جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
مذهب استفاده و عشق مسیحی همسایه [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Christopher Porter
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : مصرف‌گرایی واژه‌ای است که اغلب در رشته‌های مختلف برای بیان انواع نگرش‌ها، انگیزه‌ها و شیوه‌های موجود در میان طبقات متوسط و بالا استفاده می‌شود. اقتصاد جهانی را به پیش می برد و بر ادراکات روانی-اجتماعی افراد تأثیر می گذارد. برخی تا آنجا پیش رفته اند که مصرف گرایی را دین می دانند، اما این ادعا را ثابت نکرده اند. این پایان نامه چارچوبی را ارائه می دهد که مصرف گرایی را به عنوان یک دین هم به عنوان دغدغه نهایی یک فرد و هم به عنوان یک سیستم اعتقادی ساختاریافته به حساب می آورد. به این ترتیب، ارزش‌های اخلاقی را تجویز می‌کند که نحوه واکنش افراد به دنیای اطرافشان را شکل می‌دهد، به‌ویژه با توجه به مفاهیم فرد، جامعه و محیط. با مقایسه این مقولات با عشق به همسایه مسیحی، استدلال می‌کنم که این دو اخلاق در تقابل با یکدیگر هستند.
چارچوب دینی فلسفه کانت: علم عملی، شر و ایمان دینی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jonathan Head
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه با بررسی موضوعات مرتبط با مسئله شر، ماهیت ایمان دینی، امکان معرفت عملی و ماهیت فلسفه و نیز رویکرد او به جنبه های مختلف مسیحیت، به بررسی مبانی دینی اندیشه کانت می پردازد. الهیات، مانند کتاب مقدس، آخرت شناسی و مسیح شناسی. متونی از هر دو دوره ماقبل انتقادی و انتقادی آثار کانت مورد توجه قرار می گیرد و تصویری از کانت به عنوان فیلسوفی می سازد که عمیقاً نگران پرورش و حفظ ایمان دینی در محدوده عقل است. پیوندهای بین فلسفه‌های کانت، لایب‌نیتس و پیتیست‌ها نیز مورد توجه قرار می‌گیرد تا بر تعهدات مشترک آنها در استفاده از فلسفه برای تکمیل ایمان اخلاقی تأکید شود. علاوه بر این، استدلال می شود که کانت همچنین نگران مبارزه با خرافات، اشتیاق و بی اخلاقی در کلیسا است، که به عنوان موانعی برای ایمان «واقعی» دیده می شود. از طریق این ملاحظات، ما همچنین چارچوب دینی واقع گرایانه ای را برای بحث در مورد موضوعات دینی در آثار کانت، حتی در فلسفه انتقادی، تشخیص می دهیم. استدلال می شود که فلسفه دین و نظریه اخلاقی کانت نه تنها با مسیحیت ارتدکس سازگار است بلکه مکمل آن است. در نتیجه، تعدادی از خطوط تفسیری معاصر پیرامون فلسفه دین کانت که قصد دارند تعهدات مسیحی نظام انتقادی را کمرنگ کنند، رد می شوند. سپس این بحث‌ها برای ارائه زمینه‌ای برای خوانش دین در محدوده عقل صرف (1793) به‌عنوان نهفته در چارچوب مذهبی واقع‌گرا به کار گرفته می‌شوند. موضوعات تفسیری جاری در ادبیات پیرامون دین در رابطه با این چارچوب مورد بحث قرار می گیرد.
هایدگر و دلوز: مبانی هستی شناسی رویدادی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
James Scott Bahoh
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی مفهوم رویداد می پردازد، همانطور که در هستی شناسی های توسعه یافته توسط مارتین هایدگر (1889-1976) و ژیل دلوز (1925-1995) یافت می شود. متن‌هایی که من روی آنها تمرکز می‌کنم عبارتند از Sein und Zeit (1927) هایدگر، "Vom Wesen des Grundes" (1928)، "Vom Wesen der Wahrheit" (سخنرانی 1930، چاپ 1943)، Beiträge zur Philosopie (vom Ereignis) (نوشته شده). -38، اما تا سال 1989 منتشر نشد)، و تفاوت دلوز و رنس (1968). تمرکز من بر روشی است که هر فیلسوفی گزارشی از رویداد را در رابطه با مجموعه ای از موضوعات اساسی کلیدی ارائه می دهد. از نظر هایدگر اینها حقیقت، تفاوت، زمین و زمان-مکان هستند. برای دلوز من همچنین در مورد زمین و زمان بحث می کنم، اما به ویژه بر تفاوت تمرکز می کنم. توضیح دلوز از تفاوت مستلزم تمایز بین یک ثبت مجازی ایده های دیالکتیکی و یک ثبت واقعی از سیستم های شبیه ساز است. و روشن ساختن مفهوم رویداد او در رابطه با اینها نقش غالبی در تحلیل من دارد. گزارش دلوز از ایده های دیالکتیکی عمیقاً تحت تأثیر روایت ریاضی دان و فیلسوف اوایل قرن بیستم، آلبرت لوتمن (1908-1944) است. لوتمن، به نوبه خود، حساب خود را از طریق تعامل با آثار اولیه هایدگر توسعه داد. در فصل پنجم، خط نفوذ هایدگری بر دلوز را از طریق لوتمن بازسازی می کنم. از اواسط دهه 1930، هایدگر درک می‌کند که ماهیت رویدادی است، در حالی که تفاوت یک بعد اساسی رویداد را تشکیل می‌دهد، اگرچه نکته اخیر اغلب در پژوهش نادیده گرفته می‌شود. حقیقت، زمین و زمان-مکان ساختار و پویایی هستی را به عنوان رویداد بیان می کنند. از نظر دلوز، بودن تفاوت است، اما تفاوت از طریق رویدادها متمایز می شود. زمین، زمان، سیستم‌های شبیه‌سازی‌ها و ایده‌های دیالکتیکی ساختار تمایز نهایی موجودات و پیدایش جهان‌های موجوداتی را بیان می‌کنند که هویت‌های شبه پایداری دارند که توسط روابط پیچیده آنها تعدیل شده است.
ایدئولوژی نازی آلفرد روزنبرگ: بررسی اندیشه او، 1917-1946 [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
George P Hutchinson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : تاریخ نگاری رایش سوم در مجموع تمایل دارد با آلفرد روزنبرگ و ایدئولوژی و مذهب نازی او به شیوه ای نسبتاً تحقیرآمیز و کم و بیش به عنوان یک شوخی رفتار کند. علاوه بر این، علیرغم شواهدی بر خلاف این، تمایل مشابهی برای کم اهمیت جلوه دادن اهمیت ایدئولوژی در جنبش نازی به عنوان یک کل وجود داشته است. بعلاوه، بعد مذهبی نازیسم، نقش مذهب در جنبش نازی و اهمیت مذهبی پدیده نازی نیز دست کم گرفته شده است. حتی در جایی که اهمیت ایدئولوژی و مذهب برای درک نازیسم به رسمیت شناخته شده است، تلاش اندکی برای درک جنبه مذهبی ایدئولوژی نازی و ویژگی متمایز، خاستگاه و جذابیت مذهب نازی صورت گرفته است. توضیح احتمالی این گرایش ها به شرح زیر است: از یک سو، روزنبرگ، خصلت ایدئولوژی نازی، و جنبه مذهبی نازیسم، برای مورخان آلمانی که به سنت فکری دانش پژوهی آلمان افتخار می کنند، خجالت آور است. از سوی دیگر، مورخان غیر آلمانی، به عنوان مثال در جهان انگلیسی-آمریکایی، در درک و درک ذهنیت خاص روزنبرگ، جذابیت ایدئولوژی نازی و جنبه مذهبی نازیسم با مشکل واقعی روبرو بوده اند. از آنجایی که تمایل به روشن ساختن آنچه درک نمی شود، نامفهوم موضوع تمسخر و تحقیر می شود. علاوه بر این، اکثر مورخان معاصر نازیسم، اعم از آلمانی یا غیر آلمانی، علاقه یا پیشینه دینی لازم برای درک بعد مذهبی جنبش نازی را ندارند. از این رو، گرایش عمومی این است که امر نامفهوم را به قلمرو ناچیزها تنزل دهیم. در تضاد با این دیدگاه کلی، تک نگاری حاضر توسط یکی از علاقمندان به الهیات و همچنین تاریخ، سعی کرد روزنبرگ، ایدئولوژی نازی و جنبه مذهبی نازیسم را جدی بگیرد تا معمای نازی ها را روشن کند. این مطالعه بر این باور استوار است که درک تاریخی از خودانگاره و درک خود انسان‌های درگیر آغاز می‌شود. هر چقدر هم که دشوار باشد، مورخ باید با تلاش برای فرار از ذهنیت خود شروع کند تا وارد ذهنیت انسان های شرکت کننده در تاریخ مورد بررسی شود. همچنین بر این باور استوار است که تنها راه رسیدن به این خودفهمی از طریق اسناد موجود معاصر است. از این رو، این مطالعه نه تنها از نوشته‌های منتشر شده روزنبرگ، بلکه از پرونده‌ها و مکاتبات حجیم او نیز بهره می‌گیرد که در پایان جنگ ضبط شده و عمدتاً در Bundesarchiv در Coblens نگهداری می‌شود. این مطالعه روزنبرگ هدفی سه جانبه دارد. اول، تلاش برای درک اندیشه روزنبرگ، به عنوان مرتبط با ایدئولوژی نازی، در شرایط خاص خود وجود دارد. هدف این است که ذهنیت نازی روزنبرگ را بر اساس همه منابع آرشیوی و منتشر شده مرتبط درک کنیم و آن را تا حد امکان دقیق و شفاف نشان دهیم - کاری که هیچ کس قبلاً انجام نداده است. دوم تلاش برای نشان دادن اینکه روزنبرگ، ایدئولوژی و ذهنیت مذهبی او در حاشیه جنبش نازی نبوده، بلکه در قلب آن بوده است. دیدگاه او بخشی جدایی ناپذیر از ناسیونال سوسیالیسم بود. ایدئولوژی او توسط هسته سخت جنبش نازی، از جمله خود هیتلر، به عنوان هسته سخت نازیسم تلقی می شد. سوم، تلاشی است که با مشکل کلی تاریخی تبیین ناسیونال سوسیالیسم بر اساس دیدگاهی که از درک روزنبرگ، نقش او در جنبش نازی و جایگاه او در ذهن هیتلر به دست می‌آید، برخورد شود. فرضیه آزمایشی این است که نازیسم در نهایت نتیجه یک ذهنیت مذهبی مشخص آلمانی با ریشه های تاریخی در تاریخ مذهبی و فکری عجیب آلمان و با جذابیت مذهبی برای کسانی بود که با بحران ایدئولوژی آلمان در پی اولی مواجه بودند. جنگ جهانی. از این رو این تک نگاری صرفاً شرحی از اندیشه روزنبرگ نیست (تنها نیمی از آن به این هدف اختصاص دارد)، بلکه تلاشی برای دست‌وپنجه نرم کردن با موضوع نفوذ او در حزب نازی و رایش سوم است. پرسش از رابطه روزنبرگ و ایدئولوژی هیتلر، و مشکل تفسیر و توضیح پدیده نازی به طور کلی. همچنین انگیزه تاریخی اضافی ثبت تراژدی ایدئولوژی نازی روزنبرگ به خاطر خودش وجود دارد. فصل 1 مطالعه را با بیان مختصری از مشکل کلی ناسیونال سوسیالیسم از نظر سؤالات مربوط به ماهیت اساسی، منشأ تاریخی و جذابیت عملی آن معرفی می کند. سپس طرح مختصری از زندگینامه روزنبرگ وجود دارد که بر مشارکت کامل او در جنبش نازی از ابتدا تا انتها تاکید می کند. به دنبال آن، توجیه تحقیق و خلاصه ای از هدف و محتوای آن ارائه می شود. فصل 2 برای تز کلی بسیار مهم است زیرا شواهد معاصری را برای تأثیر و اهمیت روزنبرگ به عنوان ایدئولوگ نازیسم ارائه می دهد. فصل بحث می کند
معلم و آواتارا: واسطه‌های تحقق در الهیات آدوایتین سامکارا [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
J G Suthren Hirst
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
ریچارد روفوس از کورنوال و سنت الهیات آکسفورد [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
P. G. J. M Raedts
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
شماره ناکامل در متی: منشأ، الهیات و تأثیر آن [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
J. H. A Van Banning
نوع منبع :
رساله تحصیلی
کلیدواژه‌های اصلی :
حماقت و خرد: الهیات صلیب در پل، لوتر و پاسکال [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Graham Stuart Tomlin
نوع منبع :
رساله تحصیلی
کلیدواژه‌های اصلی :
آناکفالیوز همه چیز در مسیح: الهیات و هدف در رساله به افسسیان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Martin Kitchen (مارتین کیچن)
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
الهیات اعلامیه سنت پولس: بررسی اول قرن. 1-4 با کمک ادبیات یونانی-رومی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
A. Duane Litfin
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
  • تعداد رکورد ها : 1276