جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
10.سایر شخصیت ها
>
1. به ترتیب هجری قمری
>
ب.قرن چهاردهم هجری قمری
>
عبدالرحمن بدوی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
تعداد رکورد ها : 10
عنوان :
گذری بر مطالعات شیعی در غرب
نویسنده:
عباس احمدوند
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تهران, تابستان/1377
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
شیعه
,
کلام معتزلی
,
شیعه پژوهی در غرب
,
مستشرقین
,
شیعهشناسی
,
مطالعات اسلامی در غرب
,
سفرنامه مارکوپولو
,
سفرنامه تارونیه
,
امامان معصوم علیهم السلام
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
شیعه اثنی عشری
,
علامه طباطبایی
,
ویلفرد مادلونگ
,
تئودور نولدکه (Theodor Nöldeke)
,
ماکسیم رودنسون
,
عبدالرحمن بدوی
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
توشیهیکو ایزوتسو
,
عباس احمدوند
,
سید حسین نصر
,
هانری کربن
,
هانری کوربن (Henry Corbin)
شاپا (issn):
1010-4968
چکیده :
از آنجا که جریان اسلام شناسی و یا به عبارت صحیح تر اسلام پژوهی در غرب ، شیعه و منابع شیعی را کمتر مورد توجه قرار داده است؛ در این گفتار مختصر تلاش می کنیم تا ضمن ارایه برخی گواهی ها و نمونه ها از این کم توجهی حتی المقدور به بررسی علل آن پرداخته ، آنگاه مراحل گوناگون شیعه پژوهی در غرب از آغاز تاکنون و عوامل مؤثر بر این مراحل را بازگوییم . بدیهی است که بررسی آراء شیعه پژوهان غربی ضرورتاً به منزله رد یا تأیید اولیه و شتابزده انها نیست ، بلکه مراد این است که با دانستن نگاه غربیها نسبت به اسلام و شیعه ، بتوانیم به نوعی غرب شناسی انتقادی دست یابیم والّا نه ردّ و تکذیب شیعه توسط غربیها باید ما را از درون تهی کند و نه تأیید بی جهت ایشان از اسلام به یک معنا امر مهمی است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 153 تا 183
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ابن سبعین بر نردبان وحدت وجود یا وحدت مطلقه وجود
نویسنده:
فاطمه دوست قرین
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی, زمستان/1389
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اسفار
,
ظاهر آیات
,
ابن سبعین
,
وحدت مطلقه وجود
,
عارفان اندلس
,
الهیات عرفانی
,
آن سیال
,
جهان شناسی عرفانی
,
علت نخستین
,
مبدع اول
,
دایره وجود
,
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
اسمای الهی
,
اشاعره (اهل سنت)
,
نظام هستی
,
اهل بیت(ع)
,
هستی شناسی عرفانی (مسائل جدید کلامی)
,
غلامحسین ابراهیمی دینانی
,
فلسفه یونان
,
عناصر اربعه
,
وحدت وجود
,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
فیض الهی
,
غلامحسین ابراهیمی دینانی
,
سید جلال آشتیانی
,
شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق)
,
فلوطین(افلوطین)
,
خواجه صائن الدین ابن تُرکه اصفهانی
,
عرفان عملی
,
صوفیان (صوفیه)
,
تاریخ اندلس
,
اصطلاحنامه عرفان
,
سید حیدر آملی
,
ابن عربی
,
عبدالرحمن بدوی
,
ابن سبعین
,
عرفان نظری
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
احاطه اطلاقی
,
ملاصدرا شیرازی
شاپا (issn):
2008-0476
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 23 تا 36
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نظریه ایمانِ اشاعره
نویسنده:
نعیمه پورمحمدی، محمد سعیدی مهر
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قدس سره, بهار/1390
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
الارده الالهیه
,
رابطه عقل و شرع
,
اقرار لسانی
,
عادت الله
,
حدود عقل
,
ایمان گزاره ای
,
10. شریعت/ Šarīʿa
,
اشاعره (اهل سنت)
,
حدوث اعراض
,
حدوث انسان
,
حدوث جواهر
,
حدوث عالم Ḥudūt̲h̲ al-ʿĀlam
,
طریق عقلی معرفت خدا
,
معتزله (اهل سنت)
,
رؤیت قلبی خدا
,
علم ازلی الهی
,
ایمان (فرجام شناسی)
,
تصدیق ایمانی
,
حقیقت ایمان
,
حقیقت ایمان
,
ایمان حقیقی
,
معجزه باقیه پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله
,
ایمان مجازی
,
عمل جوارحی
,
عقل و ایمان
,
دلالت معجزه بر پیام آوری معجزه گر
,
دلالت معجزه بر وجود خدا
,
معرفتشناسی دینی (مسایل جدید کلامی)
,
عقل
,
معرفت خدا
,
نظریه ایمان
,
محمد سعیدی مهر
,
ابوحامد غزالی طوسی
,
ابوبکر باقلانی
,
محمد بن عبدالکریم شهرستانی
,
امام الحرمین جوینی
,
ابوالحسن اشعری (موسس مکتب اشاعره)
,
سعدالدین تفتازانی، مسعود بن عمر
,
عبدالرحمن بدوی
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
حدوث تخصیص اعراض به جواهر
,
حدوث تقدیم و تاخیر موجودات
,
لطف خدا
,
فضل خدا
,
تداوم ایمان
,
سببیت خدا در ایمان
,
ایمان
,
عبدالقاهر بغدادی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 5 تا 32
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کلام الهی: از لوگوس تا کلام نفسی
نویسنده:
اعظم عالی زاد، ابوالفضل محمودی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ساوه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه, بهار/1393
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
لوگوس
,
رساله تیمائوس
,
صانع
,
قرون وسطی
,
کلمه الله یا لوگوس
,
شورای نیقیه
,
عقل الهی
,
مکتب رواقی
,
منشأ جهان
,
واحد و کثیر
,
قدم قرآن
,
مسیحیان اولیه
,
الهیات اسکندرانی یهود
,
نظم عقلانی عالم
,
عقل درونی عالم
,
کلام مخلوق
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
اشاعره (اهل سنت)
,
معتزله (اهل سنت)
,
کلام الهی
,
کلام نفسی خدا
,
حدوث قرآن
,
انجیل
,
تورات
,
الهیات جامع ادیان
,
علامه طباطبایی
,
فلسفه یونان
,
فلسفه نوافلاطونی
,
مُثُل
,
قرآن
,
مصحف ( قرآن )
,
تثلیث مسیحی
,
فخر رازی
,
فلوطین(افلوطین)
,
ارسطو
,
افلاطون
,
ابوبکر باقلانی
,
محمد بن عبدالکریم شهرستانی
,
امام الحرمین جوینی
,
ابوالحسن اشعری (موسس مکتب اشاعره)
,
سعدالدین تفتازانی، مسعود بن عمر
,
ابو منصور ماتریدی Al-Māturīdī
,
پل تیلیش
,
هراکلیتوس
,
عباد بن سلیمان صیمری
,
ابوالهذیل علاف
,
واصل بن عطا
,
آریوس
,
عبدالرحمن بدوی
,
حضرت عیسی(ع)
,
حضرت موسی(ع)
,
معمر بن عباد سلمی
,
محمد مجتهد شبستری
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 99 تا 138
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
حل پارادوکس علم به جوهر در کتاب تعلیقات ابنسینا
نویسنده:
رضا اکبریان، احمد حسینی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تهران, پاییز و زمستان/ 1389
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
بهمنیار
,
ملاصدرا
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
ابو نصر فارابی
,
مشاء
,
جوهر (منطق)
,
حمل ذاتی اولی
,
حمل شایع صناعی (منطق)
,
علم به جوهر
,
التعلیقات ابن سینا
,
پارادوکس علم به جوهر
,
کیف نفسانی بودن علم
,
عرض بودن علم
,
مفهوم جوهر
,
مصداق ذهنی جوهر
,
ماهیت جوهر
,
صفت جوهر
,
ابن سینا
,
ابن سینا
,
حسن حسن زاده آملی
,
فلسفه مشاء
,
جوهر
,
حمل شایع
,
حمل اولی
,
ابونصر فارابی
,
ارسطو
,
رضا اکبریان
,
عبدالرحمن بدوی
,
جوهر(حکمت اشراق)
,
سید احمد حسینی
,
ملاصدرا شیرازی
شاپا (issn):
2008-9422
چکیده :
در کتاب تعلیقات ـ که به احتمال زیاد حاصل درسنوشتههای شاگردان شیخالرئیس است ـ تلاش میشود تا به پارادوکسی در خصوص علم به جوهر پاسخ داده شود. این پارادوکس را میتوان بدین صورت بازسازی کرد که اگر با علم به شیء، عین ماهیّت آن به ذهن میآید، آنگاه وقتی به جوهری علم پیدا میکنیم باید عین ماهیّت آن، که جوهر است، به ذهن بیاید. از طرف دیگر، در فلسفه مشّاء، علم از کیفیّات نفسانی و از اعراض است. بدین ترتیب، با تناقضی مواجه میشویم که علم ما به جوهر هم باید جوهر باشد و هم باید عرض باشد و جوهر نباشد. پاسخ تعلیقات به این پارادوکس آن است که آنچه جوهر است، مفهوم جوهر است که همان «در موضوع نبودن» است و آنچه عرض است، علم ما به جوهر است که از کیفیّات نفسانی است. بنابراین موضوع در دوگزاره بهظاهر متناقض عیناً یکی نیست، بلکه در یکی مفهوم جوهر است و در دیگری مصداق ذهنی جوهر. از اینجا معلوم میشود که پاسخی که صدرالمتألهین با بهکارگیری مفاهیم حمل اوّلی ذاتی و حمل شایع صناعی به این پارادوکس (و پارادوکسهای مشابه، مانند پارادوکس معدوم مطلق و یا کلّی و جزئی) مطرح میکند، در آثار شیخالرئیس سابقه دارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 25 تا 38
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
علائم بلوغ از دیدگاه تشیع و تسنن : دوره اول، پیش شماره دوم : حبل المتین
نویسنده:
محمدرضا ضمیری
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت, تابستان/ 1391
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
شیخ مفید: محمد بن محمد بن نعمان
,
شیخ طوسی: ابوجعفر محمد بن حسن
,
محقق حلی: نجم الدین ابوالقاسم جعفر بن حسن بن سعید
,
علامه حلی
,
بلوغ
,
بلوغ(شرایط امامت)
,
سن
,
سن بلوغ
,
بلوغ پسر
,
بلوغ دختر
,
آرا فقها
,
انبات
,
معیارهای بلوغ دختر و پسر
,
بلوغ روانی
,
محمدحسین کاشف الغطاء
,
محقق حلی
,
محمد حسین کاشف الغطاء
,
شیخ مفید
,
شیخ طوسی
,
علائم بلوغ
,
بارداری
,
انزال
,
حیض
,
احتلام زن
,
احتلام
,
علامه حلی
,
مقدس اردبیلی
,
ابن ادریس حلی
,
مذاهب اسلامی
,
5- تشیع Shiism (اعم از امامی و زیدی و اسماعیلی، (فرق اسلامی))
,
ابن حجر هیثمی(هیتمی)
,
عبدالرحمن بدوی
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
سید محمدجواد غروی
,
عایشه(ام المومنین)
,
سن بلوغ پسر
,
سن بلوغ دختر
,
میرداماد
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 118 تا 135
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
«الموجز الصغیر فی المنطق» یا «منطق عیون الحکمه» رفع یک ابهام تاریخی
نویسنده:
زینب برخورداری، احد فرامرز قراملکی
نوع منبع :
مقاله , آثار منسوب , مدخل آثار(دانشنامه آثار) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه امام صادق (ع), زمستان / 1388
کلیدواژههای اصلی :
خواجه نصیرالدین طوسی
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
منطق صوری
,
منطق سینوی
,
تاریخ منطق
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
ابن سینا
,
اصطلاحنامه منطق
,
فخر رازی
,
احد فرامرز قراملکی
,
عبدالرحمن بدوی
,
تاریخ منطق اسلامی
,
آثار منطقی ابن سینا
,
منطق عیون الحکمه
,
تصحیح آثار منطقی ابن سینا
,
فهرست نویسی آثار ابن سینا
,
زینب برخورداری
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 125 تا 139
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی نحوه اسناد گزارههای دینی و نقش آن در تعارض علم و دین (با رویکرد به دیدگاه امام محمد غزالی)
نویسنده:
جعفر شانظری، حمید عطایی نظری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تهران, بهار/ 1389
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تأویل
,
گزاره های دینی
,
امام محمد غزالی
,
معارف دینی
,
تعارض علم و دین
,
علوم عقلی
,
گزاره های علمی
,
مکملیت علم و دین
,
نگرش دینی به عالم
,
نگرش علمی به عالم
,
زبان متون دینی
,
گفتگوی علم و دین
,
جهان شناسی فلسفی
,
رابطه علم و دین نزد کانت
,
تداخل علم و دین
,
تعارض علم و دین
,
وحدت علم و دین
,
تعارض ظاهری علم و دین
,
هرمنوتیک
,
فلسفه الهی
,
ابوحامد غزالی طوسی
,
تفسیر عرفانی
,
عبدالرحمن بدوی
,
علوم عقلی
,
جعفر شانظری
,
حمید عطائی نظری
شاپا (issn):
2008-7063
چکیده :
تعارض علم و دین از چالشهای اساسی فرا روی عالمان دینی از گذشته تاکنون بوده و هست. آنان همواره در پی تبیین سازش میان این دو مقوله بودهاند. از جمله امام محمد غزالی تلاشهای فراوانی در این زمینه انجام داده و از تأویل، در جهت حل تعارض علم و دین بهره برده است. در مقالة حاضر، نخست به راهکارهای عمدة در مسأله تعارض علم و دین اشاره شده و پس از آن دیدگاه غزالی در این خصوص، تبیین گردیده و در ادامه به نگرش نوینی که برگرفته از رأی غزالی است، اشاره میشود.<br /> این رویکرد، راه رهایی از مشکل تعارض علم و دین را در تصحیح نگرش ما به گزارههای علمی و دینی میداند. طبق این نظر گزارههای علمی، گزارههایی ظنی هستند، نه قطعی. و معرفت حاصله از گزارههای دینی نیز غالبا معرفتی ظنی بوده، نه یقینی، از این رو، دلیلی بر ترجیح یکی از این دو گزاره بر دیگری وجود ندارد و باید تعارض را به حال خود واگذاشت و از این طریق، هیچ چالشی برای دین بهوجود نمیآید، زیرا فهم ما از گزارههای دینی، فهمی ظنی است و اسناد معنای درک شده، به شارع، اسنادی ظنی میباشد. بنابراین گزاره های علمی ولو قطعی باشند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 87 تا 112
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سیر تحول دیدگاه های خاورشناسان در مورد مصادر قرآن : پژوهش
نویسنده:
محمد کاظم شاکر، محمد سعید فیاض
نوع منبع :
مقاله , مدخل آثار(دانشنامه آثار)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
متن
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تهران, تابستان/1389
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
قرآنپژوهی
,
سحر
,
انجیل
,
عصر نزول
,
وحی
,
قرآنپژوهی خاورشناسان
,
مصادر قرآن
,
منابع قرآن
,
وحیانی بودن قرآن
,
تلمود
,
نظر مستشرقان در مورد اصالت قرآن
,
عناصر یهودی در قرآن
,
زمینه تاریخی قرآن
,
سید مرتضی: علی بن حسین بن موسی
,
وحی
,
انجیل
,
وحی الهی
,
سید مرتضی
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
علوم کتابداری و اطلاع رسانی(علم اطلاعات و دانش شناسی)
,
ابن وراق
,
خاور شناسان
,
آبراهام گایگر
,
عبدالرحمن بدوی
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
محمدکاظم شاکر
شاپا (issn):
2008_9430
چکیده :
در دو سده ی اخیر، اسلام و قرآن از موضوعاتی است که به صورت آکادمیک، در کانون توجه خاورشناسان بوده است. از ویژگی های این دوره از خاورشناسی، لزوم ارائه ی نظریات در قالب روش های علمی معتبر و آمادگی برای پذیرش نقد علمی از سوی نظریه های رقیب است. از این رو، قرآن پژوهی خاورشناسان، با تحوّلی چشم گیر نسبت به گذشته همراه بوده است. یکی از محورهایی که قرآن پژوهان غربی درباره ی آن آثاری را پدید آورده اند، میزان اصالت قرآن نسبت به متون مذهبی گذشته است. پیش فرضِ بسیاری از خاورشناسان این است که قرآن اثری بشری است که پیامبر اسلام برای پدید آوردنش از آموزه ها و گزارش های تاریخی پیش از خود نیز بهره برده است. با این حال، همه ی خاورشناسان، در این باره یکسان نمی اندیشند. این مقاله چند هدف را دنبال می کند: یکی آن که خوانندگان را با آثار خاورشناسان و سیر تاریخی آنها آشنا سازد؛ دوم این که، تحول دیدگاههای خاورشناسان و اختلاف نظر میان خودشان را واگوید؛ و سوم آن که، به تجزیه و تحلیل دیدگاههای ارائه شده بپردازد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 119 تا 138
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
افسانه سوره های نورین و ولایه
نویسنده:
فتح الله نجارزادگان
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تهران, تابستان/ 1382
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
حضرت موسی (ع)
,
تحریف قرآن
,
ابن شهر آشوب
,
سوره جعلی نورین
,
سوره جعلی ولایت
,
خاورشناسان
,
ایگناس گلدزیهر
,
تحریف ناپذیری قرآن
,
کتاب تذکره الائمه
,
مثالب النواصب
,
وصایا و مناقب امام علی (ع)
,
هندوستان
,
سلفیان
,
جمع آوری قرآن
,
عثمان بن عفان
,
قرآنپژوهی
,
مصحف امام علی (ع)
,
گارسن دو تاسی
,
عبدالرحمن بدوی
,
اعتقادات شیعه
,
سوره مجعول
,
امامت
,
قرآن
,
سوره جعلی
,
دبستان مذاهب
,
متشابه القرآن و مختلفه
,
تضعیف شیعه
,
مصحف عثمانی
,
امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع)
,
شیعه شناسی
,
پیامبر
,
گارسن دو تاسی
,
تئودور نولدکه (Theodor Nöldeke)
,
ابن شهر آشوب
,
عبدالرحمن بدوی
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
فتح الله نجارزادگان
شاپا (issn):
1010-4968
چکیده :
دو سروه نورین و و لایت با تلفیق پریشان و ناشیانه ای از آیات قرآن و در عباراتی سست و مغلولط درباره وصایت و مناقب امام علی (ع) ساخته شده است پس از تحقیق فراوان معلوم گردید این دو سوره در قرن یازده ق. در هندوستان توسط عده ای ناشناس جعل و نشر شده است تنها منبع شیعی که از این دو سوره یاد می کند کتاب تذکره الائمه از اثار قرن 12 ق است که مولف آن منبع خود را ذکر نمی کند بنابراین ادعای برخی خاورشناسان و سلفیان در این که شیعه آن دو سوره را از متن قرآن دانسته و می پندارد که در زمان جمع آوری قران توسط عثمان از قرآن فروافتاده است و هم اکنون در مصحف امام علی (ع) موجود است بی اساس و فاقد هر نوع مدرکی است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 9 تا 26
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
تعداد رکورد ها : 10
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید