چکیده :
ترجمه ماشینی :
در فصل اول، من مسئله اقتضای اخلاق را معرفی می کنم.
مشکل این است که به نظر می رسد ما زمینه های خوبی برای اتخاذ شکلی از اخلاق داریم که به طور قابل توجهی از اخلاق معمولی و عقل سلیم ما خواستارتر است.
من استدلال میکنم که چنین دلایلی نیازی به هیچ نظریه اخلاقی معارض خاصی ندارد، بلکه میتواند از آگاهی اخلاقی معمولی و ماقبل فلسفی ما استخراج شود، و از این رو مشکلی است که باید به همه ما مربوط باشد.
با توجه به آن، من ادعا میکنم که بهترین راه برای پیشرفت در این مشکل، ایجاد چارچوبی برای بحث است که تا حد امکان بسیاری از ما بتوانیم آن را به اشتراک بگذاریم، چارچوبی که تمرکز واضحتری بر انواع موضوعاتی که یک حل نهایی بر روی آنها وجود دارد، میکند.
مشکل بستگی خواهد داشت بقیه پایان نامه به تلاش برای توسعه چنین چارچوبی اختصاص دارد.
در فصل دوم، برخی از نظریههای اخلاقی، و پاسخهای آنها به مسئله مطالبهگری را در پرتو یک اصل اساسی که ادعا میکنم در هر یک از آنها مشترک است، بررسی میکنم: اینکه، در سطحی بنیادی، اخلاق باید همه را در نظر بگیرد، و هر یک از آنها را به یک شکل در نظر بگیرید.
من استدلال میکنم که معقولترین تفسیر از این اصل، و تفسیری که بهترین امید را برای پیشرفت با مشکل به ما میدهد، تفسیری است که از ما میخواهد همه را بهطور مشخص در نقش خود بهعنوان عامل در نظر بگیریم.
ادعا میکنم انجام این کار ممکن است دلایل اخلاقی مشروعی برای محدود کردن خواستههای اخلاقی به ما ارائه دهد، اما تنها در صورتی که این خواستهها در پرتو آنچه که من مدل تعالی نماینده محور مینامم در نظر گرفته شوند.
من این ایده و نوع نقشی را که ممکن است در یک نظریه اخلاقی ایفا کند، در فصل سوم بررسی میکنم، و استدلال میکنم که موضوعات نادیده گرفته شدهای را مطرح میکند که کاملاً برای پیشرفت با مشکل مهم هستند، مسائلی که در واقع میتوانیم همه آنها را انجام دهیم.
هر نظری که در مورد نظریه اخلاقی داریم، با هم بحث کنیم.
in chapter one i introduce the problem of the demandingness of morality; the problem, that is, that we seem to have good grounds for adopting a form of morality that is considerably more demanding than our ordinary, common sense morality.
i argue that such grounds need not depend on any particular, contested moral theory, but can be drawn from our ordinary, pre-philosophical moral consciousness, and hence that the problem is one that ought to concern us all.
given that, i claim that the best way to make progress with the problem is by developing a framework for discussion that as many of us as possible can share, a framework that puts into clearer focus the kinds of issues on which an eventual resolution of the problem will depend.
the rest of the thesis is dedicated to the attempt to develop such a framework.
in chapter two i examine some moral theories, and their responses to the problem of demandingness, in the light of a fundamental principle which i claim is common to each of them: that, at some fundamental level, morality should take everyone into account, and take each of them into account in the same way.
i argue that the most plausible interpretation of this principle, and the one that offers us the best hope of making progress with the problem, is one that requires us to take everyone into account distinctively in their role as agents.
doing so may, i claim, give us legitimate moral reasons to limit the demands of morality, but only if those demands are considered in the light of what i call an agent-centred model of excellence.
i explore this idea, and the kind of role that it might play in a moral theory, in chapter three, and i argue that it raises neglected issues that are absolutely central to making progress with the problem, issues which we can, indeed, all discuss together, whatever our views about moral theory.