جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور نوع منبع
>
فراداده های سخنرانی
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
تعداد رکورد ها : 1738
عنوان :
سخنرانی: مرگ و ترس خاص و عام از آن
سخنران:
سید عبدالله فاطمی نیا
نوع منبع :
صوت , سخنرانی , کتابخانه عمومی
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مرگاندیشی
,
ترس از مرگ
,
انتظار مرگ
,
یاد مرگ
,
خوف از مرگ
,
علت ترس از مرگ
,
عوامل ترس از مرگ
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقد و بررسی کتاب «دربارۀ شر» در نشست شیراز
سخنران:
کاوه بهبهانی, نعیمه پورمحمدی
نوع منبع :
صوت , سخنرانی , نقد و بررسی کتاب
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
شرور
,
شرور (مسائل جدید کلامی)
,
شرور و وجود خدا
,
شرور و حکمت الهی
,
شرور و رحمت الهی
,
شرور و عدل الهی
,
شرور و علم مطلق خدا
,
شرور و صفات خدا
,
شر
,
مسأله شر(فلسفه دین)
چکیده :
توضیحات کاوه بهبهانی پیرامون سخنانش در این نشست: کتاب دربارۀ شر مجموعۀ برگزیدهای است از ترجمۀ مقالاتی در فلسفه و الاهیات شر به سرپرستی نعیمه پورمحمدی (انتشارات طه). جلد اول کتاب به الاهیات سنتی و جلد دوم آن به انواع الاهیات مدرن میپردازد. در این نشست کوشیدهام از اهمیت پروردن تصاویر نو از خداوند (پروردن ذائقۀ الاهیاتی) در رویارویی با شر سخن بگویم و با طرح ایدۀ انسان چندپاره به قدر وسع، نشان دهم که اهمیت خواندن این کتاب در چیست. دربارۀ کتاب: در این مجموعه، در جلد نخست کتاب دربارۀ شر نگاههای سنتی و در جلد دوم رویکردهای مدرن را از نظر خواهیم گذارند. در جلد نخست که به بازتاب واکنشهای سنتی به مسئله شر اختصاص دارد، در آغاز مقدمۀ سرپرست مجموعه را میخوانیم که به مرور کلی ادبیات مسئلۀ شر میپردازد. پس از آن دو روایت تحلیلی و تازه از «برهان شر» آمده است تا با اصل برهان شر از راه تقریرهای تازۀ آن آشنا شویم. سپس پای سخن «فیلسوفان کلاسیک» همچون هایدگر، مکبرَیِر، فروید و یونگ و «الاهیات ادیان» شامل «تئودیسه یهودی»، «تئودیسه مسیحی»، «تئودیسه اسلامی» و «تئودیسه هندی» مینشینیم. در آخر علل و عوامل «ناکامی تئودیسههای سنتی» را از نظر متفکران مدرن پیگیری میکنیم. میخوانیم که از نظر اندیشمندان مدرن سه نوع نقد «گفتمانی»، «اخلاقی» و «اگزیستانسی» به اندیشمندان سنتی وارد است. در جلد دوم که به بازنمایی پاسخهای جدید میپردازد، گزیدهای از کوششهای خلاقانه و تحولخواه «الاهیاتهای مدرن» در پاسخ به مسئله شر آمده است: «الاهیات خدای گشوده»، «الاهیات پویشی»، «الاهیات اعتراض»، «الاهیات شکاکانه»، «الاهیات تحلیلی»، «الاهیات روایی»، «الاهیات صلیب»، «الاهیات شبانی»، «الاهیات اگزیستانسی»، «الاهیات عملگرایانه» و «الاهیات فمینیستی». این نمونهها خواندنی و آموختنی هستند. کتاب در دو جلد با حجم ۱۵۰۰ صفحه از سوی انتشارات کتاب طه در تابستان ۹۸ منتشر شده است. دربارۀ مقالات: شصت مقالۀ این مجموعه را در یک کتاب به زبان اصلی نمیتوان یافت. مقالات از منابع گوناگون گردآوری و در کنار هم چیده شدهاند. راز گردهمآوری و چیدمان این شصت مقاله در یک مجموعه انتقادهایی است که این آثار به پاسخهای الاهیات سنتی به مسئله شر وارد دانستهاند و در پی آن از الاهیات سنتی به الاهیات مدرن گذر کردهاند. دربارۀ مترجمان و ویراستار: نعیمه پورمحمدی، سید محمد حسین صالحی، مهدی خسروانی، محمد حقانی فضل، حمید هاشمی کهندانی، پریسا شکورزاده، کوثر طاهری، احمدرضا هاشمی، طیبه حقانی فضل، کوثر موسوی، سعیده میرصدری و فهیمه زعفرانی مترجمان این مجموعه هستند. سید محمدحسین صالحی ویراستار زبانی و ادبی کل مجموعه است. دربارۀ سرپرست مجموعه: نعیمه پورمحمدی، استادیار فلسفه دین در دانشگاه ادیان و مذاهب در قم، آثار متعددی در باب مسئلۀ شر در شکل مقاله، سخنرانی علمی در دانشگاههای خارجی، کارگاه، تدریس و راهنمایی پایاننامه در پروندۀ علمی خود دارد. سرپرستی این مجموعه (شامل انتخاب مقالات و مترجمان، نظارت بر کار مترجمان و ویراستار، فصلبندی کتاب، نگارش چکیده برای مقالات، نگارش مقدمه کتاب و ترجمه بخش عمدهای از مقالات) بر عهدۀ او بوده است. پیشتر کتاب ایمان و اخلاق (انتشارات دانشگاه ادیان ۹۰) و کتاب جهان معلولساز (انتشارات توانمندان، ۹۸) به تألیف او و کتاب بازگشت به عقل (انتشارات علمی فرهنگی ۹۰) و درباره خدا (انتشارات علمی فرهنگی ۹۳) به ترجمه او منتشر شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقد و بررسی کتاب «درباره شر» در نشست هفتگی شهر کتاب
نوع منبع :
مقاله , سخنرانی , نقد و بررسی کتاب
منابع دیجیتالی :
متن
وضعیت نشر :
دانشگاه ادیان و مذاهب به نقل از خبرگزاری مهر,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
شرور
,
شرور (مسائل جدید کلامی)
,
شر
,
مسأله شر(فلسفه دین)
چکیده :
انتشارات کتاب طه بهتازگی کتاب «درباره شر» را روانه بازار کتاب کرده است. این مجموعه دوجلدی منتخبی از متون و مقالات کلاسیک و معاصر درباره شر است که زیر نظر نعیمه پورمحمدی انتخاب و ترجمه شده است. جلد نخست این مجموعه به الهیات سنتی اختصاص دارد که در آن تئودیسههای سنتی در ادیان و عوامل ناکامی آنها از نظر متفکران مدرن پیگیری میشود. جلد دوم به بازنمایی پاسخهای جدید الهیات به شر اختصاص دارد. در اینجا، کوشش خلاقانه و تحولخواه الهیات مدرن برای پاسخ دادن به مساله شر بررسی شده است. نشست هفتگی شهر کتاب در روز سهشنبه ۱۶ مهر به نقد و بررسی کتاب «درباره شر» اختصاص داشت و با حضور مهراب صادقنیا، محسن جوادی، نعیمه پورمحمدی و محمد حقانی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار شد. در ابتدای این نشست، علیاصغر محمدخانی، معاون فرهنگی شهر کتاب، اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در حوزه دینپژوهی و فلسفه دین بررسی، تحلیل و تبیین مساله شر است. پرسش از لزوم وجود شر برای جهان مادی، عدمی بودن شر، لزوم وجود شر برای اختیار و آزادی انسان، نقش انسان در شر، ارتباط شر با جزئینگری و کلینگر نبودن قضاوتهای انسانی در این حوزه مطرح است. او ادامه داد: برخی از منتقدان وجود شر در جهان را منافی خداباوری میدانند و برآناند که وجود خداوند قادر مطلق، خیرخواه مطلق، عالم مطلق، با مساله سر در جهان توجیهشدنی نیست. مساله شر در فلسفه غرب، فلسفههای دیگری ازجمله هندی، بودایی و در حوزه فلسفه و کلام اسلامی مهم بوده است. در فلسفه غرب، شخصیتهایی مانند اپیکور، هیوم، کانت، لایبنیتس، نیچه، آگوستین و سوئینبرن درباره مساله شر بحثهای مهمی مطرح کردهاند. همچنین، در حوزه فلسفه و کلام اسلامی نیز از ابنسینا و فارابی و ملاصدرا و خواجهنصیر گرفته تا علامه طباطبایی دلایل و مباحثی را درباره شر در جهان مطرح کردهاند. او افزود: متفکران و فیلسوفان شرور را به انحای گوناگون تقسیم کردهاند. مثلاً در مورد چرایی وجود شرور طبیعی مانند زلزله، سیل یا شرور در رابطه انسانی مانند کشتار، بیماری، ظلم یا نادانی، معلولیت و جنگ سخن گفتهاند. در این میان، کسانی مانند فارابی، ابنسینا، خواجهنصیر و آگوستین و توماس آکویناس و لایبنیتس شر را امری عدمی میدانند؛ یعنی بر این باورند که نمیتوان شر را به خداوند انتساب داد. محمدخانی در پایان گفت: کتاب «درباره شر» شامل مقالاتی مهم درباره شر در فلسفه و الهیات است. این ۶۱ مقاله از رویکردهای مختلف انتخاب شدهاند. نعیمه پورمحمدی یک مقدمه تحلیلی ۱۲۰ صفحهای به این کتاب افزوده است که خود کتابی جدا است و میتواند بهخوبی رویکردهای موجود در این حوزه را برای مخاطب تبیین کند. بااینحال، به نظر جای چند مقاله تألیفی در مورد شر در دیدگاههای حوزه فلسفه یا تفکر اسلامی در این مجموعه خوب خالی است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جایگاه جامعه شناسی
سخنران:
محمدامین قانعی راد
نوع منبع :
صوت , سخنرانی
زبان :
فارسی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
در آمدی بر تئوریزهکردن آموزههای وحیانی
سخنران:
عباس پسندیده
نوع منبع :
صوت , سخنرانی
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
آموزه های وحیانی
,
تئوریزهکردن آموزههای وحیانی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سخنرانی روش شناسی تولید فلسفه های مضاف
سخنران:
عبدالحمید واسطی
نوع منبع :
صوت , سخنرانی
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
فلسفه های مضاف
,
روش شناسی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقد برنامۀ تلویزیونی زندگی پس از زندگی
سخنران:
علی صبوحی طسوجی
نوع منبع :
صوت , سخنرانی , فیلم , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تجربه نزدیک به مرگ
,
برنامه «زندگی پس از زندگی»
چکیده :
در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۰، شبکۀ چهار سیما اقدام به پخش سلسله برنامههایی با عنوان «زندگی پس از زندگی» کرد. چنانکه در توضیحات این برنامه گفته شده است، این برنامه «روایت افرادی که در تجربۀ مرگ تقریبی، از کالبد جسم خارج شدند و عالم برزخ را درک کردند و بازگشتند. در این برنامه با سفر به نقاط مختلف ایران و جهان، مخاطبان برنامه مهمان روایتهای شگفتانگیز تجربهگران مرگ تقریبی از عالم غیب میشوند». در پی پرطرفدار شدن این برنامه در میان قشر مذهبی و معتقد جامعه، بیم آن میرفت که آموزههای التقاطی آن موجب شود اذهان مردم از مسیری که عقاید ناب اسلامیِ برخاسته از قرآن کریم برای بشر ترسیم کرده، به انحراف کشیده شود. بنابراین هیئت قرآن و ولایت برنامههایی را با حضور حجتالاسلام علی صبوحی در جهت نقد این برنامه برگزار کرد که اولین جلسه از این برنامه در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان شکل گرفت. جهت سهولت دسترسی مخاطبان گرامی به این نقدها، فیلمها و صوتهای نقد برنامۀ «زندگی پس از زندگی» در سه بخش نقد و سه بخش پرسش و پاسخ در این صفحه قرار گرفته است. بخشی از پرسش و پاسخها نیز به صورت عنوانبندیشده در دسترس قرار داده شده است:
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
علم کلام؛ آسیبها و بایستهها
سخنران:
محمدتقی سبحانی ، محمدصفر جبرئیلی
نوع منبع :
صوت , سخنرانی , پرسش و پاسخ
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تاریخ کلام امامیه
,
تاریخ کلام
,
تاریخ کلام اسلامی
,
13. علم کلام
,
تاریخ علم کلام
,
تاریخ کلام شیعه
,
دقیق الکلام
,
لطیف الکلام
,
جلیل الکلام (مباحث اعتقادی)
,
مقدمة الکلام
چکیده :
مباحث مطرح شده: 1.وضعیت کنونی دانش کلام 2.کارویژههای دانش کلام 3.عوامل افول علم کلام 4.آسیبها و کاستیهای علم کلام 5.راهکارهای نوسازی دانش کلام الف) وضعیت کنونی دانش کلام وضعیت کنونی را در نسبت با گذشته تاریخی دانش کلام باید سنجید و تحلیل کرد. دانش کلام تنها و نخستین دانشی بودهاست که در طول قرون مختلف اسلامی، بار معرفت عقلانی اسلامی را بر دوش کشیده است. ب) کارویژههای دانش کلام علم کلام سه کار ویژه مهم را همواره داشته است: 1.تنها مرجع برای تبیین مفاهیم بنیادین دینی بوده و به مهمترین پرسشهای انسان مسلمان، پاسخ معقول داده است. 2.یک تنه در مقابل اندیشههای رقیب ایستاده و دفاع کرده است. 3.به نیازهای سایر علوم اسلامی پاسخ داده است. این کارویژههای علم کلام هیچ بدیل و جایگزینی در بین سایر علوم اسلامی ندارند. ج) عوامل افول علم کلام دو عامل اصلی سبب شد که به تدریج جایگاه کلام دچار افت و افول شود، به طوری که در طول دو سده گذشته، شاهد کمرنگ شدن نقش کلام و زاویه نشینی آن در مقایسه با دانشهای دیگر نظیر فقه و فلسفه(هم در جامعه دینی و در حوزههای دانشی) بودهایم: 1.عامل بیرونی: برآمدن رقیبان جدید که مدعیان تامین همان نیازهای معرفتی و تضمین پاسخ به آن پرسشها بوده اند. این رقیبان را در چهار شاخه می توان دسته بندی کرد: أ.فلسفه اسلامی که در دورههای پیشین نقش مساعدت و خدمت به دانش کلام را داشت، به تدریج به رقیب جدی دانش کلام تبدیل شد. ب.عرفان با ایجاد سامانهای نظری و فلسفی، ادعا کرد که نه تنها به نیازهای معنوی انسان پاسخ می دهد، بلکه پرسشهای بنیادین او را نیز به صورت معقول پاسخ می دهد. ج.فلسفههای جدید غربی از دوره دکارت و هیوم و اخیرا فلسفه دین و الهیات جدید مسیحی که برآمده از همان فلسفههای جدید و در پاسخ به همان پرسشها و چالشها بود. د.علوم جدید که در شاخه طبیعی از زمان نیوتن و کپلر و در حوزه علوم انسانی از زمان آگوست کنت داعیه جانشینی الهیات و فلسفه را در سر می پروراندهاند. 2.عامل درونی: به دلیل فقدان نوسازی دانش کلام، به تدریج این دانش، دچار رنجوری و ناتوانی درونی شد و به جای حضور فعال در صحنه مواجهه با عرصههای نوینی که عصر جدید به بارآورده بود، به بازتولید درونمایههای گذشته و شرح و تعلیقه بر میراث کلامی رویآورد. این عوامل را در ضمن آسیبها و کاستیهای کلام برخواهیم شمرد. د) آسیبها و کاستیهای علم کلام 1.فقدان یک دانشِ پایه نظری و عقلانی روزآمد: در گذشته، «لطیف الکلام»معتزلی و «امورعامه» فلسفی به ترتیب به مدد دانش کلام آمدند و از این رو، با نارسائیهای این دستگاههای عقلانی، کلام نیز به ضعف و سستی گرایید. پالایش و نوسازی این گفتمان عقلانی پایه، یک ضرورت انکارناپذیر است. 2.کم توجهی یا بیتوجهی به پرسشهای سهمگین دوران جدید: مادیت و الحاد جدید و یا اومانیسم، عقل گرائی و تجربه گرائی مدرن هر کدام بستری برای اندیشههای رقیبِ الهیات دینی بوده اند. 3.ساختار دانشی و نظام طبقه بندی : ساختار علم کلام، تعبدی و توقیفی نبوده است و امروز به یک کلیشه تبدیل شده و نیازمند نوآوری است. هاضمه ساختار سنتی در کلام برای پذیرش مسالهها و محورهای جدید چندان اماده نیست. 4.روش شناسی کلام به تقلید از فلسفه، کاملا نظری و انتزاعی شد و سایر روشهای پژوهش را از دست داد. در این جا دو اشکال اصلی وجود دارد: اولا، روش عقلی منحصر در روش برهان فلسفی نیست (نقدهای ما را بر معرفت شناسی فلسفی ببینید) ثانیا، سایر روشهای علمی همچون روشهای تجربی، تاریخی، آماری، هرمنوتیک، معناشناختی و … نادیده گرفته شد [به این ترتیب دانش کلام مزیت نسبی خود را از دست داد] 5.غلبه رویکرد جدلی و غفلت از درونمایههای بلند معارف وحیانی [منظور از «جدلی» این نیست که فیلسوفان می گویند که علم کلام به استدلالهای اقناعی بسنده می کند، بلکه کلام در عقلانی بودن نه تنها دست کمی از فلسفه نداشته، بلکه گاه عقلانیتر است. منظور از جدلی بودن کلام این است که کلام اسلامی در نقطه تماس درگیریهای دینی و فرقهای زاده شد و این رنگ همچنان بر سیرت و صورت کلام و متکلمان ماند و از این رو، علم کلام بیشتر بر «مباحث مرزی» متمرکز شد. این در حالی است که دین برای رشد و تعالی مومنان و جامعه ایمانی آمده است و این مباحث در علمکلام کمتر مجال طرح یافت 6.توجه به نیاز نخبگانی و غفلت از نیازهای فکری جامعه و توده مؤمنان و در نتیجه، رشد زبان نخبگانی در کلام که رفته رفته فاصله متکلمان را با اقشار دیگر جامعه بیشتر کرد 7.تمرکز بر نیاز ذهنی و عقلی و کم توجهی به نیاز معنوی و قلبی همین ویژگی سبب شده است که کلام همچون فلسفه به یک ادبیات خشک و خالی از روح نشاط و شورانگیزی معنوی تبدیل شود و از همین روی، با خلأ معارف فطری و قلبی در کلام، مخاطبان به سمت گرایشهای صوفیانه و یا حلقه های عرفانی کاذب سوق پیدا می کنند. 8.فاصله گیری علم کلام از دانشهای دیگر این جدائی نه تنها سبب افول کلام و اعتبار آن شد بلکه دانشهای زیرین (نظیر فقه و اخلاق) را نیز دچار نقص و کمبود ساخت. ه) راهکارهای نوسازی دانش کلام هر چند از محورهای بالا میتوان به راهکارها نیز راه یافت، اما سه محور در مسیر تحول دانش کلام بیش از سایرین اهمیت دارند: 1.کلام بر محور «معارف وحیانی» توسعه وتکامل یابد و قرآن و روایات اهل بیت(ع) در متن اندیشهورزیهای کلامی ورود یابد. 2.پاکسازی و نوسازی در چارچوب و روششناسی دانش کلام جدی گرفته شود. این مهم هم در مورد روشهای گذشته و همدر مورد روشهای جدید پیشنهاد می شود. 3.حوزه ها و نیازهای نو و درگیر به یک اولویت اساسی در علم کلام تبدیل گردد و تلاش در جهت پاسخگوئی تخصصی و حرفهای به معضلات فکری موجود در بین قشر جوان و ورود در آسیبهای فرهنگی مورد اهتمام اصلی قرار گیرد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقش متکلمان معاصر در تاسیس الهیات اجتماعی
سخنران:
محمد صفر جبرئیلی
نوع منبع :
صوت , سخنرانی , مناظره،گفتگو و میزگرد
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
کلام اجتماعی (الهیات اجتماعی)
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی انتقادی خوانش الحادی داوکینز از نظریه فرگشتی
سخنران:
حمیدرضا شاکرین
نوع منبع :
صوت , سخنرانی , مناظره،گفتگو و میزگرد , درس گفتار،جزوه وتقریرات , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
انتخاب طبیعی
,
نظریه تکامل انواع
,
طبیعت گرایی روشی
,
طبیعت گرایی فلسفی
,
نظریه تکامل از طریق انتخاب طبیعی
,
طبیعت گرایی معرفت شناسانه(اصطلاح وابسته)
,
اصل انتخاب طبیعی
,
الحاد جدید (آتئیسم نو)
,
نظریه انتخاب طبیعی انباشتی
,
طبیعت گرایی (معناشناختی)(فلسفه اخلاق)
,
طبیعت گرایی(هستی شناختی)(فلسفه اخلاق)
,
طبیعت گرایی (هستی شناختی)(فلسفه اخلاق)
,
طبیعت گرایی ارزش شناختی
,
تفسیر طبیعت گرایانه تکامل انواع
,
طبیعت گرایی انسان شناختی
,
طبیعت گرایی تمام عیار
,
نظریه انتخاب طبیعی ناآگاهانه
,
نظریه انتخاب طبیعی تصادفی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
تعداد رکورد ها : 1738
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید