جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
 
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
تنها فراداده‌های دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  *برای جستجوی عین عبارت , عبارت مورد نظر را درون گیومه ("") قرار دهید . مانند : "تاریخ ایران"
  • تعداد رکورد ها : 313515
جمع بين‌الصلوتين از ديدگاه فريقين
نویسنده:
---
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
‫قم : ‫مرکز اطلاعات و مدارک اسلامي، معاونت پژوهشي، دفتر تبليغات اسلامي,
چکیده :
‫فقها درباره مسأله جمع بين دو نماز، به دو نوع جمع صوري و جمع حقيقي اشاره کرده‌اند؛ مراد از جمع حقيقي آن است که نمازگزار بتواند نماز اول را در وقت نماز دوم، و يا نماز دوم را در وقت نماز اول بخواند. جمع صوري نيز به‌معناي آن است که نمازگزار نماز اول را در آخر وقت آن بخواند و بلافاصله نماز دوم را در اول وقت آن اقامه نمايد. اما آن‌چه در اين مسأله محل نزاع مي‌باشد، جمع حقيقي دو نماز مي‌باشد. جمع بين صلاتين در حضر و بدون هيچ عذري، از رسول خدا( مسلم و قطعي بوده، و شواهد تاريخي روشني دارد. همچنين جواز جمع بين نماز ظهر و عصر، و بين نماز مغرب و عشا، در عرفات و مزدلفه نيز مورد اتفاق تمام مذاهب اسلامي است. اما در ساير شرايط، تنها فقهاي اماميه جمع بين دو نماز را حتي بدون عذر جايز دانسته‌اند. اهل سنت با استناد به آيه 238 سوره بقره، منظور از حفظ و مداومت بر نماز را اقامه آن در وقتش مي‌دانند. همچنين مراد از کتابت ثابت در آيه 103 سوره نساء را نيز به‌معناي آن دانسته‌اند که هر نماز وقت معيني دارد. شيعيان به اين دلايل پاسخ داده و روايات مورد استناد را نيز از حيث سند و دلالت تضعيف کرده‌اند. همچنين جمع، مخالف احتياط هم نيست، زيرا با بودن دليل رخصت، ديگر موردي براي احتياط باقي نمي‌ماند. بسياري از اهل سنت در مواجهه با آيات و روايات مورد استناد شيعيان، که از لحاظ سندي داراي اتقان کافي هستند، تأويل و توجيه اين روايات پرداخته‌اند. از آن‌جا که اين تأويلات، مناسب و عقلاني نيستند، به‌ناچار بسياري از علماي اهل سنت، روايات جمع بين صلاتين در حضر را بر داشتن عذر حمل کرده‌اند. حتي برخي از ايشان، بدون عذر نيز اجازه جمع بين صلاتين را داده‌اند، مشروط به اين‌که جمع‌کردن، به‌صورت عادت هميشگي درنيايد.
با یزید بسطامی در آثار منثور فارسی تا قرن هفتم هجری قمری
نویسنده:
احمد بهزادی، نرگس صالحی.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران: انتشارات پل,
م‍لاح‍ظات‌ ف‍ل‍س‍ف‍ی‌ در دی‍ن‌، ع‍ل‍م‌ و ت‍ف‍ک‍ر: ب‍ی‍ن‍ش‌ دی‍ن‍ی‌ و دی‍دع‍ل‍م‍ی‌
نویسنده:
آرام‍ش‌ دوس‍ت‍دار.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ت‍ه‍ران‌: آگاه‏‫,
پیراستگی قرآن از تحریف
نویسنده:
علی نصیری.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم: انتشارات وحی و خرد,
راز مدیریت ذهن
نویسنده:
افشین طباطبایی.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
اصفهان: نقش نگین‏‫,
حزب در نظام اسلامی
نویسنده:
حیات‌الله یوسفی.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران: کانون اندیشه جوان‏‫,
متن‌های تکفیری
نویسنده:
‏‫نویسنده عصمت‌الله احمدی‌رشاد.‬
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم: حکمت فراز,
هدف محقق نشده غرب در تاسیس اسراییل
نوع منبع :
کتابخانه عمومی , نمایه مقاله
نکاتی درباره وقف و تعارف و اصطلاحات وقف در احکام شرعی و قوانین مدنی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
خراسان رضوی - مشهد: بنیاد پژوهشهای اسلامی,
نشانه های ظهور بحثی پیرامون علائم حتمیه ظهور حضرت حجت عجل ...
نویسنده:
مولف علي اصغر سادات مدني ؛ با مقدمه محمدباقر داودي
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
  • تعداد رکورد ها : 313515