جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
صفحه اصلی کتابخانه > جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در برای عبارت
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
 
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
تنها فراداده‌های دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  *برای جستجوی عین عبارت , عبارت مورد نظر را درون گیومه ("") قرار دهید . مانند : "تاریخ ایران"
  • تعداد رکورد ها : 313616
ال‍ن‍ف‍ح‍ات‌ ال‍ق‍دس‍ی‍ه‌ ف‍ی‌ ت‍راج‍م‌ اع‍لام‌ ال‍ک‍اظم‍ی‍ه‌. ب‍ی‍وت‍ات‌ ال‍ک‍اظم‍ی‍ه‌ ال‍م‍ق‍دس‍ه‌
نویسنده:
ب‍ق‍ل‍م‌ ع‍ادل‌ ال‍ع‍ل‍وی‌
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ق‍م‌: م‍وس‍س‍ه‌ الاس‍لام‍ی‍ه‌ ال‍ع‍ام‍ه‌ ل‍ل‍ت‍ب‍ل‍ی‍غ‌ و الارش‍اد,
ناسخ التواريخ : زندگاني حضرت محمد تقي جواد الائمه عليه السلام
نویسنده:
تاليف عباسقليخان سپهر
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
دو رساله: : آئین پیامبر پیش از بعثت ایمان پدران پیامبر
نویسنده:
عباس نیکزاد بهشهری.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم: نگاران نور‏‫,
تحلیلی بر روایات اسرائیلی پیرامون زندگی چهار پیامبر بزرگ الهی (حضرت آدم، حضرت ابراهیم،حضرت داوود، حضرت سلیمان)‫
نویسنده:
لیلا البهشتی.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
اصفهان‏‫: کتابنامه نجف‏‫,
تأثيرپذيري كامل قرآن از فرهنگ عصر نزول نمونه ادعای «نقد قرآن»
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
از سخنان برخي نويسندگان[1] و خاورشناسان (مستشرقان) اين گونه بر مي‌آيد كه قرآن كاملاً تسليم فرهنگ عصر نزول ـ يعني؛ صدر اسلام ـ بوده و به عبارت ديگر، قرآن فرهنگ زمان خويش را ـ كه همان فرهنگ جاهلي عرب و آميخته با خرافات ضد علمي بوده ـ پذيرا شده و خدا آن بیشتر ...
روان‌شناسی تله‌پاتی: ویژه دانشجویان رشته روان‌شناسی‫=Pscychology of telepathy‬
نویسنده:
تالیف احمد علامه‌فلسفی.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران: فرا روان‌شناسی‏‫,
الانتخابات: احکام و ضوابط برلمانیه، رئاسیة، محلیات
نویسنده:
تالیف اکرم کساب؛ تقدیم یوسف القرضاوی.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قاهره: دارالسلام‏‫,
ميزان حكمت :مجموعه سخنراني ها و مقالات همايش ملي ميزان حكمت
نویسنده:
.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
تصورات یا روضه التسلیم
نویسنده:
نويسنده:محمدبن‌محمد نصیرالدین‌طوسی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران - تهران: جامی,
نماز جمعه از ديدگاه مذاهب اسلامي
نویسنده:
‫سيدشاهدحسين نقوي
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
‫قم : ‫مرکز اطلاعات و مدارک اسلامي، معاونت پژوهشي، دفتر تبليغات اسلامي,
چکیده :
‫پررنگ بودن بعد اجتماعي و سياسي نماز جمعه موجب گرديده است که در طول تاريخ اسلام، از سوي فقهاي شيعه بحث مبسوطي درباره آن صورت نگيرد. منشأ اختلاف فقها در مسأله نماز جمعه، شرط حضور امام معصوم‌( و يا نايب اوست؛ فقهايي که امامت نماز جمعه را منصب نمي‌دانند، حضور معصوم يا نايب او را شرط نمي‌دانند و قايل به وجوب تعييني نماز جمعه هستند؛ اما کساني که امامت نماز جمعه را منصب مي‌دانند، قايل به حرمت اقامه نماز جمعه در عصر غيبت شده، و يا به وجوب تخييري آن حکم کرده‌اند. با اثبات مشروعيت نماز جمعه در عصر غيبت، وجوب آن نيز قابل اثبات است، و بر خلاف ادله وجوب تعييني، دلايل وجوب تخييري نماز جمعه کاملاً پذيرفتني است. درباره شرايط وجوب نماز جمعه همه مذاهب اسلامي به دو شرط بلوغ و عقل اشاره کرده‌اند. اما درباره حضور، برخي از مذاهب به شرط وطن و بعضي به شرط مقيم بودن اشاره کرده‌اند. حريت، ذکوريت و سلامت جسمي نيز از سوي همه مذاهب اسلامي مطرح شده اما در جزئيات آن، و در کيفيت شرط بودن آن‌ها اختلافات زيادي وجود دارد. همچنين اماميه اعتقاد دارند که فاصله ميان شخص و محل اقامه نماز جمعه بايد کمتر از دو فرسخ باشد. درباره شرايط صحت اقامه نماز جمعه، مسأله منصب بودن امامت نماز جمعه، اختلاف زيادي را پديد آورده است. اما حق آن است که منصب بودن امامت نماز جمعه، اجماعي است، و آن‌چه در روايات با عنوان امام حاکم يا ولي و امير آمده، شامل فقها نيز مي‌شود، و بسط يد زمان حضور امام معصوم‌( شامل بسط يد ولي فقيه هم خواهد شد. شرط دوم صحت نماز جمعه، وقت است؛ که اماميه، حنفيه و شافعيه، وقت نماز جمعه را از زوال شمس تا آخر وقت فضيلت نماز ظهر مي‌دانند. همچنين همه فقها، خطبه و جماعت را شرط صحت نماز جمعه مي‌دانند اما تعداد افراد اختلافي است. اماميه فاصله ميان دو نماز جمعه را نيز شرط دانسته است.
  • تعداد رکورد ها : 313616