جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
الهیات به عنوان حد علم: کشف آناکسیماندر از متافیزیک و مفهوم میلزی از الوهیت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Kosta Gligorijevic
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه نقش مفهوم الوهیت را در نظریه های فیزیکی آناکسیماندر میلتوس (حدود 610 - حدود 546 پ. این تز با تمرکز بر مفهوم آناکسیماندر از apeiron (نامعین)، ادعا می‌کند: (1) که آناکسیماندر از اصطلاحات الهیاتی برای توصیف یک اصل فیزیکی و هستی‌شناختی قبل از اینکه خود ارسطو چنین مفاهیمی را توضیح دهد استفاده می‌کند. که او بدین وسیله (2) تمایز بالقوه- فعلیت ارسطو را پیش بینی کرد. و (3) عیوب اصلی شیوه تبیین جاری در قرن ششم قبل از میلاد میلتوس را شناسایی کرد. این استدلال توسط یک طرح مفهومی پشتیبانی می‌شود که نشان می‌دهد آناکسیماندر یک نظریه متافیزیکی جاه‌طلبانه اما در نهایت ناموفق را ارائه کرد که به apeiron هم اولویت زمانی و هم هستی‌شناختی اختصاص داد، بنابراین به‌عنوان یک جایگزین اولیه برای محرک نخست ارسطو عمل کرد.
الهیات آخرالزمانی کی یرکگور: زمانمندی، معرفت شناسی و سیاست در عمل در مسیحیت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Graham Baker
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تز برای حضور یک دیدگاه الهیات آخرالزمانی در عمل در مسیحیت سورن کیرکگارد (1848) بحث می‌کند، دیدگاهی که با آخرالزمانی که تعدادی از دانشمندان، الهی‌دانان و فیلسوفان معاصر کتاب مقدس به آن پرداخته‌اند، همخوانی دارد. در نامه های پولس رسول.

اگرچه نقوش آشنا (مانند اسکاتون قریب الوقوع یا ایده دو عصر) ممکن است شاخص های مفیدی از دیدگاه الهیات آخرالزمانی در یک اثر معین باشد، من این موضع را اتخاذ می کنم که الهیات آخرالزمانی اساساً موضوع حل و فصل مسئله ربوبیت یا حاکمیت نهایی است. بنابراین، در یک بافت مسیحی، جایی که نویسنده میل به اعلام حاکمیت نهایی خدا (از طریق عمل میانجی تجسم او در مسیح) را در مقابل و علیه هر ادعای متقابل دنیوی برای حاکمیت نشان می دهد، او در یک موضوع شریک است. الهیات آخرالزمانی.

من نشان می‌دهم که دیدگاه الهیات آخرالزمانی کی‌یرکگور به سه طریق در عمل در مسیحیت متجلی می‌شود، یعنی با توجه به تفکر او درباره زمانمندی، معرفت‌شناسی و سیاست. سه فصلی که این پایان نامه را تشکیل می دهند به نوبه خود به این موضوعات می پردازند. در هر مورد، موضع کی یرکگور در مورد این مسائل با خوانش آخرالزمانی از نامه های پولس مقایسه می شود. من استدلال می‌کنم که نگرانی برای اعلام حاکمیت نهایی خدا در این سه حوزه اساسی تجربه بشری، دغدغه‌ای است که کی‌یرکگور با پل مشترک است. بنابراین، تا آنجایی که خوانندگان محقق خود پل را به عنوان یک آخرالزمان تلقی می کنند، به عقیده من، کی یرکگور نیز باید چنین باشد.

علاوه بر این، همانطور که ادعا می شود شناسایی آخرالزمانی پولس چارچوبی منسجم برای انجیل او فراهم می کند. من همچنین استدلال می کنم که آیا آخرالزمان کی یرکگور به عنوان زیرلایه ای درک شود که پروژه الهی-فلسفی او را در عمل در مسیحیت نشان می دهد.

اعمال خداوند را به یاد بیاورید: نقش حافظه جمعی در یک ایمان معقول [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Baily Ray McDaniel
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : علمای سکولار از دیرباز ایمان را غیر معقول و غیرموجه می دانستند. یکی از بزرگترین مسائلی که امروزه مسیحیان با آن روبرو هستند، کار بر ضد این تصور است که ایمان کور است. ریچارد داوکینز نویسنده پرفروش می گوید: «ایمان مذهبی یک خاموش کننده قوی محاسبات عقلانی است که معمولاً به نظر می رسد که بر همه چیزهای دیگر غلبه دارد. غیرمنطقی بودن ایمان به طور مداوم توسط سایر محققان از جمله برتراند راسل تکرار می شود. همانطور که کلی جیمز کلارک اشاره می کند، «یک بار از برتراند راسل پرسیده شد، اگر قرار است به حضور خدا بیاید، به خدا چه خواهد گفت. راسل پاسخ داد، «شواهد کافی برای خدا، نه شواهد کافی.» این ادعا که مسیحیت فاقد شواهد و شایستگی است، برای عذرخواهان مشکل‌ساز است، زیرا مانعی در راه نجات برای بسیاری ایجاد می‌کند. محققان کتاب مقدس، از جمله ویلیام لین کریگ و گری آر. هابرماس، به روش های متفاوتی به این موضوع پاسخ داده اند که به طور مؤثر عقلانی بودن ایمان مسیحی را نشان می دهد. با این حال، این پاسخ‌ها معمولاً حافظه را به عنوان مدرکی برای مسیحیت در نظر نمی‌گیرند. این اثر سعی خواهد کرد با نشان دادن این نکته که حافظه، به ویژه حافظه جمعی، می تواند ارزش عذرخواهی داشته باشد، به پاسخ های این محققان کمک کند. ارزش حافظه جمعی از طریق ارزش سنت و اعتقادات نشان داده می شود. این اثر وقایع عهد عتیق و کلیسای اولیه را به دوران مدرن متصل می کند.
بی خدا شدن: نیچه هایدگر و بازگشت ابدی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Aaron Lauretani
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : مفهوم بازگشت ابدی نیچه بهترین نمونه اندیشه ضد الهیات او است، اما اغلب به اشتباه به عنوان فیزیک کلاسیک یا یک آزمایش فکری خوانده می شود. تا آنجا که تفاسیر انگلیسی-آمریکایی و تحلیلی کیهان شناسی بازگشت ابدی را رد می کنند، پیامدهای اخلاقی آنها به حداقل می رسد. در مقابل، خوانش کیهان‌شناختی و اخلاقی توسط هایدگر نشان داده می‌شود که از نظر هنجاری در چارچوب‌بندی فلسفه نیچه به عنوان بی‌خدایی رادیکال اهمیت بیشتری دارد. با این حال، همچنین نشان داده شده است که هایدگر رادیکال بودن نیچه را با نزدیک شدن به بازگشت ابدی به عنوان این مفهوم که هستی به عنوان یک کل بازمی‌گرداند، محدود می‌کند. برای این منظور، در ادامه بحث می‌شود که تبیین‌هایدگر از کیهان‌شناسی به‌عنوان یک طرح اخلاقی، برتر از تفاسیر علمی در خوانش‌های تحلیلی و انگلیسی-آمریکایی است، اما همچنین این که هایدگر تا حدی کیهان‌شناسی بازگشت‌های ابدی را اشتباه می‌خواند. بنابراین در نهایت نشان داده می شود که کیهان شناسی نیچه در واقع آن حالت یکسان از وجود را رد می کند. این در نهایت به عمیق ترین مفاهیم اخلاقی در فلسفه نیچه اجازه می دهد.
"آنها خدا را خواهند دید": بیان تومیستی شادی و آرزو [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Fred del Guidice
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف مقاله بررسی الهیات سنت توماس آکویناس درباره شادی و رابطه آن با میل طبیعی به دیدن خدا است. به طور خاص، به دنبال این است که به این موضوع بپردازد که آیا این میل طبیعی برای دیدن خدا ذاتی است یا برانگیخته. دو مکتب فکری متفاوت در این مورد وجود دارد. برخی از علما مانند بل. جان دونس اسکاتوس و هانری کاردینال دو لوباک معتقدند که میل طبیعی به دیدن خدا یک میل فطری و ناخودآگاه است که جدا از دانش است. از سوی دیگر، بسیاری از تومیست‌ها مانند کاجتان، سوارز، جان سنت توماس، گاریگو-لاگرانژ، و ژاک ماریتن معتقدند که میل طبیعی به دیدن خدا یک حرکت طبیعی اراده است که از دانش ناشی می‌شود. هر دوی این مواضع مفاهیم متفاوتی در مورد توانایی انسان در عشق به خدا و رسیدن به سعادت کامل دارند. دکتر لارنس فینگولد، الهی‌دان تومیست و نویسنده پرکار، در یکی از کتاب‌های خود به طور گسترده در این مورد نوشته است: میل طبیعی به دیدن خدا به روایت سنت توماس آکویناس و مفسران او. این مقاله با استفاده از کتاب او، خلاصه‌ای از الهیات سعادت توماس سنت توماس را ارائه می‌کند، این دو تفسیر متفاوت از متون آکویناس را بررسی می‌کند و سپس نتایجی را از این تحقیق پیشنهاد می‌کند.
انحصار ایمان مسیحی: موردی برای مسیح تنها در فرهنگ نسبیت گرایی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Brandon Keith Sinclair
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : گزاره حقیقت مطلق و انحصاری در فرهنگ نسبی گرایی از مهم ترین بحث های امروزی است. پاسخ به این معضل ضروری است. نسبی گرایی نه تنها جامعه سکولار را اسیر خود کرده است، بلکه در تفکر بسیاری از مسیحیان مدعی نفوذ کرده است. پیام سنتی مسیحی همیشه پیام انحصاری و تنها بودن مسیح بوده است. چالشی که برای آپولوژیست مسیحی در فرهنگ نسبی‌گرایی وجود دارد، سه چیز است: وجود حقیقت مطلق و انحصاری را تثبیت کند، استدلال‌هایی را که نسبی‌گرایی به‌عنوان نامعقول، غیرمنطقی و خطاپذیر معرفی می‌کند، باطل کند، و دلیل محکمی برای منحصربه‌فرد بودن غیرقابل غلبه‌ناپذیر بودن آن ارائه کند. عیسی مسیح و ایمان مسیحی برای انجام این کار، باید در کلیسای محلی گام هایی برداشته شود تا فرهنگ عذرخواهی انجیلی تجدید شود. انحصار مسیح به تنهایی و ایمان مسیحی باید به عنوان جایگزین درست و تنها برای ایدئولوژی شکست خورده نسبی گرایی ارائه و تثبیت شود.
فایده گرایی الهی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jimmy R. Lewis
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این اثر به موضوع خدا و اخلاق می پردازد و هدف از آن پاسخگویی به سؤالاتی است که چرا خدا کاری را انجام می دهد و آیا خداوند در اخلاق خود منفعت طلب است یا خیر. برای پاسخ به این سؤالات، ماهیت خدا از دریچه خداباوران کلاسیک مانند آنسلم، توماس آکوین و آگوستین بررسی می شود. تصورات جرمی بنتام و جان استوارت میل از فایده گرایی نیز توضیح داده شده است تا در مورد تعریف فایده ای که در فایده گرایی الهی استفاده می شود، سردرگمی وجود نداشته باشد. در نهایت، فایده گرایی الهی در کنار نظریه فرمان الهی قرار گرفته و قدرت تبیین هر یک مورد توجه قرار گرفته است. در نهایت، این تز به این نتیجه می‌رسد که خداوند در اخلاق خود یک فایده‌گرا است، زیرا می‌خواهد و عمل می‌کند تا بیشترین خیر (رابطه با خودش) را برای هر چه بیشتر انسان‌ها به ارمغان بیاورد.
پاسخی مسیحی به فرازمینی گرایی مدرن [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Chase Perry Cakmis
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : باورهای فرازمینی (ET-ism) در دوران معاصر به یک جنون فرهنگی تبدیل شده است و بسیاری از کسانی را که با این ایده ها مواجه می شوند شیفته خود کرده است. ET-ism بر همه اشکال رسانه ها، علم و حتی مذهب تأثیر گذاشته است. با نفوذ ET-ism در تمام جنبه های جامعه، مسیحیان باید بدانند که چگونه به این جنون و ایده هایی که از آن سرچشمه می گیرند، نزدیک شوند. تحقیقات زیادی در مورد این موضوع هم در سطح فردی و هم در سطح علمی انجام شده است، و این باورها را از دیدگاه‌های حاشیه‌ای که فقط پارانوئیدها به آن باور دارند، به ایده‌های پذیرفته شده گسترده حتی در جامعه علمی منتقل می‌کنند. در حالی که محافل مسیحی در گذشته این موضوع را مورد بحث قرار داده اند، امروزه به یک امر نادر تبدیل شده است و به این ایده می دهد که مسیحیان باید برای این ایده ها آماده شوند. پس از تحقیق درباره ET-ism با استفاده از کتاب های منتشر شده، پایان نامه ها، گزارش های خبری، مقالات بررسی شده، و حتی اسناد دولتی طبقه بندی شده، سه پارادایم حاکم بر ET-ism شکل گرفتند. سپس این پارادایم ها برای درک بهتر باورهای اساسی که هر پارادایم ارائه می دهد و اینکه مسیحیان چگونه باید به هر یک از آنها پاسخ دهند، تجزیه و تحلیل شدند. این تحقیق به این نتیجه رسید که مسیحیان و کلیساها باید برای مقابله با هر سه پارادایم آماده باشند، در میان این شور فرهنگی وفادار بمانند و طرفداران این پارادایم ها را درک کنند. در نهایت، این مهم نیست که کدام پارادایم در نهایت درست است (یا اگر پارادایم دیگری به طور کلی تأیید شود). این مهم است که مسیحیان در نهایت چگونه به هر یک از احتمالات و مردمی که هر یک را به عنوان حقیقت نگه می دارند، پاسخ می دهند.
جهان بینی مسیحی در مقایسه با جهان بینی دیپاک چوپرا [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Allison Renee Beardsley
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پایان نامه، بررسی تطبیقی ​​جهان بینی مسیحی کتاب مقدس و جهان بینی دیپاک چوپرا، گورو فرهنگ پاپ است. هر دو جهان بینی با استفاده از یک روبریک استاندارد چهار سوالی جهان بینی مقایسه می شوند. تحقیقات از کتاب های چوپرا و کتاب های جهان بینی مسیحی کتاب مقدس جمع آوری شد. هنگامی که به یک سوال روبریک جهان بینی پاسخ داده می شود، با نظریه مطابقت حقیقت آزمایش می شود تا ببینیم چگونه واقعیت و تجربه ای را که بشریت به طور جمعی در جهان درک می کند، منعکس می کند. جهان بینی مسیحی کتاب مقدس به اندازه کافی به همه سؤالات موضوعی به شیوه ای منسجم و مطابق با واقعیت پاسخ داد. جهان بینی مسیحی دارای قدرت انباشته ای است، زیرا با خود تناقض نداشت و هر یک از پاسخ های موضوعی بر روی دیگری به گونه ای ساخته می شد که با واقعیت جهان مطابقت دارد. جهان بینی چوپرا در هر یک از سؤالات موضوعی شکست خورد. جهان بینی او با واقعیت و تجربه مشترک بشر مطابقت ندارد. چوپرا همچنین اغلب با خود تناقض دارد و جهان بینی او نامنسجم است.
پادشاهی تو بیاید: یک مطالعه مأموریت شناختی در مورد رابطه بین مفهوم پادشاهی خدا و عملکرد کلیسای مبلغان با استفاده از مثال آگوست هرمان فرانکه [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
David Kurt Hilmar Schultze
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه نشان می دهد که چگونه مفهوم پادشاهی خدا بر الهیات و عملکرد کلیسای مبلغان آگوست هرمان فرانکه تأثیر گذاشته است. با مطالعه ادبیات موضوع، مفهوم ملکوت خدا در هاله پیروی از منظر الهیات رسالتی مورد بررسی قرار گرفته است. علاوه بر آن، عمل کلیسای فرانکه از منظر تاریخ رسالت ارائه خواهد شد. هر دو دیدگاه به یکدیگر مرتبط هستند تا روابط بین پادشاهی خدا و عمل کلیسا مشخص شود. بدیهی است که دیدگاه ملکوت خدا بر چارچوب، نقطه مرجع، مشارکت انسانی، رویکرد کل نگر و همچنین دامنه فعالیت تبلیغی در هاله تأثیر قاطع داشته است. بر اساس نتایج تحقیق، نتیجه‌گیری و پیامدهای عملی برای بحث امروز در مورد مفهوم ملکوت خدا و عمل تبلیغی ارائه شده است.
  • تعداد رکورد ها : 1276