جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 61
رستاخیز و ثنویت افلاطونی: آگوستینیسم جوزف راتزینگر [پایان‌نامه انگلیسی]
نویسنده:
Fletcher, Patrick James
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: هم سنت آگوستین و هم جوزف راتزینگر به تفصیل درباره رستاخیز بدن نوشته اند، موضوعی که در قرن بیستم مرکز بحث های پر جنب و جوش بود. سنت آگوستین الاهیات رستاخیز خود را تا حدی به عنوان پاسخی به کاهش ارزش دوگانه بدن موجود در افلاطونیسم شکل داد، موضوعی که راتزینگر در نوشته های خود درباره رستاخیز با آن دست و پنجه نرم می کرد. این مطالعه به دنبال پاسخ به این سوال است که آیا و تا چه حد می توان الهیات جوزف راتزینگر در مورد رستاخیز بدن را "آگوستین" توصیف کرد؟ برای انجام این کار، ابتدا چهار «ویژگی آگوستینوسی» با مطالعه دقیق الهیات معاد خود آگوستین، با توجه خاص به نحوه برخورد آگوستین با افلاطونیسم (موضوعی محوری در بحث قرن بیستم در مورد رستاخیز که در آن راتزینگر بود، آموزش داده شد. گرفتار). سپس، الهیات معاد راتزینگر تحت عناوین این «ویژگی‌های آگوستینی» مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشخص شود که چگونه و تا چه اندازه می‌توان دیدگاه‌های راتزینگر را «آگوستینی» توصیف کرد. این مطالعه نشان می‌دهد که الاهیات رستاخیز راتزینگر را می‌توان «آگوستینی» نامید، زیرا ویژگی‌های کلیدی معاد شناسی بالغ آگوستین در هر نوشته متوالی راتزینگر درباره رستاخیز بیشتر و بیشتر نمایان می‌شود. راتزینگر رویکرد منحصر به فرد خود را به آخرت شناسی ارائه می دهد و در الهیات معاد خود صرفاً از آگوستین تقلید نمی کند. با این حال، یک مسیر مشترک بین این دو متکلم وجود دارد. هر دو با الاهیاتی شروع کردند که تا حدی تحت تأثیر عناصر دوگانه خاصی قرار داشت، و هر دو به تدریج آن الاهیات را در طول زندگی خود خالص کردند و در جهت یک رئالیسم فیزیکی بزرگتر حرکت کردند. به این ترتیب، مکاتبات راتزینگر با آگوستین ایستا نیست، بلکه پویا است. شباهت آنها نه تنها در ایده های مشترک، بلکه در یک مسیر مشترک نهفته است.
الهیات سیستماتیک [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Paul Tilich (پل تیلیش)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
University of Chicago Press ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این نسخه تک جلدی نسخه پشت جلد کتاب الهیات سیستماتیک تیلیچ است که در سه جلد در طول دو دهه منتشر شد. تیلیش، در مجموعه‌ای از الهیات سیستماتیک، به مشکل کلی معنا و بی‌معنای در دوران مدرن می‌پردازد. الاهیات تیلیش که در اواسط قرن بیستم نوشته شده است، بسیار متاثر از تحولات فکری فلسفه های اواخر قرن نوزدهم/اوایل قرن بیستم، از جمله مکاتب فکری مانند پدیدارشناسی (هوسرل، هایدگر، و غیره) و همچنین اگزیستانسیالیسم و ​​در مسائل خاصی مانند "مرگ خدا" گمانه زنی های فلسفی/الهیاتی. الهیات تیلیش همچنین به طور قابل توجهی تحت تأثیر (همانطور تحولات فکری که او بخشی از آن بود) رویدادهای تاریخی بزرگتری مانند جنگ جهانی اول و دوم است. تیلیش، اهل آلمان، در جنگ خندق جنگ جهانی اول، که در آن به عنوان کشیش خدمت می کرد، بی معنی را از نزدیک دید. او همچنین مشکلاتی را در ظهور حزب نازی، نه فقط برای مسائل سیاسی و فرهنگی، بلکه در مسائل الهیاتی (مانند بت پرستی دولت نسبت به خدا) می دید. تیلیش که در طول ظهور قدرت نازی از آلمان خارج شده بود، باقیمانده دوران حرفه ای خود را به تدریس در دانشگاه ها و حوزه های علمیه در ایالات متحده گذراند. این جلد اول از کار اصلی او در الهیات سیستماتیک در سال 1950 تولید شد، زمانی که او در مدرسه الهیات اتحادیه در شهر نیویورک اقامت داشت، که توسط دوست و همکارش الهیات راینهولد نیبور به آنجا کشیده شد. در بخش اول، تیلیش منابع الهیات را همانطور که می بیند - کتاب مقدس (هم متن و هم وقایع پشت متن)، تاریخ کلیسا و سنت، و سنت ها و تاریخ دین در جهان گسترده تر، مورد بحث قرار می دهد. تیلیچ با دیدن تجربه به‌عنوان منبع مشکل دارد، اما ترجیح می‌دهد این موضوع به‌عنوان رسانه‌ای که از طریق آن منابع درک و تحلیل می‌شوند، به‌طور مناسب‌تر دیده شود. تیلیش هنجارها و ماهیت عقلانی الهیات سیستماتیک را معرفی می کند - تیلیش از بسیاری جهات برای فیلسوفانی نوشته می شود که اعتبار الهیات را در دنیای مدرن نادیده گرفته اند. او با تأکید بر جنبه های عقلی و منطقی در نظام خود، وزن بیشتری در آن جامعه دارد. تیلیش همچنین روش معروف خود را برای همبستگی توسعه می دهد، یک سیستم دیالکتیکی درگیر شدن بین موقعیت زمانی و ابدی در یک فرآیند مداوم. تیلیش جنبه‌های مختلف و رابطه عقل و وحی را بررسی می‌کند، از جمله روش‌های تلاش برای معنا بخشیدن به وحی‌ها به شیوه‌ای عقلانی، از جمله آنچه که وحی نهایی را تشکیل می‌دهد. از اینجا، تیلیچ به ساخت‌های هستی‌شناختی خود ادامه می‌دهد - یکی از کلیدهای الهیات کلی تیلیش در اینجا موجود است، که در آن خدا «زمینه وجود» است. برخی تیلیچ را به بی خدا بودن اگزیستانسیال متهم کرده اند، زیرا شنیده اند که تیلیش ادعا می کند که خدا وجود ندارد - در حالی که درست است که برای تیلیش، خدا وجود ندارد، درست نیست که خدا وجود ندارد. تیلیش اصطلاح «وجود» را «آنچه آفریده می‌شود» تعریف می‌کند، و چون خدا موجود مخلوق نیست، خدا نمی‌تواند وجود داشته باشد. بلکه خدا چیزی بزرگتر است، چیزی عمیقتر - زمینه وجودی. خدا همچنین تنها «نگرانی نهایی» مناسب (یکی دیگر از عناصر کلیدی در الهیات تیلیش) می شود - این مفهوم در این جلد نیز توسعه یافته است. بخش دوم در درجه اول مسیح شناسی تیلیش است. تیلیش بخش کوچکی دارد که جلد دوم را به جلد اول ربط می دهد و برخی نکات اصلی را از بخش اول بازگو می کند، اما خیلی سریع به مفاهیم هستی/اگزیستانسیالیسم و ​​الهیات مسیحی می پردازد و از آنجا مفاهیم گناه و بیگانگی انسان را توسعه می دهد. صحنه برای مسیح و نجات / رستگاری در وجود جدید مسیح). از نظر تیلیش، مسئله اصلی عصر، مسئله معناست، و مسیح، به عنوان موجودی جدید، معنادار است، که دارای یکتایی و جهانی بودن است، اما نه به روش های الهیاتی معمولی مسیحی. بخش سوم تیلیش به موضوعاتی از زندگی در روح می پردازد، اینکه چگونه ساختارهای کلامی او از خدا به عنوان نگرانی نهایی و زمینه وجود، که از طریق بیگانگی و رستگاری بشریت از طریق مسیح به عنوان موجود جدید ترجمه شده است، می تواند بر زندگی خود ما تأثیر بگذارد. تیلیش ایده های خودشکوفایی و خلاقیت خود، حضور معنوی در ایمان و عشق، حضور معنوی که در موقعیت های تاریخی متجلی می شود و ابهامات مختلف را توسعه می دهد. این یک نقطه عالی برای بحث در مورد موضوعات جزمی مانند تثلیث گرایی است، ساختاری مشکل ساز حتی برای عقلانی ترین و سنتی ترین الهیات. تیلیش با بحث در مورد آخرت‌شناسی، ایده «آخر زمان» (که با رمان‌های «چپ پشت» اشتباه گرفته نشود) و اینکه چگونه ملکوت خدا در واقعیت گذشته و حال حاضر است، به پایان می‌رسد. این همچنین به موضوعاتی مانند جاودانگی و ابدیت می‌پردازد - تیلیش بیان می‌کند که مسیحیت به طور سنتی مشارکت فردی در زندگی ابدی را بر حسب جاودانگی و رستاخیز می‌دید، اما در واقع جاودانگی یک اصطلاح کتاب مقدسی نیست - این یک ایده افلاطونی است که توسط مسیحیان مورد توجه قرار گرفته است. کلیسا الاهیات تیلیش در مجلدات نوشته شده بود: جلد اول در سال 1950، جلد دوم در 1957 و جلد سوم در سال 1963، چند سال قبل از مرگ تیلیش در 1965. روی هم رفته، این الهیات نشان دهنده یک نیروی الهیات عمده در قرن بیستم است، و یکی که موظف است همچنان برای نسل‌های بعدی تأثیر بگذارد
خلاصه‌ای از الهیات مسیحی: الهیات سیستماتیک جلد 3 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
William Burt Pope (ویلیام برت پوپ)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
LONDON: WESLEYAN-METHODIST,
چکیده :
ترجمه ماشینی: برایان جی. آباسیانو، رئیس انجمن آرمینیان انجیلی، این را بهترین الهیات سیستماتیک آرمینیایی می‌داند که تا کنون نوشته شده است. این سومین جلد از 3 جلد است که در سال 1889 نوشته شده است
خلاصه‌ای از الهیات مسیحی: الهیات سیستماتیک جلد 2 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
William Burt Pope (ویلیام برت پوپ)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
LONDON: WESLEYAN-METHODIST,
چکیده :
ترجمه ماشینی: برایان جی. آباسیانو، رئیس انجمن آرمینیان انجیلی، این را بهترین الهیات سیستماتیک آرمینیایی می‌داند که تا کنون نوشته شده است. این دومین جلد از 3 جلد است که در سال 1889 نوشته شده است
خلاصه‌ای از الهیات مسیحی: الهیات سیستماتیک جلد 1 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
William Burt Pope (ویلیام برت پوپ)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: برایان جی. آباسیانو، رئیس انجمن آرمینیان انجیلی، این را بهترین الهیات سیستماتیک آرمینیایی می‌داند که تا کنون نوشته شده است. این اولین جلد از 3 جلد است که در سال 1889 نوشته شده است
بین دو افق: فراگیری مطالعات عهد جدید و الهیات سیستماتیک [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Mr. Joel B. Green, Mr. Max Turner (eds.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Wm. B. Eerdmans Publishing Co. ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب به طور سازنده این سؤال را بررسی می کند: علاقه به الهیات چه تأثیراتی باید در خواندن کتاب مقدس ایجاد کند؟ از زمان شروع آگاهی تاریخی در مطالعات کتاب مقدس بیش از دو قرن پیش، کار مفسران کتاب مقدس و الهیات نظام مند عمدتاً دو مسیر را دنبال کرده است. در این کتاب، نه محقق برجسته تلاش می‌کنند تا با تمرکز بر ماهیت رویکرد هرمنوتیک کتاب مقدس برای انجام الهیات، شکاف دیرینه بین مطالعات کتاب مقدس و الهیات را پر کنند. طیفی از دغدغه های ارائه شده توسط این محققان به دنبال ادغام مجدد تفسیر کتاب مقدس با الهیات معاصر در خدمت کلیسا است.
الهیات سیستماتیک جلد 1: خدای سه‌گانه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Robert W. Jenson
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: خدای سه گانه، همراه با جلد دوم آتی، «آثار خدا»، بیانیه ای جامع از الهیات مسیحی را در سنت جمع بندی قرون وسطایی یا آثار مدرنی مانند آثار شلایرماخر و بارت توسعه می دهد. الاهیات، همانطور که در اینجا فهمیده می شود، گفتمان مستمر کلیسای مسیحی در مورد هدف مشترک خاص اوست. این انعکاس هرمنوتیک و انتقادی درونی وظیفه کلیسا برای بیان انجیل، به جهان به عنوان پیام و به خدا در درخواست و ستایش است. بنابراین، این جلد و جانشین آن به خدمت کلیسای واحد اعتقادات اختصاص یافته است. برای هیچ فرقه یا اعتراف خاصی نیست. گفت‌وگوکنندگان تحلیل‌ها و پیشنهادهای این اثر از هر کجای سنت جهان‌شناختی ممکن است به یک پرسش منتهی شود: به متکلمان و سنت‌های باستانی، قرون وسطایی، یا مدرن. شرقی یا غربی؛ کاتولیک یا پروتستان.
الهیات اصلاح شده امروز: از نظر کتاب مقدس و الهیات نظام‌مند [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
P. Van der Walt, Sarel (editor) Vorster, Nico (editor)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
AOSIS,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب به تعداد زیادی از آثار علمی تولید شده در سال 2017 کمک می کند که یادآور انقلاب علمی و تغییر پارادایم است که در سال 1517 رخ داد. سال 2017 نشان دهنده پانصدمین جشن اصلاحات است که توسط مارتین لوتر با انتشار آنچه که بعدها به نام نود شناخته شد، به راه انداخت. -پنج پایان نامه در مورد اغماض. اصلاحات یک رویداد مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بود که چشم انداز اروپای مدرن را تغییر داد و بر بخش هایی از جهان بسیار فراتر از آن تأثیر گذاشت. این شامل «جنوب دور» مانند آفریقای جنوبی می شود که میراث اصلاح طلبان زندگی نهادی و فردی را فراتر از مرزهای قومیت و اعتقادات شکل داده است. جشن‌های جهانی این سالگرد قرنطینه فرصتی را برای محققان فراهم می‌کند تا درباره پیامدها و اهمیت پایدار اصلاحات تجدید نظر کنند. این کتاب با بحث در مورد ارتباط علمی الهیات اصلاح‌شده، به‌ویژه با توجه به مضامین کتاب مقدس، تاریخی و سیستماتیک-الهیاتی، یکی از این بسترها را فراهم می‌کند. این کتاب مشتمل بر مجموعه ای از مقالات توسط محققان متعلق به سنت اصلاحات است و هدف آن بررسی میراث تاریخی اصلاحات، وضعیت کنونی گفتمان در الهیات اصلاحی و همچنین ارتباط معاصر رویکرد اصلاحی به الهیات است. این کتاب شامل دیدگاه‌های کتاب مقدس، تاریخی-الهیاتی و سیستماتیک-الهیاتی است و به موضوعات مختلفی مانند تفسیر کتاب مقدس، نقد متن، ترجمه، انگیزه‌های سازنده ناشی از تفکر کلاسیک اصلاح‌شده، آزادی مسیحی، انسان‌شناسی و گفتگو با سنت‌های غیر اصلاح‌شده می‌پردازد. اگرچه رویکردهای دنبال شده به هیچ وجه جامع نیستند، اما نشانه هایی از رویکردهای دنبال شده در گفتمان اصلاح شده را در اختیار خواننده قرار می دهند. فصل 1-4 مربوط به تفسیر کتاب مقدس است. روش‌های مختلفی از جمله رویکردهای دستوری-تاریخی، متنی-ماندانی، اجتماعی-تاریخی، ویرایشی-تاریخی، دیاکرونیک و همزمان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. این تحلیل ها تأیید می کند که تفسیر کتاب مقدس مستلزم رویکردی چند وجهی به متون کتاب مقدس است. فصل‌های 5 تا 9، برعکس، موضوعات مختلف تاریخی و سیستماتیک-الهیاتی را مورد بحث قرار می‌دهند. متون کلاسیک از اصلاحات، به ویژه آثار کالون و لوتر، مورد بررسی قرار می گیرند، و ادبیات الهیات معاصر تجزیه و تحلیل، مقایسه و ارزیابی می شوند، در حالی که ایده های جدید بدیع ارائه می شود. این کتاب با روحیه اصلاح شده سمپر رفورماندا نوشته شده است. در حالی که با سنت های دیگری مانند الهیات پنطیکاستی، نو پنطیکاستی، کاتولیک رومی و الهیات لوتری وارد گفتگو می شود، نگرش خود انعکاسی و خود اصلاحی را نیز به نمایش می گذارد. این مشارکت نه تنها میراث اصلاح‌طلب را به عنوان یک سنت زنده تأیید می‌کند، بلکه تلاش می‌کند تا با استفاده از ادبیات کلامی کلاسیک و جدید، سنت را با ایده‌های نوین تقویت کند. مخاطبان هدف عمدتاً الهی‌دانان اصلاح‌طلب هستند، اما دانشمندان غیر اصلاح‌طلب که علاقه‌مند به درگیر شدن با سنت اصلاح‌طلب هستند، این کتاب را آموزنده می‌دانند.
محدوده کلام: کتاب مقدس و عقل کلامی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
John Webster (جان وبستر)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب مجموعه ای از مطالعات مرتبط را در مورد ماهیت کتاب مقدس و الهیات مسیحی توسط یکی از برجسته ترین نمایندگان الهیات پروتستان در زمان ما گرد هم می آورد. پس از مقدمه‌ای کوتاه در زمینه‌ی کتاب و مضامین اصلی آن، بخش اول این جلد به بررسی موضوعاتی درباره‌ی ماهیت و تفسیر کتاب مقدس می‌پردازد. یک پیشنهاد جامع در مورد کتاب مقدس و تفسیر آن با مطالعه کتاب مقدس به عنوان سفارت مسیح قیام یافته، و توسط سه فصل مرتبط با تجزیه و تحلیل روش هایی که در آن متکلمان بزرگ مدرن (بارت،تی.اف.تورنس و روآن ویلیامز) ماهیت و تفسیر کتاب مقدس. بخش دوم جلد پیشنهادی انباشته در مورد ماهیت و وظایف الهیات مسیحی ارائه می‌کند، به بررسی اصول بنیادی الهیات نظام‌مند، نقش متمایز و دامنه عقل در الهیات مسیحی، رابطه الهیات با علوم انسانی و حرفه الهیات برای ترویج صلح کلیسا.
کتاب راهنمای الهیات جان وبستر [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Michael Allen, R. David Nelson
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
William B. Eerdmans Publishing Company,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در زمان مرگ، جان وبستر به طور گسترده به عنوان یکی از الهیات برجسته مسیحی در جهان مورد استقبال قرار گرفت. در طول سه دهه، او مطالعات پیشگامانه ای در مورد الهیات ابرهارد یونگل و کارل بارت و به ویژه از آغاز هزاره، کتاب ها و مقالات متعددی در مورد موضوعات مختلف در جزم شناسی مسیحی ارائه کرد. او سپس قصد داشت یک الهیات سیستماتیک دایره‌المعارفی بنویسد - پروژه‌ای که قادر به تکمیل آن نبود. هیچ جایگزینی برای آن اثر گمشده ممکن نیست، اما مشارکت کنندگان این جلد را به عنوان ادای احترام به وبستر و کمکی به کسانی که می خواهند از او بیاموزند، ارائه می کنند. همراهی با الهیات جان وبستر با یک بخش مقدماتی در مورد توسعه الهیات وبستر شروع می شود، سپس به مروری کلی از مشارکت وبستر در بحث های معاصر در مورد دکترین های خاص ادامه می دهد. پایانی نشان می‌دهد که چگونه ممکن است الاهیات وبستر در صورتی که بیشتر عمر می‌کرد، آشکار می‌شد و تأثیر مستمر کار خود را بر فعالیت جزم‌شناسی مسیحی تصور می‌کرد. خوانندگانی که امیدوارند میراث این متکلم بزرگ را درک کنند، و همچنین مشتاقان بینش تازه در مورد وضعیت کنونی و مسیرهای آینده پروتستانیسم معاصر، در اینجا چیزهای زیادی برای ارائه خواهند یافت.
  • تعداد رکورد ها : 61