جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور >
مرور مجلات
>
مطالعات عرفانی
> 1392- شماره 18
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
تعداد رکورد ها : 7
سال 1402
دوره 19 , شماره 1 پیاپی 37
سال 1401
دوره 18 , شماره 2 پیاپی 36
دوره 18 , شماره 1 پیاپی 35
سال 1400
دوره 1 , شماره 34
دوره 1 , شماره 33
سال 1399
دوره 1 , شماره 32
دوره 1 , شماره 31
سال 1398
دوره 0 , شماره 30
دوره 0 , شماره 29
سال 1397
دوره 0 , شماره 28
دوره 0 , شماره 27
سال 1396
دوره 0 , شماره 26
دوره 0 , شماره 25
سال 1395
دوره 0 , شماره 24
دوره 0 , شماره 23
سال 1394
دوره 0 , شماره 22
دوره 0 , شماره 21
سال 1393
دوره 0 , شماره 20
دوره 0 , شماره 19
سال 1392
دوره 0 , شماره 18
دوره 0 , شماره 17
سال 1391
دوره 0 , شماره 16
دوره 0 , شماره 15
سال 1390
دوره 0 , شماره 14
دوره 0 , شماره 13
سال 1389
دوره 0 , شماره 12
دوره 0 , شماره 11
سال 1388
دوره 0 , شماره 9
دوره 0 , شماره 10
سال 1387
دوره 0 , شماره 8
دوره 0 , شماره 7
سال 1386
دوره 0 , شماره 6
دوره 0 , شماره 5
سال 1385
دوره 0 , شماره 4
دوره 0 , شماره 3
سال 1384
دوره 0 , شماره 2
دوره 0 , شماره 1
عنوان :
مکانیسم زبان و عناصر روایی در بیان کرامات عرفانی
نویسنده:
حسین قربانپورآرانی , ناهید حیدری رامشه
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
کاشان : دانشگاه کاشان ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
زبان عرفانی
,
زبان تمثیلی در عرفان
,
ادبیات عرفانی
,
منازل سلوک
,
کرامت (عرفان)
,
اصطلاحنامه تصوف
,
اصطلاحنامه عرفان
,
مقامات سلوک(مقابل مقامات کمال)
,
سمبولیسم عرفانی
,
باور پذیری معجزات
کلیدواژههای فرعی :
لفظ مستعار ,
بیان ناپذیری تجربه عرفانی ,
رویا(اصطلاح وابسته) ,
عقل و عشق ,
تجربه دینی (فلسفه دین) ,
مرز عرفان و خرافه ,
شیوه روایت صوفیان ,
گذر از تمثیل گرایی به استعاره گرایی در عرفان ,
چکیده :
تبیین سازوکار زبان و عناصر روایی در بیان کرامات اولیا از مباحث مهم در سبکشناسی زبان عرفان است. کرامات اولیا از آنجا که متعلق به جهانی پیچیده و وصفناپذیرند، راوی در زبانی متفاوت با زبان عادی میکوشد تا در قالب نقل روایاتی به بازسازی عالم لایُدرَک و لایُفهمِ کرامات بپردازد و این دیگر به هنر وی بستگی دارد که تا چه اندازه بتواند به صحنه رؤیتشده شکل ببخشد. نوشتار حاضر میکوشد تا ضمن بحثی در باب مرز میان کرامات و خرافات و تفاوت باور به مسأله کرامات با خرافهپرستی و پرهیز از خلط میان این دو، ابتدا با ذکر شواهدی از مقامات عرفانی، به تحلیل پارهای از شگردهای روایی و تأثیر آن در حقیقتمانندی کرامات بپردازد و سپس گرایش زبان اینگونه روایات را از تمثیل به استعاره بازنمایی کند. برآیند این پژوهش آن است که راوی به نسبت هنر روایتگری خویش، میکوشد با بهرهگیری از انواع شگردهای روایی، کرامات شگفتآور را باورپذیر و حقیقتمانند جلوه دهد؛ ولیکن این کوشش در ادوار بعد به موازات انحطاط تصوف و آشفتگیهای سیاسی-اجتماعی، به سستی و ابتذال در زبان و محتوا میگراید؛ چنانکه تدریجاً از زبان ساده و تمثیلی مقامات عرفانی در ادوار آغازین تصوف فاصله گرفته و به زبانی بیمارگون و استعاری در ادوار بعد بدل میگردد؛ اما نه استعارههای لفظی و زبان رمزی و نمادین که ناشی از نارسایی زبان در بیان تجارب عرفانی است؛ بلکه کاربرد استعارههای مفهومی در سطحی گسترده در جهت اهداف و منافع گوناگون.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 157 تا 180
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تربیت غیرمستقیم مرید در حکایات عرفانی (با تکیه بر تذکره الاولیاء عطار)
نویسنده:
علی صفایی، محمد یحیایی ، صفورا السادات رشیدی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
کاشان: دانشگاه کاشان,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
روش های تربیت عرفانی
,
عرفان اسلامی
,
عرفان عملی
,
اصطلاحنامه عرفان
,
تعلیم و تربیت
,
تربیت غیر مستقیم در عرفانی
کلیدواژههای فرعی :
زبان تمثیلی در عرفان ,
تفسیر عرفانی ,
پیر (عرفان) ,
مرید ,
مقام سماع ,
مقام مراد ,
تعلیم و تربیت اکتشافی ,
تربیت مشاهده ای ,
تربیت کشفی شهودی ,
روش نمایشی تربیت ,
استفاده از هنر در تربیت ,
سماع و تربیت ,
بعد تربیتی سفر ,
چکیده :
یکی از پایههای اساسی تشکیل و تحکیم مبانی یک تمدن ماندگار، تعلیم و تربیت مؤثر و جریان آفرین است. در واقع دستیابی به اثر بخشی پایا و مؤثر در نظام تربیتی، مستلزم بینش صحیح و انتخاب درست روش تربیت است. یکی از برجستهترین مکاتب تربیتی، مکتب تربیتی عرفای اسلامی است؛ کسانی که توانستهاند با کمترین امکانات، یکی از تأثیرگذارترین گونههای تربیت را در مواجهه با متربیان خود به کار گیرند. این مقاله بر آن است که با بررسی حکایات مربوط به نوع سلوک عارفان مسلمان، شیوههای تربیت غیرمستقیم مرید را با تکیه بر حکایات کتاب تذکرﺓالاولیاء عطار، با روش توصیفی- تحلیلی و با توجه به بسامد کارکرد آنها در حکایات این کتاب مورد بررسی و تحلیل قرار دهد. مقصود از شیوههای تربیت غیرمستقیم، شیوههایی است که تکیه آن بیشتر بر کنایه و تعریض است و صراحت به تربیت، توسط مربی در آن وجود ندارد. با توجه به بررسی انجام شده، مشایخ از سه شیوه اصلی تربیتی شامل شیوههای: مشاهدهای، اکتشافی و کشفی- شهودی بهره بردهاند که هر یک از این شیوهها دربردارنده فروعاتی هستند. روش مشاهدهای شامل روش-های نمایشی و استفاده از طبیعت و محیط پیرامون؛ روش اکتشافی شامل طرح معما و بیان رمزگونه و استفاده از تاویل و تمثیل؛ و روش کشفی-شهودی شامل استفاده از سفر و هنر در تربیت مرید است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 83 تا 112
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقد و تحلیل گفتمان نقشبندیه در غزل جامی بر اساس نظریه زبانشناختی فرکلاف و هلیدی
نویسنده:
نسرین فقیه ملک مرزبان ، فرشته میلادی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
جهان بینی عرفانی
,
عرفان اسلامی
,
نقشبندیه ( از فرق اسلامی تصوف)
,
ادبیات عرفانی
,
اصطلاحنامه تصوف
,
نقشبندیه (از صوفیه)
,
اصطلاحنامه عرفان
,
تحلیل گفتمان انتقادی فرکلاف
,
گفتمان غزل عرفانی
,
مطالعه زبانشناختی عرفان
کلیدواژههای فرعی :
قلندریه ,
ملامتیه ,
گفتمان قدرت ,
زهد ,
زهد عارفان ,
ریا (اخلاق) ,
تاریخ تصوف ,
قلندریه (از صوفیه) ,
ملامتیه (از صوفیه) ,
مقامات سلوک(مقابل مقامات کمال) ,
ساخت ایدئولوژیک زبان ,
سفر در وطن(اصول نقشبندیه) ,
وقوف قلبی(اصول نقشبندیه) ,
گفتمان ناصحانه عرفانی ,
مردم شناسی عرفانی ,
شاهد معنی ,
چکیده :
عصر تیموریان یکی از ادوار مهم در تاریخ تصوف به شمار میرود. مهمترین ویژگی تصوف این عهد که آن را از سایر ادوار تصوف متمایز ساخته «حرکت آن بهسوی قدرت سیاسی» است که در ارتباط با سلاطین تیموری و پرنفوذترین فرقه صوفیه در این عهد یعنی «طریقت نقشبندیه» تبلور یافته است. پژوهش حاضر سعی دارد با بهرهگیری از روش تحلیل انتقادی گفتمان نورمن فرکلاف و تکیه بر آراء مایکل هلیدی در حوزه دستور نقشگرا، به بررسی جایگاه تصوف طریقت نقشبندیه در گفتمان غزلیات جامی بپردازد. در منظومههای سهگانه جامی شاهد گفتمانهای مختلفی در قالب شعری غزل هستیم که در این میان، گفتمان غزل قلندرانه، ناصحانه و مدحی مهمترین بسترهای تبلور ایدئولوژی طریقت نقشبندیه به شمار میروند. در میان اصول چندگانه صوفیان نقشبندیه، «خلوت در انجمن» و «سفر اندر وطن» بیش از سایر اصول مورد توجه جامی بوده است. فرایندهای مادی و رابطهای و شیوه نامدهی مشارکین گفتمان، ابزار اصلی جامی در زمینه تبلور «جهانبینی طریقت نقشبندیه» در گفتمان غزل هستند. تحلیل گفتمان غزلیات با توجه به روش تحلیل نورمن فرکلاف، در سه سطح «توصیف، تفسیر و تبیین» صورت گرفته است. از میان فرانقشهای سهگانه زبان نیز «فرانقش اندیشگانی» مدّنظر قرار داده شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 113 تا 146
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سیمای عرفانی اسکندر در «آئینۀ اسکندری» امیرخسرو دهلوی
نویسنده:
سوسن یزدانی ، محمد مهدی ناصح
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
کاشان : دانشگاه کاشان,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
عرفان عملی
,
ادبیات عرفانی
,
منازل سلوک
,
عرفان نظری
,
سمبولیسم عرفانی
,
آئینه اسکندری
,
یونانیان در شعر فارسی
کلیدواژههای فرعی :
انسان شناسی عرفانی ,
موت ارادی ,
توحید عیانی کشفی ,
مجاهده ,
خود شناسی ,
پیر (عرفان) ,
استغنا ,
حیرت ,
طلب ,
فنا ,
مقام خضر(ع) ,
فناء نفس(قسیم فناء روح و فناء در فناء و فناء از مطلق مغایرات) ,
مقام حجاب ,
مقام محبت ,
تمثیل دریا ,
غایت عرفان عملی ,
آینه در عرفان ,
تفسیر عرفانی داستان یأجوج و مأجوج ,
بت در عرفان ,
چکیده :
داستان اسکندر مقدونی و جهانگشایی او در تاریخ و سپس دگرگونی این چهرۀ خونخوار به چهرهای آرمانی، از دیرباز نظر منتقدین زیادی را به خود جلب کرده است. نظامی از این داستان برای بیان اندیشههای حکمتآمیز خویش بهره برده است. امیرخسرو دهلوی به عنوان نخستین نظیرهپرداز از خمسه نظامی، داستان اسکندر را در آئینه اسکندری به نظم کشید. پژوهش حاضر به شیوه توصیفی- تحلیلی جنبههای عرفانی داستان اسکندر را با توجه به دو چهرگی این شخصیت در تاریخ و افسانه مورد بررسی قرار داده است و در نهایت این نتیجه به دست آمد که امیرخسرو دهلوی بخشهایی از داستان را -که ظرفیت معنایی بیشتری برای پروراندن معانی عرفانی داشته است - با تفصیل بیشتری سروده است. چنانکه چهرۀ منفی و جنگطلب اسکندر در ابتدای داستان، نماد انسان مادّی است و جنگ او با خاقان مبارزۀ او با نفس است. اسکندر با گذر از منازل، به یاری سروش و خضر و الیاس -که نماد پیر راه شناس هستند به دریای معرفت میرسد. سفر اسکندر در خشکی و دریا -که از منطقالطیر عطار تأثیر پذیرفته است- هفت مرحلۀ سلوک را نشان میدهد. اسکندر با گذر از وادی طلب و عشق در خشکی، در سفر دریایی استغنا و معرفت را پشت سرمیگذارد و به وادی حیرت میرسد و در نهایت با هدایت سروش به ژرفنگری در وجود متعالی خویش، به مرحله فنا هدایت میشود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 181 تا 203
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
"وو- وی"، مهمترین وصف انسان کامل از دیدگاه لائوزی
نویسنده:
طاهره توکلی ، افسانه کاظمی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
کاشان : دانشگاه کاشان ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
انسان کامل (کلام)
,
دین دائو (ادیان غیر الهی غیر ابراهیمی)
,
اصطلاحنامه عرفان
,
بی عملی
کلیدواژههای فرعی :
در راه بودن انسان ,
انسان کامل (کلام) ,
ادیان شرق (در مقابل ادیان غرب) ,
عرفان عملی ,
عرفان شرقی ,
فلسفه طبیعت ,
آزادی عرفانی ,
رابطه انسان و طبیعت ,
فلسفه چینی ,
بی نامی دائو ,
حکومت در دین دائو ,
نگاه عرفانی به صنعت ,
صلح عرفانی طبیعت ,
صلح انسان با طبیعت ,
تفکیک انسانی طبیعی ,
شنگ ژن ,
چکیده :
در مکتب دائویی انسان کامل یا «شنگ ژن» به کسی اطلاق میشود که در هماهنگی با دائو و طبیعت عمل نماید. حکیم بودن در همراه بودن با دائو معنا مییابد و به همین جهت، ویژگی اصلی انسان فرزانه در مفهوم "وو-وی" یا "بی عملی" جلوه گر است. دائو آن حقیقتی است که سیر طبیعی و خودانگیختگی هر موجودی برآن استوار است، از این رو وظیفه هر فردی این است که در مسیر دائو مانعی ایجاد نکند و بگذارد دائو به سیر خود ادامه دهد. در نتیجه هرچیزی طبق خودانگیختگی و سیر تکوینیاش، به ظهور میرسد. دائو خود همیشه بدون عمل (وو- وی) است؛ با این حال همه چیز را به وجود میآورد. انسان در صورتی میتواند به حقیقت دست یابد و آن را در اختیار بگیرد که بهطور طبیعی عمل کند؛ در واقع عمل نکردن چیزی جز همنوایی با دائو نیست. حکیم دائویی کسی است که اجازه میدهد جریانات عالم به آزادی در او و سراسر عالم سریان یابند و به دنبال آن، هم خود وی و هم جهان، در آرامش و سکون دائو به وحدت دست مییابند. وی همه پیش فهمهای آموخته و اکتسابی را به کنار مینهد و وجود فردی خود را با همه اشیای عالم یکی می بیند. او از هرگونه تجاوز ارادی، ساختگی و تصنّعی درون طبیعت پرهیز دارد. همانطور که در طبیعت همه چیز خود به خود، در سکوت و آرامش به وجود میآید و طبیعت وظایف خود را بدون گزافهگویی و خودنمایی نمایان میسازد، آدمی هم باید امور را در مسیر طبیعی خود و به دور از اغراض و منفعتسنجی شخصی انجام دهد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 59 تا 82
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
موسیقی از نظر سنایی
نویسنده:
نصرالله پورجوادی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
چکیده علیرغم پیوند دیرینه شعر و موسیقی و وجود شاعران اهل موسیقی، سنایی غزنوی، شاعر شهیر قرن ششم نه تنها میانه خوبی با موسیقی ندارد بلکه با آن مخالفت میکند و به صراحت آن را هنری شهوانی میداند و در مذمت آن شعر میگوید. نویسنده در این مقال به بیان نظر سنایی درباره موسیقی میپردازد و عوامل و زمینههای مخالفت او با موسیقی را میکاود. در این میان، برخی زمینههای اجتماعی صدور این حکم و از جمله آشنایی و سابقه شاعر در شرکت در مجالس بزم و طرب، در دوره پیش از تحول روحی، برجسته میشود، و مخالفت کلی سنایی با سماع و حکم اخلاقی او در خصوص موسیقی، به دلیل عقیدهای دانسته میشود که وی درباره روانشناسی سماع داشته است. طبق این نظر، «جان» وقتی به طبیعت آمد، از مقام و مرتبۀ خود تنزل کرده و اسیر طبع میشود و به دنبال چیزهایی میرود که با طبع و مزاج او هماهنگی دارد. از دید او چون غنا را شیطان تولید میکند و به گوش که آلت طبع است می-رساند و از این راه جان را آلوده میکند، لذا حجاب راه و بد شمرده میشود. البته آرای سنایی درباره سماع و موسیقی چندان مورد قبول شاعران دیگر واقع نشده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 5 تا 28
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بوطیقای عنوانشناسی نوشتههای تصوف از آغاز تا سده هشتم هجری
نویسنده:
حسین ایمانیان
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
شاید جریانی که به نام زهد آغاز شد و سپس تصوف و عرفان نام گرفت، پویاترین و پایاترین جریانی باشد که با کمی دگرگونی، از آغاز ظهور اسلام تا زمان ما، راه خود را در پندار و اندیشه گروهی از مسلمانان، پیموده و شاید پس از فقه و آنچه به گونهای مستقیم با قرآن و اسلام در پیوند است، در هیچ حوزهای چون حوزه تصوف و عرفان، کتابها، چکامهها و رسالهها و ... به نگارش در نیامده باشد. سبک و ساختار شکلی این نوشتهها، به پیروی از شیوه نثرنویسی هر دوره، همواره دگرگون شده است و اتفاقا نخستین جایی که این دگرگونی فُرمی نمود یافته، عناوین کتابها، عناوین بخشها (= فهرست) و حتی دیباچههای آنهاست. عناوین نوشتهها در هر دوره، از یک سو پیرو شیوه نثرنویسی آن دوره است و ویژگیهای فرمی نثر آن دوره را نشان میدهد و از سوی دیگر با توجه به حوزه موضوعی نوشتهها، درونمایههای عمده آن حوزه را بازتاب میدهد. عناوین نوشتههای تصوف نیز به همین شیوه، ویژگیهای نثری ادب عربی و پارسی و جریانهای اصلی تصوف در هر دوره را نمایان میسازد. در جستار پیش رو، ضمن نگاهی کوتاه به دورههای اصلی تصوف، از سده نخست تا هشتم هجری و ویژگیهای اصلی نثر عربی و پارسی در این چارچوب زمانی، به بررسی فرمی عناوین نوشتههای تصوف مانند کتابها، رسالهها، چکامهها، شرحها و هر آنچه مربوط به این حوزه دینی - هنری در ادبیات عربی و پارسی است، پرداخته شده است. به نظر میرسد عناوین نوشتههای تصوف در سدههای نخستین، بیشتر به شکل کوتاه، ساده، روشن و غیر آهنگین و دالّ بر محتوای کتاب، بوده و به تدریج این عنوانها طولانی، مسجّع، مبهم و حتی رمزآلود شده، آرایههای لفظی و معنوی در آن نمود یافته و جدا از محتوای کتاب، گاه به رمزیبودن محتوا، نوع مخاطب و... نیز اشاره می-کنند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 29 تا 58
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
تعداد رکورد ها : 7
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید