مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
 
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
تنها فراداده‌های دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 4
أعلام الهدایة المجلد 5
نویسنده:
لجنه التاليف في المعاونيه الثقافيه للمجمع العالمي لاهل البيت (ع)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: المجمع العالمي لاهل البيت (ع),
چکیده :
اَعْلامُ الْهِدایَه عنوان چهارده جلد کتاب به زبان عربی درباره زندگی چهارده معصوم است که جمعی از محققان در معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت جمع‌آوری و تهیه نموده‌اند. ترجمۀ دورۀ کامل أعلام‌الهدایة یا تعدادی از مجلدات آن به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی، اردو و مالایی نیز منتشر شده است. پیشوایان هدایت، عنوان ترجمه فارسی این مجموعه است.جلد پنجم مجموعه اعلام الهدایه کتاب «سید الشهداء، حضرت امام حسین(ع)» است و سه فصل دارد. فصل اول درباره نمایی از شخصیت امام حسین(ع) و فضایل ایشان است. فصل دوم به ولادت و مراحل زندگی امام حسین(ع) تا شهادت امام حسن مجتبی(ع) می‌پردازد. فصل سوم در مورد عصر امامت امام حسین(ع) است و به مباحث؛ اسلام ستیزی معاویه، مواضع امام حسین(ع) نسبت به وی، سیر تاریخی و انگیزه‌های قیام امام حسین(ع)، شهادت ایشان، نتایج قیام حسینی و میراث علمی ایشان اشاره دارد.
سيرتنا و سنتنا سيرة نبينا و سنته صلی‌الله‌عليه‌و‌آله‌و‌سلم
نویسنده:
عبدالحسين الأميني
نوع منبع :
کتاب , درس گفتار،جزوه وتقریرات , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
سيرتنا و سنتنا سيرة نبينا و سنته صلی‌الله‌عليه‌و‌آله‌و‌سلم از جمله آثار عربى علامه شيخ عبدالحسين امينى (1320-1390ق) است. سؤال شخصى از علامه در سوريه پيرامون وجود غلو در ميان شیعیان و تك‌روى و افراط آنان در حبّ اهل‌بيت(ع) و مخصوصاًً امام حسين(ع)، انگيزه تأليف اثر حاضر بوده تا بدين‌منظور، شبهات مطرح شده در اين‌گونه مسائل، حل شده و پرده‌هاى ابهام از روى مبادى اعتقادى اين مسائل، بركنار رود[۱]كتاب به زبان عربى در يك جلد منتشر شده است.
آثار و برکات سیدالشهدا	علیه السلام در دنیا و آخرت
نویسنده:
علیرضا رجالى تهرانى
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم : نبوغ,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
آثار و برکات‌ سیدالشهداء در دنیا و آخرت‌، کتابی است درباره حسین‌ بن‌ علی‌ (علیه السلام) که توسط علیرضا رجالی‌‌تهرانی‌ نوشته شده است. از دیدگاه نویسنده امام حسین (ع) یک انسان کامل و شخصیتی استثنایی است که دارای ابعاد وجودی متعددی بوده و در چهره‌های گوناگونی برای مردم جهان با مشرب‌های مختلف، جلوه کرده است. از این رو هر یک از آن‌ها طبق مشرب خود، آثار و برکاتی را برای آن وجود شریف و نهضت مقدسش بیان می‌دارند، نویسنده در این کتاب کوشیده است تا با بی‌طرفی به بررسی آثار و برکات امام حسین (ع) بپردازد. این کتاب که در نوع خود از اسلوب، تقسیم و تدوین جدیدی برخوردار است بدان جهت نگارش یافته است که علاقه مندان امام حسین (ع) از آثار، برکات و فوایدی که ایشان برای دوستدارانش دارند، آگاهی بیشتری حاصل کنند.
ارض و التربة الحسينية
نویسنده:
محمدحسين آل كاشف الغطاء
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
نجف: مطبعة الحیدریة,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
«اَلْاَرْض وَ التُّرْبَةُ الْحُسَیْنیّة»، کتابی به زبان عربی از محمدحسین کاشف الغطاء. ابتدا قرار بود این کتاب در اندازه یک مقاله، برای دایرة المعارف انگلیسی زبان نوشته و در آن از تربت امام حسین (ع) بحث شود؛ اما نویسنده، آن را در یک کتاب گسترش داد و درباره زمین، برکات و ارکان آن بحث کرد و پس از آن به تربت حسینی پرداخت. مطالب کتاب از این قرار است: 1- در فضل زمین. 2- برتری بعضی خاک‌ها بر بعض دیگر و برتری خاک کربلا. 3- افضلیت سجده بر خاک کربلا و مقدار کمی از آن برای استشفا. 4- علت برتری سجده بر خاک کربلا و تاریخچه آن. 5- مختصری از اوضاع تکوینی و تشریعی زمین. 6- اوضاع جغرافیای زمین. 7- آغاز آفرینش زمین. 8- پایان کار زمین.
  • تعداد رکورد ها : 4