مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
نمودار درختی موضوعات
>
3-اصطلاحنامه ادیان ، فرق و مذاهب religions and schools of thought
>
1. ادیان religions
>
ادیان پیشرفته (در مقابل ادیان ابتدایی)
>
دین مسیحیت(دامنه ادیان پیشرفته)
>
مسیحیت نسطوری(دامنه ادیان پیشرفته)
مسیحیت آشوری
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
تعداد رکورد ها : 2
عنوان :
اسرائیلیات و منقولات عهدینی در تفسیر وزیر مغربی (418 ـ 370 ق) موسوم به المصابیح فی تفسیر القرآن
نویسنده:
منصور پهلوان، مجید معارف، مرتضی کریمی نیا
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
انجیل
,
تورات
,
اسرائیلیات
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
تفسیر قرآن
,
وزیر مغربی
,
المصابیح فی تفسیر القرآن
کلیدواژههای فرعی :
نبوت ,
انجیل متی ,
انجیل یوحنا ,
یهودیان ,
روش تفسیر ,
قرآن ,
سوره یوسف ,
تفسیر اهل سنت ,
تفسیر شیعه ,
مسیحیت نسطوری(دامنه ادیان پیشرفته) ,
دین مسیحیت (ادیان زنده) ,
دین یهود (ادیان غرب) ,
منقولات عهدین ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ابن بابویه، محمدبن علی: شیخ صدوق
,
شیخ طوسی: ابوجعفر محمد بن حسن
شاپا (issn):
7256 ـ 2228
چکیده :
در نخستین تفاسیر قدیم اهل سنت، از میان سه روش نقل اسرائیلیات، استناد به عهدین در ادبیات دلائل النبوه و مراجعه مستقیم به متن کتاب مقدس، غلبه با نقل اسرائیلیات است. همزمان به برخی مطالب عهدین در محاجه با اهل کتاب نیز استناد می شود و به تدریج در قرون اخیر، اسرائیلیات جای خود را به مراجعه مستقیم و نقل مطالب عهدینی در مواضع مختلف تفاسیر شیعه و سنی می دهد. وزیر مغربی، تنها مفسری است که از هر سه روش فوق در تفسیر خود استفاده کرده، با این تفاوت که در قیاس با تفاسیر پیش از خود، روایات موسوم به اسرائیلیات را به حداقل رسانیده و در عوض با مراجعه به متن عهدین، برخی عبارات تورات یا انجیل را در تایید نظر خود یا به منظور نقد و نقض مطرح کرده است. مقاله حاضر ضمن مروری بر تاریخچه و سیر تحول سه گونه فوق، منقولات عهدینی در تفسیر وزیر مغربی را گردآوری و بررسی می کند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 137 تا 156
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کلیسای شرق آشوری پژوهشی در باب تاریخ، باورها و آیین های دینی آشوریان ایران در پنج سده اخیر
نویسنده:
علی اکبر حسینی سه ده
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مسیحیت نسطوری(دامنه ادیان پیشرفته)
,
مسیحیت نسطوری(دامنه ادیان سامی)
,
مسیحیت نِسطوری
,
مسیحیت نسطوری(دامنه ادیان غرب)
چکیده :
کلیسای شرق آشوری که با نامهای کلیسای نسطوری،کلیسای پارس و کلیسای سریانی شرقی نیز خوانده شده است در سده نخست مسیحی در ادسا پایه گذاری گردید.این کلیسا شامل جامعه مسیحیان عراق و ایران و مالابار هندوستان است.شمار پیروان این کلیسا قریب نیم میلیون نفر است که تعداد قابل توجهی از ایشان دراروپا و امریکا زندگی می کنند. از نظر آیینی این کلیسا از خانواده آیینهای شرقی است والهیات آن نیز از شاخه الهیات انطاکیه ای است. کلیساها تزیین و آراسته نمی شوند اما صلیب نزد ایشان از احترام خاصی برخوردار است.از ویژگیهای منحصر به فرد ایشان احترام و قداست خمیرمایه مقدس است که در پختن نان مقدس برای مراسم قربانی استفاده می شود. در کلیسای آشوری خبری از کاربرد تصاویر و شمایل نیست و فقط صلیب های ساده و یادگارهای قدیسین در آن دیده می شود. پایه گذاران الهیات کلیسای آشوری دیودورس طرسوسی و تئودور اهل موپسوستیا هستند که هردو از شاگردان مکتب انطاکیه اند.مسیح شناسی این کلیسا توسط بابای کبیر مدون شد و به طور آشکاری با آنچه نسطوریوس می گفت متفاوت بود. از دیگر مشخصه های پیروان این کلیسا باید به تکریم نسطوریوس به عنوان یک قدیس و خودداری از نامیدن مریم مقدس به عنوان مادر خدا اشاره کرد.شوراهای بعد از شورای دوم از نظر ایشان مورد قبول نیستند.رهبر این کلیسا با لقب پاتریارک شرق نامیده می شود.این کلیسا از قدیم رابطه خوبی با کلیسای یعقوبی و انگلیکان داشته است.در سال 1994 بیانیه مسیح شناسی بین کلیسای شرق آشوری و واتیکان امضا شد.البته یک گروه از ایشان در قرن 16 با رم متحد شدند که به کلدانی ها معروف اند. این گروه از نظر آداب و رسوم با آشوریان اشتراک دارند. در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم شمار زیادی از آشوریان توسط کردها و ترکها قتل عام شدند. امروزه گذشته از ایران و عراق شمار زیادی از آشوریان در سوریه، لبنان،استرالیا،کانادا،آمریکا و کشورهای اروپایی زندگی می کنند.رهبر فعلی کلیسا کاتولیکوس پاتریارک ماردنخای چهارم است که نیمی از سال در آمریکا و نیمی دیگر را در ایران اقامت دارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
تعداد رکورد ها : 2
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید