جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
>
ب: فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی دوره سوم (خردگرایی فلسفی)
>
ابن سینا: ابوعلی سینا
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
تعداد رکورد ها : 2911
عنوان :
معاد
نویسنده:
ابن سینا، حسین بن عبدالله
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ابن سینا: ابوعلی سینا
کد کنگره:
BP 222
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
المعاد (رساله…)
نویسنده:
ابن سینا، حسین بن عبدالله
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
عربی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ابن سینا: ابوعلی سینا
کد کنگره:
BP 222
چکیده :
در بیان نفس و معاد آن و ثواب و عقاب در 14 باب. الباب الاول فی وجود نفس… الباب الرابع عشر فی ان مذهب الفلاسفه فی هذا الاشیا موافق.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اثبات النبوة
نویسنده:
ابن سينا، حسين بن عبدالله
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
توضیحات تکمیلی اثر
نسخه PDF
زبان :
عربی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ابن سینا: ابوعلی سینا
کد کنگره:
BP 220-221
چکیده :
شيخ الرئيس، پس از اثبات عقلي نبوت خاتم الانبيا در رساله حاضر، به تاويل آيات «نور» و «علي العرش استوي» و تاويل ملك، ثواب و عقاب، بهشت و ابواب هشتگانه آن، جهنم و ابواب هفتگانه آن پرداخته است. (حبيب الله عظيمي) يا «رسالة في اثبات النبوة و تأويل مراميزهم» يا به نقل مهدوي: «في ازالة الشكوك في النبوة و تأويل رموزهم و امثالهم» . بياني فلسفي است از ابن سينا براي نبوت ابن سينا در اين رساله مانند «اضحويه» و معراجنامه همه پديده هاي آن جهاني را روحاني و متافيزيك تفسير مي كند نه جسماني و مادي؛ عرش و كرسي، كيفر دوزخ و پاداش بهشت درهاي آنها را به معاني روحاني تأويل مي نمايد (علينقي منزوي) آغاز كتاب: بسمله. و به نستعين عونك يا لطيف سألت اصلحك الله تعالي ان اجعل جل ما خاطبت به في ازالة الشكوك المتاكده عندك في تصديق النبوة لاشتمال دعاويهم علي ممكن سلك به سلك الواجب و لايقيم عليه حجة لا برهانيه و لاجدلية و منها ممتنعة يجري مجري ... انجام كتاب: و السبعة المؤدية الي النار سمت ابوابا لها و الثمانية المؤدية الي الجنه سميت ابوابا لها فهذا ابانة جميع المسائل علي الايجاز. [دانشگاه تهران 6/2434؛ مجلس سنا 2/189؛ الهيات تهران ص 364؛ مرعشي 18/86؛ كتابخانه ملك 8/45؛ الهيات تهران ص 144؛ عكسي مركز احياء ميراث 5/297؛ التراث العربي 1/43؛ الذريعة 1/100-101 شماره 492؛ مجلس شورا 10/615 و 23/605؛ فهرست مصنفات از مهدوي ص 2-3 و ص 200؛ فيلم دانشگاه 1/613؛ فهرست دانشگاه 3/112؛ مهدوي 3؛ فهرست سپهسالار 3/35؛ الهيات تهران ص 338؛ الذريعة 1/100؛ ف مرعشي، 18/86؛ ف مجلس 2/392؛ معجم المطبوعات العربية 1/129؛ كتابخانه ملي 13/215 و 11/586؛ كتابخانه مدرسه آخوند ص 1595؛ فيلم دانشگاه 1/440 و 1/577؛ دانشگاه تهران 9/1120؛ نشريه 4/444؛ الذريعة 24/40؛ فهرست الفبايي آستان قدس رضوي ص576؛ الهيات مشهد 2/201؛ مجمع علمي 3/248؛ دبا 4/1 واژه ابن سينا؛ مهدوي، فهرست مصنفات2؛ ذريعه 1/100 «اثبات النبوة و تأويل ما في كلمات الانبياء من الرموز»؛ اعلام 2/1033 سينا؛ طبقات 5/63؛ مشار، مؤلفين 2/779-800]
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نظریههای خداشناسی فطرت بنیاد
سخنران:
رضا برنجکار
نوع منبع :
صوت , سخنرانی
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
01. خداشناسی (کلام)
,
فطرت(کلام)
,
عالم ذر
,
فطرت خداپرستی
,
شناخت فطری (معرفت شناسی)
,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
13. علم کلام
,
فطریات
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
سید بن طاووس
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
چکیده :
حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا برنجکار، رییس انجمن کلام حوزه در دومین نشست از نخستین روز مدرسه زمستانی کلام امامیه به تبیین موضوع «نظریه های فطرت بنیاد» پرداخت. وی معنای فطرت را امر غیر اکتسابی یا اکتسابی روشن و بی نیاز از تحلیل و بررسی های پیچیده، فطرت محل بحث از نوع فطرت معرفتی دانست نه فطرت گرایشی. وی در ادامه به بیان تاریخچه دیدگاه های باب فطری معرفتی از گذشته تا عصر حاضر پرداخت و نظریات سقراط، افلاطون، ارسطو، دکارت، ابن سینا، شیخ حر عاملی، سیدبن طاووس، مدرسه کوفه، مدرسه قم، مدرسه بغداد و مدرسه حله را به صورت اجمال در این باب بررسی کرد. حجت الاسلام والمسلمین دکتر برنجکار اظهار داشت: در بین متلکمان اسلامی، براساس گزارش هایی که از مدرسه کوفه می بینیم، معرفت فطری را معرفت اضطراری می نامند به این معنا که ما مضطر هستیم به دانش معرفه الله و خداوند این معرفت را در دون ما قرار داده و اکتسابی نیست. شاهد بر این مطلب ادعای اشعری است بر این که جمهور امامیه قائل بودند معرفه الله و بلکه همه معارف مضطر است و استدلال در آن نقشی ندارد. وی افزود: البته در این میان هشام بن حکم و ابو محمد نظری مخالف با جمهور متکلمان امامیه دارند. رییس انجمن کلام حوزه خاطرنشان کرد: در مدرسه قم نیز مرحوم کلینی و صدوق قائل به اضطرار هستند و عام ذر را مطرح می کنند اما از شیخ مفید به بعد اضطرار کنارگذاشته و معرفت اکتسابی مطرح شد. در مدرسه بغداد و حله نیز این اضطرار دیگر مطرح نیست، اما در خراسان دوباره احیاء می شود. فطرت در قرآن و روایات وی نیز گفت: قرآن و روایات خداشناسی را امری مجهول که نیاز به استدلال و کشف داشته باشد مطرح نمی کنند. نه اینکه عقل توان اثبات نداشته باشد، بلکه به این معنا که راه منحصر به استدلال نیست، زیرا فطرت داریم و «کل مولود یولد علی الفطره». حجت الاسلام والمسلمین دکتر برنجکار اضافه کرد: بحث معرفت فطری در دو مقام قابل طرح است، نخست این که معرفت در چه موقفی به انسان داده شده است؟ پاسخ در آیات و روایات اشاره به عالم ذر دارد. دوم «چیستی ویژگی های معرفت»؛ معرفت است یا گرایش؟ آیات و روایات فطرت را تفسیر به گرایش از قبیل خداشناسی و خداجویی نکرده، بلکه تفسیر به معرفت می کنند. و چنین که برخی گفته اند معرفت مبهم نیست، بلکه در لسان روایات می بینیم اتفاقا معرفت صریح است و شدت دارد، چون از جنس معاینه و دمیدن مطرح شده است و این معاینه به معنای دیدن یا چشم نیست که علاوه حکایت از شناخت شدید دارد. و فطری بودن معرفت همیشه به این معنا نیست که به آن توجه وجود دارد، بلکه نیاز به تذکر همیشه وجود دارد و ارسال رسل به همین منظور است. تذکر به معرفت نیز از طریق مختلف اتفاق می افتد: نخست «استدلالات عقلی» و دیگری «از راه اسمائ و صفات». وی در ادامه به ویژگی های معرفت فطری پرداخت و بیان کرد: ویژی های معرفت فطری عبارتند از: معرفت فطری شدید است؛ لذا تعابیری مثل معاینه در روایات برای معرفت ذکر شده است این معرفت به قلب معروف است نه عقل معرفت فطری معرفت اساسی است و بقیه معرفت ها به ابن معرفت مربوط اند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی موضوع، مسائل، غایت و روش فلسفی از دیدگاه ابنسینا و ویتگنشتاین متقدم و متاخر
نویسنده:
فاطمه بیغم استاد راهنما: محمدکاظم علمی سولا استاد مشاور: علیرضا کهنسال
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
متن ناقص پایان نامه
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ویتگنشتاین متقدم
,
ویتگنشتاین دوم
,
فلسفه بوعلی
,
فلسفه متأخر ویتگنشتاین
,
فلسفه ویتگنشتاین
,
فلسفه متقدم ویتگنشتاین
,
ویتگنشتاین اول
,
ویتگشنتاین متأخر
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ابن سینا: ابوعلی سینا
چکیده :
اینگونه به نظر می رسد که تفاوت های بنیادین فلاسفه در تصویری که از فلسفه دارند، موجب بروز افتراق های عمیق در نظریه های و اندیشه های فلسفی آن ها است. این پژوهش درصدد تبیین و توصیف چارچوب فلسفی ابن سینا (به عنوان یک فیلسوف سنتی) و ویتگنشتاین (به عنوان یک فیلسوف نقاد فلسفه) می باشد. قصد این تحقیق آنست که در خلال توصیف و تبیین موضوع، مسائل، غایت و روش فلسفی در اندیشهی این دو فیلسوف؛ نسبت ایجاد چرخش موضوعی در فلسفه توسط ویتگنشتاین به فلسفه های سنتی و به صورت نمونه فلسفهی ابن سینا بررسی گردد. در نهایت این تحقیق این موضوع بیش از پیش واضح می گردد که فلسفهی تنومند اسلامی بایست هر چه زودتر خود را در معرض پرسش های فلسفه ویتگنشتاین در دو دوره ی تفکرش، قرار دهد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جایگاه ابنسینا در تاریخ فلسفه اسلامی
سخنران:
حسین معصومیهمدانی
نوع منبع :
سخنرانی , فیلم , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تاریخ فلسفه
,
تاریخ فلسفه اسلامی
,
فلسفه اسلامی
,
تاریخ فلسفه
,
تاریخ فلسفهی قرون وسطی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ابن سینا: ابوعلی سینا
چکیده :
برای مشاهده فیلم سخنرانی به آدرس داده شده در آپارات مراجعه کنید.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقش غایت انگاری ابنسینا در توضیح آگاهی با روش نیگل
نویسنده:
محسن خیاط کاشانی
نوع منبع :
نمایه مقاله
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ابن سینا: ابوعلی سینا
چکیده :
دیدگاه طبیعت گرایانه در توضیح کامل عالم دچار مشکلاتی است. از جمله این مشکلات یافتن توضیح برای وجود آگاهی است که آن را در ارائه یک تصویر جامع از عالم ناکام گذاشته است. توماس نیگل معتقد است داشتن یک تصویر کامل از جهان، علاوه بر دیدگاه بیرونی که زنجیره علتهای مادی را در تاریخ نشان میدهد، نیاز به دیدگاهی درونی است که توضیح مسائلی مانند شکلگیری آگاهی و حیات در ارگانیسمها را نشان دهد. به این ترتیب نیگل معتقد است به منظور دستیابی به توضیح کامل میتوان به وجود نوعی غایت انگاری ارسطویی در قوانین حاکم بر ماده قایل بود. در این مقاله ضمن توضیح غایت انگاری ارسطو و نظرات نیگل نشان داده میشود که دیدگاه ارسطو نیگل را به هدفش نمی رساند. در پایان نتیجه گیری میشود که با برگرفتن غایتانگاری ابن سیناست که میتوان به هدف نیگل نزدیکتر شد و از مشکلات توضیحی پدیده آگاهی کاست.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ابنسینا را با زبان طنز برای کودکان از تبعید ابدی فرهنگی بیرون بیاوریم
سخنران:
حمید عبداللهیان
نوع منبع :
مقاله , سخنرانی , فیلم , درس گفتار،جزوه وتقریرات , کتابخانه عمومی
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
فلسفه برای کودکان و نوجوانان (فبک)
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ابن سینا: ابوعلی سینا
چکیده :
ابوعلی و دیگر مفاخر گذشته ما با وجود اعتبار و جایگاهی که در فرهنگ و تاریخ ما دارند جز برای خواص و اهل علم دست یافتنی نیستند. یکی از نیازهای روز جامعه به روز رسانی اندیشه های آن بزرگان با توجه به زبان و نیازهای روز است. یکی از رسالتهای هر صاحبنظری که با بزرگان گذشته انس و ارتباط معنوی و علمی دارد این است که از دریای دانستههای آنها نکاتی را که برای بشر امروزی قابل استفاده است ساده و ملموس در دسترس مخاطبان عام و معمولی قرار دهد. وظیفه ماست که ابوعلی و دیگران را از کتابخانه های گرد و خاک گرفته بیرون بیاوریم و در اختیار جامعه بگذاریم. با توجه به این مهم دکتر حمید عبداللهیان مجموعه مشاهیر خندان را منتشرکرده است. کودک مشتاق امروزی چه منبع یا منابعی دارد که بتواند با استفاده از آن لااقل به اختصار شناختی از ابوعلی داشته باشد؟ جلد اول مشاهیر خندان درباره ابوعلی سیناست که در پاسخ به این سوال نوشته شده است. برای جذابیت کار از زبان طنز استفاده شده تا کودک گریزپا مشتاقتر شود. در کنار آن تصاویری طنزگونه و فرح بخش مکمل کار هستند تا چهرهای خودمانی، دوست داشتنی و شاد از نابغه شرق را به کودک ایرانی نشان دهند. این سخنرانی درباره «ابوعلیسینا، طنز و ادبیات کودک و نوجوان» چاپ کتاب «ابوعلیسینا» در مجموعه «مشاهیر خندان ایران» است. آنچه در پی میآید سخنان دکتر حمید عبداللهیان در این نشست است که توسط آناهید خزیر تنظیم شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پرسش و پاسخ میان ابوالحسن عامری و ابنسینا حیثیت فلسفی ناب دارد
سخنران:
مقصود محمدی و سیدمحمود یوسفثانی
نوع منبع :
مقاله , سخنرانی , درس گفتار،جزوه وتقریرات , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ابن سینا: ابوعلی سینا
چکیده :
از ابن سینا آثار و تالیفات فراوانی-چه به صورت کتاب جامع و چه به صورت رساله- به جای ماندهاست. بیشتر این تالیفات به دست ما رسیده و بسیاری از آنها نیز منتشر شدهاست.به تازگی چهارمین مجلد از مجموعۀ آثار ابوعلی حسینبن عبدالله ابنسینا ذیل کلان طرح «تصحیح علمی- انتقادی مجموعۀ آثار حکمی و فلسفی ابنسینا» به همت موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شده است. هدف این مجموعه به دست دادن چاپ انتقادی از کلیۀ آثار فلسفی شیخالرئیس براساس ضوابط علمی تصحیح متون است. رسالههای حاضر در این مجموعه رسائل، از جمله معدود رسائل ابن سیناست که تاکنون تصحیح و منتشر نشدهبود و اکنون با مقدمه، تحقیق و تصحیح دکتر مقصود محمدی و ویراستاری علمی و زبانی دکترسیدحسین موسویان و دکتر سیدمحمود یوسفثانی منتشر شدهاست. این رسالهها درواقع تک نگارههایی هستند که دربارهی موضوعات خاص و معین به نگارش درآمدهاند. رساله "مجالس السبعه" ازجمله رسالههای این کتاب است که شامل ۴۱ پرسش و پاسخ میان ابوالحسن عامری و ابن سیناست.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تأملاتی در منطق ابنسینا و سهروردی
نویسنده:
ضیاء موحد
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران - ایران: هرمس,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
منطق سینوی
,
اصطلاحنامه منطق
,
منطق قدیم
,
منطق سهروردی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ابن سینا: ابوعلی سینا
شابک (isbn):
9789643639631
چکیده :
کتاب «تأملاتی در منطق ابنسینا و سهروردی» نوشتهی «ضیاء موحد» در سال 1394 منتشر شد. این کتاب شامل مقالاتی انگلیسی و فارسی دربارهی تفکرات و منطق دو شخصیت برجستهی نامدار ایرانی است که مطالعهی آنها برای علاقهمندان به آثار علوم انسانی و فلسفه بسیار خواندنی و لذتبخش است. مقالات این اثر عبارتاند از: - نظریهی قیاسهای شرطی ابنسینا - ابنسینا و تقدم در کشف فرمولهای بوریدان و بارکن - تمایز وجوه سور و حمل در منطق سنتی اسلامی - آرای سهروردی در قیاس - قیاسهای موجه سهروردی - اسمهای خاص و داستانی در آرای ابنسینا، کریپکی و اومبرتو اکو موضوع مقالات کتاب «تأملاتی در منطق ابنسینا و سهروردی» متفاوت هستند زیرا ابنسینا و سهروردی منطق بسیار گستردهای دارند. مقالهی اول این اثر بانام «نظریهی قیاسهای شرطی ابنسینا» دربارهی یکی از محدودیتهای جدی منطق ارسطویی است که «ضیاء موحد» آن را اولین بار در نروژ به دعوت دانشگاه اسلو در اوت سال 1991 ارائه کرده است. به طور کلی کتاب «تأملاتی در منطق ابنسینا و سهروردی» مناسب دانشجویان فلسفه و منطق و علاقهمندان به آثار علوم انسانی است که مملو از نکات و جزییات فلسفی و تأملبرانگیز دربارهی منطق ابنسینا و سهروردی است. «ضیاء موحد» براساس سالها پژوهش و تحصیل در میراث منطقی بزرگان منطق ایران و جهان این اثر را به نگارش درآورده است که ارزش بالایی برخوردار است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
تعداد رکورد ها : 2911
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید