جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 72
آيا بهشت هم اکنون وجود خارجي دارد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : به استناد آیات ذیل بهشت هم اکنون وجود خارجي دارد: خداوند متعال در آيه شريفه 133 آل عمران می فرماید: « و سارعوا الي مغفرهٍ من ربّکم و جنّهٍ عرضُها السمواتُ و الارضُ اُعدَّت للمتقيّن؛ بر يکديگر سبقت بجوييد براي رسيدن به آمرزش پروردگار خود و بهشت بیشتر ...
کلیدواژه‌های فرعی :
چرا انسان از راه بهشت و جهنم آگاه نیست تا خود را برای آن آماده سازد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : راه بهشت و جهنم به وسيلة انبياي الهي به مردم گوشزد شده و هيچ مطلبي در اين زمينه فروگذار نشده است. دستورهايي كه پيامبران براي مردم از طرف خداوند آورده اند، راه بهشت است و مواردي كه مردم را از انجام آن نهي كرده اند، راه جهنم است. قرآن كريم مي فر بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
اگر دنیا دار مکافات است، پس بهشت و جهنم چرا وجود دارد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : جزاي اعمال بايد در سراي ديگر باشد، و اين منافات با بعضي از كيفرهاي موقت نسبت به بعضي از اعمال در دنيا ندارد. در قرآن آيات زيادي داريم كه مي‌فرمايد: نمونه‌اي از جزا را در دنيا به مجرمان مي‌چشانيم: "ظهر الفساد في البّر و البحر بما كسبتْ أيدي الن بیشتر ...
کلیدواژه‌های فرعی :
بهشت و جهنم را وصف کنید و‌ آیا آتش که در جهنم وجود دارد مانند همین آتش است که در دنیا وجود دارد؟ شرح دهید.
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : قرآن كريم در مقام ترسيم چهره و ويژگيهاي بهشت و بهشتيان آيات فراواني را اختصاص داده است مانند : 1. باغ هاي طرب انگيز كه زير درختان آن نهرها جاري است. 2. درختان و سايه هاي آن، مانند ميوه هايش هميشگي است. 3. فرشتگان بر بهشتيان وارد مي شوند و سلام بیشتر ...
ظرفيت بهشت چقدر است؟ آيا همه انسان ها در آن جاي مي گيرند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
در پاسخ به سؤال شما دوست خوب عرض مي شود كه تا كسي وارد جهان آخرت و بهشت يا دوزخ آن نشود نمي تواند حقيقت آنجا را به خوبي درك كند، اما همانطور كه مي دانيد در توصيف بهشت گفته شده : بهشت مهمانسرايي است كه خدساوند قادر حكيم، بينا، آگاه و مهربان براي بندگا بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
کلیدواژه‌های فرعی :
آيا حقيقت بهشت و جهنم را با ابزار درك دنيوي مي توان درك نمود؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : اولا" بايد توجه داشته باشيد كه نظام , سنن و قوانين حاكم بر عالم قيامت غير از قوانين و سنن حاكم بر دنياي مادي است ; از اين رو, نمي توان حقيقت مسائل آن عالم را با ابزار درك دنيوي , درك و دريافت نمود. مثلا" بر اساس آيات و روايات انسان در بهشت هيچ بیشتر ...
کلیدواژه‌های فرعی :
عوامل و اسباب ورود به بهشت کدامند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : طبق آيات صريح قرآن عواملي چون ايمان و عمل صالح، تقوي، احسان و نيکوکاري، جهاد و شهادت، ترک هواپرستي، هجرت و جهاد، صبر و تحمل در برابر شدائد، اطاعت خدا و رسول خدا، اخلاص، صدق و راستي، اهتمام به نماز و تولي و تبري و... از عوامل ورود به بهشت هستن بیشتر ...
چرا در قرآن از بهشت، تعبير به «جنّت» مي شود؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : تمام کلماتي که در قرآن درباره لفظ بهشت آمده است : مانند « جنّات »، « جنّتان »، « جنّه » همگي از ماده « جَنّ » گرفته است که به معني پوشانيدن است. راغب در مفردات مي گويد « جنّ » به معني پوشانيدن چيزي از حسّ است، و در « مقاييس اللغّه » آمده است، بیشتر ...
کلیدواژه‌های فرعی :
 آیا الان بهشت و جهنم وجود دارد؟ آیا حضرت آدم از بهشت رانده شد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : کلمه ی جنت به معنای بوستان است . قرآن از جایگاه ابدی ما به جنت تعبیر می کند . جنت النعیم . این جنت اسم توصیفی است و می گوید که در آنجا حیات است و سرسبزی و یک زندگی فوق العاده . پس قرار است که ما یک بهشتی را ببینیم . یک بهشتی هم هست که آدم از آ بیشتر ...
فلسفه وجود دوزخ چيست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : بديهي است كه خداوند متعال انتقامجو نيست، ليكن مجازاتهاي الهي چه در اين دنيا و چه در آن دنيا، در حقيقت نتيجه ي اعمال خود انسانهاست كه به عنوان مسبب الاسباب بودن خداوند به او نسبت داده مي شود. چنانچه مي فرمايد: «و من جاء بالسيئه، فكبّت وجوههم في بیشتر ...
  • تعداد رکورد ها : 72