مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
نمودار درختی موضوعات
>
1. اصطلاحنامه کلام اسلامی (Kalam (Islamic scholastic theology
>
17. فرق کلامی
>
بهائیه (فرق کلامی)
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
و
یا
بجز
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
نویسنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
نویسنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
تنها فرادادههای دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
نوع منبع:
کتاب
تمام موارد
فرمت:
تصویر
تمام موارد
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
تعداد رکورد ها : 54
عنوان :
بابيون والبهائيون
نویسنده:
همايون همتى
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , مدخل اعلام(دانشنامه اعلام)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
وضعیت نشر :
بیروت - لبنان: دار الهادي للطباعة والنشر والتوزيع,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
بابیه (فرق کلامی)
,
بهائیه (فرق کلامی)
,
بابیت (فرق اسلامی)
,
بهائیت (فرق اسلامی)
چکیده :
البابيون و البهائيون، نوشته همایون همتی، کتابی است به زبان عربی درباره بابیت و بهائیت. نویسنده، در این کتاب با نگاه انتقادی احکام این فرقهها را بیان میکند. ساختار: کتاب، با مقدمه مؤلف آغاز گردیده و مطالب اصلی در ذیل عناوین متعدد و متنوع بیان شده است. منابع مورد استفاده نویسنده عبارتند از: قرآن کریم، شیعه در اسلام سید محمدحسین طباطبایی، هدایت در قرآن عبدالله جوادی آملی، تاریخ یعقوبی، مهدی موعود علی دوانی، ارمغان استعمار سید محمد محمدی اشتهاردی، بهائیت چه میگوید جواد تهرانی، محاکمه و بررسی، تفسیر نمونه و کتابهای درجه اول خود بابیان و بهائیان، مانند: المبین، البیان، الأقدس و... گزارش محتوا: نویسنده در مقدمه، بهائیت را اساسا جزء شرایع دینی به حساب نمیآورد؛ زیرا صدور احکام مخالف عقل و وجدان از شریعتهای آسمانی محال است. او حتی بهائیت را از فرقههای صوفی نیز نمیداند؛ زیرا بزرگان این مرام ساختگی بهخاطر اهداف سیاسی در آغوش قوای استعماری جا خوش کردهاند و این با ذات حقیقتجوی عرفان ناسازگار است. همایون همتی مینویسد: سعی من این است که تحلیل برخی مارکسیستها (بر اساس تحلیلهای دیالکتیکی و ماتریالیسم تاریخی) مبنی بر ظهور بهائیت بهعنوان تحولی اجتماعی و دینی انقلابی را از ذهن عوام الناس خارج کنم. وی در این کتاب اجمالا بهائیت را نقد کرده، ولی بحث تفصیلی از معایب و مشکلات بهائیان را به فرصتی دیگر موکول میکند. مصنف، ضمن بیان اینکه زندگی انسانی به حیات مادی او منحصر نمیشود، تعریفی از دین ارائه میدهد و ضمن اشاره به این نکته که انسان محتاج هدایت است، وجود دین و هدایت دینی را برای او امری لازم و ضروری میشمارد. او هدایت را به دو نوع ثابت و سیال تقسیم میکند و از ضرورت وجود هدایت تشریعی برای وی سخن میگوید و متذکر میشود که همواره در کنار ادیان آسمانی، ادیانی ساختگی و دروغین پدید آمدهاند. از جمله مدعیان دروغین نبوت در صدر اسلام، اسود عنسی، طلیحة بن خویلد، سجاح و مسیلمه بودهاند. نویسنده به بیان اجمالی مسائل تاریخی مربوطه و معرفی شخصیت هریک از این اشخاص در ضمن چند صفحه میپردازد؛ که البته معرفی مسیلمة بن ثمامه، مشروحتر از بقیه است و نامه او به پیامبر(ص) مبنی بر مشارکتش با ایشان در نبوت و پاسخ پیامبر اکرم(ص) به او هم در این قسمت ذکر شده است. نویسنده از افرادی که در سودان، مراکش و لیبی بهدروغ ادعای مهدویت کردند و نیز مدعیانی که بهدروغ خود را نایب و باب مخصوص حضرت مهدی(عج) خواندند، همچون: محمدعلی شلمغانی، شریعی، نمیری و بلالی نام میبرد. و از علیمحمد شیرازی معروف به سید باب، بهعنوان خبیثترین این اشخاص که پس از ادعای بابیت، ادعای مهدویت و سپس نبوت کرد و به این حد رضایت نداده، مدعی الوهیت شد یاد میکند. ادامه مطالب کتاب درباره معرفی میرزا علیمحمد باب، نگاهی به برخی ادعاهای او، بهاءالله، مبانی عقیدتی بهائیت و تشریح و اشکال به مبانی عقیدتی و عملی آنهاست. نویسنده در معرفی میرزا علیمحمد باب، از وضعیت سیاسی آن زمان، زندگی او در تجارتخانه داییاش در بوشهر، شاگردی سید کاظم رشتی که بزرگ شیخیان و خود، شاگرد شیخ علی احسایی بود و ریاضتهای باب در آن زمان سخن میگوید. همچنین ذکر میکند که سفارت روسیه در تهران در دوره قاجار، با باب برای به قدرت رساندن او دست داشت. همچنین از زرینتاج، دختر ملا صالح برغانی قزوینی که بابیون به او لقب طاهره و قرةالعین داده بودند، بهعنوان یکی از شخصیتهای مؤثر و زبانآور نام میبرد که کشف حجاب کرد و قائل به انقضای حکم حجاب شد. استعفای باب از امام زمانی در پی زندانی شدن او در قلعه جهریق، اختلاف میرزا حسینعلی نوری و میرزا یحیی معروف به صبح ازل بر سر جانشینی باب پس از مرگ علیمحمد شیرازی، تبعید آنها به قبرس و عکا، اختلاف میان بابیان (که گروهی خود را بابی و گروهی ازلی خواندند) و جانشینی عباس افندی از میرزا حسینعلی نوری پس از مرگ وی، از دیگر مباحثی است که نویسنده از آنها یاد میکند. مؤلف در ادامه، به مواردی از بیسوادیهای بهاءالله اشاره میکند و متعجبانه میپرسد: چنین موجودی چگونه میتواند خدا باشد. وی با استناد به مطالب کتابهای خودِ بابیان و بهائیان، اعتقادات آنان را به نقد میکشد. او مینویسد: خداوند در نگاه باب و بهاء موجودی است موهوم، خیالی و مخلوقی محدود و ضعیف که حتی گاهی زندانی میشود. باب و بهاء میپندارند خودشان خدا هستند. وی مینویسد: باب در ادعای نبوتش کتابی آورد که اسم آن «البيان» است. او نتوانست آن را تکمیل کند و این کار را به عهده یحیی (صبح ازل) گذاشت. اما پس از وی، بهاءالله ادعای نبوت نمود، بیآنکه به وصیت سلف خویش (باب) اعتنایی نماید. وی علیه برادر خویش (یحیی) جنگید و سرانجام او را مسموم کرد و به قتل رساند. مؤلف در ذیل عنوانی دیگر از خاتمیت پیامبر(ص) سخن میگوید و برای اثبات این مدعا از قرآن و روایات کمک میگیرد. درباره مسئله مهدویت مینویسد: بهخاطر بیان تمام مسائل مربوط به امام زمان(ع) در روایات اسلامی و عدم تطبیق این اوصاف بر مؤسسان بابیت و بهائیت، آنها ادعای مهدویت نوعیه کرده، مهدویت شخصیه را منکر شدند یا خود را باب آن حضرت خواندند و روایات و آیات مربوط به مهدویت را تحریف کردند. میرزا علیمحمد باب و میرزا حسینعلی بهاء، قیامت به معنی مذکور در ادیان را قبول نداشتند. باب میگفت: با آمدن من قیامت اسلام برپا میشود و با مرگم پایان میپذیرد و حسینعلی بهاء میگفت: قیامت اسلام با مرگ علیمحمد باب پایان پذیرفت و قیامت بیان با ظهور من يظهره الله (یعنی خود بهاء) آغاز شد. مؤلف، سایر تعلیمات بهائیان مانند، عدم جواز ذکر نزد مردم، وجوب تعویض وسایل خانه در هر نوزده سال، حرمت نشستن بر منبر و تقیه، جواز گوش دادن به غنا، طهارت منی و هر چیزی جز کسانی که به باب معتقد نیستند، جواز ربا و استمنا و... را مغایر با تعلیمات اسلامی دانسته و به نقد میکشد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بكاء الطاهرة : رسائل قرة العين
نویسنده:
مجموعة من المولفین؛ تقدیم: يوسف أفنان الثابت
نوع منبع :
کتاب , مدخل اعلام(دانشنامه اعلام) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
دمشق - سوریه: دار المدی للثقافة والنشر,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
بابیه (فرق کلامی)
,
بهائیه (فرق کلامی)
,
اصول دین شیخیه
,
شیخیه ( شیعه اثنی عشری) )
,
بابیت (فرق اسلامی)
,
بهائیت (فرق اسلامی)
چکیده :
کتاب با گرایش جانبدارانه و مدافعانه توسط تعدادی از بهائیان و بدون ذکر نام مولفین تالیف گردیده، و در پی اسطوره سازی از قرة العین برای خواننده عرب است. به عنوان مثال به الحیاة مراجعه کنید: http://www.alhayat.com/details/579732
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
البهائية وتأويلاتها الباطنية لآيات القرآن الكريم
نویسنده:
سامي عطا حسن
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
بهائیه (فرق کلامی)
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
بهائیت (فرق اسلامی)
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 281 تا 327
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سید میرزا علی محمد باب و حسین علی نوری به قول خودشان چه مقامی در پیشگاه خدا دارند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
مقام باب و بهاء در پيشگاه خدا از ادعاهايي كه نموده اند روشن مي گردد و لذا در اين جا به ادعاهاي اين دو نفر مي پردازيم: الف) سيد علي محمد باب يك سال پس از مرگ سيد كاظم رشتي زعيم نحله ابداعي شيخيه در سال 1260 هـ . ق. سيد علي محمد شيرازي ملقب به باب مدعي
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
بابیه (فرق کلامی)
,
بهائیه (فرق کلامی)
,
انتقادات وارد بر بهائیت
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل عقاید شیخیه در بسترسازی بابیت و بهائیت
نویسنده:
حمید فلاحتی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قدس سره,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معراج
,
غیبت کبری
,
بابیه (فرق کلامی)
,
بهائیه (فرق کلامی)
,
معاد(کلام)
,
مهدویت
,
معراج پیامبر(ص)
,
شیخیه ( شیعه اثنی عشری) )
,
شیخیه
,
بابیت (فرق اسلامی)
,
بهائیت (فرق اسلامی)
,
معاد با جسم مثالی
کلیدواژههای فرعی :
معاد جسمانی ,
معاد روحانی ,
معراج جسمانی ,
معراج روحانی ,
نائب امام زمان ,
چکیده :
از دیرباز مسائلی مانند معاد جسمانی، معراج جسمانی پیامبر، غیبت و امکان طول عمر امام زمان در بین اندیشوران مطرح بوده و نظراتی برای توجیه این باورها بیان شده است. از جمله نظرات احمد احسائی، که فرقه شیخیه منتسب به اوست، در این خصوص مطرح است. رهبران بابیت و بهائیت، به ویژه علی محمد شیرازی که از باورهای شیخیه متأثر بودند، با پر رنگ کردن مسائلی مانند رکن رابع یا مهدویت نوعی با تأثیر از نظریه جسد هورقلیایی شیخ احمد، ابتدا مدعی نیابت، سپس مهدویت و در نهایت، پیامبری شدند. از این رو، میتوان یکی از زمینه های پیدایش بابیت و بهائیت را تأثیر پذیری از عقاید شیخیه دانست. این مقاله با رویکرد تحلیلی با هدف شناسایی بستر های پیدایش بابیت و بهائیت تدوین یافته است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 159 تا 178
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کشف البلیه فی فضح البهائیه
نویسنده:
عبدالقادر السباعی
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه قائمیه
کلیدواژههای اصلی :
بهائیه (فرق کلامی)
,
بهائیت (فرق اسلامی)
,
کتب شناخت بابیت
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
قراءة في وثائق البهائية
نویسنده:
عائشة عبدالرحمن بنت شاطی
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
معرفی کتاب
فهرست
وضعیت نشر :
قاهره: مركز الاهرام,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
بهائیه (فرق کلامی)
,
13. علم کلام
,
بابیت (فرق اسلامی)
,
بهائیت (فرق اسلامی)
,
کتب شناخت بابیت
کلیدواژههای فرعی :
فرقه های انحرافی ,
17. فرق کلامی ,
زندگی نامه عبدالمجید سلیم ,
فرقه بابیّت ,
احادیث و روایات ,
جریانهای مذهبی ,
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات ,
شخصیت ها ,
بابیت (فرق اسلامی) ,
جریانهای فکری ,
بهاییگری ,
بهائیان ,
چکیده :
کتاب «قراءة في وثائق البهائية» نوشته عائشة عبدالرحمن بنت شاطی، کتابی در باب بابیگری و بهاییگری است که در آن به نقد و بررسی دفاعیه و ردیه ها در این خصوص پرداخته شده است. همچنین تاریخ بهاییگری در کشور مصر نیز در این کتاب مورد تحلیل قرار گرفته است. بابیت و بهاییت در واقع به دنبال علم کردن نايب خاص جعلی براي امام زمان (ع) بودند تا از اين طريق بتوانند نفوذ مراجع تقليد و فقها را در ميان مردم بی اثر کنند. بدين منظور طلبه ای کم سواد از مکتب شيخيه به نام ميرزا علي محمد شيرازی را شناسایی و توانستند وی را تشويق کنند تا در سال 1260 هجری قمري خود را باب زمان (عج) بنامد. سپس او را به ادعاهای ديگری از جمله ادعای امام زمانی، نبوت و پيامبری و حتی ادعای خدايی وادار کردند. بدين وسيله آنها موفق شدند مردم رنج ديده و جنگ زده و شکست خورده را به جان هم اندازد و سرانجام فرقه بابيه و سپس بهائيه را به وجود آورند. فصل اول کتاب درباره بابیه و بهائیه است که در آن به زندگی علی محمد باب (سید علی محمد شیرازی) در شیراز اشاره شده است. در ادامه در چند دوره جریان بهائیه مطالعه و بررسی شده است، ابتدا حسین فارسی مازندرانی و نقش او در این جریان مورد بررسی قرار گرفته. سپس به عباس افندی و شوقی افندی نزد بهائیان پرداخته شده است. عباس افندی فرزند ارشد بهاءالله -بنیانگذار بهائیت- که به نام عبدالبهاء شناخته شده است. سومین شخصیت محوری بهائیت است که پدرش، بهاءالله نوزده سال پیش از مرگش، آنچنانکه در کتاب اقدس و نیز در کتاب عهدی اشاره کرده است، وی را به مقام جانشین، مبیّن و مفسر بهائیت برگزید. فصل دوم کتاب البهائیة فی الغزو الفکری بوده و سیر فکری بهائیان را بررسی کرده است که شامل البهائیة الصریحة، البهائیة الجدیدة است. عنوان فصل سوم کتاب الحدیث و السنة است که در آن بهائیه در قرآن و حدیث و سنت بررسی شده است. خاتمه کتاب نیز وصیة الی امتی است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بهائية صليبية الغرس إسرائيلية التوجيه
نویسنده:
محمود ثابت الشاذلي
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قاهره - مصر: مكتبة وهبة,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
بهائیه (فرق کلامی)
,
بهائیت (فرق اسلامی)
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چرایی فرقه بودن بهائیت
نویسنده:
زاهد غفاری هشجین,عباس کشاورز شکری,حمید اکار
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
کلیدواژههای اصلی :
اسلام
,
فرقه
,
بهائیه (فرق کلامی)
,
بهائیت
,
تشکیلات
,
رهبران
,
بهائیت (فرق اسلامی)
چکیده :
این مقاله، به بررسی چرایی فرقه بودن بهائیت میپردازد که با رویکرد تحلیل اسنادی تدوین یافته است. یافته های این مقاله حاصل بررسی این سوال اصلی است که چرایی فرقه بودن بهائیت چیست و چگونه ویژگیهای یک فرقه قابل انطباق بر آن است؟ نتیجۀ پژوهش نشان میدهد که بهائیت از نظر علمای اسلام و مراجع تقلید، با توجه به انحراف از اصول و فروع مسلم اسلام، یک فرقۀ ضاله است. همچنین بهائیت به علت دارا بودن ویژگیهایی چون: 1. رهبران با هوش و زیرک، مغلطه گر، مقدس مآب و مستبد؛ 2. وجود تشکیلات منسجم بیت العدل که شبیه فراماسونریها عمل میکند و3. بهره برداری از تکنیکهای تبلیغی روانشناختی چون کنترل ذهن جهت فریب افراد، برای جذب و نگه داری آنها، یک فرقه است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تأویل، ابزار عوام فریبی در بهائیت
نویسنده:
امیرحسین منطقی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
کلیدواژههای اصلی :
تأویل
,
قیامت
,
امی
,
علم لدنی
,
بهشت و جهنم
,
بهائیه (فرق کلامی)
,
باب
,
بهائیت (فرق اسلامی)
چکیده :
ادیان ساختگی برای ادامه حیات خویش، به هر چیزی متمسک میشوند تا مشروعیت خود را اثبات نمایند. بهائیت نیز به لحاظ ماهیت خود، خارج از این قاعده نیست؛ بدین منظور دست به دامن «تأویل» میشود. این مقاله با رویکرد نظری و روش کتابخانهای، با هدف خلع سلاح این مدعیان، با پس از تعریف واژه تأویل، بررسی ارتباط آن با «تنزیل» و «اقتباس» و همچنین بررسی خود این واژه در قرآن و بیان نمونههایی از تأویلات بهایی، درصدد ابطال این مدعا برآمده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
تعداد رکورد ها : 54
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید