جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
صفحه اصلی کتابخانه
> جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
و
یا
بجز
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
نویسنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
نویسنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
تنها فرادادههای دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
نوع منبع:
کتاب
تمام موارد
فرمت:
تصویر
تمام موارد
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
*برای جستجوی عین عبارت , عبارت مورد نظر را درون گیومه ("") قرار دهید . مانند : "تاریخ ایران"
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
تعداد رکورد ها : 321811
عنوان :
دعوت بابیان و بهرهگیری نادرست از حدیث کمیل
نویسنده:
سید مقداد نبوی رضوی ، فاطمه جان احمدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
حدیث کمیل که از امام علی بن ابیطالب (ع) روایت شده، همواره مورد توجه دانشمندان و متألهان شیعی مذهب بوده است که در میان ایشان به شیخ احمد احسائی و سید کاظم رشتی (پیشوایان مکتب شیخی) نیز میتوان پرداخت. گسترش مکتب شیخی یکی از مهمترین بسترهای گسترش دعوت سید علیمحمد باب بود. بهرهگیری جدی از این حدیث را در آثار باب و بابیان و ازلیان نیز میتوان دید. پرسش آن است که چرا بابیان به بهرهگیری از این حدیث روی آوردند و در بهرهگیری از آن چگونه عمل کردند؟ در پاسخ به این پرسش، به شیوة توصیفی و تحلیلی با رویکرد تاریخی دانسته میشود که نگاه تأویلی باب به این حدیث، به نگاه نابهجا و منفعتجویانة بابیان به آن انجامید، اما در محدودة آموزههای باب، ابزاری مهم برای اثبات جانشینی میرزا یحیی صبح ازل نسبت به باب و رد آموزههای میرزا حسینعلی بهاءالله در نسخ آیین باب و بنیانگذاری آیین بهائی بود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 101 تا 117
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بیماری: تنزل یا تعالی، نگاهی صدرایی به بیماری
نویسنده:
معصومه رودی ، مرتضی حسینی شاهرودی ، غلامرضا خادمی ، حسین سراجی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
حکمت بروز بیماری از مسائل پیچیده انسان در اعصار مختلف بوده است. در متون انسانشناسی سلامتی را برای تعالی انسان ضروری میدانند و بیماری را سدی برای پیشرفت بشر میشناسد. اما در روایات اسلامی به سازنده بودن بیماری اشاره شده است. این مقاله به تحلیل تأثیر بیماری بر تعالی انسان با نظر به فلسفه متعالیه همت گماشته است تا گامی در جهت غایت شناسی بیماری باشد. بنابراین به روش کتابخانهای و با در نظر داشتن اصول فلسفی، حکمت متعالیه به تحلیل اثر یا اثرات بیماری بر انسان میپردازد. این تحقیق روشن می سازد که برخلاف نظر بسیاری از پزشکان و فلاسفه که بیماری را مُخِل رشد و تعالی انسان معرفی میکنند؛ بر اساس اصول حکمت متعالیه بیماری میتواند یکی از مهمترین ابزار صعود و تعالی نفس انسان باشد. به عبارتی بیماری در همان نقشهایی که برای تعالی انسان مُضِر به نظر میرسد، میتواند یاریگر ارتقای او باشد. بر ایناساس بیماری می تواند حداقل بر علمآموزی، عبادت، ذکر، تفکر و رأی، درک لذات، کنترل تشویش و اضطراب اثراتی مفید داشته باشد و حتی بهتر از سلامتی انسان را متنبه نموده، تعالی بخشد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 88 تا 100
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل شاخصههای اخبار و اقوال بایزید بسطامی بر اساس مکتب امپرسیونیسم
نویسنده:
افشار عزیزی دولت آبادی ، فهیمه اسدی ، لیلا مدیری ، علیرضا فاطمی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
فلسفه و کلام از مبانی نظری اندیشه اسلامی و از دانشهایی هستند که نوعی جهان بینی و انسانشناسی ارائه میدهند. در بسیاری از مکتبهای ادبی و هنری تأثیر و تأثر از هنر و ادبیات بر یکدیگر وجود دارد. امپرسیونیسم مکتبی هنری است که با ورود به دنیای ادبیات هم اسباب خلق آثاری انسانگرا را فراهم نمود. اساس امپرسیونیسم چون حکمت خسروانی بایزید، بر نور بنا شده است و این مسئله او را به شاخصههای امپرسیونیستی نزدیک میسازد. در این مقاله، با روش تحلیلی-توصیفی از اخبار و اقوال بایزید، عُلقه میان عرفان و هنر به این پرسش پاسخ میدهیم که شاخصههای امپرسیونیستی چگونه در آثار بایزید تجلی پیدا کردهاند. نتیجه اینکه شاخصههای اساسی امپرسیونیسم همچون فردگرایی، ذهنیت گرایی، نگاه استعاری، کاربرد طبیعت، نور و رنگ، درک لحظهای و ...، در اقوال او به خوبی جلوهگر است، لذا میتوان سبک وی را سبکی امپرسیونیستی و هنری دانست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 69 تا 78
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
استنتاجگرایی نظریه - مدلی، فراسازگاری و جازمیت
نویسنده:
جاوید جعفری ، داود حسینی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
طبق استنتاجگرایی نظریهـمدلی، مفاهیم نظریهـبرهانی و سمنتیک نظریهـمدلی هر دو در معنای ثابتهای منطقی دخیل هستند و برخلاف سمنتیک نظریهـبرهانی مفاهیم نظریهـمدلی انکار نمیشوند. با این حال، مفاهیم نظریهـبرهانی نقش اساسیتری نسبت به مفاهیم نظریهـمدلی دارند؛ به این ترتیب که قواعد استنتاجی در نظریه برهان هستند که ساختار سمنتیکی را متعین میکنند. به عبارت سادهتر، در استنتاجگرایی نظریهـمدلی ما به دنبال روشی هستیم که بتوان سمنتیک را از طریق قواعد استنتاج بازخوانی کرد. این مسئله ارتباط تنگاتنگی با مسئله جازمیت و وجود مدلهای غیرنرمال کارنپ برای سیستمهای استنتاجی دارد. ما این مسئله را برای دو منطق فراسازگار mbC و LP بررسی میکنیم. نشان میدهیم که اگرچه حساب رشته چندنتیجهای برای mbC جازم است، اما این سیستم استنتاجی برای LP جازم نیست و مدلهای غیرنرمال همچنان برای آن وجود خواهند داشت. استدلال میکنیم که نمیتوان سمنتیک این منطق را به سادگی از نحو آن بازخوانی کرد، مگر با فاصله گرفتن از مفهوم متعارف استنتاج.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 52 تا 68
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تبیین چیستی عمل متناظر با رابطه باور، منش و رفتار (با تکیه بر دیدگاه صدرالمتالهین شیرازی)
نویسنده:
سیده زینب حسینی ، ابراهیم نوئی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
چکیده :
توجه به رابطه باور، منش و رفتار میتواند تعریف متفاوتی از عمل را بدست دهد. هدف این مقاله نیل به تعریفی از عمل با توجه به این رابطه است که با روش توصیفی- تحلیلی دنبال میشود.صدرا با قید «آگاهی مقدم برعمل» عمل را ازفعل متمایز میسازد.آگاهسازی برعهده عقل عملی است که بهواسطه عقل نظری، کلیات را ادراک میکند. سه مؤلفه هر یک از مقامات دین یعنی علوم، احوال و اعمال به اعتباری لواحق و به اعتباری سوابق هستند. تکرار اعمالِ مسبوق به آگاهیِ حاصل از عقل عملی، موجب پیدایش ملکات و اخلاق در نفس میشود و ملکات، معرفت را در پی دارند. ثمره این معرفت، حال و ملکه است که موجب صدور عمل میشوند. عمل مسبوق به معرفت بیشتر، ملکات راسختری را حاصل میسازد و بار دیگر ملکات برعملکرد معرفتی نفس تأثیر میگذارد. از این نگاه، اعمال مُعِدّاتی برای حصول حکمت و مقدمه معرفتند. اعمال و ملکات همگی به تصفیه قلب باز میگردند که امری عدمی است و معنای آن رفع مانع حاصل از عوالم حواس، از رسیدن به حقیقت است. از اینرو نقش عمل در این رابطه، تبعی و عرضی است و ذاتا و بالاصاله مقصود نیست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 36 تا 51
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی نسبت فلسفه همچون «ذات اندیشه» با «کنشهای زیستی» از منظر ملاصدرا
نویسنده:
محمد حسین کیانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
چکیده :
این مقاله پیرامون کیفیتِ اتصالِ فلسفه با اراده عملگرایانه برای اتخاذ تصمیمات عینی در زندگی است و پرسش اینکه فلسفه که همچون ذات اندیشه انتزاعی ملاحظه میشود چگونه با عملکرد ما در فرایند زیستن پیوند خورده و ذیل آن، چه چشمانداز و عملکردهایی را در پروژه «فلسفی زیستن» اولویت میبخشد؟ فرضیه مقاله بر امکان این نسبت استوار است؛ از آنرو که از نگاه ملاصدرا، التزام به عمل در اعتلای فلسفهورزی ضروری است؛ این ضرورت در انجام هر اقدامی در پرتو عنایت به حقتعالی و برای تشبه به الوهیت صورت میگیرد. کنشها مبتنیبر بینشهای فلسفی توسعه مییابند و به رهیافتی واحد ختم میشوند. بدینسان، تمایز آدمی از دیگر موجود در نسبتی است که با وجود برقرار کرده و این نسبت نیز در چگونگی رهیافتی که برای زیستن خویش برمیگزیند، قوام مییابد. برآیند ادغام «اندیشه» و «کنش» نیز به شکوفایی اندیشه در متن التزام بهکنشها آشکار میشود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 19 تا 35
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی معناداری عشق به خداوند در آثار روزبهان بقلی و زمینه های کلامی و عرفانی آن
نویسنده:
زهرا حسینی ، فرزانه هاشم پور
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
تعبیر عشق الهی نزد روزبهان بقلی، بیانی مفهومی-انتزاعی نیست، بلکه حاصل مواجهه و تجربه خداوند در تصاویر زیبا بههمراه احوال شورانگیز است. گرچه وی همواره تصریح به تنزیه و تعالی ذاتی الهی و رد تجسیم و تشبیه دارد، اما از منظر تحلیل ساختارگرایانه در نظریات تجربه دینی، تحقق این تجربه با زمینههایی همچون جمالگرایی و باور به نظریات رؤیت اشعری و التباس عرفانی سازگار است. روزبهان متعلق عشق را زیبایی میداند و در عشق الهی نیز زیبایی به معنای محسوسش محوریت دارد و به معانی دیگری چون خیر و کمال تأویل نمیگردد. او اشعری مسلک است و اشاعره قائل به رؤیتپذیری خداوند هستند. خدای اشاعره، متعالی از قوانین منطق، قادر بر هر فعلی است و لذا در عین تعالی وجودی، قدرت بر آن دارد که تا ساحت رؤیت و معرفت انسان فرود آید. بنابر نظریه التباس عارفان، ربوبیت الهی، میتواند موجب تجلی او در اشیاء و صور مرئی گردد و البته این تجلی، معرفتشناختی است و نه وجودی. از مجموعه این زمینهها، عشق به خداوند، به مفهوم متعارف بیناشخصی تعبیر شده و ماحصل تجربه موجودی شخصی است. تحلیل معناداری تعبیر عشق الهی با نظر به تجربی بودن آن و زمینههای آن از وجوه نوآوری این مقاله است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 1 تا 18
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بازخوانی کتب سلسلة القرآن فی الدراسات الغربیة (العتبة العباسیة المقدسة ع)
نویسنده:
باقر ریاحی مهر
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
مرکز اسلامی مطالعات راهبردی وابسته به آستان مقدس حضرت عباس (ع) در نجف اشرف در سال 1434 هجری قمری با هدف تدوین طرح ها و برنامه های راهبردی در حوزه دینی و فرهنگی با تکیه بر گذشته، مطالعه زمان حال و آینده نگری برای بهبود وضعیت موجود و مقابله با خطرات قریب الوقوع تاسیس شد. بخش استشراق این مرکز، افزون بر انتشار فصلنامه «دراسات استشراقیة» به تألیف و ترجمه آثار مهمی در قالب «سلسلة القرآن فی الدراسات الغربیة» پرداخته است که تاکنون هفده مجلد آن منتشر شده است. دستاوردهای این پژوهش شامل معرفی قرآن پژوهی در غرب و تأثیر آن بر قرآن پژوهی معاصر، بررسی جریان استشراق قرآنی در کشورهای مختلف جهان، مبانی، شبهات و دیدگاههای قرآنی مستشرقان، آثار و دیدگاههای شخصیتهای قرآنپژوه مشهور در غرب، ترجمههای قرآن و دائرة المعارفهای قرآنی مستشرقان میباشد و در نهایت مجموعه «سلسلة القرآن فی الدراسات الغربیة» مورد ارزیابی واقع گردید.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 351 تا 356
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی نقاط قوت و ضعف جلد اول تفسیر معاصرانه قرآن کریم
نویسنده:
محمدحسن زمانی ، نجمه قافی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
یکی از مهمترین وظایف مفسران این است که در هر زمان، تفسیری از قرآن ارائه دهند که ضمن منحرف نشدن از مسیر اصیل اسلامی، یارای عرضه اقناعی به دنیای معاصر و تبلیغ مؤثر در جامعه جهانی را داشته باشد. در همین راستا و با همین هدف، کتابی با عنوان (The study Quran) به معنای (قرآنشناخت) نگاشته شده است که اخیراً توسط دکتر سیدحسین نصر و همکارانشان با سفارش انتشارات هارپر وان در آمریکا تألیف شده است. مطالب این کتاب مشتمل بر مباحث تفسیری تمامی سورههای قرآن از 40 کتاب تفسیری است. به رغم وجود نکات مثبتی که در مولف و اثرش وجود دارد، این کتاب شامل نکات منفی است که بایسته است به نقد کشیده شود. عنوان «تفسیر معاصرانه» از دو جهت برازنده کتاب قرآنشناخت نیست، نخست اینکه تفسیرانگاری آن مورد مناقشه است، و دوم اینکه انتظارات مطلوب از متنی معاصرانه که قادر به پاسخگویی به مسائل روز مخاطبان بوده و شایستگی تبلیغ معاصرانه و بهینه قرآن را داشته باشد، در اثر مورد بحث برآورده نشده است. نوشتار حاضر که به روش توصیفی ـ تحلیلی گرداوری شده است، پس از ذکر موارد مثبت، این کتاب را در دو محور کلی و موردی به نقد کشیده است. در نقد کلی به مواردی مانند ترجمه غلط نام تفسیر، نداشتن تخصص نویسندگان در دانش تفسیر و حدیث، محرومیت از تفاسیر مهم شیعه و استفاده از تفاسیر ضعیف اهل سنت و... اشاره شده است و در نقد موردی به بررسی اشکالاتی در تفسیر سوره حمد و برخی از آیات سوره بقره پرداخته شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 317 تا 350
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هرمس و آثار هرمسی در جهان اسلام
نویسنده:
حسین نصر
نوع منبع :
مقاله
زبان :
فارسی
چکیده :
هرمسهاس تاریخ در تاریخ سه هرمس معروف داریم: ۱) هرمِسُ الهَرامس یا هرمسَ الهَرامیشا: [ Hirmis al - haramisah] است که بعضی اورا از نسل کیومرث دانسته و معتقد بودند که وی همان «اخنوخ» و «ادریس» است. اولین کسی به شمار می رفت که معرفت آسمانها را به دست آورد، علم پزشکی را به مردم آموخته، حروف الفبا و کتابت را ابداع کرده و پوشیدن لباس را به انسان تعلیم داده است. همچنین او کسی است که معابدی برای عبادت خداوند ساخت و طوفان نوح را پیش بینی کرد. ۲) هرمس بابلی: هرمس بابلی است که پس از طوفان نوح در بابل زندگی می کرد و استاد پزشکی و فلسفه و علم خواص اعداد بود و علم و فلسفه را پس از طوفان نوح دوباره رواج داد. او کسی است که بابل را پس از نِمرود[Nimrod] بازسازی کرد و علم را در آن جا گسترش داد. او همچنین استاد فیثاغورث نيز بود. ۳) هرمس مصری: هرمس مصری است که در مناف[Manaf] نزدیک فُستات[Fustat] که مرکز علم قبل از اسکندریه بوده است متولد شد و شاگرد آگاثدمون بود. او شهرهای زیادی از جمله اِدسا[Edessa] را ساخت و سفرهای زیادی نمود که در طی آنها وی سنتهایی را برای مردم هر منطقه مطابق با سنتهای ویژه آنها برقرار کرد. او کتابی درباره حیوانات نوشت و استاد علوم پزشکی، فلسفه، کیمیا و خواص سموم بود. همچنین وی استاد «آسلیپیوس» بود
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
تعداد رکورد ها : 321811
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید