جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 187
راه دقيق خودشناسي از ديدگاه دين توحيدي چيست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
دوست گرامی. انسان برای شناخت خود از دیدگاه توحید، اولا باید بداند که انسان ذاتا ظهور خدا است و ثانيا بايد به اين آگاهي برسد که آدمي در هويت خود عبد و بنده است و در مرتبه سوم بايد نقايص خود را در عبوديت و بندگي شناسايي نمايد تا در مرحله خودسازي به رفع بیشتر ...
اثبات روح مجرد
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
براى اثبات روح و بعد ملكوتى انسان دلايل گوناگونى مطرح شده است؛ ر.ك: گنجينه گوهر روان، علاّمه حسن حسن زاده آملى» هر انسانى وقتى به درون خود توجه مى كند؛ با علم حضورى مى يابد كه ويژگى هاى مادّه و جسم مانند انقسام پذيرى، دگرگونى، مكان مندى، وزن داشت بیشتر ...
بها و ارزش انسان
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در پاسخ شما دوست گرامي بايد گفت بهاي انسان در روايات به تعابير مختلفي بيان گشته است كه در اين‌جا به ذكر چند روايت بسنده مي‌نماييم. اولين روايت، روايتي از حضرت امير عليه السلام است كه بهاي انسان را بهشت مي‌دانند. روايتي ديگر از اميرمؤمنان نقل شده است بیشتر ...
خود حقيقي انسان
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
انسان داراى دو جنبه مادّى و فرامادّى است. به ديگر سخن انسان يك «تن» دارد و يك «من» كه از آن به «روح الهى» يا «گوهرى مجرّد» و «ملكوتى» تعبير مى شود. «تن» و بُعد جسمانى انسان زوال پذير است و همواره در حال دگرگونى و تحوّل و تغيير است و هر عضوى از عضو بیشتر ...
انسان در چشم انداز اسلام
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
انسان در جهان بيني اسلامي داستاني شگفت دارد. انسانِ اسلام تنها يك حيوان مستقيم القامه كه ناخني پهن دارد و با دو پا راه مي‌رود و سخن مي‌گويد نيست؛ اين موجود از نظر قرآن ژرف‌تر و مرموزتر از اين است كه بتوان آن را با اين چند كلمه تعريف كرد. از نظر قرآن بیشتر ...
هويت انساني و  الهي انسان
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
شما سوال بسيار مهم و دشواري را مطرح كرده ايد، ولي بنده سعي مي كنم در حد امكان كمي به اين وادي اشاره كنم تا به صورت اجمال با آن آشنا شويد و بدانيد كه در اين مرحله سخن اهل دل و عرفان پيرامون چه موضوعي بوده است. ببينيد ابتدا از شما مي خواهيم كه مطالب در بیشتر ...
انسان کامل کيست
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در پاسخ به پرسش شما دوست گرامي بايد گفت اصطلاح عرفاني «انسان كامل» گرچه در قرآن كريم و روايات بكار نرفته است، اما وجهه الهي انسان - كه همان معناي انسان كامل است - در قرآن كريم مورد اشاره قرار گرفته علاوه بر آنكه تعدادي از تفاسير اين اصطلاح را به كار بیشتر ...
چيستي هوا و هوس شيطاني
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
ميل نفس و خواهش دل به كامراني و شهوات را هوي و هوس نامند. از نظر فلسفي نفس نشاني از روح انسان است كه مديريت قواي نفساني مانند شهوت و غضب، تن و جنبه هاي طبيعي انسان را به عهده دارد. بايد دانست كه در مديريت نفساني طبيعيت انسان، غرايز نقش به سزايي دارند بیشتر ...
معيار ارزش انسان
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
علامه محمد تقي جعفري مي‌گفتند: برخي از جامعه شناسان برتر دنيا در دانمارك جمع شده بودند تا پيرامون موضوع مهمي به بحث و تبادل نظر بپردازند. موضوع اين بود: «ارزش واقعي انسان به چيست». براي سنجش ارزش بسياري از موجودات، معيار خاصي داريم. مثلا معيار ارزش ط بیشتر ...
سعادت واقعي انسان
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
براي اگاهي براي فهميدن كلمه اي مي بايست كه به ضد آن توجه كرد! در بحث خودمان، ضد«سعادت » ، «شقاوت» است 1- سعد و سعادت بمعنى نيكبختى است چنانكه شقوة و شقاوت بمعنى بدبختى است 2- راغب گفته: سعد و سعادت آنست كه ؛كارهاى الهى، انسان را در رسيدن بخير يارى كن بیشتر ...
  • تعداد رکورد ها : 187