آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 30
درآمدی به اندیشه‌های مرلوپونتی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Eric Matthews
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Continuum,
چکیده :
ترجمه ماشینی: موریس مرلوپونتی یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های سنت‌های وجودی و پدیدارشناسی در فلسفه قاره‌ای قرن بیستم بود. مرلوپونتی: راهنمای افراد سرگشته متن ایده آلی برای دانشجویانی است که برای اولین بار با فلسفه مرلوپونتی روبرو می شوند. این کتاب هیچ دانش قبلی از موضوع را فرض نمی‌کند، و خواننده را با موضوعات کلیدی در کار مرلوپونتی همراه می‌کند، و ایده‌های پیچیده را روشن می‌کند، از جمله - مهم‌تر - تفسیرهای او از "ادراک"، "تجسم" و "رفتار". مهمتر از همه، این راهنما برای افراد سرگشته، توضیح کامل و معتبری از شرح پدیدارشناختی مرلوپونتی از رفتار انسان ارائه می دهد.
فلسفه مرلوپونتی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Eric Matthews
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
McGill-Queen's University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: درآمدی بر زندگی و اندیشه یکی از مهم ترین متفکران فرانسوی قرن بیستم.
چارچوبی جدید برای کنش‌گرایی: درک بدن فعال از طریق انعطاف‌پذیری ساختاری و هستی‌شناسی تن مرلوپونتی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
John Jenkinson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : رویکرد فعال به شناخت و آگاهی جایگزین ارزشمندی برای رویکردهای استاندارد غالب در علوم ذهن ارائه می دهد. کنش‌گرایی به‌عنوان یک گزارش تجسم‌یافته، دیدگاه‌های نظری درباره بدن از پدیدارشناسی، علوم شناختی و زیست‌شناسی را در بر می‌گیرد که تفسیری منحصربه‌فرد از تجسم با بینش انتقادی نسبت به ماهیت تجسم یافته شناخت و آگاهی ارائه می‌دهد. با این وجود، من استدلال می‌کنم که چندین تجدید نظر لازم است تا کنش‌گرایی در چارچوب علوم ذهن قابل اجرا باشد. شرح فعال سوبژکتیویته، با توجه به استدلال‌هایی که در متون بعدی موریس مرلوپونتی ایجاد شد، مشکل‌ساز است، زیرا به طور ضمنی دوگانه‌گرایانه است. من نشان می دهم که این دوگانگی ضمنی را می توان با ترکیب چارچوب مفهومی جسمی که مرلوپونتی در آثار بعدی خود معرفی می کند، حل کرد. با این حال، این چارچوب جدید چالشی را برای درک اینکه چگونه بدن می تواند در تجربه از جهان جدا شود، ارائه می دهد. من راه‌حلی برای این مشکل از طریق ایجاد تجدید نظر در حساب فعال شناخت ارائه می‌دهم، که استدلال می‌کنم در کلیت آن مشکل‌ساز است. من تفسیر جدیدی از شناخت فعال ارائه می‌دهم که بر اساس انعطاف‌پذیری ساختاری مدل شده است که بر مشکلات حساب قبلی غلبه می‌کند. این تجدید نظرها برای شناخت فعال راهی برای درک چگونگی گسستن بدن از جهان ارائه می‌کند، و در نتیجه به گزارشی از بدن فعال به‌عنوان بیانگر ادغام گسترده‌ای از شیوه‌های مختلف بودن آن در جهان، به‌عنوان شناختی، آگاه، عاطفی و فاعل می‌پردازد. این تجدید نظرها بیان منسجم‌تر و قابل قبول‌تری از رویکرد فعال ارائه می‌کنند که بیشتر برای هدایت علوم ذهنی قابل قبول است.
مرلوپونتی در محدوده های هنر، دین و ادراک [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Kascha Semonovitch Snavely, Neal Deroo
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Continuum ,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب این پرسش را مطرح می‌کند که چه چیزی در مرز فلسفه قرار دارد. نویسندگان از طریق مطالعات دقیق زندگی و آثار موریس مرلوپونتی پدیدارشناس فرانسوی، یکی از میان رشته‌ای‌ترین فیلسوفان قرن بیستم را بررسی می‌کنند که اندیشه‌هایش با هنر، روان‌شناسی، ادبیات، ایمان و فلسفه تلاقی داشته و به آن کمک کرده است. همانطور که این مقالات نشان می‌دهند، آثار مرلوپونتی مرزهای رشته‌ای سنتی را بر هم می‌زند و خوانندگانش را وادار می‌کند تا بپرسند که دقیقاً چه چیزی فلسفه و سایرین را تشکیل می‌دهد. این جلد شامل مقالاتی از یک تیم بین‌المللی متشکل از پدیدارشناسان برجسته، نظریه‌پردازان هنر، الهی‌دانان، مورخان فلسفه و فیلسوفان ذهن است. و صدایی را که در بسیاری از مکالمات در سراسر رشته های دانشگاهی صحبت می شود، بزرگ می کند. هرکسی که به پدیدارشناسی، نظریه و تاریخ هنر، علوم شناختی، فلسفه ذهن، و فلسفه دین علاقه مند باشد، با مقالاتی که در این تلاش مهم در فلسفه بین رشته ای گنجانده شده است، به چالش کشیده و درگیر خواهد شد.
تبدیل مجدد مفهومی: تحلیلی پدیدارشناسانه از تبدیل مذهبی، با اشاره خاص به موریس مرلوپونتی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jack Williams
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : تغییر مذهب اغلب به عنوان یک تجربه ناگهانی، دراماتیک، شدید احساسی و یکباره درک می شود که زندگی و جهان بینی مذهبی یک مسلمان را کاملاً متحول می کند. این تصور از تغییر دین توسط ویلیام جیمز با عنوان «انواع تجربه دینی» (1902)، همراه با گونه‌ای از پروتستانیسم که در قرن هجدهم و نوزدهم آمریکای شمالی ظهور کرد، هدایت می‌شود. تحلیل‌های علمی اجتماعی معاصر از تغییر دین نشان می‌دهد که تغییر دین در واقع اغلب فرآیندهای بلندمدتی هستند که طی چندین سال انجام می‌شوند. فلسفه دین غالباً مسئله تغییر دین را مورد توجه قرار نداده و در جایی که چنین کرده است، الگوی جیمزی را هدف مطالعه خود قرار داده است. در نتیجه، تحقیقات فلسفی در مورد تغییر دینی اغلب موضوع مورد مطالعه خود را اشتباه شناسایی می کند، بر تجربه فوری به بهای تأثیرات و فرآیندهای بلندمدت بیش از حد تأکید می کند، و نسبت به تجربیات مسیحیان پروتستان مدرن تعصب دارد. این پایان نامه یک بازمفهومی فلسفی از تغییر دین را از طریق تحلیل پدیدارشناختی ارائه می دهد. این توسط تحقیقات علمی اجتماعی اخیر، به‌ویژه آنری گورن، اطلاع‌رسانی شده است و دیدگاهی فرآیندگراتر و درازمدت از تجربیات تبدیل که می‌تواند طی چند سال آشکار شود، اتخاذ می‌کند. این پایان نامه از نظر فلسفی تحت تأثیر موریس مرلوپونتی فیلسوف فرانسوی قرن بیستم است، که فلسفه پدیدارشناختی او منابعی را برای تفکر در مورد فرآیندهای تبدیلی که در دوره زمانی طولانی تری رخ می دهند و تحت تأثیر غوطه ور شدن یک مسلمان در دنیای مادی، زبانی و اجتماعی قرار می گیرند، فراهم می کند. تجسم، بیان و اجتماع سه مضمون فلسفی هستند که این پایان نامه به آنها می پردازد. فلسفه تجسم مرلوپونتی، که با پیشرفت‌های اخیر در علوم شناختی تکمیل می‌شود، امکان بیان بافت متجسم و شکل‌دهنده باور را فراهم می‌کند که در آن تبدیل رخ می‌دهد. بدون کاهش تبدیل به فرآیندهای فیزیکی یا فیزیولوژیکی، فلسفه تجسم می‌تواند دیدگاهی از ذهنیت انسان را به عنوان مادی و فیزیکی ارائه دهد و توضیح دهد که چگونه فرآیندهای عاطفی و مجسم می‌توانند بر تبدیل تأثیر بگذارند، شکل دهند و تسریع کنند. به این فلسفه تجسم، تحلیل بیان اضافه شده است. این پایان نامه فلسفه زبان مرلوپونتی را بررسی می کند و بر غوطه ور شدن انسان در جهان زبانی و گفتار به عنوان یک اندیشه کامل تمرکز می کند و یک عمل شناسی ویتگنشتاینی و استدلال برای تأثیرپذیری زبان را اضافه می کند. استدلال می‌شود که بیان دینی، به جای پیروی از تغییر دین، در واقع قادر به شکل‌دهی به باور، مقدم و کمک به فرآیند تبدیل است و از طریق مسیرهای عاطفی بدن عمل می‌کند. موضوع فلسفی پایانی پایان نامه تأثیر اجتماع بر تبدیل است. جامعه هم به عنوان زمینه تشریفات و هم به عنوان چیزی که احساس تعلق را ارائه می دهد مورد بررسی قرار می گیرد.
 مرلوپونتی در مرزهای هنر، مذهب و ادراک  [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Merleau-Ponty, Maurice; Semonovitch, Kascha; Merleau-Ponty, Maurice; DeRoo, Neal
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Bloomsbury Academic;Continuum ,
کلیدواژه‌های اصلی :
خدا و هستی شناسی در دیدگاه مرلوپونتی [پایان نامه پرتغالی]
نویسنده:
Tarcísio Lage Louzada
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : پزوهش حاضر بررسی می کند که مرلوپونتی چگونه رابطه بین خدا و هستی شناسی را از تفسیری که این نویسنده در مورد هستی شناسی مدرن انجام می دهد، می بیند و چگونه از بازپس گیری این سنت، خود را با توجه به مشکل خداوند در بسط و توسعه خود قرار می دهد. درک وجود، به ویژه در لحظه دوم کار او. به گفته مرلوپونتی، فیلسوفان مدرن، به ویژه کسانی که بخشی از چیزی را که او آن را «عقل گرایی بزرگ» می نامد، می گیرند، با برخی از تزهای الهیات یهودی-مسیحی درگیر بودند، که عمیقاً بر نحوه درک این فیلسوفان از هستی، بارها تأثیر گذاشت. ، آن را با خدا اشتباه گرفته است. مقوله های مفهومی حاصل از این هستی شناسی، برداشتی دوگانه از امر واقعی را به نمایش می گذارد، که به گفته فیلسوف فرانسوی، برای توصیف پدیده ها آنگونه که خود را نشان می دهند، کافی نیست. بنابراین، مرلوپونتی بر ضرورت غلبه بر هستی شناسی سنتی اصرار دارد. به همین دلیل، او بازگشت به هستی‌شناسی را پیشنهاد می‌کند، تا تصور جدیدی از هستی ایجاد کند، بدون هیچ تعهدی با الهیات، حتی با ایجاد مقوله‌های مفهومی جدید. به این ترتیب، با تحلیل مفهوم هستی توسط مرلوپونتی، می‌توان فهمید که از جنبه‌های مه، از ایده مدرن بودن بسیار دور است، با این حال، هستی اولیه که او توصیف می‌کند، برخی از اصلی‌ترین چیزها را بازپس می‌گیرد. بخش هایی از خدای هستی شناسی مدرن
کتاب راهنمای فلسفه راتلج: درباره مرلوپونتی و پدیدارشناسی ادراک [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Komarine Romdenh-Romluc
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی: موریس مرلوپونتی (1908 - 1961) به عنوان یکی از فیلسوفان کلیدی قرن بیستم شناخته می شود. پدیدارشناسی ادراک مشهورترین و تأثیرگذارترین اثر او و متنی ضروری برای هر کسی است که به دنبال درک پدیدارشناسی است. در این کتاب راهنما Komarine Romdenh-Romluc معرفی و ارزیابی می کند: زندگی مرلوپونتی و پیشینه فلسفه او مضامین و استدلال های کلیدی پدیدارشناسی ادراک اهمیت تداوم کار مرلوپونتی برای فلسفه. مرلوپونتی و پدیدارشناسی ادراک نقطه شروع ایده آلی برای هر کسی است که برای اولین بار به کار بزرگ او می آید. خواندن آن برای دانشجویان مرلوپونتی، پدیدارشناسی و موضوعات مرتبط در علوم انسانی و اجتماعی ضروری است.
Of Mountain Flesh: Space, Religion, and the Creatureliness of Appalachia
نویسنده:
Scott Cooper McDaniel
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : پایان نامه زیر یک الهیات سازنده از مخلوقات را بیان می کند که از درون ویژگی های توپوگرافی فضایی و فرهنگ مذهبی آپالاشیا صحبت می کند. من توسعه تاریخی و پیامدهای اکولوژیکی استخراج منابع صنعتی، به‌ویژه عمل حذف قله کوه را در چارچوب وسیع‌تر شهرنشینی و انسان‌محوری تحلیل می‌کنم. با تکیه بر سنت‌های مذهبی-فرهنگی منحصربه‌فرد منطقه، به‌ویژه بیان مسیحیت قرن نوزدهمی آن، از هرمنوتیک فضایی استفاده می‌کنم که از طریق آن بر عناصر محیطی و بدنی منطقه تأکید می‌کنم و یک استدلال الهیاتی برای «گوشت مخلوق» آپالاشیا بیان می‌کنم.
مرلوپونتی و الهیات [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Christopher Ben Simpson
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
T&T Clark ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: مشارکت‌های فلسفی پدیدارشناس فرانسوی موریس مرلوپونتی، پتانسیل بکر فراوانی را برای الهی‌دانانی دارد که از طریق برخی از تأییدات اصلی ایمان مسیحی می‌اندیشند. این کاوش در پس زمینه روابط متقابل اساسی بین سه "بدن" در اندیشه مرلوپونتی و در الهیات مسیحی ساخته شده است: ماده به عنوان یک یا "طبیعت" (جسمان)، بدن انسان به عنوان یک بدن زنده (جسم) ، و بدن اجتماعی (شرکت - از جمله زبان و سنت). فلسفه مرلوپونتی درک دقیق و غیر تقلیل گرایانه ای از روابط بین این نظم اجسام ارائه می دهد. تطبیق اندیشه مرلوپونتی به فرد کمک می کند تا از طریق آموزه های مسیحی آفرینش، انسان شناسی الهیاتی، مسیح شناسی، کلیسای شناسی و معاد شناسی فکر کند. از پشت جلد "مرلوپونتی در بیشتر بحث‌های چرخش الهیاتی در پدیدارشناسی غایب بوده است. کریستوفر بن سیمپسون به دنبال تغییر آن است. مرلوپونتی و الهیات گزارش کامل و شفافی از دیدگاه‌های فیلسوف ارائه می‌کند و سپس به دنبال ارائه آن است. او را در گفتگو با الهیات مسیحی. همپوشانی‌های بین مرلوپونتی و الهی‌دانان بزرگ کاپادوکیه به‌ویژه قابل‌توجه است.» - کوین هارت، دانشگاه ویرجینیا «در این کتاب جذاب و بسیار خواندنی، نویسنده مسیر جدیدی را در برجسته کردن پیچیدگی رابطه مرلوپونتی با دین باز می‌کند. و در مورد رابطه احتمالی او با الهیات حدس می زند. او ابتدا ما را از طریق فلسفه مرلوپونتی و از طریق رابطه شکنجه‌آمیز او با ایمان و تعهد مذهبی راهنمایی می‌کند. مرلوپونتی یک مارکسیست متعهد بود، و اگر متعهد نبود، یک مؤمن مسیحی متعهد بود... این کتاب نور جدیدی بر ایمان مبهم مرلوپونتی می افکند و برای همه کسانی که به یکی از بزرگترین متفکران علاقه مند هستند ضروری است. قرن بیستم." -- درموت موران، کالج دانشگاهی دوبلین "این مطالعه ای است که مدت هاست نیاز به آن وجود داشته است. «افق الهیاتی» کار مرلوپونتی موضوعی است که آشکارا نیاز به مطالعه واقعی دارد و سیمپسون هوشمندی دقیقی را برای این کار به ارمغان می آورد. این کتاب واقعاً زمینه جدیدی را ایجاد می کند." -- دیوید بنتلی هارت درباره نویسنده کریستوفر بن سیمپسون دانشیار فلسفه و الهیات در دانشگاه مسیحی لینکلن، ایالات متحده آمریکا است.
  • تعداد رکورد ها : 30