آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
قلاب زنگ در تفکر انتقادی: موفقیت ها و محدودیت های خرد عملی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jamie Sewell
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : کار بل هوکس در زمینه آموزش، حجم زیادی از مطالب را به صورت بسیار گسترده پوشش می دهد. او بر کار جان دیویی و پائولو فریره تکیه می‌کند و اغلب از انتقادات آن‌ها از مدل‌های آموزشی سنتی استفاده می‌کند تا ارزش‌هایی را که ادعا می‌کند مدل‌های آموزشی فعلی را هدایت می‌کند، نقد کند. وقتی هوکس به صراحت به تفکر انتقادی می پردازد، تفکر انتقادی را به سمت اهداف عملی، به ویژه پیشرفت اجتماعی دموکراتیک، تغییر جهت می دهد. به منظور درک بهتر ارزش بالقوه رویکرد او، و رابطه بین تفکر انتقادی و دموکراسی، سعی می‌کنم تصور او از تفکر انتقادی را به‌عنوان حکمت عملی در پژوهش‌های فلسفی کنونی درباره تفکر انتقادی قرار دهم.
دیویی و کویپر: لطف مشترک در حوزه عمومی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
William Murphy Mullins
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : کالوینیسم و پراگماتیسم ممکن است به نظر اهمیت مذهبی مشابهی برای سیاست ارائه نکنند. با این حال، آبراهام کویپر (1837-1920) و جان دیویی (1859-1952)، قدردانی مشابهی از دامنه و عمق دینداری در زندگی عمومی دارند. اگرچه کویپر یک مسیحی بود و دیویی خود را خداباور نمی دانست، اما هر یک از آنها تجربه دینی را به عنوان اطلاع رسانی در همه حوزه های هستی می دانند. بر اساس تصور آنها، بین دین و دیندار تمایز وجود دارد. هر دو مرد را می توان «شاعران سیاسی» نامید، زیرا آنها از زبان به عنوان بیانی از تخیلات زیبایی شناختی خود برای ایجاد مفاهیم و اشیاء در جامعه به عنوان بیان ارزش های دینی خود استفاده می کردند. کار کویپر در هلند یک مطالعه موردی مفید برای ارزش گذاری دیویی از هنر است. کویپر فلسفه سیاسی و الهیات نوشت، اولین روزنامه سراسری پرمخاطب را تأسیس کرد، بیش از پنجاه سال برای این نشریه نوشت، بزرگترین دانشگاه کشور را تأسیس کرد و در نهایت نخست وزیر هلند شد. او در طول زندگی خود از لفاظی برای ایجاد تغییر در جامعه خود استفاده می کرد. دیویی و کویپر کار آکادمیک را با فعالیت های عمومی ادغام کردند و به دنبال کسب ثبات در تجربیات بودند. اگر دینداری به طور بالقوه هر بخش از زندگی مشترک بشریت را در بر می گیرد، افراد و گروه ها باید از مواضع خود آگاه باشند و در گفتگوی صادقانه با دیگران شرکت کنند. به گفته دیویی و کویپر، "بی طرفی"، "عینیت" و "یکنواختی" اغلب پیامدهای مشکل آفرینی دارند. تفکر آنها در این زمینه در بحث فرهنگ آموزشی در ایالات متحده برجسته است. مدل‌های آزمون مشترک مدرسه و آزمون بالا برای پایه‌گذاری فلسفه کویپر و دیویی در تجربیات آموزشی و تحصیلی فعلی مفید هستند.
مدرسه و اجتماع
نویسنده:
جان دیوئی؛ ترجمه: مشفق همدانی؛ مقدمه: احمد علی آبادی
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
تهران: ,
مفهوم اليقين في فلسفه ديوي
نویسنده:
حكمت احمد حسن ابو سعده
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
نگاهي به زندگي و آراء جان ديويي
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
دائرة المعارف اسلامي طهور,
اخ‍لاق‌ و ش‍خ‍ص‍ی‍ت‌
نویسنده:
ج‍ان‌ دی‍وئ‍ی‌؛ ت‍رج‍م‍ه‌ م‍ش‍ف‍ق‌ ه‍م‍دان‍ی‌.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ته‍ران‌: صفی‌علیشاه: موسسه انتشارات فرانکلین‏‫,
کلیدواژه‌های اصلی :
بررسی تطبیقی آراء جان دیویی و استاد مطهری در باب اصل آزادی و دلالت های تربیتی
نویسنده:
پریا امیری نژاد
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی , مطالعه تطبیقی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
آزادی از جمله مسایل مهم و بنیادی نیازهای اساسی انسان قدیم و جدید بوده است. چرا که بدون آن رشد و کمال انسان و به طبع انسانیتش بی معنا خواهد بود. لذا در طول تاریخ این مساله همواره ذهن انسان را به خود مشغول داشته است و از آنجا که آزادی از اصول بنیادی در تعلیم و تربیت است و نقش بسزای در آموختن و دانستن دارد. و اینکه هر مشرب فکری تعریف متفاوتی از آزادی بیان کرده اند بنابراین نظام تعلیم و تربیت برای دستیابی به آزادی نیازمند برنامه ریزی است و برنامه ریزی بدون داشتن مفهوم مشخص و روشن ازآزادی امکان نخواهد داشت. لذا عمده کسانی که به مبحث آزادی پرداخته اند به شکلی سعی در ارائه مفهومی از آن نموده اند به این منظور هدف اصلی از این تحقیق که از نوع تحقیقات بنیادی و بر اساس روش کیفی است بررسی تطبیقی (( آراء جان دیویی و استادمطهری در باب آزادی و دلالتهای تربیتی آن))می باشد که بر اساس بررسی انجام شده مشخص شد که آزادی از نظر دیویی فعالیت هوش و توانایی به فرمان آوردن خویش است و تنها آزادی ، آزادی عقل است و اصل مربوط به آزادی از جمله دلالتهای تربیتی این استنباط از آزادی می باشد درصورتی که از نظر استاد مطهری آزادی نبودن مانع جبر و هیچ قیدی در سر راه کمال به عنوان مقدمه کمال معرفی می کند و اصل مربوط به بهره گیری از اراده و اختیار را به عنوان یکی از شرایط تربیت از جمله دلالتهای تربیتی بیان کرده اند.
الفن خبرة
عنوان :
نویسنده:
جون ديوي (تأليف) زكريا إبراهيم (ترجمة) زكى نجيب محمود (مراجعة) سعيد توفيق (تقديم)
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قاهره - مصر: المركز القومي للترجمة,
الخبرة والتربية
نویسنده:
جون ديوي (تأليف) محمد رفعت رمضان (ترجمة) نجيب إسكندر (ترجمة) محمد بدران (مراجعة)
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قاهره - مصر: مكتبة الأنجلو المصرية,
طبيعة البشرية والسلوك الإنساني
نویسنده:
جون ديوي (John Dewey)؛ ترجمه و مقدمه: محمد لبیب النجیحی
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قاهره - مصر/نیویورک - امریکا: موسسة الخانجی بالاشتراک مع موسسة فرانکلین للطباعة والنشر,