آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 197
مطالعه انتقادی روایت لاک از هویت شخصی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
W.F.M Stewart
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
کتاب راهنمای فلسفه راتلج: لاک درباره دولت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Da Lloyd Thomas
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی: لاک در مورد دولت همراه ضروری برای هر دانشجوی رساله دوم او در مورد حکومت است که یکی از تأثیرگذارترین بیانیه های سیاسی زمان خود و پایه و اساس اندیشه سیاسی لیبرال است.
معرفت شناسی اخلاقی جان لاک [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
John Colman
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : مفسران لاک تقریباً به اتفاق آرا به این نتیجه رسیده اند فلسفه اخلاق از نظر او دچار تناقضات شد. در این پایان نامه تلاش برای کشف یک نظریه اخلاقی سازگار در لاک انجام شده است نوشته ها یک موضوع، اظهارات پراکنده او را در مورد آن یکی می کند اخلاق: مشکل معرفت اخلاقی. برای لاک این مشکل لم درگیر این سوال است که چگونه مردان باید اخلاق را بشناسند، قانون طبیعت. تصور او از یک قانون اخلاقی که بر بشریت توسط خداوند ابتدا در برابر این ایراد که اخلاق را کاهش می دهد، دفاع می شود تمایز با دستورات دلخواه قانون اخلاقی باید باشد اگر چیزی به نام تکلیف اخلاقی وجود داشته باشد، دستورات خداوند را صادر می کند با این حال، محتوای تعهد اخلاقی ناشی از خودسری نیست دستورات، اما از حقایق طبیعت انسان. سوال این است که چگونه می توان محتوای قانون را از یک ملاحظه استخراج کرد؟ از طبیعت انسان؟ برای پاسخ به این امر لازم است موقعیت معرفتی کلی لاک را بررسی کنید. از لاک دفاع می شود در برابر این انتقاد که او همه موارد شناخت درون را محدود می کند چارچوب ایده ها برداشت لاک از ایده بررسی می شود و انتقاد کرد؛ و سپس استدلال می شود که روایت او از دسته خاصی از ایده ها (یعنی مفاهیم اخلاقی) که در نظم استفاده می شود گفتمان اخلاقی اولیه یک نظریه شناختی از قضاوت های اخلاقی به دست می دهد. شرح مفاهیم اخلاقی نیز پروژه لاک را پیشنهاد می کند یک علم شبه ریاضی اخلاق. این پروژه نمی تواند انجام شود. با این حال، حتی اگر نشان دادن اخلاق ممکن بود، هیچ ارزشی نخواهد داشت، مگر اینکه مطمئن باشیم که خودمان مفاهیم اخلاقی واقعاً قانون عینی طبیعت را منعکس می کردند. هو؛؟ پس آیا این باید شناخته شود؟ لاک مخالف دیدگاه رایج است که بتوانیم به طور شهودی از حقیقت اخلاقی آگاه شویم. بلکه، اعتبار مفاهیم اخلاقی باید در پرتو انسان تعیین شود میل به خوشبختی در نهایت، نظریه احکام اخلاقی توسعه یافته از شرح لاک از مفاهیم اخلاقی در برابر بررسی می شود پس زمینه ایرادات استاندارد معینی علیه هر شناختی نظریه اخلاق
ارزش‌های دینی در لیبرال دموکراسی [مقاله انگلیسی]
نویسنده:
Emily R. Gill: امیلی آر. گیل
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
چکیده ماشینی: ارزش های دینی نه به طور کامل ثبات لیبرال دموکراسی را تهدید می کند و نه به طور کامل تقویت می کند. این بستگی به نحوه تفسیر و اعمال آنها دارد. تأثیر اخیر ناسیونالیست‌های مسیحی، که تفسیر خاصی از مسیحیت را به عنوان تنها مبنای مشروع برای سیاست عمومی ترویج می‌کنند، و کسانی که آزادی مذهبی را بالاتر از همه حقوق دیگر قرار می‌دهند، پلورالیسم را ترویج نمی‌کند. اگرچه مردم باید بتوانند به تعهدات دینی خود عمل کنند، اما این دولت است، نه افراد یا سازمان های خصوصی، که باید مرزی بین اعمال آزادانه دین و حقوق مدنی کسانی که ممکن است تحت تأثیر اعمال مذهبی قرار گیرند، تعیین کنند. دیگران. اول، حقوق مذهبی ممکن است سایر حقوق را تهدید کند، به ویژه زمانی که با بودجه عمومی تقویت شود. ثانیاً، دین هنگامی که از اعتقادات و اعمال وجدانی افراد و گروه های مذهبی اقلیت محافظت می کند، کمک های ارزشمندی به کثرت گرایی می کند. در نهایت، در مورد حقوق مدنی دگرباشان جنسی، افراد معتقد مذهبی باید تا حد امکان پذیرفته شوند، اما سازمان های آنها باید موظف باشند که بدون اعتراض دیگران را برای ارائه خدمات مورد نظر ترتیب دهند. بیشترین سهم دین زمانی رخ می‌دهد که با جنبش‌هایی که حقوق فردی را تقویت می‌کنند، از جمله اعمال آزادانه دین، اما نه محدود، متحد شود.
جان لاک، دل- آموزه های سیاسی یا انگاره های معرفت شناسی
نویسنده:
رضا لبافی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
دلالت هاي معرفتی لاك در نسبت اخلاق و سیاست در دل روش شناسی، انسان شناسـی و نظریه قرارداد اجتماعی او جاي می گیرد. او در اندیشه هاي سیاسی خود معتقد بر عقل گرایی است و در فلسفه سیاسی خود نیز بیشتر دعوت به تساهل و بردباري پرداخته است. ما در این تحقیق به شناخت و بررسی معرفت شناسی جان لاك از منظر اندیشه هاي سیاسی او همت گماشته ایم. به منظور تصریح در كار تحقیق و ایجاد شرایط مناسب براي رسیدن به یک درك مشترك با مخاطب این تحقیق، سعی كرده ایم به تعریف موجزي از ابعاد معرفت شناسی و درهم تنیدگی آن با علایق سیاسی جان لاک، فیلسوف انگلیسی قرن هفدهم میلادي بپردازیم.
تبارشناسی آزادی در اندیشه جان لاک /فیلسوفی دلواپس استبداد
نویسنده:
وحید بهرامی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
واکاوی تاثیر اندیشه‌های جان لاک بر فیلسوفان سیاسی قرن بیستم
نویسنده:
سجاد صداقت
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
نگاهی روش‌شناسانه به نظریه‌ی قرارداد اجتماعی جان لاک
نویسنده:
مجتبی جاویدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
هر نظریه‌ای که در علوم انسانی مطرح می‌شود مبتنی بر مبانی هستی‌شناسی، معرفت‌شناسی و انسان‌شناسی خاصی است. شناخت این مبانی و ارتباط آن‌ها با نظریه‌ی مدنظر را می‌توان «روش‌شناسی بنیادین» نامید. این مقاله با روش توصیفی- تحلیلی و با رویکرد روش‌شناسی بنیادین به بررسی نظریه‌ی قرارداد اجتماعی «جان لاک» می‌پردازد و تلاش می‌کند که ارتباط این نظریه را با مبانی هستی‌شناختی، معرفت‌شناختی و انسان‌شناختی لاک روشن سازد. به‌لحاظ هستی‌شناسی، سوبژکتیویته و اومانیسم و همچنین سکولاریسم اندیشه‌ی قرارداد اجتماعی لاک را راه‌بری می‌کند. تلفیق تجربه‌گرایی با نوعی مابعدالطبیعه و تضعیف عقل قدسی با قراردادن عقل در مقام داور وحی، دو مبنای مهم معرفت‌شناختی لاک در این نظریه است. به‌لحاظ انسان‌شناسی نیز نگاه خوش‌بینانه به طبیعت انسانی در اندیشه‌ی او تأثیرگذار بوده است. بر این اساس، نظریه‌ی قرارداد اجتماعی لاک که بعد از دوران مدرن مطرح شده است واجد ماهیت جدیدی است؛ ماهیتی که نمایانگر نگرش جدیدی به انسان و نسبت او با جهان است؛ نگرشی که در طی آن، انسان و خواست‌ها و امیال او محور قرار می‌گیرد.
صفحات :
از صفحه 21 تا 44
توافق همگانی معیار مشروعیت قدرت است
نویسنده:
محمد رجبی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
  • تعداد رکورد ها : 197