جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 10
ترس از خدا و آغاز حکمت: مدرسه نصیبین و توسعه فرهنگ مَدرَسی در بین النهرین باستانی متأخر [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Adam H. Becker (آدام اچ بکر)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
University of Pennsylvania Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: مدرسه Nisibis مرکز اصلی فکری کلیسای شرق در قرن ششم و اوایل قرن هفتم پس از میلاد و مؤسسه آموزشی بود که در دوران باستان بی‌سابقه بود. ترس از خدا و سرآغاز حکمت، تاریخچه مکتب و فرهنگ مکتبی کلیسای شرق را به طور کلی در اواخر دوره باستان و اوایل دوره اسلامی فراهم می کند. آدام اچ. بکر پیشینه ایدئولوژیک و فکری جنبش مدرسه را بررسی می کند و شواهد پیشین فرضی مکتب نیسیبیس، مکتب معروف ایرانیان ادسا را ​​مورد ارزیابی مجدد قرار می دهد. علاوه بر این، او استدلال می کند که جنبش مکتب شرقی-سوری ("نسطوری") بهتر به عنوان بخشی جدایی ناپذیر و گاه مورد بحث از طیف گسترده تر رهبانیت شرقی-سوری درک می شود. بکر فرهنگ یادگیری تشریفاتی در شرق سوریه را بررسی می کند، که در همان زمان و در همان مکان با آکادمی های معروف خاخام های بابلی شکوفا شد. یهودیان و مسیحیان در بین النهرین نهادهای مشابهی را با هدف تلقین هویت در مردان جوان ایجاد کردند که آنها را به عنوان موجوداتی تعریف می کرد که توسط خالق خود دارای ظرفیت مطالعه هستند. مدارس شرق سوریه مهم‌ترین مؤسسات فکری معاصر هستند که بلافاصله با آکادمی‌های حاخام مقایسه می‌شوند، حتی به‌عنوان مجرای انتقال متون و اندیشه‌های فلسفی یونانی به مسلمانان در اوایل دوره عباسی.
جریان‌های اصلی تفکر غربی: خوانش‌هایی در تاریخ روشنفکری اروپای غربی از قرون وسطی تا امروز [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Baumer, Franklin Le Van (فرانکلین لوفان‌ باومر)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Knopf,
چکیده :
ترجمه ماشینی: بسیاری از رشته ها کتاب های خواندنی را ده ها نفر ایجاد می کنند. این یک رویداد نادر است که یک خواننده به ایجاد یک رشته کمک کند. جریان های اصلی تفکر غربی در سال 1952 منتشر شد. فرانکلین لو ون بامر در مقدمه خود نوشت: «تا کنون، تاریخ روشنفکری هم محبوب و هم مشکوک است. همین مقدمه، با عنوان «روش شناسی و تفسیر»، با تعریف اهداف و روش ها، مشکلات و دام های آن، به سمت تبدیل یک رشته رواج به یک رشته تحصیلی قابل احترام پیش رفت. در ربع قرن پس از اولین ظهور، جریان اصلی بدون شک خواننده پیشرو در حوزه خود باقی مانده است. مقالات کوتاه روشنگر که بخش‌ها و بخش‌های فرعی را معرفی می‌کنند، به خوبی شناخته شده‌اند، اما سودمندی مداوم هر خواننده به کیفیت انتخاب‌های آن بستگی دارد. باومر به دنبال قسمت هایی است که به بهترین وجه ایده ها و مشغله های هر عصر را نشان می دهد و روشن می کند. او آنها را در آثار بزرگان از جمله آگوستین، آکویناس، دانته، لوتر، نیوتن، ولتر، داروین، وایتهد و فروید یافته است. اما او همچنین جملات گویا را در نوشته‌هایی که کمتر شناخته شده‌اند، کشف کرده است: رامون لول در مورد جوانمردی (قرن سیزدهم)، هنری پیچام در مورد "جنتلمن کامل" و لئونارد بوشر در مورد آزادی مذهبی (هر دو قرن هفدهم)، لویی رنه د لا شالوتا در مورد آموزش و پرورش. (قرن 18)، ساموئل اسمایلز در مورد "خودیاری" (قرن 19) و ویرجیل گئورگیو در مورد مکانیزاسیون (قرن 20). هر یک از نسخه های قبلی جریان اصلی حاوی مطالب جدید قابل توجهی است. برای این ویرایش، چهارمین، باومر مقاله مقدماتی بخش «عصر اضطراب» و یادداشت کتابشناختی را بازنویسی کرده و سیزده گزیده جدید اضافه کرده است. نویسندگان آنها از لوتر و پاسکال گرفته تا بولتمان، بونهوفر و هایزنبرگ را شامل می شود که بخش های اولیه کتاب را غنی کرده و سه شخصیت اصلی قرن بیستم را معرفی می کنند.
مخالفت با فلسفه در ایران صفوی: حكمة العارفين ملا محمدطاهر قمي [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ata Anzali, S.M. Hadi Gerami (eds.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Brill,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: عطا انزلی و س.م.هادی گرامی در کتاب «مخالفت با فلسفه در ایران صفوی» نسخه ای انتقادی از یک نسخه خطی منتشر نشده ارائه می دهند که می توان گفت عاقلانه ترین و گسترده ترین اثر جدلی علیه فلسفه و عرفان فلسفی از دوره صفویه است. مقدمه تحلیلی گسترده و عمیق از وضعیت فلسفه در اواخر دوره صفوی ارائه می‌کند و کار ملامحمد طاهر قمی (متوفی 1689) را در چارچوب وسیع‌تری از تحولات فرهنگی و فکری مربوط به زمان خود قرار می‌دهد. خود محتوای حکمت العارفین بین رد بسیاری از ادله سنتی فلسفی درباره ذات خداوند و صفات او و مهمتر از آن برای علاقه مندان به تاریخ فکری صفویه، حمله به ملاصدرا و شاگردانش به دلیل ترکیب عناصر اساسی تقسیم می شود. اندیشه ابن عربی در چارچوب گفتمان سنتی فلسفی.
حکمة العارفین [نسخه خطی]
نویسنده:
محمد طاهر بن محمد حسين شيرازی قمی
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
الگوهای حکمت در ایران صفوی: مکتب فلسفی اصفهان و عرفانی شیراز [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Janis Esots (جنیس اسوتس)
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
I.B. Tauris,
چکیده :
ترجمه ماشینی: غنای فکری استثنایی ایران قرن هفدهم صفویه مظهر مکتب فلسفی اصفهان و به ویژه مؤسس ظاهری آن، میرداماد (متوفی 1631) و شاگرد بزرگ او ملاصدرا (ملقب به صدرالدین شیرازی، د. 1636). به همان اندازه برای مکتب، حکمت آپوفاتیک رجب علی تبریزی که بعدها (متوفی 1669/70) دنبال شد، اهمیت دارد. با این حال، علیرغم شهرت این فیلسوفان، شناسایی «مکتب فلسفی اصفهان» تنها در سال 1956 توسط هانری کوربین، ایران شناس مشهور فرانسوی، که به شخصیت متحد کننده نوافلاطونی اسلامی حدود 20 متفکر و شخصیت معنوی اشاره کرد، پیشنهاد شد. این گروه بندی متعاقباً برای حدود پنجاه سال بدون چالش باقی مانده است. در این اثر بسیار بدیع، جنیس اسوتس، مشروعیت اصطلاح «مدرسه» را بررسی می‌کند و در فلسفه‌های پیچیده این سه شخصیت اصلی شیعی می‌کاود و بین آنها مقایسه می‌کند. مؤلف این موضوع را بیان می کند که اندیشه ملاصدرا مستقل و در واقع با اندیشه های میرداماد و رجبعلی تبریزی ناسازگار است. این نه تنها طرز تفکر جدیدی را در مورد چگونگی درک ما از «مکتب اصفهان» ارائه می‌کند، بلکه میرداماد و رجبعلی تبریزی را به‌عنوان پیشگامان خود معرفی می‌کند.
الهیات و جامعه در قرن دوم و سوم هجری : تاریخ اندیشه دینی در اوایل اسلام - جلد 3 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Josef Van Ess ,Translated from German by John O’Kane
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: الهیات و جامعه جامع ترین مطالعه تاریخ فکری و دینی اسلامی است که بر الهیات مسلمانان تمرکز دارد. با تأکید بر قرن هشتم و نهم میلاد، این کتاب جزئی ترین مطالعه عروضی از مراحل اولیه شکل گیری اسلام است. الهیات و جامعه که در ابتدا بین سال‌های 1991 و 1995 به زبان آلمانی منتشر شد، یادبودی از دانش و یک شرکت علمی منحصربه‌فرد است که به عنوان یک اثر مرجع بی‌نظیر در آزمون زمان ایستاده است.
الهیات و جامعه در قرن دوم و سوم هجری : تاریخ اندیشه دینی در اوایل اسلام - جلد 4 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Josef Van Ess ,Translated from German by John O’Kane
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: الهیات و جامعه جامع ترین مطالعه تاریخ فکری و دینی اسلامی است که بر الهیات مسلمانان تمرکز دارد. با تأکید بر قرن هشتم و نهم میلاد، این کتاب جزئی ترین مطالعه عروضی از مراحل اولیه شکل گیری اسلام است. الهیات و جامعه که در ابتدا بین سال‌های 1991 و 1995 به زبان آلمانی منتشر شد، یادبودی از دانش و یک شرکت علمی منحصربه‌فرد است که به عنوان یک اثر مرجع بی‌نظیر در آزمون زمان ایستاده است.
الهیات و جامعه در قرن دوم و سوم هجری : تاریخ اندیشه دینی در اوایل اسلام - جلد 2 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Josef Van Ess ,Translated from German by John O’Kane
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: الهیات و جامعه جامع ترین مطالعه تاریخ فکری و دینی اسلامی است که بر الهیات مسلمانان تمرکز دارد. با تأکید بر قرن هشتم و نهم پس از میلاد، این کتاب جزئی ترین مطالعه عروضی از مراحل اولیه شکل گیری اسلام است. الهیات و جامعه که در ابتدا بین سال‌های 1991 و 1995 به زبان آلمانی منتشر شد، یادبودی از دانش و یک شرکت علمی منحصربه‌فرد است که به عنوان یک اثر مرجع بی‌نظیر در آزمون زمان ایستاده است. جوزف ون اس، استاد بازنشسته مطالعات اسلامی و زبان‌های سامی، دانشگاه توبینگن، آلمان، به طور گسترده در مورد تاریخ جهان اسلام منتشر کرده است. کلام و فلسفه اسلامی، به ویژه با توجه به دوره شکل گیری (قرن 8-10) و عصر فتوحات مغول (قرن 13-14). و عرفان اسلامی. معروف ترین اثر او Theologie und Gesellschaft در 6 جلد (de Gruyter 1991-1997) است که اکنون چهار جلد اول آن به زبان انگلیسی توسط بریل منتشر می شود. گوندولین گلدبلوم (1969) ترجمه انگلیسی چندین کتاب و تعدادی مقاله در زمینه مطالعات اسلامی ارائه کرده است که اکثر آنها در اصل به زبان آلمانی منتشر شده اند.
الهیات و جامعه در قرن دوم و سوم هجری : تاریخ اندیشه دینی در اوایل اسلام - جلد 1 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Josef Van Ess ,Translated from German by John O’Kane
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: الهیات و جامعه جامع ترین مطالعه تاریخ فکری و دینی اسلامی است که بر الهیات مسلمانان تمرکز دارد. با تأکید بر قرن هشتم و نهم پس از میلاد، این کتاب جزئی ترین مطالعه عروضی از مراحل اولیه شکل گیری اسلام است. الهیات و جامعه که در ابتدا بین سال‌های 1991 و 1995 به زبان آلمانی منتشر شد، یادبودی از دانش و یک شرکت علمی منحصربه‌فرد است که به عنوان یک اثر مرجع بی‌نظیر در آزمون زمان ایستاده است. جوزف ون اس، استاد بازنشسته مطالعات اسلامی و زبان‌های سامی، دانشگاه توبینگن، آلمان، در مورد تاریخ جهان اسلام به طور گسترده منتشر کرده است. کلام و فلسفه اسلامی، به ویژه با توجه به دوره شکل گیری (قرن 8-10) و عصر فتوحات مغول (قرن 13-14). و عرفان اسلامی. معروف ترین اثر او Theologie und Gesellschaft در 6 جلد (de Gruyter 1991-1997) است که اکنون چهار جلد اول آن به زبان انگلیسی توسط بریل منتشر می شود. جان اوکین (1940) در ترجمه‌های مختلف انگلیسی از آثار عربی و فارسی در ارتباط با تصوف مشارکت داشته و چندین ترجمه انگلیسی از آثاری در زمینه مطالعات اسلامی که در اصل به زبان آلمانی منتشر شده‌اند، ارائه کرده است.
  • تعداد رکورد ها : 10