جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 39
معناي مراء
عنوان :
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
مراء به معنای جدال و مجادله است. به نظر می‏رسد جدال این است که انسان با مرد دیگری بحث کند و انگیزه بحث روشن شدن واقع نباشد و پس از آن که مطلب روشن شده یا مطمئن است که ادامه بحث اثری ندارد، به بحث ادامه دهد در احادیث از جدال کردن نهی شده است. با توجهی بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
روایات درباره شوخی
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
جمع روايات به اين كه بگوييم: شوخي به جا و به اندازه و با حفظ حريم و حدود اشخاص و اقوام، و ... باشد و خداي ناكرده تحقير، تنقيص، تعيب و ... مسلمان و مؤمن محترمي صورت نگيرد. توضيح بيشتر اين كه: شوخي و مزاح با ديگران به دو شكل و گونه ميتواند باشد و ظاهرا بیشتر ...
درمان کم گويي
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
براي پاسخ ، خوب است ابتدا سکوت کردن ايشان ريشه يابي شود. علت اين امررا در چند احتمال مي توان جستجوکرد، هر کدام از پاسخها به تنهايي ويا با هم مي تواند جواب مناسبي براي سؤال شما باشد. اما احتمالات : الف ) سکوت جزءشخصيت ايشان باشد. ب) سکوت به دليل ارزشه بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
حکم لعن و نفرين
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در پاسخ به اين پرسش به مطالب ذيل توجه نماييد : 1- به طور کلي نفرين نمودن نسبت به دوستان و اطرافيان کار پسنديده اي نيست. انبيا و ا وليا الهي جز در موارد نادري که مجبور مي شدند، قوم خويش را نفرين نمي نمودند. ايشان در اغلب موارد حتي نسبت به کساني که ب بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
چيستي و عواقب غيبت
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
الف : مفهوم غيبت ‏غيبت چنان كه از اسمش پيدا است اين است كه در غياب كسى سخنى بگويند، منتها سخنى كه عيبى از عيوب او را فاش سازد، خواه اين عيب جسمانى باشد، يا اخلاقى، در اعمال او باشد يا در سخنش، و حتى در امورى كه مربوط به او است مانند لباس، خانه، همسر بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
علل  و انواع دروغ گويي
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
راغب اصفهاني در كتاب مفردات الفاظ القرآن بر اين باور است كه اصل كذب و دروغ ، در گفتار است. تفاوتي در دروغ از اين لحاظ نيست كه در گذشته اتفاق افتاده باشد يا در آينده; چنان كه تفاوتي از اين جهت وجود ندارد كه دروغ نسبت به وعده اي باشد كه انجام نمي شود و بیشتر ...
آثار پرحرفی
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
سكوت و سخن هر دو در جاي خود خوب و مطلوب و در غير آن نامطلوب است. پس بايستى سخنان را طبقه‏بندى كرد و در موارد لزوم سخن گفت. در موارد غيرضرورى نيز از سخن باز ايستاد؛ مثلاً اگر سخن گفتن براى هدايت كسى يا براى ابراز محبت به همسر و فرزند باشد، بسيار نيكو بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
پيامدها و آثار دروغ گويي
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
ريشه يابي : دروغ گويي مانند ساير بيماري هاي رواني و عاطفي، ابتدا از يك مساله ساده كوچك آغاز مي شود و چنان چه به موقع درمان نشود، به يك بيماري روحي تبديل مي شود كه مشكلات بسياري را براي فرد مبتلا و ديگران فراهم مي سازد . از نظر رواني، دروغ گويي برقرار بیشتر ...
چيستي دروغ و درمان آن
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
دروغ و واژه هاي معادل آن در زبان عربي , از قبيل کذب , افتراء , افک , به معناي خبر مخالف با واقع به کار مي روند . دروغ در اصطلاح دانشمندان اخلاق و فقيهان و نزد عرف نيز به همين معناست . راستي و صدق نيز که نقطه ي مقابل دروغ است به خبر مطابق با واقع تعري بیشتر ...
دروغ به شوخي
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در پاسخ به مطالب ذيل توجه كنيد : 1- آن چه در روايات بيان شده حرام بودن شوخي دروغ نيست بلكه گفته شده كه شوخي دروغ موجب مي شود كه بنده طعم ايمان را نچشد . 2- البته از مجموع رواياتي كه در مورد لزوم اجتناب از شوخي حرام است برخي علما حرمت آن را استفاد بیشتر ...
  • تعداد رکورد ها : 39