جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
صفحه اصلی کتابخانه > جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در برای عبارت
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
 
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
تنها فراداده‌های دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  *برای جستجوی عین عبارت , عبارت مورد نظر را درون گیومه ("") قرار دهید . مانند : "تاریخ ایران"
  • تعداد رکورد ها : 319535
The doctrine of god and theological ethics‫‭
نویسنده:
edited by Alan J. Torrance and Michael Banner.‭
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
‏‫London‏‫‭; New York‏‫‭: T & T Clark International‏‫‭,
ماه کنعان
عنوان :
نویسنده:
تالیف داوود صفرزاده.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران: طور‌ تهران‏‫,
رساله الازل
نویسنده:
محیی‌الدین‌ ابن‌عربی ؛ ترجمه و شرح و پیشگفتار عبدالرضا مظاهری ؛ ویراستار احمد خیالی‌خطیبی.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران: نفحات,
تسلیط‌الاضواء علی ما وقع فی‌المفاهیم من اخطاء (عقیده - شریعه - اخلاق)
نویسنده:
مولف ابراهیم‌شیخ‌محمدطاهر البرزنجی.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
سنندج: پرتو بیان,
دستور رسمي حجاب
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
پاسخ: به نظر مى‏رسد حكم ايجاب حجاب در سال ششم هجرت تشريع گرديد. شاهد بر آن، آيات سوره نور است كه داستان معروف افك در آن آمده است. در همين زمان بود كه منافقين و اراذل و اوباش در صدد برآمدند با ايجاد شايعه درباره زنان پيامبر(ص) و با درست كردن مزاحمت‏ها بیشتر ...
الاحتجاج (۱، ۲، ۳) : بررسی توزات و انجیل
نویسنده:
تالیف عبدالله عصام‌رودسری.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ساری: عبدالله عصام رودسری‏‫,
اه‍ل‌ ال‍ب‍ی‍ت‌ ع‍ل‍ی‍ه‍م‌ال‍س‍لام‌ س‍ف‍ی‍ن‍ه‌ ال‍ن‍ج‍اه‌
نویسنده:
ب‍ق‍ل‍م‌ ع‍ادل‌ ال‍ع‍ل‍وی‌
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ق‍م‌: م‍وس‍س‍ه‌ الاس‍لام‍ی‍ه‌ ال‍ع‍ام‍ه‌ ل‍ل‍ت‍ب‍ل‍ی‍غ‌ و الارش‍اد,
التقاط و تحجر از دیدگاه شهید مطهری
نویسنده:
نويسنده:محسن آژیری
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران - تهران: سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز چاپ و نشر,
کلیدواژه‌های اصلی :
اقسام طلاق و احکام آن از دیدگاه مذاهب فقهی
نویسنده:
نویسنده:نجم‌الدین زاهد؛ استاد راهنما:ایجادحسین حسن مجتبی؛ استاد مشاور :هدایت‌حسین محصلی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
چکیده :
دین مبین اسلام آمد تا معضلات و ضرورت‌های انسان را بر طرف سازد و آن را به سعادت در دنیا و آخرت برساند. یکی از این موارد که اسلام برای رفع مشکلات بیان کرده طلاق است. اگر چه در دین مقدس اسلام مبغوض و منفور‌ترین حلال نزد خداوند متعال بوده، ولی بهترین راه حفظ کرامت زن و مرد و همچنان به عنوان آخرین راه حل، و مداوای اختلافات زن و شوهر محسوب ‌شده است. بنابراين، اصل در طلاق نزد جمهور مذاهب فقهی مشروعیت است. مذاهب فقهی براي طلاق یک سلسله ارکان و شرائط را بیان کرده‌اند، که وقوع طلاق بدون وجود آن، امکان پذیر نیست، و اکثر اختلافات مذاهب فقهی، مبتنی بر همین ارکان و شرائط است.پژوهش حاضر، به دنبال بررسی اقسام طلاق و احکام آن، در میان مذاهب فقهی است، از این پژوش به این نتیجه می‌رسیم که دیدگاه فقهاء در این مورد متفاوت است. که نزد جمهور مذاهب فقهی طلاق از جهت‌های متعدد، به اقسام گوناگون قابل تقسیم بوده، اما نزد برخی مذاهب فقهی مانند ظاهریه و امامیه، طلاق تنها از دو جهت یکی از جهت وصف شرعی و دیگر از جهت امکان رجوع و عدم امکان رجوع قابل تقسیم است. نتیجه دیگری که از این پژوهش می‌توان گرفت، این است که حکم طلاق بدعی نزد جمهور فقهای اسلامی حرام بوده ولی با کراهیت واقع می‌شود، اما نزد فقهای امامیه، ابن تیمیه حرانی و ابن قیم جوزی حکم طلاق بدعی، باطل و حرام بوده، و هیچ گونه طلاق واقع و نافذ نمی‌شود.نزد تمام مذاهب فقهی به جز از ظاهریه و امامیه، طلاق به اعتبار لفظ و صیغه، دارای دو قسم است، یکی طلاق صریح و دیگر طلاق کنایی، و از بین همین مذاهب فقهی، فقط حنفیه به این تقسیم تمرکز بیشتر از دیگران داشته است. در مورد تقسیم طلاق به اعتبار زمان وقوع اثر، به طلاق منجز، مضاف و معلق بین اکثر مذاهب فقهی اهل سنت در جواز آن اختلافی وجود ندارد، به جز از ظاهریه که آن همانند امامیه قائل به این گونه تقسیم نیستند.
آشنایی با حضرت امام‌حسین علیه‌السلام: برگرفته از منتهی‌الامال
نویسنده:
اثر عباس قمی.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران: دریای معرفت‏‫,
  • تعداد رکورد ها : 319535