جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 5730
پیامبر اسلام، کتب و آداب [پایان نامه پرتغالی]
نویسنده:
Nidal Ahmad Yassin
نوع منبع :
رساله تحصیلی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تحقیق درباره اسلام است که از نسخه ترجمه شده قرآن برای زبان پرتغالی توسط سمیر الهایک استفاده کرده است. بحثی در مورد املای استفاده شده در ارجاع به اسلام به منظور نزدیک شدن به زبان اصلی عربی انجام شده است. خواننده این فرصت را خواهد داشت تا نه تنها جنبه‌هایی از اسلام را بیاموزد تا بفهمد چه چیزی قرآن را پس از چهارده قرن از عمر خود همچنان مطرح می‌سازد، بلکه رازی را که امکان تنظیم آسان این دین را در متنوع‌ترین و التقاطی‌ترین آن‌ها فراهم می‌کند نیز خواهد داشت. جوامع برای دستیابی به این هدف، فرآیند بنیاد اسلام و همچنین زمینه و زندگی نامه حضرت محمد به عنوان مردی کاریزماتیک به پیشنهاد ماکس وبر معرفی خواهد شد. به عنوان یک سیاستمدار، هنگامی که او اولین فرمانروای شبه جزیره عربستان شد. به عنوان یک جنگجو، زمانی که او ارتش مسلمانان را در درگیری هایی که در مواجهه با دین جدید پدید آمد، رهبری می کند. همچنین در این پژوهش، نقش وی در بنای اسلام از طریق منبع کتب ایمانی مسلمانان، قرآن و سنت مورد بحث قرار گرفته است. این کتاب ها مملو از زبان ها و آداب نمادینی است که گمان می رود باعث گسترش آسان این دین می شود. ما همچنین تقسیم‌بندی ناشی از تفاسیر مختلف از منابع اسلام را ارائه می‌کنیم که با پیروان سنت و پیروان علی مخالفت می‌کند. در این مرحله از این مطالعه می توان درک کرد که چگونه جوامع مسلمان با مشکلاتی که در جوامع خود پدید می آید، برخورد می کنند. فرآیندی که اصول قرآن و آموزه های سنت را در جستجوی تعادل اجتماعی امّت رعایت می کند.
دیدگاه شیعه امامیه در دوران پیش از نبوت از حیث روایات بشارات و ارهاصات (نمونه بحارالانوار) [پایان نامه ترکی]
نویسنده:
Muharrem Samet Bİlgin
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این مطالعه دکتری، پیامبر شیعه امامیه. بر نزدیک شدن حضرت محمد به دوران قبل از پیامبری تأکید شده است. روایات تبیرات و احسطات مربوط به این دوره مورد بحث قرار گرفته است. بر اساس این روایات، امامیه حز. سعی شده تخیل محمد آشکار شود. روایات بحارالانوار که یکی از منابع مهم و پرحجم فرقه است مورد بررسی قرار گرفته است. سعی شده مبنای و آثار این شایعات مشخص شود. علاوه بر این، در مواقع لزوم با اهل سنت مقایسه می شد. پایان نامه ما شامل یک مقدمه و سه بخش است. در مقدمه، پس از ذکر موضوع، هدف، اهمیت و منابع تحقیق، بر زندگی و آثار مجلس تأکید شد. سپس، اطلاعاتی در مورد اثر او، بحارالانوار، که اساس پایان نامه ما را تشکیل می دهد، ارائه می شود. در بخش اول پایان نامه، امامیه حز. عوامل مؤثر در شکل گیری افکار او درباره محمد توضیح داده می شود. درگیری های قبیله ای و اصول فرقه متعلق به دوران جاهلیت، هرز. تأکید بر علی، نقش رویا، تأثیر یهودیان در اینجا نقش مهمی دارد. در بخش دوم، روایات تبشیرات موجود در اثر بررسی و با سایر منابع مقایسه شده است. فصل سوم به بررسی و ارزیابی روایات ایرحات اختصاص دارد. پایان نامه با بخش نتیجه گیری به پایان می رسد. در این مطالعه دکتری، رویکرد شیعیان امامیه به دوره محمدی قبل از پیامبری مورد تاکید قرار گرفت. روایات تبشیره و ایرادات این دوره مورد بحث قرار گرفت. بر اساس این روایات، سعی شد تا تصورات امامیه درباره محمد آشکار شود. روایات بحارالانوار که یکی از منابع مهم و حجیم فرقه است مورد بررسی قرار گرفت. سعی شده اساس و آثار این روایات مشخص شود. علاوه بر این، مقایساتی با اهل سنت صورت گرفت. پایان نامه ما شامل یک مقدمه و سه فصل است. در قسمت مقدمه، پس از ذکر موضوع، هدف، اهمیت و منابع تحقیق، به زندگی و آثار مجلسی پرداخته شده است. سپس اطلاعاتی در مورد بحارالانوار که مبنای پایان نامه ماست، آورده شده است. در بخش اول پایان نامه، عوامل مؤثر امامیه در شکل گیری اندیشه های حضرت محمد (ص) بیان شده است. تضاد قبیله ای پیش از اسلام و اصول فرقه، تأکید علی، جلوه یهودیان، نقش رویا در اینجا نقش مهمی دارد. در بخش دوم، روایات تابشیره در اثر بررسی و با سایر منابع مقایسه شد. بخش سوم به بررسی و ارزیابی گزارش های روایی اختصاص دارد. پایان نامه با نتیجه گیری به پایان رسید.
حل تعارض و صلح در اسلام: اصول و عملکرد حضرت محمد (ص) [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Sadik Kirazli
نوع منبع :
رساله تحصیلی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی حل تعارض و ایجاد صلح در چارچوب اسلامی با تمرکز ویژه بر جنبه های حل تعارض در زندگی حضرت محمد (ص) از منظر حل تعارض و مطالعات صلح می پردازد. به طور خاص به دنبال یافتن پاسخ برای این سؤال اصلی است: «رویکردها، روش‌ها و اصولی که حضرت محمد در زمان حیات خود در قبال درگیری‌ها به کار می‌برد چه بوده است؟» این پایان نامه حل منازعه و صلح پیامبر را در سه حوزه اصلی بررسی می کند: حل تعارض بین مسلمانان و مشرکان مکه. حل تعارض میان مسلمانان؛ و حل تعارض بین مسلمانان و یهودیان مدینه. با استفاده از رویکردی میان رشته‌ای برگرفته از علوم اجتماعی، به‌ویژه جامعه‌شناسی، علوم سیاسی، تاریخ و علوم اسلامی، روش‌های حضرت محمد را برای مقابله با تعارض و چگونگی درک آن در رابطه با اصول حل تعارض و مطالعات صلح بررسی خواهم کرد. یافته‌های حاصل از پرسش‌های تحقیق، شواهد فراوانی را ارائه می‌دهند که سنت و فرهنگ نبوی اصول محکمی را برای حل منازعه معاصر و شیوه‌های صلح‌سازی ارائه می‌کند که ممکن است توسط مسلمانان امروزی اجرا شود. از شواهدی که می‌توانیم از روایات ثبت شده در مورد مسائل به دست آوریم، به نظر می‌رسد که حضرت محمد از طیف بسیار گسترده‌ای از روش‌ها و فرآیندهای حل تعارض برای حل منازعات بین مسلمانان و بین جوامع مسلمان و غیرمسلمان استفاده می‌کرد. رویکردها، روشها و اصول پیامبر در حل منازعات عبارتند از: حسن نیت و روابط، صبر، گذشت، برادری، اجتناب (انصراف)، گفتگو، دیپلماسی، مصالحه (صلح)، معاهدات، میانجیگری، داوری و اجبار. این مطالعه نشان می دهد که حضرت محمد (ص) به عنوان رهبر مسلمانان، در برخورد با اختلافات بین مسلمانان، دلسوز، صبور و بردبار بود. این نگرش در حل اختلافات جامعه مسلمانان با مشرکان مکه یا یهودیان مدینه نیز به میزان قابل توجهی مشاهده شد. یافته های به دست آمده از این نمونه های مختلف تعارض که در متون مقدس و تاریخی ثبت شده اند، مجموعه ای بسیار متنوع از اصول را برای حل تعارضات ارائه می دهند. این اصول حضرت محمد ممکن است راه حل های مؤثری برای درگیری های جاری در جوامع مسلمان ارائه دهد. این اصول همچنین می‌تواند به تصمیم‌گیرندگان مسلمان آینده که ممکن است با انواع مشابهی درگیری‌ها مواجه شوند، کمک کند. علاوه بر این، یافته‌های این مطالعه می‌تواند به‌عنوان «طرح‌نامه‌ای» برای مدیریت و حل تعارض‌های مربوط به طیف وسیعی از مسائل جهانی باشد.
مقاصد الشریعه به عنوان روشی برای تجدد بازگشت به روح قرآن و سنت رسول خدا (ص) [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Bruce Yasin Gipson
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پایان نامه نشان دادن ضرورت بازنگری و استفاده از اصول، مقاصد و مقاصد قرآن و سنت به عنوان روشی برای افشای باورهای نادرستی است که در دین اسلام در گذشته و حال رخنه کرده است. طبق قرآن و سنت پیامبر، دین فاسد می شود. برعکس، خداوند متعال عهد می کند که از طریق عامل انسانی از دین اسلام و سنت پیامبر محافظت کند. این پایان نامه سبک های انحرافی را که در قرآن و سنت ذکر شده بیان می کند و نظام مقاصد را به عنوان اصلاحی ضروری برای حفظ وفاداری به جای شیوع انحراف پیشنهاد می کند. دین اسلام در طول تاریخ از طریق لفظ گرایی، عقاید و اعمال متفاوت، فساد سنت و احکام نادرست حقوقی (اجتهاد) آلوده شده است. جنبه ظاهری دین به طور وسواس آمیزی مبالغه شده و جنبه باطنی (تسووف) یا معنوی قلب به عنوان بدعت مورد نکوهش قرار گرفته است. تجدید (تجدد) دین، واجب همیشگی مسلمانان برای بازگشت به مقاصد یا مقاصد وحی است. من معرفت و به کارگیری اصول، مقاصد و مقاصد (مقاصد الشریعه) قرآن را همراه با مقاصد سنت نبوی، روش شناسی روشنگر تجدد پیشنهاد می کنم. من نشان خواهم داد که بازنگری فتوا، فقه و احادیث مورد مناقشه از منظر مقاصد الشریعه، منطقی ترین روش شناسی برای افشای باورهای غلط از دوران باستان و روشن ساختن انحرافات معاصر است که با ظهور سواد انبوه تبلیغ می شود.
«به سوی جهنم و بازگشت»: بررسی مفاهیم جهنم و شفاعت در اوایل اسلام [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Feras Hamza (فراس حمزه)
نوع منبع :
رساله تحصیلی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه در وهله اول به بررسی ایده مجازات موقت آتش جهنم برای گناهکاران کبیره جامعه مسلمانان می پردازد. این آموزه توسط ارتدکس اسلامی اعم از سنی و شیعه تدریس می شود، اما توسعه تاریخی آن توسط محققان مدرن بررسی نشده است. مطالعه حاضر به عنوان بررسی مقدماتی این مفهوم ارائه شده است. احتمالاً تحت تأثیر سنت یهودی-مسیحی، مفهوم مجازات آتش جهنم موقت به الهیات نوپای مسلمانان در اوایل قرن دوم هجری راه یافت، اما در زمان ظهور (حدود 700-750 پس از میلاد) و برای چندین دهه بعد، این ایده با مقاومت «مقدس گرایان» در جامعه اسلامی مواجه شد که هیچ حمایت صریحی از آن در قرآن پیدا نکردند. سنت گرایان مسلمان در صدد تطبیق آن با متن قرآن برآمدند و سرانجام آن را به عنوان راه حلی کلامی برای مسئله تفرقه افکن و دیرپا درباره سرنوشت گناهکار مسلمان در جهان دیگر پذیرفتند. با این حال، در میان جامعه مسلمانان اولیه، اعتقادی نیز وجود داشت، که برای اولین بار بر روی کتیبه ای از قبه الصخره (حدود 691-2 پس از میلاد) گواهی شده است، مبنی بر شفاعت معاد (شفاعه) پیامبر. قرآن صراحتاً چنین امتیازی را به پیامبر اعطا نکرده بود، اما با توجه به سابقه «توحیدی» پیامبران و رجال مقدس به عنوان شفیع، و احترامی که در میان اعراب جاهلی به شخصیت «شفیع» (شافی) داشت. طولی نکشید که محمد به عنوان شفیع برتر در روز قیامت شناخته شد. در 150 سال اول، تقریباً هیچ بحثی در مورد شفضه پیامبر وجود نداشت، اما در فاصله قرن دوم و سوم هجری، این موضوع به گفته منابع تاریخی عراق ما محل مناقشه شد. این احتمالاً به این دلیل بود که کتاب‌نویسان مسلمان، که با ایده آتش موقت جهنم مخالف بودند، اکنون در برابر آموزه سنت‌گرایان که شفاه پیامبر به گناهکاران کبیره کمک می‌کند تا از جهنم خارج شوند، مقاومت می‌کردند.
خدایی که با کلمات سخن می گوید: مسئله فلسفی وحی در الهیات اسلامی معاصر [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Yaser Mirdamadi
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه با تمرکز انتقادی بر آثار عبدالکریم سروش (متولد 1945) فیلسوف ایرانی، متکلم مدرن و روشنفکر عامه، به بررسی مسئله فلسفی وحی الهی در الهیات معاصر مسلمانان می پردازد. به طور خلاصه، مسئله فلسفی وحی الهی، که به طور خاص به اسلام مربوط می شود، حول درک پارادوکس خدای متعالی است که ظاهراً مانند انسان ها، عمدتاً از طریق قرآن صحبت کرده است. در حالی که خداوند، بنا به تعریف، موجودی فرا تاریخی است، قرآن کتابی است که حداقل تا حدی به رویدادهای تاریخی واکنش نشان می دهد، و بنابراین موجودی فرا تاریخی نیست. سروش برای حل این مشکل استدلال می کند که قرآن، هم در محتوا و هم در شکل، به معنای واقعی کلمه یک کلام محمدی است و فقط به صورت مجازی کلام الهی است. سروش همچنین استدلال می کند که گفتار قرآنی محمد، از نظر پدیدارشناسی، ماهیتی رویایی دارد. در این تز استدلال می‌کنم که نظریه‌های مسلمانان وحی را می‌توان به نظریه‌های درونگرایانه و بیرونی تقسیم کرد. در حالی که نظریه‌های درون‌گرا، دست‌کم در اصل، عاملیت پیامبر را در فرآیند وحی به رسمیت می‌شناسند، خارجی‌گرایان از انجام آن خودداری می‌کنند. نظریه سروشی وحی قرآنی یکی از رادیکال ترین نظریه های درونگرایانه وحی است که در آن اختیار کامل در فرآیند وحی به محمد داده شده است. همچنین در این تز استدلال می‌کنم که به نظر می‌رسد نظریه سروش وحی قرآنی در میانه‌ی واقع‌گرایی و غیرواقع‌گرایی قرار دارد. برای واقع‌گرایان، خدا به‌عنوان موجودی مستقل را می‌توان شناخت و درباره‌اش صحبت کرد (یعنی به‌گونه‌ای که بتواند درست یا نادرست باشد). برای غیرواقع‌گرایان، که به اشکال مختلف می‌آیند، یا خدای مستقل وجود ندارد (ضد واقع‌گرایی هستی‌شناختی)، یا وجود یا نیستی خدا را نمی‌توان شناخت (ضد واقع‌گرایی معرفت‌شناختی)، یا صحبت از خدا شناختی نیست (غیرواقع‌گرایی) واقع گرایی). استدلال من این است که در حالی که سروش ادعا می کند که نظریه او در مورد دین واقع گرایانه است، به نظر می رسد که این نظریه بیشتر شبیه یک موضع ترکیبی بین رئالیسم و غیرواقع گرایی است که در پایان به غیرواقع گرایی می زند یا در نهایت دور از آن نیست. به طور خاص، نظریه او درباره وحی قرآنی غیرواقعی به نظر می رسد. بنابراین، نظریه او درباره دین در پایان ناسازگار به نظر می رسد: ادعا می کند که واقع بینانه است، اما ظاهراً در نهایت چنین نیست.
معراج آدم: بازنگری پیامبر اولوالعزم در تفسیر قرآن [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Aaminah-Kulsum Patel
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : مطالعات غرب در مورد آدم اغلب او را به عنوان اولین انسان گناهکار اسلام توصیف می کند. خوردن آدم از درخت ممنوعه معمولاً به عنوان "گناهی" تلقی می شود که خداوند او را با انتقال او از بهشت به زمین مجازات کرد. چنین شخصیت‌هایی از آدم با دیدگاه‌های رایجی که در پژوهش‌های مسیحی درباره آدم و داستان او یافت می‌شود، پیوند تنگاتنگی دارد. اگرچه آدم شخصیتی است که در میان ادیان ابراهیمی مشترک است، اما در اسلام، آدم از مقام پیامبری برخوردار است. این نقش بر نحوه تفسیر مفسران مسلمان از لغزش آدم (خوردن از درخت) تأثیر دارد، زیرا در الهیات اسلامی مفهومی از عصمت نبوی توسعه یافته است. علیرغم اهمیت داستان آدم در تاریخ و تعالیم اسلام، تحقیقات بسیار محدودی در مورد لغزش آدم و اینکه چگونه آموزه عصمت نبوی بر نحوه تفسیر مفسران مسلمان لغزش و نقل مکان آدم به زمین تأثیر گذاشته است، وجود داشته است. برای پرکردن این شکاف، این پایان نامه به بررسی چگونگی تفسیر داستان آدم با توجه به این موارد می پردازد و در نهایت به این نتیجه می رسد که مفاهیم رایج «گناه» و «نافرمانی» و همچنین این دیدگاه که جابجایی یک مجازات است، به چالش کشیده می شود. در آثار متفکران مسلمان. در بررسی آثار تفسیری این پژوهش، این پایان‌نامه ثابت می‌کند که دیدگاه‌های غالب درباره آدم در اسلام در دانش انگلیسی با تداعی‌های کتاب مقدس روایت آدم رنگ آمیزی شده است. این پیوندها با چگونگی تفسیر داستان آدم در قانون عربی ادبیات مسلمان، دقیق یا منسجم نیستند. پرسش‌های کلیدی پژوهشی که در این پایان‌نامه به آن‌ها پرداخته می‌شود: (1) آیا مفسران خوردن آدم از درخت را علی‌رغم نهی الهی به‌عنوان تحقیر مقام آدم نشان می‌دهند؟ (2) مفسران چگونه خوردن آدم از درخت را به خواننده تعبیر و تقدیم می کنند؟ (3) آیا نقل مکان آدم به زمین مجازات او برای خوردن از درخت است؟ و (4) مفسران تا چه اندازه به مقام نبوی گرانقدر آدم در تفسیر داستان او اهمیت می دهند؟ در پاسخ به این پرسش‌ها، این پایان‌نامه بینش‌های منحصربه‌فردی را در مورد داستان آدم ارائه می‌کند، از طبقه‌بندی‌های نهی خداوند، دیدگاه‌های پیچیده درباره فراموشی آدم و در نهایت، موضع‌گیری‌های متفاوت درباره نقل مکان آدم از بهشت به زمین.
اوصاف پیامبر اعظم در صحیفه سجادیه
نویسنده:
ممتاز علی سولنگی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
پیامبر اکرم ص به عنوان برترین انسان ها می باشد که در قرآن کریم به عنوان الگوی حسنه معرفی شده است و در تمام مذاهب اسلامی سنت پیامبر یعنی قول، فعل و تقریر پیامبر ص حجت است و منبع مهمی برای رفتار فردی، اجتماعی، سیاسی و همه جنبه های زندگی بشر می باشد. یکی از روش های مطمئن برای شناخت سیره پیامبر ص و اوصاف ایشان، اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است. و همه امامان در طول زمان اوصاف پیامبر ص را به مردم به عنوان الگوی جاودان یادآوری کرده اند و در صحیفه سجادیه ی چهارمین امام شیعیان، اوصاف پیامبر ص در قالب دعا آورده است، که این نوشتار به بیان بخش هایی از اوصاف پیامبر ص از زبان امام علی بن حسین علیهما السلام در صحیفه سجادیه می پردازد.
صفحات :
از صفحه 17 تا 27
صفات تبلیغی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در نهج البلاغه
نویسنده:
روح الله عطاران طوسی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
مقاله حاضر با انگیزه ارائه شمایی از صفات تبلیغی نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) از نظرگاه امیرمؤمنان علی (علیه السلام) نگاشته شده است. این مهم، با ذکر سخنان امام علی (علیه السلام) در نهج البلاغه با تأکید بر آیات و روایات انجام پذیرفته و در لابه لای مباحث به داستان های تبلیغی با نثری روان و ساده پرداخته شده است. در این مقاله، ابتدا به تعریف اصطلاحات، سپس به اهمیت تبلیغ از نگاه امام خمینی ره و مقام معظم رهبری حفظه الله و نهج البلاغه می پردازد. پس از آن به ویژگی های تبلیغی پیامبر از نگاه این کتاب شریف اشاره می کند
صفحات :
از صفحه 23 تا 42
جهان اعتقادی مردم مکه در دوران پیش از قرآن از نظر قرآن: اعتقاد مکه به دوران پیش از قرآن از نظر قرآن [پایان نامه ترکی]
نویسنده:
Yavuz Yücel
نوع منبع :
رساله تحصیلی
چکیده :
ترجمه ماشینی : در قرآن کریم آمده است که کعبه که در مکه ساخته شد، اولین معبد روی زمین بود. آفریدگار متعال که صاحب خانه است آخرین الهام الهی را به مکه فرستاد. زیست پذیری دین اسلام با سکونت در خیابان های مکه و مدینه؟ مکه مکانی است که جاهلیت در دوران جاهلیت و دوران طلایی بعد از اسلام با این جنبه در آن زندگی می‌کرده است. مکه در حالت یک موزه تاریخی است که مردم می توانند برای افراد و شخصیت های نمونه خوب یا بیمار در هر عصری پیدا کنند. همه صحنه‌هایی که در آنجا زندگی می‌کردند با هدایت قرآن و در پرتو تاریخ روشن می‌شدند. ما فکر می‌کنیم که آخرین دعوت الهی به طور تصادفی به مکه در شبه جزیره عربستان فرستاده نشده است، بنابراین اولین خانه‌ای که در مکه ساخته شده است نیز رسول خداست. آخرین دینی که توسط آخرین پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل شده است. با تمامیت قرآن سعی بر این داشتیم که در مکه چه ایراداتی وجود داشته که شرک مبهم اعتقاد الهی بوده، چه چیزهایی بوده و چگونه در سایر عقاید دینی تحریف شده و چگونه با آیه قرآن تعیین و تنظیم شده است. واژگان کلیدی: مکه، کعبه، پیامبر، جاهلیت، قرآن، آخرین رسول
  • تعداد رکورد ها : 5730