آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1083
هایدگر: وارد کردن نازیسم به فلسفه در پرتوی سمینارهای منتشر نشده 1933 - 1935
نویسنده:
مصطفی امیری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
هایدگر در چارچوب مسأله جهان: (نقدی بر کتاب جهان در اندیشه هایدگر)
نویسنده:
لادن حق شناس
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , نقد و بررسی کتاب
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
جستار: چیستی فلسفه از نظر هایدگر
نویسنده:
مرضیه افراسیابی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
راهنمای کمبریج برای هایدگر
نویسنده:
شکوفه هستی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چه باشد آنچه گویندش تفکر ؟ / در زمینه فلسفه متاخر هایدگر
نویسنده:
سیاوش جمادی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
نیم نگاهی به هایدگر و منطق؛ جایگاه لوگوس در هستی و زمان
نویسنده:
جهان پورآقایی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
امکان یا امتناع فلسفه ی تطبیقی از نظر هایدگر
نویسنده:
بهنام اسدی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
درنگی در کتاب فلسفه تعلیم و تربیت هایدگر
نویسنده:
سینا بامداد
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
زندگی معنادار از منظر هایدگر متقدم
نویسنده:
حمید امیرچقماقی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
فلسفه هایدگر اهتمام به پرسش از معنای هستی است و نقطه شروع برای پاسخ به این پرسش، سئوال از هستی خود پرسشگر است. در تفکر هایدگر متقدم دو خصوصیت عمده برای دازاین می توان یافت: اولا،ً یک شخص اساساً یک کنشگر است. شخصیت و جهان جداناپذیرند و هایدگر این نکته را به صورت در-جهان-بودن بیان می کند. ثانیاً، شخصیت انسان، با بودن- میان- دیگر- مردم توضیح داده می شود. بنابراین، باید دید، آیا فلسفه هایدگر اولاً تفکیکی میان زندگی معنادار و زندگی فاقد معنا قائل می شود یا خیر؟ و ثانیاً در صورت تفکیک میان این دو زندگی، محتوای زندگی معنادار را چگونه تبیین می کند؟ بررسی آراء هایدگر متقدم نشان می دهد اولاً وی میان زندگی معنادار و زندگی فاقد معنا تفکیک می نهد و ثانیاً میان میراث فرهنگی و معناداری زندگی ارتباط معناداری وجود دارد. بنابر دیدگاه وی، تسلط دیگران بر انسان و پیروی انسان از افکار عمومی، برای انسان زندگی غیراصیل است. مرگ اندیشی انسان را به سوی زندگی اصیل سوق می دهد و زندگی معنادار از نظر هایدگر زندگی اصیل است. محتوای زندگی معنادار نیز از تعامل میراث فرهنگی و واقع مندی انسان بر انسان مکشوف می شود.
هرمنوتیک فلسفی یا فلسفه هرمنوتیکی ؛ درآمدی بر هرمنوتیک هایدگر
نویسنده:
علی فتحی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
  • تعداد رکورد ها : 1083