جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
4. اصطلاحنامه سایر موضوعات
>
اصطلاحنامه فقه
>
احکام ( وظایف )
>
احکام وضعی
>
اسباب
>
اسباب ترک نماز
>
کفر
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
تعداد رکورد ها : 57
عنوان :
منهج القرآن في ذکر الإلحاد والملحدين دراسة استقرائية تحليلية
نویسنده:
حسن ثابت صلاح الحزامي
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
الحاد در اسماء الهی
,
شرک
,
کفر
,
کفر
,
کفر
,
ملحدان
,
ملحدان
,
Atheism الحاد - انکار خدا (مجتبوی)
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 13 تا 112
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
معماهای جدید درباره صفات الهی [مقاله انگلیسی]
نویسنده:
Moti Mizrahi (موتی میزراهی)
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
علم مطلق الهی
,
صفات الهی
,
عمومیت قدرت الهی
,
کمال قدرت الهی
,
الحاد در اسماء الهی
,
حکمت الهی
,
رحمت الهی
,
شرک
,
علم الهی
,
قدرت الهی
,
صفات خدا
,
حکمت الهی
,
رحمت الهی
,
کفر
,
کفر
,
کفر
,
اطلاق قدرت الهی
,
ملحدان
,
سعه رحمت پروردگار
,
ملحدان
,
صفات الهی
,
علم الهی
,
قدرت الهی
,
علم الهی
,
قدرت الهی
,
علم الهی
,
علم الهی
,
قدرت الهی
,
قدرت الهی
,
حکمت الهی
,
Atheism الحاد - انکار خدا (مجتبوی)
چکیده :
ترجمه ماشینی: طبق خداشناسی سنتی غربی ، خدا تا درجه اعلی بزرگ (یا دارای کمال مطلق) است. به صراحت ، گفته می شود که خداوند دارای ویژگی های الهی زیر است: قدرت مطلق ، دانایی همه جانبه و خیرخواهی مطلق. در این مقاله ، من سه پازل در مورد این تصور از یک موجود اعلی و عظیم (یا دارای کمال مطلق) ارائه می دهم. اولین پازل درباره همه دانایی (علم مطلق الهی ) نشان می دهد که این ویژگی الهی ناسازگار است. پازل دوم در مورد همه کاره بودن و قدرت مطلق الهی نشان می دهد که این صفات الهی از نظر منطقی ناسازگار هستند. پازل سوم درباره عقلانیت و قدرت مطلق الهی نشان می دهد که این صفات الهی از نظر منطقی ناسازگار هستند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خرافة الإلحاد
نویسنده:
عمرو شریف
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قاهره - مصر: مکتبة الشروق الدولیة,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
شرک
,
کفر
,
کفر
,
کفر
,
ملحدان
,
ملحدان
,
Atheism الحاد - انکار خدا (مجتبوی)
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الإلحاد مشكلة نفسية
نویسنده:
عمرو شریف؛ راجعه وقدم له: أحمد عکاشة
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قاهره - مصر: نیو بوک للنشر والتوزیع,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
شرک
,
کفر
,
کفر
,
کفر
,
ملحدان
,
ملحدان
,
Atheism الحاد - انکار خدا (مجتبوی)
,
روانشناسی الحاد
چکیده :
ترجمه ماشینی: مرجع روانپزشکی ، پروفسور دکتر احمد عکاشه ، در توصیف این کتاب و ارائه آن به خواننده می گوید: دو سال پیش ، دکتر عمرو شریف کتاب ارزشمند برجسته خود را ارائه نمود: ((افسانه بی خدایی=خُرافة الإلحاد)) ، که در آن استدلال های عینی (عقلی و عملی) را که بی دینان را برای بی دینی خود توجیه می کند ، رد می کند. نویسنده با این کتاب - که در کتابهای عربی بی سابقه است - با پرداختن به زمینه های ذهنی و غیر عینی این مشکل ، ارائه خود درباره مسئله الحاد را تکمیل می کند. دکتر عمرو شریف موفق شده است که کتاب خود را ((دائرةالمعارف جامع علمی و فلسفی)) با ارجاعات مستند ، در زمینه های روانشناختی ، شخصیتی و اجتماعی مشکل بی خدایی فراهم کند و با توجه به اهمیت در نظر گرفتن این پیشینه ها در برخورد با درمان مشکل از طریق بحث، گفتگو و عقلانیت ارائه دهد. نویسنده به وضوح نشان داده است که دلایل عینی که ملحدان برای بی دینی خود اعلام کرده اند - در بیشتر موارد - چیزی جز (نقاب شخصیت) نیست که انگیزه های ذهنی آنها در پشت آن پنهان است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
وهم الإلحاد (عمرو شریف)
نویسنده:
عمرو شریف؛ تقدیم: محمد عمارة
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قاهره - مصر: الازهر,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
شرک
,
کفر
,
کفر
,
کفر
,
ملحدان
,
ملحدان
,
Atheism الحاد - انکار خدا (مجتبوی)
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الإلحاد في العالم العربي والرد عليه من خلال مواقع الإنترنت ووسائل التواصل الاجتماعي (دراسة تحليلية)
نویسنده:
أمجد قورشة
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
کفر
,
کفر
,
ملحدان
,
ملحدان
,
Atheism الحاد - انکار خدا (مجتبوی)
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تاریخ ابنالریوندیالملحد: نصوص و وثائق منالمصادرالعربیة خلال الف عام
نویسنده:
عبدالامیر الاعسم.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , مدخل اعلام(دانشنامه اعلام) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
بیروت: دارالافاقالجدیده,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
کفر
,
کفر
,
ملحدان
,
ملحدان
شماره ديويي:
297/413
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الزندقة والزنادقة: تاريخ وفكر
نویسنده:
محمد عبد الحميد الحمد
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
دمشق - سوریه: دار الطليعة الجديدة,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
زنادقه (فرق کلامی)
,
مانویه
,
معتزله (اهل سنت)
,
شرک
,
مانویت
,
مذهب مانویت
,
کفر
,
کفر
,
کفر
,
مانویت (ادیان آریایی ایران باستان)
,
مانویت(دامنه ادیان خاموش)
,
مانویت (ادیان خاموش ایران باستان)
,
ملحدان
,
ملحدان
,
Atheism الحاد - انکار خدا (مجتبوی)
,
Atheist منکر خدا - ملحد - بی دین (مجتبوی)
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
معرفی کتاب: چشم انداز نوین در باب معرفتشناسی دینی
نویسنده:
محمدتقی فعالی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اثبات خدا
,
اعتقاد به خدا
,
دین و معرفت شناسی
,
معرفتشناسی دینی (مسایل جدید کلامی)
,
معرفتشناسی دینی
کلیدواژههای فرعی :
شرک ,
ایمان گرایی (مسائل جدید کلامی) ,
برهان تجربه دینی (مسائل جدید کلامی) ,
الهیات طبیعی ,
معرفت شناسی اصلاح شده ,
الهیات طبیعی ,
الهیات طبیعی ,
معرفت شناسی اصلاح شده ,
معرفت شناسی اصلاح شده ,
کفر ,
کفر ,
کفر ,
ملحدان ,
معرفت شناسی اصلاح شده(مقابل معرفت شناسی فضیلت گرا) ,
ایمان گروی ویتگنشتاین ,
تجربه دینی (فلسفه دین) ,
تفسیر احتیاطی از باور دینی ,
باور عقلانی و تجربه دینی ,
چکیده :
فاقد پی دی اف
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 169 تا 172
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ابکار الافکار فی اصول الدین المجلد 5
نویسنده:
سیفالدین الآمدی؛ تحقیق احمد محمد المهدی
نوع منبع :
کتاب , آثار مرجع
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قاهره: دارالکتب و الوثاق القومیه، مرکز تحقیق التراث,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
عقاید اسلامی
,
امامت
,
کلام اشعری
,
کلام اهل سنت
,
13. علم کلام
,
کتب کلام اهل سنت
,
کتب کلام اشاعره
کلیدواژههای فرعی :
امامت ,
سلفیان ,
کتب اهل سنت ,
جبریه (مذاهب کلامی) ,
خوارج (مذاهب کلامی) ,
شیعه (اعم، مذاهب کلامی) ,
مرجئه (فرق کلامی) ,
اشاعره (اهل سنت) ,
معتزله (اهل سنت) ,
وجوب امامت ,
امر به معروف و نهی از منکر ,
نجاریه ( غلات شیعه) ,
عصمت امام (ع) ,
ایمان (فرجام شناسی) ,
فضایل امام علی(ع) ,
کفر ,
امر به معروف و نهی از منکر ,
فرقه های اسلامی ,
آیات فضائل علی (ع) ,
افضلیت امام علی(ع) بر ابوبکر ,
کد کنگره:
205/3 /آ8الف2ّ
چکیده :
أبكار الأفكار في أصول الدين، تأليف ابوالحسن على بن ابى على بن محمد بن سالم، معروف به سيف الدين آمدى(551-631 ق)، متكلم بزرگ اشعرى است. اين اثر دائرةالمعارفى كلامى است، كه با قلمى شيوا، رسا و به دور از اغلاق در بيان مطالب و نقل و نقد اقوال و نظم فصول و ابواب به شكلى روشمند نگارش يافته است. «ابكار الافكار»، مهمترين اثر كلامى آمدى و بلكه از مهمترين آثار كلامى اشعريان و حتى جهان اسلام به شمار مىآيد و بر آثار كلامى اشعرى پس از خود تأثير قابل توجهى داشته است.اين كتاب، به يك اثر مرجع و بنيادين براى دورۀ پس از خود بدل گشت كه به دورۀ كلام متأخران شناخته مىشود. آمِدی در ابکار الافکار میکوشد تا دیدگاههای نحلههای کلامیِ مختلف اسلامی و گاهی آرای ادیان آسمانی دیگر را نقل کند که از آنها با عبارت مِلّیّون یاد میکند. در جایی که اجماع میان همه ملل و نحل را گزارش میکند. تعبیر قد اجمع العقلاء را به کار میگیرد. گاهی برای نشاندادن رأی فرق اسلامی در برابر ملل غیراسلامی میگوید رأی اسلامیان چنین است. در برخی موضوعات نام اشخاص را میبرد؛ مثلاً، جبّایی، نظّام، هشام بن حکم، اشعری، باقلانی، جوینی و... ؛ گاهی به جای اشخاص نام یک فرقه را میبرد، برای نمونه، خوارج، امامیّه، معتزله، اشاعره، حشویّه، کرامیّه، واقفیه و... ؛ گاهی دیدگاه فلاسفه را با تعبیر مثلاً ذَهَبتِ الفلاسفة نقل میکند. تقریبا در اکثر قریب به اتفاق موارد، دیدگاه معتزله یک سویمهم بحث است. گاهی تمامی متکلّمان در برابر فلاسفه قرار داده میشوند. در بسیاری از موارد برای اشاره به رأی موردپسند خود، که موافق اسلاف اشعری وی است تعبیر مذهب اهل حق را به خدمت میگیرد. همیشه دیدگاهها را به صورت منظم و دستهبندی شده و در چندین مسلک و تقریبا به ترتیب تاریخی گزارش میکند. از دیگر ویژگیهای روش آمدی در این کتاب آن است که پس از نقل آرا و اقوال واردِ نقض و ابرامشده، از جهات متعددی همچون جهت لغوی، معنایی، نصّ و نقل، اجماع و عقل به نقد و بررسی آنها میپردازد. پس از تحریر محل نزاع و نقد و بررسی اقوال یا همه را ردّ میکند و رأی تازهای میآورد یا در آن توقف کرده، فروتنانه اعتراف میکند که این همه آن چیزی است که در بساط و توشهاش یافت میشود و ادامه راه را بر آیندگان میسپارد.ن نتیجه اینکه کتاب ابکار الافکار به یک اثر پایه و بنیادین برای دوره پس از خود بدل گشت که به دوره کلام متأخران شناخته میشود. شیوه تحقیق آرا و تقریر مطالب و اخذ موضع آمدی در ابکار الافکار نیز، جالب و خاص اوست. گذشت که وی در خلاف و جدل، منطق و فلسفه دارای تخصص و آثار عدیده است که حاکی از گرایش عقلی و روح نقدیِ او است. نیز، گفته آمد که وی به بررسی پارهای از قواعد مهم فلسفی همت گماشت و با وجود این به جدل و نیز منطق اهتمام ویژه ورزید. این امر یادآور سلف بزرگ او امام محمد غزالی (م504) است که به رغم نقد تند و حتی دشمنی با فلسفه و فیلسوفان توجه فوقالعادهای به منطق معطوف ساخت که آن هم دانشی برآمده از یونان و ابزار کار فیلسوفان بود. امّا ماجرا به همین جا ختم نمیشود. آمدی در مخالفت تند با جریان باطنیّه از یکسو و بهخاطر تمایل به تصوف از سوی دیگر نیز یادآور غزالی است. این امر از یکسو تأثیرپذیری وی را از غزالی و تمسک او را به جدل و منطق برای هماوردی با فلسفه و کلامِ عقلانیِ معتزله نشان میدهد. از دیگر سو، رویکرد عقلی ـ نقلیِ او را به مباحث کلامی مینُمایاند. كتاب در پنج جلد و هشت قاعده تنظيم شده است. شایسته ذکر است که مصحح و محقق کتاب پانوشتهای مفید فراوانی اعم از ذکر منابعِ مطالب مذکور در متن و نیز ارائه توضیحاتی جهت روشن شدن برخی ابهامها یا معرفی افراد یا مکاتب و فرق آورده و به این نحو بر کمال اثر افزوده است. همچنین فهرست تمام موضوعات اصلی هر مجلّد در پایان آن ذکر شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
تعداد رکورد ها : 57
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید