریخ ایران"
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
18195
تعداد رکورد ها : 317569
عنوان :
در مورد «جهان شناسی از دیدگاه قرآن» تحقیق و تفسیری کامل و جامع ارائه فرمائید؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
قبل از بيان پاسخ بايد گفت: قرآن يك كتاب علمي و تجربي صرف نيست تا مسائل علمي و تجربي صرف را از آن انتظار داشته باشيم، رسالت و هدف اصلي قرآن، هدايت، شفا و تربيت معنوي انسان به سوي خدا است. قرآن كتاب فيزيك، شيمي، كيهان شناسي و ... نيست بلكه كتاب انسانس
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
آفرینش (اِبداع)
,
02. جهان شناسی Religious cosmology
,
مسایل جدید جهان شناسی
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
جهان شناسی در قرآن
کلیدواژههای فرعی :
جهان شناسی اسلامی ,
جهان شناسی مذهبی ,
جهان شناسی ,
منشأ جهان ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چرا قرآن کریم در مورد خورشید به ضیاء تعبیر کرده است و در مورد ماه به نور؟ (هو الذی جعل الشمس ضیاء و القمر نوراً)
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم) , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
راغب اصفهاني در كتاب مفردات – كه مربوط به معاني واژگان قرآني است – ميگويد: «ضوء چيزي است كه از اجسام نوراني پراكنده ميشود.» و «نور پرتو و اشعهاي پراكنده شده است كه بر كار ديدن كمك ميكند.» سپس در بيان تفاوت آن دو ميگويد «اختصاص دادن خورشيد به ضيا
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
آفرینش (اِبداع)
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
جهان شناسی در قرآن
,
خورشید در قرآن
,
ماه در قرآن
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
لطفا اسامی درهای بهشت و جهنم را بنویسید؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
خداي سبحان در مورد درهاي جهنم در قرآن مي فرمايد: « لَهَا سَبْعَةُ أَبْوَابٍ لِكُلِّ بَابٍ مِنْهُمْ جُزْءٌ مَقْسُومٌ »[1] براي جهنم هفت در است، و براي هر دري گروه معيني از آنها تقسيم شده اند. و در مورد درهاي بهشت نيز مي فرمايد: « حَتَّى إِذَا جَاءُوهَ
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ابواب بهشت
,
ابواب جهنم
,
معاد شناسی در قرآن
کلیدواژههای فرعی :
درهای بهشت ,
درهای جهنم ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
منظور از غیبت و شهادت در آیه شریفه : «ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ» چیست؟ آیا عالم شهادت همین عالم مادی نیست؟ پس چگونه بعد از مرگ انسان به عالم ماده برمیگردد؟!
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
قبل از هر چيز لازم است به اين نكته پرداخته شود كه واژه «عالِم» به معناي «عالَم» ماده نيست. بلكه مراد از «عالِم الغيب» خداوند تبارك و تعالي است. و آيه مي فرمايد: پس از مرگ به محضر كسي مي رويد كه آگاه به جهان غيب و شهود است و او از اعمال شما به شما خبر
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
عالم غیب(کلام)
,
معاد شناسی در قرآن
,
عالَم شهادت((عام)، قسیم عالم غیب و انسانی)
کلیدواژههای فرعی :
عالم غیب ,
عالم شهادت ,
عالم غیب(کلام) ,
ادراک عالم غیب ,
عالم شهادت ,
عالَم غیب(قسیم عالَم شهادت و عالم انسانی) ,
عالَم غیب مطلق ,
عالَم غیب مضاف ,
عالَم شهادت((عام)، قسیم عالم غیب و انسانی) ,
عالَم شهادت مضاف ,
عالَم شهادت مطلق ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
منظور خداوند در سوره انفطار از: شکافته شدن آسمان ها، فرو ریختن ستاره ها، شکافته شدن دریاها، برانگیخته شدن انسان ها چیست و آیا انسان ها به هوا احتیاج ندارند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
« إِذَا السَّمَاءُ انْفَطَرَتْ وَإِذَا الْكَوَاكِبُ انْتَثَرَتْ وَإِذَا الْبِحَارُ فُجِّرَتْ وَإِذَا الْقُبُورُ بُعْثِرَتْ ».[1] خداوند متعال چنين فرموده است: يعني «آن گاه كه آسمان بشكافد. آنگاه كه ستارگان فرو ريزند. آنگاه كه درياها روان گردند. آن
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علائم قیامت
,
معاد شناسی در قرآن
,
شکافته شدن آسمان
کلیدواژههای فرعی :
علایم قیامت ,
مقدمات قیامت ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چرا در اکثریت آیات قرآن کریم به کافران و منافقان بجای انذار، بشارت عذاب داده شده است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
براي روشن شدن جواب لازم است به معناي لغوي «انذار» و «تبشير» بيان، و به موارد استعمال آن در قرآن اشاره شود. 1ـ در لغت «بشّر» از بَشَرَ (ظاهر پوست انسان) گرفته شده است، اَبْشَرتُ (به اصطلاح باب افعال) و بَشّرْتُه (باب تفعيل و بَشَّرتُه، مجرد) يعني خبر
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
انذار(افعال انبیاء)
,
تبشیر(افعال انبیاء)
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
معاد شناسی در قرآن
کلیدواژههای فرعی :
منافقان ,
عقاب کافران ,
آیات انذار و تبشیر ,
مجازات کافران ,
بشارت عذاب ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آیا فرشتگان آگاهی بیشتر، از آفرینش و اسرار الهی دارند یا انسانها و پیامبران؟ چون قرآن در جایی فرمود، رسولان از طریق فرشتگان وحی میشوند و در جای دیگر به آدم فرمود که فرشتگان را از اسماء الهی آگاه نساخت، توضیح و تبیین نمایید؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در اين بخش از بحث به نكات تفسيري برخي از آيات مربوط به سوال اشاره مي شود. تا هدف از خلقت فرشتگان و انسانها و پيامبران روشن گردد و به دنبال آن ميزان و وسعت آگاهي آنها از اسرار و آفرينش الهي مشخص شود. قرآن مجيد ميفرمايند: «ما به تو وحي فرستاديم همان
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اسرار الهی
,
الرسل
,
اسطوره آفرینش
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
جهان شناسی در قرآن
,
موجودات نامرئی
کلیدواژههای فرعی :
واسطه فیض الهی ,
تعلیم و تربیت الهی ,
شهود باطنی ,
تعلیم الهی ,
فیض حق ,
امور غیبی ,
رابطه امام و فرشتگان ,
نقش جبرئیل در وحی ,
توفیق الهی ,
ارتباط با فرشتگان ,
دریافت بی واسطه وحی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
عبدالله جوادی آملی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شیطان کیست؟ کسب و کار او چیست؟ و هدف از خلقتش چیست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
يكي از موجوداتي كه از ديده ها پنهان است، اما داراي وجود خارجي است؛ شيطان ميباشد. واژهي «شيطان»، از ماده «شطن» يا «يشطن» به معناي خبيث و پست و دور شدن، آمده است و به هر موجودي سركش و متمرد اطلاق ميشود. اعم از، انسان، جن و يا جنبندگان ديگر. پس شيطا
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
خلق شیطان
,
ابلیس
,
جهان شناسی در قرآن
,
موجودات نامرئی
کلیدواژههای فرعی :
نافرمانی شیطان ,
جنس ابلیس ,
تمرد شیطان ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جایگاه میکائیل از نگاه قرآن و اسلام از بدو خلقت چیست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
نام ميكائيل در قرآن تنها در يك سوره و به صورت «ميكال» آمده است. مي فرمايد: «مَنْ كانَ عَدُوًّا لِلَّهِ وَ مَلائِكَتِهِ وَ رُسُلِهِ وَ جِبْرِيلَ وَ مِيكالَ فَإِنَّ اللَّهَ عَدُوٌّ لِلْكافِرِينَ»[1] كسي كه دشمن خدا و فرشتگان و فرستادگان او و جبرئيل و م
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
موجودات نامرئی
,
مقام میکائیل علیه السلام
کلیدواژههای فرعی :
فرود میکائیل ,
تکبیر میکائیل ,
میکائیل ,
مثل میکائیل در رتبه ,
میکائیل ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خداوند در سوره «ص» آیه 81 به شیطان مهلت داده است؛ آن روز چه روزی است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
خداوند در سورة «ص» آية «83-71» قصة ابليس و تمرد او از اوامر خداوند و مهلت خواستن او را بيان مي كند: و از زبان ابليس مي گويد: « قالَ رَبِّ فَأَنْظِرْنِي إِلى يَوْمِ يُبْعَثُونَ قالَ فَإِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرِينَ إِلى يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ» شيط
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ابلیس
,
جهان شناسی در قرآن
,
موجودات نامرئی
,
آیه 81 ص
کلیدواژههای فرعی :
افعال شیطان ,
اختیار شیطان ,
نافرمانی شیطان ,
فرجام ابلیس ,
حکومت شیطان ,
تمرد شیطان ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
18195
تعداد رکورد ها : 317569
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید