جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
4. اصطلاحنامه سایر موضوعات
>
اصطلاحنامه معرفت شناسی(اسلامی)
>
علم(حصولی و حضوری)
>
علم حضوری(مقابل علم حصولی)
>
مکاشفه(معرفت شناسی)
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
تعداد رکورد ها : 65
عنوان :
جلوه حق : بحثی پیرامون صوفیگری در گذشته و حال
نویسنده:
ناصر مکارم شیرازی؛ مقدمه نویس: داود الهامی
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
معرفی کتاب
فهرست
نسخه متنی
وضعیت نشر :
قم: مدرسه علی بن ابی طالب (ع),
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه تصوف
,
اصطلاحنامه عرفان
,
کتب مخالفین فلسفه و عرفان
کلیدواژههای فرعی :
کشف و شهود ,
صوفیه (فرق کلامی) ,
اعمال صوفیه ,
صوفیگری ,
عرفان اسلامی ,
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات ,
ریاضت ,
مکتب های تصوف ,
تاریخ تصوف ,
صوفیان (صوفیه) ,
خرقه ,
خانقاه ها ,
عرفان های نوظهور ,
عارفان ,
عرفان التقاطی ,
مکاشفه(معرفت شناسی) ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ناصر مکارم شیرازی
کد کنگره:
BP295/2/م7ج8 1381
چکیده :
کتاب «جلوه حق» نوشته ناصر مکارم شیرازی، شامل مقاله ای است با عنوان «عرفان اسلامی و عرفان التقاطی» در این مقاله، نگارنده به جلوه های تصوف در گذشته و حال اشاره كرده، تضادهای درونی ناشی از التقاط را بر می شمارد و به این نتایج می رسد كه یكی از بارزترین خصیصه های عرفان التقاطی یعنی تصوف، مبارزه با علم و اندیشه است در حالی كه خصیصه عرفان اسلامی حمایت از علم و دانش است، نیز عرفان التقاطی، حریم احكام اسلامی را می شكند و بنیانگذار تفسیر به رای است. سپس نگارنده انگیزه های گرایش به تصوف را بازگو می كند كه از آن جمله است: گرایش های شدید مادی، اسلام منهای روحانیت، آزادی عمل و تلاش های استعمار، فعالیت های صوفیان در ادوار مختلف نظیر ساختن خانقاه ها، دعوت علنی به تصوف و انتشار كتاب ها و جزواتی در این زمینه، از دیگر بخش های كتاب است. بخش دیگر كتاب، نقدی است بر كتاب «چهل مقاله» كه در آن به علما و سخنان آنها، هتاكی شده است. معرفی فرق صوفیه نظیر ملامتیه، تاریخچه تصوف، انشعابات و انحطاط تصوف، كشف و شهود و رویا، اشتباهات عجیب مدعیان كشف، ریاضت های صوفیه حدود اختیارات قطب و راه شناسایی قطب و رشد، از دیگر مباحث كتاب به شمار می آید.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مکاشفات و مشاهدات عرفا دارای چه ویژگیهایی است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
عرفا براي معرفت و شهود باطني ويژگيها و نشانههايي ذكر ميكنند كه آن را از ساير راههاي شناخت جدا ميكند. برخي از آنها عبارتنداز: 1ـ بيان ناپذيري بيانناپذيري معرفت حاصل از سلوك و نگنجيدن محتويات آن در قالب الفاظ، ويژگي اصلي تمامي حالات و تجربههاي
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
کلام جدید
,
راه کشف و شهود
,
مکاشفه(معرفت شناسی)
,
تجربه دینی
کلیدواژههای فرعی :
عرفا ,
کرامات و مقامات عرفا ,
عارفان (مسلمان) ,
شاهد در عرفان ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
عرفا برای صحت و سقم مکاشفات و مشاهداتشان رعایت چه موازینی را لازم میدانند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
مكاشفات و مشاهدات عرفا كه از اشراقات انوار جمال و جلال كه مظهر لوامع توحيد صفات و توحيد ذات است؛ حاصل ميگردد و سالك در مقام سلوك بعد از طيّ منازل و مقاماتي، به واسطة صفاي ذات، ظهور اين مكاشفات واقع ميشود؛ گاهي مواقع مشتبه به واردات شيطاني ميگردد.
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
کلام جدید
,
راه کشف و شهود
,
مقام مکاشفه
,
مکاشفه(معرفت شناسی)
,
تجربه دینی
کلیدواژههای فرعی :
کرامات و مقامات عرفا ,
عارفان (مسلمان) ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آیا از دیدگاه قرآن و روایات مکاشفات و مشاهدات عرفا معتبرند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
آيات بسياري از قرآن كريم و نيز روايات فراواني از ائمه اطهار ـ عليهم السّلام ـ علاوه بر شناخت از طريق براهين، عقلي، شناخت ديگري فرا روي انسانها قرار دادهاند كه آموختني نيست بلكه نوعي شهود و يافتن است. در اين نوع از شناخت، انسان موفق به مشاهده حقايق و
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
کلام جدید
,
راه کشف و شهود
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
مقام مکاشفه
,
مکاشفه(معرفت شناسی)
,
تجربه دینی
کلیدواژههای فرعی :
مشاهدات (وجدانیات و حسیات) ,
حسیات ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تجربهی دینی چه ارتباطی با شهود و مکاشفه دارد؟ آیا تجربه دینی توانایی اثبات مدعیات دینی را دارد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
امروزه با ارائه تفسيري مبهم از واژه تجربه ديني به «مواجهه با امري مطلق و متعالي»[1] و عموميّت بخشيدن به لوازم تفسير غربيان از آن، حتي وحي بر انبياء الهي را نيز امري بشري و آزمونپذير نزد اذهان (قابل تجربه براي همگان) معرفي ميكنند و موج طرح شبهاتي هم
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
کلام جدید
,
راه کشف و شهود
,
برهان تجربه دینی (مسائل جدید کلامی)
,
شهود((ادراک بی واسطه)، اصطلاح وابسته)
,
مکاشفه(معرفت شناسی)
,
تجربه دینی
,
تجربه دینی (فلسفه دین)
کلیدواژههای فرعی :
مکاشفه ,
تجربه دینی و حس ,
تجربه دینی ,
مدعیات دینی ,
مدعیات دین ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی کارکردهای پیشگویی در حماسه های بزرگ جهان (شاهنامه، ایلیاد، ادیسه)
نویسنده:
سکینه غلامپوردهکی, علی محمد پشت دار
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تهران جنوب,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تقدیر
,
تفال
,
شاهنامه
,
ادبیات تطبیقی
,
پیشگویی
,
اسطوره های ایرانی
,
ادبیات حماسی
,
اساطیر یونان
,
ایلیاد
,
ادیسه
,
ادبیات
,
مکاشفه(معرفت شناسی)
,
تقدیرباوری در شاهنامه
,
پیشگویی در شاهنامه
,
خواب و رویا در شاهنامه
,
پیشگویی با ستاره شناسی
,
پیشگویی در حماسه
,
کارکرد در جامعه شناسی
کلیدواژههای فرعی :
کارکرد ,
رؤیا ,
اسطورهشناسی (میتولوژی) ,
زئوس ,
علم نجوم ,
فره ,
کارکرد اجتماعی ,
کارکردگرایی((اصطلاح وابسته)، قسیم تفسیرگرایی و بازنمون گرایی و ابزارگرایی و رفتارگرایی) ,
اثباتگرایی (مکتب فلسفی) ,
کارکرد فردی ,
خواب ضحاک ,
عوامل ماوراء طبیعی شاهنامه ,
حماسه های جهان ,
شباهت اسطوره ها ,
اسب در شاهنامه ,
موبدان در شاهنامه ,
پیشگویی های جاماسب حکیم ,
چکیده :
یافتن وجوه مشترک میان آثار مکتوب اقوام هم ریشه، امری بدیهی است. در زمینه پیشگویی نیز شباهت ها و تفاوت هایی میان اعتقادات و باورهای مردم کشورهای مختلف وجود دارد و همچنین از مشترکات حماسه های بزرگ جهان، می توان به پیشگویی یا پیش دانی اشاره کرد؛ این امر در شاهنامه، و ایلیاد و ادیسه نیز به کرات دیده می شود. هدف از این پژوهش که با روش تحقیق نظری، مطالعه و تحلیل تطبیقی صورت گرفته است، نیم نگاهی است از دریچه ادبیات تطبیقی به مقوله کارکرد پیشگویی در سه اثر حماسی شاهنامه، ایلیاد و ادیسه. نتایج بررسی این امر، خویشاوندی و تجربه های مشترک اقوام هم خانواده هند و اروپایی، و باورهای آنان را که در حماسه های آنها تجلی یافته است، نشان می دهد. و همچنین، نتیجه می گیریم که هر چه انسان انجام می دهد، نتیجه تدبیر و عملکرد خود او است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 251 تا 281
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تبیین «معرفت تشکیکی» بر پایهی وجودانگاری معرفت در حکمت متعالیه
نویسنده:
محمدحسین وفاییان
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
وجود شناسی ملاصدرا
,
معرفت شناسی ملاصدرا
,
معرفت تشکیکی
,
هستی شناسی اسلامی
,
معرفت شناسی اسلامی
,
حکمت متعالیه
,
مسانخت وجود و معرفت
کلیدواژههای فرعی :
اسفار ,
کتاب المباحث المشرقیه ,
اتحاد عاقل و معقول ,
اشارات و تنبیهات ,
حقیقت هستی ,
علم حضوری ,
علم نفس ,
نظام هستی ,
فاعل شناسا ,
معرفت شناسی عقلی ,
حرکت جوهری ,
اصالت وجود ,
وحدت تشکیکی وجود ,
شدت مرتبه وجود ,
معرفت شهودی ,
ادراک حقیقت وجود ,
علم حصولی(مقابل علم حضوری) ,
شهود((ادراک بی واسطه)، اصطلاح وابسته) ,
متخیله ,
مکاشفه(معرفت شناسی) ,
تناسب مدرِک و مدرَک ,
وجودانگاری معرفت ,
تکثر طولی ,
نسبیت پذیری معرفت ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
شابک (isbn):
6123 2251
چکیده :
نظام هستیشناسی در حکمت متعالیه، بر پایهی نظریهی «اصالت وجود و تشکیک مراتب آن» استوار است. حقیقت معرفت در این نظام، از سنخ وجود بوده و ازاینرو، دارای احکام مشترکی با آن است. مسانخت وجود و معرفتْ امکان اثبات «معرفت تشکیکپذیر» را فراهم میآورد. مسألهی پژوهش جاری توصیف تشکیکپذیری معرفت و در پیِ آن، بررسی امکان و مؤلفههای آن در حکمت متعالیه است. رهیافت حاصل، که با رویآورد تحلیلی- منطقیِ عبارات صدرالمتألهین به دست آمده، اثبات معرفتی تشکیکپذیر(بهسبب مسانخت وجود و معرفت) است که مراتب آن متناسب با مراتب وجودی مُدرِک و مُدرَک پدید میآید. از اینرو، معرفت با تغییر مراتب وجودی آن دو، متصف به شدت و ضعف شده، در این میان، ابزار شناختِ مُدرِک نیز متناسب با مرتبهی وجودی معرفت و نحوهی حصول آن خواهد بود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 129 تا 144
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی مکاشفات عرفانی عطار در غزلیات، براساس نظریه ویلیام جیمز
نویسنده:
همایون جمشیدیان ,لیلا نوروزپور ,مطهره چوبینه
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ویلیام جیمز
,
تجارب عرفانی (تجربه عرفانی)
,
معرفت شناسی تجربه عرفانی
,
بیان ناپذیری تجربه عرفانی
,
ادبیات عرفانی
,
اصطلاحنامه عرفان
,
غزلیات عطار
,
عرفان نظری
,
شهود((ادراک بی واسطه)، اصطلاح وابسته)
,
مکاشفه(معرفت شناسی)
کلیدواژههای فرعی :
مشهود ,
زبان عرفانی ,
علم نفس ,
معرفت هستی ,
انواع ادراک ,
آیه 16 غافر ,
آیه 44 اسراء ,
عارفان (مسلمان) ,
معرفت(ادراک جزئی) ,
دین شخصی ,
معنی لغوی و اصطلاحی کشف ,
چکیده :
ویلیام جیمز تجربههای عرفانی را دارای چهار ویژگی میداند: توصیفناپذیری، کیفیت معرفتی، زودگذری و حالت انفعالی و معتقد است آثاری که مبتنی بر تجربههای عرفانی هستند کمابیش این ویژگیها در آنها مشاهده میشود. در این پژوهش، آن دسته از غزلیات عطار که حاکی از تجربه عرفانی بودند، استخراج و با توجه به این چهار ویژگی دستهبندی و تحلیل شدند.نگارندگان به اقتضای شعرهای عرفانی عطار، تقسیمبندیهای دیگری، از جمله تصورات ناهمگون از مشهود و گم شدن صاحب مکاشفه نیز یافتهاند. نتایج پژوهش نشان میدهد که نشانههایی از چهار ویژگی مدعای جیمز و تقسیمبندیهای نگارندگان، در شعر عطار دیده میشود؛ امر قدسی که راویِ تجربۀ عرفانی در مکاشفه با آن مواجه میشود، قابل وصف نیست؛ هرکس او را به گونهای درک میکند؛ صاحب مکاشفه در جریان کشف و شهود و حتی پس از آن، خود را گم میکند؛ صاحب مکاشفه پس از مواجهه با امر قدسی مدعی میشود خود را بیش از پیش میشناسد؛ گاه مدعی میشود که به ادراک و معرفتی از جهان پیرامون دست یافته است؛ گزارشهایی که از این معرفت ارائه شده است، مانند ارتباط جزء با کل و اینکه جزء حاوی تمام کل است، با موضوعات مطرح در هولوگرافی شباهتهای بسیاری دارد. صاحب مکاشفه به شیوههای مختلف از زودگذری مواجهه با امر قدسی نالان است. عارف در رویارویی با امر قدسی منفعل است و گاه بیچون و چرا خود را در برابر آن وامینهد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 11 تا 41
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اینکه بعضى از اولیای خدا علم به ماکان و مایکون و ماهوکائن(گذشته، حال و آینده) داشتهاند، مراد چیست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
انسان به گونهاى آفریده شده که از کانالهاى مختلفى مىتواند به اطلاعاتى دست یابد از جمله: 1. امیال و غرایز و شهوات درونى که او را به نیازهاى طبیعى جسمانىاش آگاه مىکنند، مثل علم به گرسنگى، تشنگى و احساس درد و خستگى و... . 2. فطرت: او را در بر خو
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علم امام (ع)
,
مسایل جدید امام شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
شرایط و صفات امام
کلیدواژههای فرعی :
فطرت انسان ,
راه کشف و شهود ,
وحی ,
رؤیای صادق ,
علم الهی به کل معلومات ,
فهم عرفی ,
حقائق غیبی ,
الهام(القاء در نفس) ,
حواس خمس(اصطلاح وابسته) ,
مکاشفه(معرفت شناسی) ,
مایکون ,
ماکان ,
ماهوکائن ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چیستی و چگونگی تجارب مینوی : سال 3، شماره 7 : الهیات تطبیقی
نویسنده:
رضا حیدری نوری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
اصفهان: حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
سهروردی
,
مکاشفه
,
حکمت اشراق
,
تجارب مینوی
,
حکمت اشراق the School of Illumination
,
مکاشفه عرفانی
,
مکاشفه(معرفت شناسی)
کلیدواژههای فرعی :
اعیان ثابته ,
المشارع و المطارحات ,
نفس ناطقه ,
فنا ,
کشف و شهود ,
رویت قلبی خداوند ,
صورت ادراکی ,
حقیقت علم ,
شهود باطنی ,
انوار اسپهبدیه ,
سکینه ,
اشراق ,
رؤیت قلبی خدا ,
حقیقت نفس انسانی ,
اتحاد خدا با عارفین ,
قرآن ,
نورالانوار ,
اشراق ,
نفس انسانی ,
مُثُل ,
قرآن ,
سکینه ,
اتحاد با خدا ,
فنا ,
حقیقت علم ,
تخیل(راه های معرفت) ,
نفس ناطقه(اصطلاح وابسته) ,
نظریه ذات گرایی ,
دیدگاه ساخت گرایی ,
اتحاد با نور ,
شهود در حکمت مشاء ,
مراتب کشف باطنی ,
نور سافل ,
التلویحات ,
احوال سالک ,
شاپا (issn):
2322-3421
چکیده :
حقیقت تجارب شهودی و چگونگی تحقق آنها، از جمله مسائلی است که همه افراد، فرهنگها و آیینها با آن مواجه بوده و در خصوص آن دیدگاههایی ابراز داشتهاند. دو دیدگاه عمده در خصوص حقیقت چنین تجاربی مطرح شده است: نظریه ذاتگرایی که بر انسجام این تجارب و مشترک بودن آن بین افراد و اقوام تأکید داشته و دیگری دیدگاه ساختگرایی که ایدهها و تفکرات مکاشفهگر را در تکوین و شکل دهی تجارب پر رنگ دانسته است و لذا بین افراد و فرهنگها تفاوتی ماهوی در این تجارب وجود دارد. نظام فکری اشراقی، که با مطارحات حکیم سهروردی تنسیق شد، در این زمینه، دیدگاه خاص و ارزندهای دارد. در چنین تفکری اتحاد با نور زمینه ساز مکاشفه عرفانی است و دیدگاه خاص نفسشناسانه این نظام در تحقق این تجارب دخیل است که با اشراق و مشاهده همراه بوده، با اتحاد و فنا پایان میپذیرد. گرچه در این تفکر ویژگیهای ذوقی و اشراقی نقش اساسی دارد، ولی مجموعه ویژگیهای تجارب مینوی از نگاه سهروردی، بیانگر نوعی ذاتگرایی در مکاشفات عرفانی است، نه اینکه وحدت شخصی تجارب بر اساس نوع تفکر حاکم بر افراد، هر تجربهای را از دیگر تجارب جدا کند؛ بلکه همه آنها دارای مشترکات و زمینههای واحدند. پژوهش حاضر ضمن اشاره به دیدگاههای مطرح در این خصوص به توضیح چیستی و چگونگی تجارب مینوی از نگاه سهروردی پرداخته و به مجهولاتی در این زمینه پاسخ داده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 115 تا 130
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
تعداد رکورد ها : 65
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید