چکیده :
ترجمه ماشینی :
مطالعه توماس آکویناس به طور کلی بر مسائل الهیاتی در کار او متمرکز است و جنبه های خاصی از آنچه را که می توان «زندگی معنوی» او نامید نادیده گرفت.
اگرچه استثنائاتی از این قاعده وجود دارد، اما موضوعات متعددی در نوشتههای توماس آکویناس وجود دارد که به حق خود داده نشده است.
با توجه به این واقعیت، این پایان نامه به دنبال ارائه یک بررسی گسترده از دو جزء از آثار توماس آکویناس است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد: نقش تمرین های معنوی در نگارش او، و شکل انعکاس - درک فرد از و رابطه با آن.
خود - او توصیه می کند.
به عنوان راهی برای نزدیک شدن به این مسائل، من از کار دو فیلسوف تاریخی، پیر هادو و میشل فوکو، با استفاده از پرسشهای روششناختی که در نوشتههای خود درباره جهان کلاسیک به کار میبرند، استفاده میکنم.
هادو و فوکو هر دو استدلال کردند که در مورد روشی که فلسفه در جهان عتیقه انجام شد چیز متفاوتی وجود داشت، چیزی که با تغییر فلسفه در دوره مدرن از بین رفت.
کار هادوت بهویژه بر استفاده از تمرینهای معنوی در شکلگیری فرد متمرکز است - یعنی اینکه چگونه یک فرد به شکل ایدهآلی که باید باشد تبدیل میشود.
از سوی دیگر، فوکو بر شکل جایگزین بازتابی که در آثار فیلسوفان کلاسیک یافت میشود، تمرکز کرد و از آن برای مقایسه و نقد اشکال معاصر بازتابی که در دنیای مدرن یافت میشود، استفاده کرد.
با این حال، هر دوی این متفکران هرگز دوره قرون وسطی را در مطالعه خود گنجانده اند، یا حداقل به شکلی گسترده و معنادار در نظر گرفته نشده اند.
با این حال، سؤالات آنها به ویژه به کار توماس آکویناس مربوط می شود، زیرا او هم درمان گسترده ای از تمرینات معنوی ارائه می دهد و هم نوعی از انعکاس را که از بسیاری جهات شبیه به اشکال کلاسیک است.
به عنوان راهی برای برجسته کردن این دو موضوع در توماس آکویناس، ابتدا مروری بر کار پیر هادو و میشل فوکو در رابطه با این موضوعات ارائه میدهم.
سپس به بحث در مورد وضعیت کنونی پژوهش در زمینه «معنویت» در توماس آکویناس می پردازم و راه هایی را پیشنهاد می کنم که این پایان نامه می تواند وضعیت فعلی را بهبود بخشد.
در فصلهای بعدی، من بحثی را درباره مفهوم فضیلت که در توماس آکویناس یافت میشود، و رابطه آن با تمرینهای معنوی و انعکاس، آغاز میکنم، که شرح آن در توماس مبنای دو فصل بعدی را تشکیل میدهد.
در نهایت، با مراجعه به دو اثر متفاوت توماس، به کاربرد عمیق این پرسشهای روششناختی میپردازم.
ابتدا به de perfectione spiritualis vitae او می پردازم، اثری کوتاه و به ندرت خوانده شده که در آن توماس اعمالی را که همراه با شکل گیری یک فرد در امور خیریه است، توضیح می دهد.
دوم، من به summa theologiae و فضایل اصلی روی میآورم و توجه را به حضور تمرینهای معنوی در اثری که معمولاً صرفاً نمایشی تلقی میشود، جلب میکنم.
the study of thomas aquinas generally focuses on theological questions in his work, and ignores certain aspects of what might be called his "spiritual life." though there are exceptions to this rule, there are numerous themes in the writings of thomas aquinas which have not been given their due.
in light of this fact, this dissertation seeks to provide an extended treatment of two components of the work of thomas aquinas which receive little attention: the role of spiritual exercises in his writing, and the form of reflexivity – one's understanding of and relation to one's self – he recommends.
as a way of approaching these issues, i draw from the work of two historical philosophers, pierre hadot and michel foucault, using the methodological questions they employ in their writings on the classical world.
both hadot and foucault argued that there was something different about the way philosophy was accomplished in the antique world, something which was lost as philosophy shifted in the modern period.
hadot's work focuses, in particular, on the use of spiritual exercises in the formation of the person – that is, how a person becomes the ideal form they ought to be.
foucault, on the other hand, focused on the alternative form of reflexivity as found in the work of classical philosophers, and used it for fruitful comparison and critique of the contemporary forms of reflexivity found in the modern world.
both of these thinkers, however, never included in their study the medieval period, or at least not in an extended and meaningful way.
their questions, however, are particularly relevant to the work of thomas aquinas, as he offers both an extended treatment of spiritual exercises, as well as a form of reflexivity similar in many ways to classical forms.
as a way of highlighting these two topics in thomas aquinas, i first provide an overview of the work of pierre hadot and michel foucault as it relates to these topics.
i then move onto a discussion of the current state of scholarship on "spirituality" in thomas aquinas, and suggest the ways in which this dissertation can improve on this current state.
in the subsequent chapters, i begin a discussion of the concept of virtue as found in thomas aquinas, and its relation to both spiritual exercises and reflexivity, the description of which in thomas forms the basis for the next two chapters.
finally, i turn to an in depth application of these methodological questions by turning to two different works of thomas; first, i turn to his de perfectione spiritualis vitae, a short and rarely read work in which thomas explains the practices which accompany the formation of a person in charity.
second, i turn to the summa theologiae and the cardinal virtues, drawing attention to the presence of spiritual exercises in a work typically treated as merely expositional.