جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
4. اصطلاحنامه سایر موضوعات
>
اصطلاحنامه علوم قرآنی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
تعداد رکورد ها : 18145
عنوان :
کاربردهای فعل «ماضی» در دستور عربی و فارسی با رویکردی به آیات قرآن
نویسنده:
فرهاد رجبی نوشابادی ، محمد جرفی ، قاسم مختاری ، سید ابوالفضل سجادی ، محمود شهبازی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
چکیده :
«فعل» از ارکان مهم در ساختار جمله است که بار اسنادی و دلالت زمانی آن را بر دوش میکشد. قرآن کریم نیز آکنده از انواع قالبهای فعل ماضی است که کاربردهای متنوع آن تاکنون آنگونه که باید مورد دقت و بررسی قرار نگرفته است. از میان اقسام آن، فعل «ماضی» در دو زبان فارسی و عربی، به شکلی گسترده و در ساختارهای متنوّع به کار رفته است و ضمن دلالت بر زمان گذشته، مفهوم زمان حال و آینده را نیز منتقل میسازد. این پژوهش با تکیه بر روش توصیفی ـ تحلیلی در حوزه دستور تطبیقی، تلاش دارد ساختارهای فعل ماضی را در این دو زبان، عمیقاً واکاوی کند و کاربردهای متنوع آنها را با تکیه بر قرآن کریم تبیین نماید؛ بهگونهای که با یکدیگر مشتبه نگردد و مترجمان در فهم صورتهای مختلف زمانهای افعال دچار اشتباه نشوند. در این جُستار، ضمن یکپارچهسازی زمان ماضی در دستور فارسی و عربی با رویکرد قرآنی، قواعد دستوری ماضی ساده، ماضی نقلی، ماضی استمراری، ماضی بعید و ماضی التزامی، به همراه کارکردهای گسترده آنها آمده است. همچنین برای زمان گذشته نیز دو قالب جدید زمان «ماضی بدوی» و «ماضی مقصود»، به زمانهای افعال اضافه گردید که در منابع دستوری فارسی و عربی بدان اشارهای نشده است، یا آنکه برایش چارچوبی دقیق واحکامی مشخص تبیین نگشته است. همچنین برای تبیین قواعد دستوری، به 30 شاهد شعر فارسی و 13 بیت عربی و 50 آیه قرآن کریم استناد شده و در مجموع، 125 قاعده برای کاربردهای مختلف فعل ماضی در هر دو زبان فارسی و عربی تدوین گردیده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 181 تا 213
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کاتبان قرآن (ابن مقله، ابن بواب، یاقوت) مثلث ثُلث بخش ششم
نویسنده:
محمدعلی سلطانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
متن
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
مقالات ژورنالی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی آثار فاضل صالح السامرایی بر پایه نظریة نظم جرجانی با استناد به قرآن کریم
نویسنده:
مطهره فرجی ، قاسم مختاری ، محمد جرفی ، سید ابوالفضل سجادی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
چکیده :
این مقاله که به شیوة توصیفی تحلیلی انجام شده است، به واکاوی برخی آثار فاضل السامرایی بر اساس نظریة نظم خواهد پرداخت و نشانههای کاربست این نظریه در آثار سامرایی را تبیین خواهد نمود. فاضل السامرایی زبانشناس و نحوی برجستة معاصر میباشد که با ارائه دیدگاههای نوین پیرامون زبانشناسی و علم نحو، خدمات شایانی به حوزه مطالعات قرآنی ارائه نموده است. وی کلیه مباحث زبانشناسی و نحوی را با استشهاد به آیات شریفه قرآن کریم، معنایابی کرده و ظرافتها و لطافتهای تعابیر قرآنی و بهرگیری قرآن از ظرفیتهای تعبیری زبان عربی را به خوبی اثبات نموده است. نویسندگان بر این باورند که او در تألیف آثار ارزنده خود، از نظریه نظم عبدالقاهر جرجانی متأثر بوده است و ردپای نظریه نظم جرجانی، در اغلب آثارش به چشم میخورد. بررسیها نشان میدهد که سامرایی همانند جرجانی سهم ویژهای برای نحو در بلاغت کلام قائل شده است. با وجود اینکه او متأثر از نظریة نظم است؛ ولی آراء و دیدگاههای متنوعتری در مسائل مختلف ارائه داده که نشانگر جزئینگری بیشتر وی در حوزه مسائل نحوی میباشد. او علاوهبر بسط بیشتر موضوع، به سوی نحو مدرن و پیشرفته حرکت کرده و به واسطه سادهسازی مسائل نحوی و به عبارتی: «نقد نحو»، بسیاری از پیچیدگیهای نحو و قواعد خشک حاکم بر آن را کنار زده است؛ از این رو میتوان ادعا کرد که وی در این زمینه از جرجانی نیز پیشی گرفته و با ارائه دقیق، کامل و همهجانبة موضوعات نحوی و شواهد بسیاری که ارائه میدهد، معنایابی نحو را حتی گستردهتر از جرجانی انجام داده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقد و تحلیل معناشناسانه واژۀ «خلود» در قرآن کریم با تأکید بر دیدگاه معتزله و اشاعره
نویسنده:
مرتضی بیات ، محمود صیدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
چکیده :
یکی از مسائل مورد اختلاف معتزله و اشاعره، مسئلۀ دائمی یا منقطع بودن عذاب فاسقان در جهنم است. هر یک از این دو گروه، استدلالهای گوناگونی در اثبات دیدگاه خویش میآورند که دامنۀ آن به مباحث زبانشناسی قرآن کریم و واژهشناسی آن کشیده شده است. اشاعره معتقدند: واژۀ خلود در قرآن بهمعنی اقامت و مکث طولانی است، به گونهای که در زمان آینده منقطع میگردد. در مقابل، معتزله بر آن هستند که این واژه بر اقامت دائمی و ابدی دلالت میکند، به گونهای که هیچگاه منقطع نمیگردد. روش این پژوهش، توصیفی _ تحلیلی است. در پژوهش حاضز اثبات شده که نظریۀ اشاعره در این مورد دچار کاستی و نقصان اساسی است و وضع حقیقی واژۀ خلود بر اقامت دائمی و ابدی دلالت میکند؛ زیرا استشهادات عرفی و شعری اشاعره، گونهای از جملات کنایی هستند نه حقیقی، و استعمال خلود در آیات قرآنی نیز حاکی از معنای اقامت ابدی و دائمی است نه منقطع.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 131 تا 149
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بینامتنیت قرآنی در طرب المجالس براساس نظریة ژرار ژنت
نویسنده:
الهام خدابخشی ، مریم محمودی ، پریسا داوری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
مراجع
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
چکیده :
بینامتنیت یکی از مباحث نوین در نقد جدید است که به ارتباط و تعامل بین متون میپردازد. بر اساس این نظریه، متون و گویندگان آنها از یکدیگر متأثر هستند و آگاهانه و یا ناخودآگاه از سرچشمههای ادبی و فکری یکدیگر بهرهمند شدهاند. استفاده از مفاهیم و تعلیمات قرآنی از دیرباز در بین شاعران و نویسندگان فارسی زبان برای اعتبار و غنای سخن خویش مرسوم بوده است. جنبههای ادبی و بلاغی قرآن همراه با مفاهیم و آموزههای اخلاقی آن باعث این توجه شده است. طرب المجالس یکی از آثار نثر فارسی در قرن هشتم است. دورهای که بهواسطۀ تأثیر قرآن و حدیث و ادبیات عرب بر ادبیات فارسی، یکی از قابل توجهترین دوران است. نویسندۀ کتاب توانسته با استفاده از آیات و احادیث کتاب را بهگونهای اخلاقی و آموزنده تحریر کند. انس و آشنایی هروی با قرآن و معارف دینی و عرفانی در تمام این اثر به چشم میخورد. نویسندگان این مقاله برآنند که با شیوة توصیفی – تحلیلی و روش نقد بینامتنیت ژرار ژنت این ویژگی طربالمجالس را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. نتایج تحقیق نشان میدهد که دو نوع بینامتنیّت صریح و ضمنی در طربالمجالس دیده میشود. بیشترین بهرة نویسنده از بینامتنیت صریح است که به شکل اقتباس از آیات قرآن به اشکال و دلایل مختلف صورت گرفته است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 119 تا 139
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کاربست اعتبارسنجی روایات و منقولات تاریخی در نقـد خوانش ادبی معـاصر از قصص قرآن با تأکید بر دیدگاه ادبی آیت الله جوادی آملی
نویسنده:
محمد حسین بیات ، نجمه قربانی افخم ، علی شریفی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
چکیده :
داستانهای قرآن در مواضع و سیاقهای گوناگون ذکر شده است. این پراکندگی و تفاوت سبکهای بیان قصص در گفتمان آیات، شبهه راهیابی تعارض به متن قرآن را در ذهن مخاطب تداعی مینماید؛ این در حالی است که با بهرهگیری از قراینی میتوان ضمن پاسخگویی به شبهاتی چون تاریخمندی و متن ادبی و بلاغی بودن قرآن، در رد ادعای مذکور مبادرت ورزید. روایات منتسب به معصومین از جمله قراین ناپیوستهای به شمار میروند که نقش مؤثری در تبیین آیات الهی ایفا مینمایند. لکن با عنایت به احتمال ورود اسرائیلیات به منابع روایی، ارجاع به این مصادر را با مشکل مواجه ساخته و زمینه را برای ادبی و بلاغی دانستن قصههای تاریخی قرآن میگشاید. از سویی از آنجا که موارد گوناگونی از اشتراک میان داستانهای قرآن و نقلهای تاریخی مشاهده میشود، با نظر به اینکه گاه حلقههای مفقود قصص در تاریخ یافت میشود، کاربست دادههای تاریخی در تفسیر داستانهای قرآن نافع مینماید و کمک شایانی نیز در پاسخگویی به شبهاتی که، تنها روش فهم قرآن را روش ادبی و تحلیل متن میداند، خواهد نمود. بر این اساس پژوهش حاضر از رهگذر تأمل در آرای اندیشمندان مسلمان به ویژه آیت الله جوادی آملی و با تکیه بر روش توصیفی – تحلیلی به این پرسش کلیدی که «کارکرد روایات و منقولات تاریخی در نقد خوانش ادبی معاصر از قصص قرآن چگونه ارزیابی میشود؟» پاسخ داده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 88 تا 118
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بینامتنیّت واژگان و مفاهیم قرآنی در منظومهی ویس و رامین
نویسنده:
علی تسنیمی ،ریحانه صادقی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
چکیده :
ویس و رامین فخرالدّین اسعد گرگانی منظومهای است رئالیستی و مبتنی بر داستانی کهن، بازمانده از روزگار اشکانیان به زبان پهلوی که در قرن پنجم هـ . ق. منظوم گشت. از آنجاییکه این منظومه مربوط به دوران پیش از اسلام است، چندان انتظار نمیرود که در آن به مفاهیم قرآنی اشاره شدهباشد؛ در حالی که شاعر در آن از واژگان و مفاهیم قرآن کریم در تبیین گزارهها و نظم ابیات بهوفور بهره گرفتهاست. پژوهش حاضر بر آن است تا منظومهی مذکور را براساس پیوندش با آیات و مضامین قرآنی و برپایهی نظریّهی بینامتنی مورد نقد و بررسی قرار دهد. شیوهی پژوهش براساس روش تحلیلی- توصیفی است و مبانی نظریِ آن نیز بر پایهی آرای نظریّهپردازان بینامتنی است تا افزون بر نشاندادن ساختار منسجم ابیات، آشکار گردد که شاعر با چه ترفندهای ادبیای، این مضامینِ وحیانی را در مثنوی خویش بهکاربردهاست. برآیند تحقیق حاکی از آن است که با وجود ادبیّات خاصّ غنایی حاکم بر متن و جلوهگری عشق و غنا در آن، شاعر تحت تأثیر حقایق قرآنی و عقاید اسلامی، از گزارههای قرآنی بهطور مشهودی بهره بردهاست؛ بهگونهای که این اثر را افزون بر منظومهای غنایی، به مجموعهای از باورهای اسلامی و دینی شاعر در ذهن مخاطب جلوهگر میسازد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 19 تا 43
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی استعارۀ مفهومیِ "عشق، جنگ است" در مفهومسازیِ "فنا" در دیوان شمس و قرآن
نویسنده:
محبوبه مباشری ، لیلا ولیزاده پاشا
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
چکیده :
مطالعات زبانشناسیِ شناختی میگوید بشر بدون استعارة مفهومی توانایی اندیشیدن ندارد. به کمکِ استعارة مفهومی، میتوان با افکار اهل زبان بیشترآشنا شد. باتوجهبه شیوة تفکر بشر، انسان برای بیان امور معنوی و انتزاعی، به مصداقهای مادی نیازمندست. ادبیات فارسی که دورهای گزارشگر حالات عرفانی بوده، برای مفهومیکردنِ بسیاری از این حالات، از حوزههای مادی استفادهکرده است. یکی از این امورِ معنوی «فنا» است که با حوزۀ عینیِ«جنگ» مفهومسازی شده است. عرفان در ادب فارسی بسیار به حوزۀ جنگ تشبیه شده است؛ میتوان گفت طرحِ جنگ و خونریزی در ژانر حماسی، بهنوعی در ژانر عرفانی انعکاس یافته و در شعر فارسی به ویژه در دورة اسلامی به یک سنت ادبی تبدیل شده و مضامینِ عرفانی ماندگاریِ را نمایان کرد؛ بهگونهایکه با درک استعارة مفهومیِ «عشق، جنگ است»، فهم برخی مفاهیم ماورایی درعرفان، از طریق زیراستعارههایی مانند «عرفان، جنگ است»، آسانتر خواهد بود. هدف این پژوهش پاسخ به این سؤالاتست که استعارة نامبرده، چگونه در غزلیات مولانا شکلگرفته و نیز این مفهومسازی تا چه اندازه تحتتاثیر سازوکار شناختی قرآن بوده است. این پژوهش با روش توصیفی -تحلیلی پس از اﺳﺘﺨﺮاج ﺧﺮده اﺳﺘﻌﺎرهﻫﺎی ﻣﻔﻬﻮمی در غزلیات شمس و تطبیق یافتهها با آیات و تحلیل محتوی، با رویکرد «نظریۀ معاصر استعاره» به سؤالات بالا پاسخ میدهد. طبق ﺗﺤﻠﻴﻞ استعارۀ «عشق، جنگ است» نشان داده که این استعاره مؤید این زیراستعاره است: «عشق، فنا (وصل) است». شواهد شعری در این پژوهش از صد و ده غزل از دیوان شمس و سورههای مدنی است. نتایج حاکی از آن است که با حذف این استعاره از شعر فارسی (بهویژه در سبک عراقی)، متون عرفانی، بسیار بیمایه خواهد شد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 179 تا 221
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی زبان شناختی روش کاربست ترادف در قرآن (با محوریت آراء علامه طباطبایی)
نویسنده:
ابراهیم ابراهیمی ، علیرضا طبیبی ، فاطمه دست رنج ، ملیحه رمضانی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
مراجع
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
چکیده :
ترادف از جمله روابط مفهومی است که مورد توجه اصولیون، عالمان علوم قرآنی و نیز زبانشناسان قرار گرفته است. شناخت روشهای کاربست ترادف در تعامل با نوع همپوشانی واژگان و ترسیم میدان معناشناسی واژگان مترادف و بررسی تمایزات و فروق آن، برای فهم صحیح معانی آیات، ضرورت بسیار دارد؛ لذا سوال اصلی این پژوهش، آن است که روش کاربست ترادف در قرآن به لحاظ زبانشناختی چه صورتهایی دارد؟ بررسی روش کاربست ترادف در قرآن با روش تحلیلی و رویکرد معناشناسی، بیانگر آن است که عنایت به وحدت سیاق و پذیرش فرق بین اصل معنایی واژگان، حاکی از وجود نوعی ترادف نسبی در قرآن است که علامه از آن با عنوان «کالمترادف یا شبه ترادف» یاد میکند؛ بنابراین ترادف به معنای انطباق در هسته اصلی معناشناختی با وجود تفاوت در جنبههای عاطفی، در واژگان متقابل در وسعت معنا و شمول معنایی در جانشین سازی و تفاوت در همنشینها امری محقق و واقع است اما به معنای جایگزینی دقیق واژهها نیست؛ بنابراین با تبیین روابط مفهومی در سطح واژه و با تفکیک بین هممعنایی مطلق و نسبی، وجود هممعنایی مطلق پذیرفته نیست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 1 تا 17
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی رویکرد لغت شناسان به کاربرد واژگان اضداد در قرآن کریم
نویسنده:
ایوب امرائی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
چکیده :
یکی از موضوعات قابل بررسی در بحث اشتراک لفظی در زبان عربی، کلماتی هستند که بر دو معنای متضاد دلالت دارند. برخی محققان از قدما و متاخران از وجود این کلمات در زبان عربی دفاع کرده و برخی دیگر در صدد انکار یا محدود نمودن دایره آنها برآمدهاند. از آنجا که وجود چنین کلماتی در قرآن کریم به جهت اشتمال بر دو معنای متضاد میتواند موجب برداشتهای متفاوتی از آیه گردد، توجه به نقش تفسیری آنها و رویکرد مفسران ادیب و لغت شناس، از نظر قبول یا رد، دارا بودن معنای ضد، ضروری است. این پژوهش با روش توصیفی- تحلیلی، رویکرد نظری لغتشناسان راجع به این کلمات را بررسی و ضمن معرفی کلمات مشهور در کتب اضداد، نقش تفسیری و معانی لغوی هر یک از آنها را مورد بررسی قرار داده است. نتایج به دست آمده نشان میدهد که لغتشناسان تعداد قابل توجهی از این کلمات را با طرح دلایل ادبی و لغوی از دایره کلمات اضداد خارج مینمایند. بر اساس نظر محققان و نیز با توجه به بررسی لغوی و تفسیری این کلمات در آیات قرآن کریم، میتوان گفت که "پیدایش ضدیت در معانی کلمات اضداد"، پدیدهای است که در اثر عوامل مختلفی به کلمه عارض شده و توجه به کاربرد کلمه در جمله و قراین و سیاق موجود در کلام، نقش مهمی در دریافت مقصود چنین کلماتی دارند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 223 تا 250
مشخصات اثر
ثبت نظر
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
تعداد رکورد ها : 18145
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید