جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
10.سایر شخصیت ها
>
1. به ترتیب هجری قمری
>
د. قرن ششم هجری قمری
>
محمود زمخشری
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 187
عنوان :
مقایسه دیدگاه و روش های تفسیری علامه طباطبایی (ره) و زمخشری در رابطه با «زبان چندبعدی قرآن کریم»
نویسنده:
زینب مسعودی همت آبادی ، محمد هادی امین ناجی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
چکیده :
مقایسه دیدگاه علامه طباطبایی و جارالله زمخشری در رابطه با «چندبعدی بودن زبان قرآن» و روش های تفسیری آنها در راستای کشف معانی باطنی آیات پرداخته است. علامه طباطبایی ضمن اعتقاد به سبک خاص و منحصر به فرد قرآن کریم که سبب میشود معنای آن محدود به ظاهر نبوده، بلکه دارای معانی باطنی عمیق و لایههای درونی باشد، بهعنوان مفسر تلاش نموده تا با روشهایی به معانی باطنی کلام خداوند دست یابد. زمخشری نیز هرچند به صورت مستقیم به چندبعدی بودن زبان قرآن اشاره نداشته، اما مراجعه به آثار او نشان میدهد که او نیز با روشهای متعددی در پی گذر از معانی ظاهری آیات و دستیابی به معانی باطنی بوده است. گستردگی روشها و علوم به کار رفته در هر دو تفسیر المیزان و الکشاف، بررسی تمامی آنها را دشوار مینماید، تعدادی از این روشها که در پژوهش حاضر بررسی شدند عبارتند از: شرح و تبیین لغات، استفاده از علوم ادبی و بلاغی مانند استعاره، کنایه و تشبیه، استناد به روایات و قرائات متفاوت. با وجود تفاوتهای جزئی در روشهای تفسیری المیزان و الکشاف، هر دو مفسر با استفاده نسبی از علوم متفاوت، برای رسیدن به ابعاد وسیع و متفاوت آیات کلام الله تلاش نمودهاند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 1 تا 16
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی دیدگاه های تفسیری فخر رازی، زمخشری و علامه طباطبایی در مورد قضا و قدر
نویسنده:
نویسنده:مائده نیلفروش زاده؛ استاد راهنما:محمدرضا ستوده نیا
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع انگلیسی
فهرست نوشته ها
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
چکیده :
قضا و قدر الهی از موضوعاتی است که بحث های کلامی زیادی در فرقه های مختلف پیرامون آن انجام شده است ودر قرآن کریم نیز آیات زیادی بطور مستقیم و غیر مستقیم به این موضوع اشاره دارد. دراین تحقیق، با توجه به اختلاف نظر هایی که بین فرق اشاعره، معتزله و امامیه در مورد این موضوع وجود دارد، با استفاده از روش توصیفی –تحلیلی آرای تفسیری سه مفسر(فخر رازی ،زمخشری و علامه طباطبایی) با گرایشات فکری متفاوت جمع آوری و سعی شده با یک بررسی تطبیقی بین دیدگاه های تفسیری این سه مفسر در مورد تعدادی از مهمترین موضوعات مربوط به قضا و قدرکه شامل اضلال خداوند، لوح محفوظ، اجل و اجل مسمی، مساله کسب، تغییر پذیری قضای الهی، هدایت الهی و موارد دیگر می شود، از منظر متفاوتی به این موضوع پرداخته شود.حاصل این تحقیق نشان می دهد که فخر رازی در این موضوع دیدگاه متناقضی دارد گاهی به جبرگراییده وگاهی به اختیار انسان اشاره دارد ولی بطور کلی و با توجه به اشعری بودنش گرایش به جبر معتدل از تفسیرش برداشت می شود. زمخشری که از معتزله می باشد در تفسیرش بطور مستقیم به تفویض اشاره ای ندارد و در بعضی از موارد نظریاتی مشابه با شیعه اظهار کرده است با این وجود در مواردی نیز می توان تفویض را از سخن او برداشت کرد. ولی علامه طباطبایی با تکیه بر نظریه امر بین الامرین دیدگاه خود را به دور از هرگونه جبر و تفویض بیان می دارند و در بسیاری از موارد نظر متفاوتی با دو مفسر دیگر ابراز می کنند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مقایسه "عقلگرایی حداکثری" در اندیشهی توماس آکویناس، کلیفورد، زمخشری و قاضی عبدالجبار معتزلی
نویسنده:
نویسنده:سیده مهسا سید خراسانی؛ استاد راهنما:حسن احمدی زاده
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع انگلیسی
فهرست نوشته ها
زبان :
فارسی
چکیده :
رابطه عقل و دین همواره یکی از مهمترین پرسشهای اندیشمندان فلسفه و الهیات بوده و هر یک از متفکران با توجه به مبانی و روششناسی خود نگاه خاصی به این عنوان داشتهاند. بر اساس رویکرد خاصی در این حوزه به نام «عقلگرایی حداکثری» عقل از میدان وسیعی در حوزه تبیین باورها برخوردار است. با مقایسهی دیدگاه اندیشمندان مسلمان و غربی در فلسفه و الهیات که رویکردی عقلگرایانه اتخاذ نموده اند، می تواند در به وجود آمدن همسخنی میان ایشان و مکاتب مختلف فواید قابل درخوری داشته باشد. در پژوهش حاضر تلاش بر این بوده است تا با بررسی مبانی، روش و گسترهی عقلگرایی دو اندیشمند غربی، از یک سو، و مکتب معتزله از سوی دیگر، به میزان قرابت رویکرد عقلگرایی حداکثری در الهیات مسیحی و کلام اسلامی توجه شود. توماس آکویناس که همه تلاش خود را به کار گرفت تا تصویری خردپسند و عقلانی از آموزههای مسیحی ارائه دهد، عقلگرایی را تا جایی قبول دارد که گزندی به آموزههای ایمان مسیحی وارد نکند. زمخشری نیز به عنوان یکی از مفسرین قرآن کریم شیوهای عقلانی در تفسیر کلام الهی در پیش گرفت. بکارگیری روشهایی نظیر تمثیل در تفسیر قرآن نشان میدهد که وی به هیچ عنوان نمیخواست میدان تفسیر را از عقلانیت خالی کند و هرگونه سخن و حتی ادلّه نقلی را که با استدلالهای عقلی سازگاری نداشت، بپذیرد. قاضی عبدالجبار نیز به عنوان یکی از مهمترین متکلمان جهان اسلام همه تلاشهای خود را به کار گرفت تا به تبیین عقلانی آموزههای دین اسلام بپردازد. عقلگرایی قاضی تا بدانجاست که حتی آموزههای دینی را بر عقل عرضه میکند و معناداری ایمان را به جهت مجهز بودن انسانها به قوه تعقل میداند. کلیفورد معیار سختگیرانهای برای پذیرش باور در نظر گرفت و بیان داشت که در پذیرش هر باوری آنچه که بایسته است لحاظ شود داشتن دلایل و شواهد کافی برای آن است. به باور کلیفورد در پذیرش باور، هیچ معیار دیگری نباید دخیل شود. وجه مشترک توماس، قاضی و زمخشری در این است که با همه تلاشهای عقلانی اما چنین نیست که عنان کار را بطور مطلق به دست عقل سپارند و یافتههای او را در همه حوزههای دینی بر نقل ترجیح دهند، اما کلیفورد که تعلق خاطری به آموزههای ادیان ندارد، خرد را در بررسی باورها مطلق العنان میداند و شاید از این منظر وی را بتوان نماینده عقلگرایی حداکثری به معنای خاصّ آن دانست.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
التجديد في منهجية التفسير بين الزمخشري و سيد قطب: دراسة تحلیلیة تطبیقیة مقارنة
نویسنده:
محمد رفعت زنجير
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
روش تفسیری
,
روش شناسی تفسیر
,
مبانی و روش تفسیری
,
منهج تفسیرى
,
مناهج تفسیری
,
روش تفسیری سید قطب
,
روششناسی تفسیر قرآن
,
روش تفسیری زمخشری
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تأثیرپذیری ساحت عقیدتی از ساحت های غیر عقیدتی با نظر به رابطه ی نفس و بدن از دید غزالی
نویسنده:
زهرا (میترا) پورسینا
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
بدن
,
رابطه نفس و بدن
,
امام محمد غزالی
,
تناسب بین نفس و بدن
,
ساحت عقیدتی (معرفتی)
,
ساحت های غیرعقیدتی (عاطفی - ارادی)
,
رابطه نفس (ذهن) و بدن (جسم)
,
تأثیر متقابل نفس و بدن
کلیدواژههای فرعی :
قوای نفس ,
ماهیت انسان ,
هبوط ,
تکالیف دینی ,
ثمرات تکالیف دینی ,
قلب ,
ریاضت ,
معرفت شناسی فضیلت محور ,
شهوت ,
غضب ,
حصول معرفت ,
نظام اخلاقی ,
نفس لوامه ,
نفس مطمئنه ,
قوه عاقله (عقل) ,
ساحت های نفسانی ,
جنود قلب ,
علم معامله ,
شاپا (issn):
2251-6123
چکیده :
یکی از مهم ترین مسائلی که پیش روی معرفت شناسان قرار دارد این است که آیا دستیابی انسان به معرفت تنها از رهگذر قابلیت های معرفتی اش میسر می شود یا حیثیت ها و ابعاد گوناگون وجود انسان در ارتباطی وثیق با ساحت معرفتی اش، آن را از تاثیرات مثبت و منفی خود متاثر می سازند. این موضوع در مقاله ی پیش رو با تکیه بر اندیشه و نظام معرفت شناسی امام محمد غزالی تحلیل و بررسی شده است. در این تحلیل، روابط گوناگونی که میان ساحت های مختلف نفس برقرار می شود و تصویری از این روابط که سیر استکمالی انسان اقتضای آن را دارد مورد توجه قرار می گیرد و نشان داده می شود که این روابط و تاثیراتی که در هر شکلی از آن بر ساحت عقیدتی گذاشته می شود، نه فقط تاثیراتی میان ساحت های نفس، بلکه تاثیر و تاثراتی میان دو جنبه ی اصلی وجودانسان یعنی نفس وبدن نیز هست. بر اساس تاثیر و تاثر متقابلی که غزالی به صورت دوری میان نفس و بدن قائل است، هر فعل بدنی تاثیری در نفس بر جای می گذارد که خود آن تاثیر موجب پدید آمدن فعلی می شود. از آن جا که هر فعلی نشات گرفته از معنایی در درون نفس است، هنگامی که این معنا در قالب فعل تجسم می یابد، آن معنا در درون نفس، جلوه ی بیشتری پیدا می کند و بنابراین بر آگاهی نفس افزوده می شود. این فرآیند با کمک تحلیل های اخلاقی - معرفتی غزالی در بحث شکل گیری فضایل از طریق تکرار افعال مناسب و نیز نقش معرفت بخشی طاعات، تبیین می گردد. بدین جهت، باید گفت که تاثیرات ساحت های غیر عقیدتی نفس بر ساحت عقیدتی را نمی توان بدون توجه به رابطه ی نفس و بدن، مورد تحلیل و واکاوی قرار داد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 155 تا 184
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هدایت و ضلالت قرآنی و رابطةآن با اختیار انسان از منظر علّامه طباطبایی، فخر رازی و زمخشری
نویسنده:
علی کربلایی پازوکی ، زینت نوروزی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
چکیده :
یکی از موضوعات مهم قرآنی مسئلة هدایت و ضلالت است؛ در این رابطه، قرآن در مواردی هدایت و ضلالت را به خدا نسبت میدهد و درآیاتی نیز بر اراده و اختیار انسان در هدایت و ضلالتش تأکید دارد. چه رابطهای بین هدایت و ضلالت الهی و نقش افعال اختیاری و ارادةانسان از منظر قرآن وجود دارد؟ این تحقیق با روش توصیفی، تحلیلی و تطبیقی به بررسی آیات هدایت و ضلالت در قرآن از دیدگاه علّامه طباطبایی در تفسیر« المیزان» ، فخررازی در تفسیر مفاتیحالغیب و زمخشری در تفسیر کشاف میپردازد. هدف این پژوهش، یافتن رابطهای معنادار بین هدایت و ضلالت الهی است که از ظاهر برخی ازآیات قرآن فهمیده میشود و نیز نقش اختیار و ارادة انسان در این موضوع که از بعضی آیات دیگر استنباط میشود. علّامه طباطبایی هدایت ابتدایی و توفیقی را به ارادة الهی و ضلالت ابتدایی را به ارادة انسانی و ضلالت کیفری را نوعی مجازات الهی میداند؛ فخر رازی با پذیرش مسلک جبرگرایانه، خداوند را خالق همهچیز از جمله هدایت و ضلالت بیان کرده است و زمخشری، براساس مکتب اعتزال، استناد هدایت و ضلالت در آیات قرآن به خداوند را نوعی مجاز میداند و بر نقش اراده و اختیار انسان تأکید دارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 329 تا 355
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
التمييز لما أودعه الزمخشري من الاعتزال في تفسير الكتاب العزيز [مخطوط]
نویسنده:
عمر بن محمد السكوني
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
نقد اعتزال
,
اشاعره (اهل سنت)
,
عقاید اشاعره
,
اصول اشاعره
,
کلام اهل سنت
,
کلام اشاعره
,
تفسیر کشاف : متقن ترین تفسیر اهل سنت، ممتاز به لحاظ نکات ادبی و بلاغی : زمخشری
,
کتب کلام اهل سنت
,
کتب کلام اشاعره
,
اشاعره
,
تفسیر الکشاف: جارالله زمخشری
,
نقد اشاعره بر معتزله
,
کتب نقد معتزله
کلیدواژههای فرعی :
تفسیر قرآن ,
مفسران اشاعره ,
تفسیر اهل سنت ,
تفسیر اشاعره ,
چکیده :
در این کتاب، سکونی از موضع اشاعره به نقد دیدگاه و اندیشه های اعتزالی زمخشری در تفسیر کشاف پرداخته است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
إتحاف أهل المعرفة بالاستدراكات التفسيرية لابن عرفة على كشاف الزمخشري ومحرر ابن عطية وتفسير الفخر الرازي
نویسنده:
جمع وترتيب وتعليق: نزار حمادي
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
حولي - کویت / تونس: دار الضياء للنشر والتوزيع/ دار الإمام ابن عرفة,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
تفسیر قرآن
,
مفسران اشاعره
,
تفسیر اشاعره
,
تفسیر کشاف : متقن ترین تفسیر اهل سنت، ممتاز به لحاظ نکات ادبی و بلاغی : زمخشری
,
تفسیر کبیر : فلسفی و کلامی: فخر رازی
,
تفسیر الکشاف: جارالله زمخشری
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
التمييز لما أودعه الزمخشري من الاعتزال في تفسير الكتاب العزيز - المجلد الاول (الفاتحة - البقرة)
نویسنده:
أبي علي عمر بن محمد بن حمد بن خليل السكوني الإشبيلي؛ تحقیق: السید یوسف أحمد
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
بیروت - لبنان: دار الکتب العلمیة,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
نقد اعتزال
,
اشاعره (اهل سنت)
,
اصول عقاید معتزله
,
عقاید اشاعره
,
عقاید معتزله
,
معتزله (اهل سنت)
,
اصول اشاعره
,
کلام اهل سنت
,
تفسیر اشاعره
,
13. علم کلام
,
کلام اشاعره
,
تفسیر کشاف : متقن ترین تفسیر اهل سنت، ممتاز به لحاظ نکات ادبی و بلاغی : زمخشری
,
کتب کلام اهل سنت
,
کتب کلام اشاعره
,
کتب درباره کلام اشاعره
,
اشاعره
,
آثار درباره کلام اشاعره
,
آثار درباره کلام اهل سنت
,
تفسیر الکشاف: جارالله زمخشری
,
نقد اشاعره بر معتزله
,
کتب نقد معتزله
کلیدواژههای فرعی :
تفسیر قرآن ,
مفسران قرن هشتم ,
مفسران اشاعره ,
تفسیر اهل سنت ,
تفسیر کلامی ,
تفسیر ترتیبی ,
تفسیر اشاعره ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: کتابی که نویسنده در آن آرای معتزلی را که الزمخشری در کتابش ذکر کرده جمع آوری کرده و بر اساس کتاب و سنت (از دیدگاه اشاعره) به آن پاسخ داده است و نظر اهل سنت و جماعت (اشاعره) است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
النقد العقدي في الغرب الإسلامي الإمام السكوني أنموذجا
نویسنده:
بوذياب، عبد الصمد
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
نقد اعتزال
,
اخوان الصفا
,
اشاعره (اهل سنت)
,
عقاید اشاعره
,
معتزله (اهل سنت)
,
اصول اشاعره
,
کلام اهل سنت
,
کلام اشاعره
,
تفسیر کشاف : متقن ترین تفسیر اهل سنت، ممتاز به لحاظ نکات ادبی و بلاغی : زمخشری
,
مقالات کلام اهل سنت
,
اشاعره
,
آثار درباره کلام اشاعره
,
آثار درباره کلام اهل سنت
,
تفسیر الکشاف: جارالله زمخشری
,
نقد تفسیر کشاف
,
نقد اشاعره بر معتزله
,
نقد اخوان الصفا
,
نقد اشاعره بر اخوان الصفا
چکیده :
ترجمه ماشینی: عقیده بنیان دین شمرده می شود... و دیگر موارد نیز شاخه ای از آن هستند و از این رو نیاز به همگامی، پیگیری و اجرای مستمر ملاحظات انتقادی دارد، خواه مربوط به نقد درونی باشد یا نقد بیرونی. نظرات سایر آموزه ها از جمله کسانی که به نگاه انتقادی به ایمان و کلام شهرت داشتند، امام ابوعبدالله السکونی (متوفی 717 هجری قمری) است که با رویکردی علمی که عمق در پرداخت، سادگی و وضوح در سبک را در هم آمیخته است، با نقد درونی، کتاب «لحن العوام فيما يتعلق بعلم الكلام» و با نقد بیرونی عقاید فِرَق خارج از اهل سنت و جماعت، مانند معتزله و اخوان الصفا از طریق کتاب « التمييز لما أودعه الزمخشري من الاعتزال في تفسيره كتاب الله العزيز».
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 187
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید