چکیده :
ترجمه ماشینی :
بحث اخیر درباره خودشناسی در فلسفه ذهن، گزینه های نظری را به شرح زیر تقسیم می کند: یا محتوای ذهن خودآگاه خود را به صورت استنتاجی می دانیم، یا این کار را به صورت مشاهده ای از طریق نوعی «حس درونی» انجام می دهیم، یا این کار را بر اساس آن انجام نمی دهیم.
به هر طریق یا بر هر مبنایی، بلکه به دلیل وجود پیوندی سازنده بین حالتهای خودآگاه مرتبه اول و قضاوتهای خود-نسبی درجه دوم ما.
در این پایان نامه، من به بررسی این دانش خاص، فوری و معتبری که به نظر می رسد از طیف خاصی از افکار، باورها، تمایلات و سایر حالات عمدی خود داریم، می پردازم و استدلال می کنم که بررسی دقیق رویکردهای نظری فوق در نهایت خلاف آن را نشان می دهد.
هر سه آنها، که دانش ما از حالات خودآگاه خودمان باید مبتنی بر خود این حالات خودآگاه باشد که به عنوان حالت های خودآگاهی اولیه در نظر گرفته می شود.
به طور خاص، اولاً استدلال میکنم که دلایل قاطعی برای رد هر سه روش فوق در مورد خودشناسی دروننگر وجود دارد.
ثانیاً این سه خط در واقع جامع نیستند.
ثالثاً، تلاشهای اخیر برای دور شدن از آنها یا با توجه به یک هدف توضیحی خاص رضایتبخش نبوده یا در نهایت به هدف دوم یا سوم سقوط میکند.
و در نهایت اینکه تنها راه اجتناب از موانعی که هر سه این گزینه ها با آن روبرو هستند این است که این تز را بپذیریم که توانایی های مرتبه دوم ما در ماهیت حالت های آگاهانه پدیداری ما منعکس می شود، یعنی حالت های خودآگاه در موجوداتی که به طور مفهومی مجهز شده اند، به طور ذاتی (و به نوعی بدوی) حالات خودآگاه هستند.
پایان نامه ای که جزئیات و پیامدهای آن را در فصل آخر بیان می کنم.
recent discussion of self-knowledge in the philosophy of mind divides the theoretical options as follows: either we know the contents of our own conscious minds inferentially, or we do so observationally through some form of 'inner sense', or we do so not on in any way or on any basis, but rather, in virtue of the holding of some constitutive link between our first-order conscious states and our second-order self-ascriptive judgements.
in this thesis, i investigate this special, immediate, authoritative knowledge we seem to have of a certain range of our thoughts, beliefs, desires and other intentional states, and argue that a close examination of the above theoretical lines of approach ultimately shows, contra all three of them, that our knowledge of our own conscious states must be based on these conscious states themselves, considered as states of primitive self-awareness.
more specifically, i argue firstly that there are conclusive reasons for rejecting all three of the above lines of approach to introspective self-knowledge; secondly, that these three lines are not in fact exhaustive; thirdly, that recent attempts made to depart from them either fail to be satisfactory given a certain explanatory aim or end up collapsing back into either the second or the third; and finally, that the only way of avoiding the obstacles faced by all three of these options is by taking on the thesis that our second-order abilities are reflected in the very nature of our phenomenally conscious states, that is, that conscious states, in appropriately conceptually equipped beings, are intrinsically (and somehow primitively) self-conscious states; a thesis the details and consequences of which i then outline in the final chapter.