چکیده :
ترجمه ماشینی :
شخصیت گرایی واکنشی است در برابر دو خطای یکسان در قلمروهای اخلاقی و سیاسی: اهمیت دادن نهایی به خودمختاری و منفعت شخصی (فردگرایی) و اهمیت نهایی به شکوه جمع (جمع گرایی).
در جستجوی راه سومی بین این خطاها، شخصیت گرایان استدلال می کنند که یک انسان شناسی فلسفی باید چراغ راهنما باشد.
و همچنین استدلال می کنند که سه ادعا برای یک انسان شناسی دقیق فلسفی محور هستند: (1) افراد دارای کرامتی غیرقابل انکار هستند.
(ii) تلس افراد اشتراک یا عشق است.
و (iii) برخی از ابعاد افراد به طور پایان ناپذیری مرموز هستند.
شخصیت گرایی در هسته خود ایجاب می کند که تمامی فعالیت های درون فردی، بین فردی و نهادی باید به این سه حقیقت احترام بگذارند.
پیرو فیلسوفانی مانند ژاک ماریتن، سنت ووتیلا/جان پل دوم، و فر.
w.
norris clarke, s.j., من معتقدم که شخصی گرایی باید در کار سنت توماس آکویناس پایه گذاری شود.
بنابراین، پایان نامه من تلاشی برای روشن شدن و پیشبرد پروژه شخصیت گرایی تومیست است.
برای روشن شدن پروژه، من سه گونه از شخصیت گرایی تومیست را شناسایی می کنم.
اولی تعهدات اصلی شخصگرایی را در متافیزیک و دیگر آثار مرتبط سنت توماس بیان می کند.
دومی با این استدلال که پدیدارشناسی باید در پروژه ادغام شود، به اولی اضافه می کند.
و سومی با این استدلال که درک سنت توماس از esse (یعنی عمل موجود) باید خلاقانه تکمیل شود و در قلب پروژه قرار گیرد به دومی اضافه می کند.
با مشخص شدن این گونهها، من پروژه را به دو روش اصلی پیش میبرم.
ابتدا، دو هنجار درونی پروژه را شناسایی میکنم و نشان میدهم که هر دو هنجار نیازمند ادغام پدیدارشناسی هستند.
دوم، من تصدیق میکنم که کار کلارکز روی شخصیتگرایی تومیستیک دلیل قانعکنندهای برای تقدم esse است، اما همچنین توجه میکنم که کار او با انتقادهای جدی مواجه شده است.
بنابراین، من دو جبهه از کار کلارکز را اصلاح و از آن دفاع می کنم: ادعای او مبنی بر اینکه ذات ضخیم است و ذات نازک است، و ادعای او مبنی بر اینکه پذیرش یک کمال هستی شناختی است.
من نتیجه میگیرم که درک کلارک از esse، با مقداری تغییر، بسیار قابل قبول است.
بر این اساس، تقدم esse در شخصیت گرایی تومیستیک هنوز یک مسیر قابل دوام اس
personalism is a reaction against two equally serious errors in the moral and political realms: placing ultimate importance on autonomy and self-interest (individualism), and placing ultimate importance on the glory of the collective (collectivism).
seeking a third way between these errors, personalists argue that a philosophical anthropology must be the guiding light.
and they also argue that three claims are central to an accurate philosophical anthropology: (i) persons possess an inalienable dignity; (ii) the telos of persons is communion or love; and (iii) some dimensions of persons are inexhaustibly mysterious.
at its core, personalism demands that all intrapersonal, interpersonal, and institutional activity must respect these three truths.
following philosophers such as jacques maritain, st.
wojtyla/john paul ii, and fr.
w.
norris clarke, s.j., i believe that personalism must be grounded in the work of st.
thomas aquinas.
thus, my dissertation is an attempt to clarify and advance the project of thomistic personalism.
in order to clarify the project, i identify three species of thomistic personalism.
the first grounds the main commitments of personalism in the metaphysics and other relevant work of st.
thomas; the second adds to the first by arguing that phenomenology must be integrated into the project; and the third adds to the second by arguing that st.
thomass understanding of esse (i.e., the act of existing) must be completed creatively and placed at the heart of the project.
with these species made clear, i advance the project in two main ways.
first, i identify two norms which are internal to the project and show that both norms require the integration of phenomenology.
second, i acknowledge that clarkes work on thomistic personalism makes a compelling case for the primacy of esse, but i also note that his work has received some serious criticism.
thus, i modify and defend two fronts of clarkes work: his claim that esse is thick and essence is thin, and his claim that receptivity is an ontological perfection.
i conclude that clarkes understanding of esse, with some alteration, remains highly plausible.
accordingly, the primacy of esse in thomistic personalism is still a viable path.
نویسنده :
Matthew David Schaeffer
منبع اصلی :
https://yorkspace.library.yorku.ca/xmlui/handle/10315/32235
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Philosophy of Religion; Thomistic personalism; personalism; ethics; moral philosophy; metaphysics; phenomenology; Thomism; medieval philosophy; intuition of being; act of existing; esse; receptivity; person; Thomas Aquinas; Jacques Maritain; John Paul II
توضیحات فیزیکی اثر :
205 صفحه .
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی