آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 19
آلبرت انیشتین: فیلسوف-دانشمند [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Paul Arthur Schilpp
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
نظریه نسبیت خاص و عام [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Albert Einstein (آلبرت انیشتین)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: کتاب حاضر قصد دارد تا حد امکان بینشی دقیق از نظریه نسبیت به آن دسته از خوانندگانی بدهد که از دیدگاه علمی و فلسفی کلی به این نظریه علاقه مند هستند، اما با ریاضیات آشنا نیستند. دستگاه 1 فیزیک نظری. این اثر دارای استاندارد آموزشی است که مطابق با آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه است، و علیرغم کوتاه بودن کتاب، مقدار کافی صبر و اراده از طرف خواننده. نویسنده در ارائه ایده های اصلی به ساده ترین و قابل فهم ترین شکل و در مجموع به ترتیب و پیوندی که در واقع از آن سرچشمه گرفته اند، از هیچ زحمتی دریغ نکرده است. برای وضوح، به نظرم اجتناب ناپذیر می رسید که باید خود را مکرراً تکرار کنم، بدون اینکه کوچکترین توجهی به ظرافت ارائه داشته باشم. من با جدیت به دستور آن فیزیکدان نظری باهوش، ال. بولتزمن، پایبند بودم، که طبق او مسائل ظرافت باید به خیاط و پینه دوز سپرده شود. من تظاهر نمی‌کنم که از مشکلاتی که در ذاتی موضوع است از خواننده خودداری می‌کنم. از سوی دیگر، من عمداً مبانی فیزیکی تجربی نظریه را به صورت «ناتنی؟» بررسی کرده ام. مد، به طوری که خوانندگان ناآشنا با فیزیک ممکن است مانند سرگردانی که قادر به دیدن جنگل برای درختان نبود احساس نکنند. باشد که این کتاب برای کسی چند ساعت خوش فکری پیشنهادی به ارمغان بیاورد! فهرست مطالب بخش اول: نظریه نسبیت خاص 1. معنای فیزیکی گزاره های هندسی 2. سیستم مختصات 3. فضا و زمان در مکانیک کلاسیک 4. سیستم گالیله مختصات 5. اصل نسبیت (به معنای محدود) 6. Theo
فلسفه‌های زندگی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Albert Einstein (آلبرت انیشتین)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
SIMON AND SCHUSTER,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در سنت بزرگ فلسفه یونان، این جلدی از باورهای زنده 22 متفکر برجسته مدرن است. در اینجا ما ملاقاتی از تایتان‌ها داریم که روح خود را برهنه می‌کنند و عمیق‌ترین ایمان‌ها و علایقشان را زیر سوال می‌برند، به گونه‌ای که باید یک بار دیگر به ما یادآوری کند که فلسفه در اساسی‌ترین معنایش فقط عشق به خرد است، جستجوی کلیت دیدگاه. نویسندگان عبارتند از: آلبرت انیشتین، جان دیویی، اچ.جی ولز، تئودور درایزر، اچ ال منکن، لوئیس مامفورد، ایروینگ بابیت، برتراند راسل و بسیاری دیگر.
چیستی هستی (از نظر هراکلیت و انیشتین)
نویسنده:
نويسنده:فضل‌الله بقایی‌نائینی ويراستار:شهاب شهرزاد
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
تهران - تهران: شوکا,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
انسان متفکر از زمانی افکار فلسفی را آغاز کرده که مسالۀ "چیستی هستی" را در زندگی خود مطرح نموده است. در طول تاریخ، سلامت و امنیت انسان همواره دستخوش مزاحمت‌هایی بوده که از اطراف به او وارد شده است و انسان زمانی می‌توانسته از فکر خود حداکثر استفاده را ببرد که بر گرفتاری‌های روزمره و هم‌چنین حوادث و مشکلاتی چون بیماری‌ها، سیل، زلزله، جنگ‌ها و... غلبه پیدا ‌کند. به همین علت است که عارفان و فلاسفه برای این که فکر راحتی داشته باشند، از همه‌چیز دنیا چشم‌پوشی نموده‌اند و برخی از آن‌ها برای کشف "چیستی هستی" عمری را وقف کردند. عده‌ای از این فلاسفه، که بیش‌تر آن‌ها نیز از بزرگان فلاسفۀ یونان قدیم بوده‌اند، "چیستی هستی" یا جهان را از آب یا هوا، آتش و گرما یا ماده‌ای سیال یا ذرات کوچک اتم پنداشته‌اند. در کتاب حاضر آرای دو تن از فیلسوفان غربی یعنی "هراکلیت"، از معروف‌ترین فلاسفۀ یونان قدیم و "آلبرت انیشتین"، دانشمند و ریاضی‌دان قرن بیستم دربارۀ "چیستی هستی" بررسی گردیده است. طبق نظریۀ هراکلیت سرتاسر کائنات از آتش تشکیل شده است و این آتش باعث تغییر و تبدیل مواد و در نتیجه حرکت همیشگی جهان هستی می گردد انیشتین نیز در قرن بیستم مهر تایید بر نظریات هراکلیت زده و با فرضیات ریاضی ثابت کرده است که تمام مواد جهان هستی، که به نظر جلوه‌گر هستند، از آتش و حرارت متبلور و در شرایط خاص به انرژی تبدیل می‌شوند.
نظریه نسبیت خاص و عام [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Albert Einstein , Roger Penrose , Robert Geroch , David C. Cassidy
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این بازنشر مقدمه آلبرت انیشتین بر نظریه نسبیت خود، که برای افراد عادی نوشته شده است، شامل تفسیری از رابرت گروچ (فیزیک، دانشگاه شیکاگو) در مورد درک مدرن نسبیت، به علاوه مقدمه ای از رابرت پنروز (ریاضیات، بازنشسته، دانشگاه آکسفورد) است. ، چارچوب کار انیشتین در تاریخ علم، و مقاله ای در مورد میراث فرهنگی نظریه نسبیت توسط دیوید سی. کسیدی (علوم طبیعی، دانشگاه هافسترا). مقدمه انیشتین، 32 فصل و سه ضمیمه در ابتدا در سال 1920 منتشر شد. نسخه اصلی مقدمه راجر پنروز اولین بار در سال 2004 توسط The Folio Society Ltd منتشر شد.
دنیایی که من می‌بینم [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Albert Einstein (آلبرت انیشتین)
نوع منبع :
کتاب , مدخل اعلام(دانشنامه اعلام) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب مجموعه کاملی از مقالات، آدرس‌ها و گفته‌های آلبرت انیشتین را نشان نمی‌دهد. این انتخابی است که با یک شی معین ساخته شده است - یعنی برای ارائه تصویری از یک مرد. امروز این مرد برخلاف قصد خود به گرداب احساسات سیاسی و تاریخ معاصر کشیده می شود. در نتیجه، انیشتین سرنوشتی را تجربه می کند که بسیاری از بزرگان تاریخ تجربه کردند: شخصیت و نظرات او به شکلی کاملاً تحریف شده به جهانیان نشان داده می شود.
اینشتین و اصل ماخ
نویسنده:
سید سعید میراحمدی
نوع منبع :
نمایه مقاله
چکیده :
نیوتن اثرات دینامیکی مشاهده شده برای اجسام شتاب‌دار (مانند فرورفتگی سطح آب در آزمایش سطل نیوتن و غیره) را ناشی از شتاب آن‌ها نسبت به فضای مطلق می‌دانست. اینشتین با دنبال کردن ایده‌های ماخ به خوبی می‌دانست که اگر بتواند بر اساس این فکر که «حرکت» امری کاملاً نسبی است، نشان دهد که اثرات لختی، در واقع، ناشی از شتاب جسم نسبت به ماده دوردست در عالم است، نه نسبت به فضای مطلق، آنگاه توانسته است مفاهیم مطلقِ نیوتنی را به کلی کنار بگذارد. اعتقاد رایجی وجود دارد مبنی بر این که نظریه نسبیت عام، دستگاه‌های مختصات ارجح (چارچوب‌های لخت) مربوط به فضا و زمان مطلق نیوتنی را کنار گذاشته است. در این نوشتار با بررسی سیر اندیشة اینشتین در تدوین نظریه نسبیت عام، صحت این ادعا تایید می‌شود که علی‌رغم تلاش اینشتین و برخلاف نام این نظریه، اصل ماخ به معنای «نسبی بودن حرکت» یا به این معنا: «منشأ اعمال نیروهای لختی، ماده موجود در عالم است، نه فضازمان مطلق»، نه در اصول‌موضوعه نظریه نسبیت عام گنجانده شده و نه از آن نتیجه می‌شود. بنابراین چنین می‌توان گفت که عناصر مطلق مانند «حرکت و سکونِ مطلق»، «شتاب مطلق»، «نیروی لختی مطلق» و «فضازمانِ مطلق» کماکان در نظریه نسبیت عام حضور دارد. با توجه به اهمیت معرفت‌شناختی اصل ماخ، تلاش برای ارائه یک نظریه فیزیکی کارآمد منطبق با این اصل همچنان ادامه دارد.
مسائلی از انیشتین برای خداباوری فرآیندی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Kevin A. Blazs
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
انیشتین و دین: فیزیک و الهیات [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Max Jammer (مکس جامر)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Princeton University Press ,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: فلسفه دین و جست‌وجوی حقیقت معنوی، آلبرت انیشتین را به خود مشغول کرده بود - چنان که گفته می‌شود «می‌توان گمان برد که او یک الهی‌دان مبدل بوده است». با این وجود، ادبیات مربوط به زندگی و کار انیشتین، هر چند که گسترده است، شرح کافی از تصورات و احساسات مذهبی او ارائه نمی دهد. ایده‌های انیشتین در مورد دین که تنها به صورت جزئی شناخته شده است، اغلب هم توسط ملحدان و هم توسط گروه‌های مذهبی که مشتاق ادعای او به عنوان یکی از خودشان هستند، تحریف شده است. اما واقعاً مرام مذهبی انیشتین چه بود؟ در این کتاب جذاب، فیزیکدان و فیلسوف برجسته، ماکس جمر، پاسخی بی‌طرفانه و مستند به این سوال ارائه می‌کند. کتاب با بحث در مورد تربیت دینی دوران کودکی انیشتین و فضای مذهبی - یا نبود آن - در میان خانواده و خانواده‌اش آغاز می‌شود. دوستان. سپس، گام به گام، رشد فکری را بازسازی می کند که اینشتین را به مفاهیم دین کیهانی و خدای غیرشخصی، شبیه به «خدای اسپینوزا» سوق داد. جمر به بررسی نوشته ها و سخنرانی های انیشتین در مورد دین و نقش آن در جامعه می پردازد و تا چه حد توسط عموم مردم و الهیدانان حرفه ای مانند پل تیلیش یا فردریک فر پذیرفته شده است. او همچنین معنای دقیق جمله معروف انیشتین را تحلیل می‌کند که «علم بدون دین لنگ است، دین بدون علم کور است» و اینکه چرا این جمله می‌تواند به عنوان نمونه‌ای از فلسفه دین اینشتین باشد. فصل آخر به این سؤال بحث‌برانگیز می‌پردازد که آیا کار علمی اینشتین، و به‌ویژه نظریه نسبیت او، از نظر الهیات دارای مفاهیم مهمی است، مشکلی که برای کسانی که به رابطه علم و دین علاقه‌مند هستند، مهم است. هدف این کتاب، هم تفکر برانگیز و هم جذاب، این است که خوانندگان را بدون تبلیغ با دین انیشتین آشنا کند.
انیشتین از قول خودش: علم، دین، سیاست، فلسفه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Anne Rooney
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Arcturus foulsham ,
کلیدواژه‌های اصلی :
  • تعداد رکورد ها : 19