جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 315
عصمت آدم(ع)
عنوان :
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
راه حلّ ترک اولی را کسانی داده اند که بهشت آدم(ع) را باغی دنیایی دانسته اند. امّا با پذیرش اینکه بهشت مذکور بهشت برزخی بود، نیازی به این توجیه نیست.
گناه و ترک اولی جایی معنا دارند که تکلیف معنا داشته باشد. تکلیف نیز جایی معنا دارد که امکان استکم بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
آيه تطهير و عصمت اهل بيت(ع)
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در پرسش آميختگي و مغالعات فراواني وجود دارد که به ترتيب به آن ها مي پردازيم
الف- «پس نامگذاري اين قسمت از آيه به آيه تطهير فريب و دورغ است ...»
توجه داشته باشيد در غالب موارد اسم سوره يا آيه از يک کلمه يا يک حادثه انتخاب مي کنند و معناي آن بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
عصمت پیامبران  در كودكي
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
عصمت پيامبران و امامان‏عليهم السلام، از ابتداى تولد بوده است. خداوند متعال از آنجا كه مى‏دانست عده‏اى از بندگانش، به اختيار خويش، بيش از ديگران و در بالاترين حد ممكن، از استعداد خود بهره‏بردارى مى‏كنند؛ تفضلاً اين پاداش و موهبت ويژه را به آنان عطا فر بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
عصمت پيامبران(ع)
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:

در پاسخ باید گفت همه پيامبران معصومند ولى عصمت داراى مراتب مختلفى است و برخى از انبياء به ويژه پيامبر اسلام(ص) در رتبه عصمت بالاترى قرار دارند. ليكن سه مرحله از عصمت در ميان همه انبيا وجود داشته است و هيچ پيغمبرى فاقد اين سه مرحله نبوده است. آن س بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
تکوینی و یااکتسابی بودن عصمت ائمه(ع)
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
عصمت ملكه نفسانى است كه انسان را از اينكه در خطاء واقع شود و مرتكب گناه گردد، باز مى‏دارد. بنابر اين عصمت مستند به اختيار آدمى است ، و در انسانهايى يافت مى شود كه با حسن اختيار خود آن را كسب كنند و تمام انسانها مى توانند به آن برسند. اما نكته مهم در بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
عصمت امام و ترس از عدالت خدا در روز قیامت
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
خدايي كه ما را آفريد همان خدايي است كه همه چيز ما از اوست و حتي وجودمان را نيز او افاضه كرده است و اندامي كه با آن عصيان يا طاعت مي كنيم را نيز او داده است و از آن اوست، در واقع او خدايي است كه ما را با لطف و عنايت خود از عدم به سرزمين وجود در آورد و بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
شأن نزول  آيه 1 سوره تحريم
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
[كامل از كد166027]

در پاسخ به نکاتی توجه کنید :
1- در مورد شان نزول آیات اول سوره مبارکه تحریم نقل های مختلفی است که در این مورد به بیان ذیل توجه کنید :
وَ إِذْ أَسَرَّ النَّبِيُّ إِلى‏ بَعْضِ أَزْواجِهِ حَدِيثاً فَلَمَّا نَبَّأَتْ بِه بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
مباني اثبات معصوميت امامان(ع)
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
معصومين(ع) به جهت علم خدادادى و اراده محكم و قوى به مقام مصونيت كامل از گناه يعنى عصمت رسيده‏اند؛ اما اين موهبت خدادادى، ناشى از قابليت و شايستگى ارادى آنان است، يعنى، خداوند مى‏دانست كه عده‏اى از بندگانش - هر چند با استعداد معمولى و در سطح ساير افرا بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
گناه حضرت داود(ع)
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
درباره پرسش مطرح شده به چند نكته اشاره مى‏شود:<BR/>  يكم. ديدگاه شيعه اماميه در مورد گستره عصمت انبيا عبارت است از: «ارتكاب گناه صغيره يا كبيره، چه قبل از بعثت و چه بعد از آن براى پيامبران جايز نيست. همچنين جايز نيست نسبت خطا و اشتباه و سه بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
علت عصمت اهل بيت(ع)
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
معصومين(ع) به جهت علم خدادادى و اراده محكم و قوى به مقام مصونيت كامل از گناه يعنى عصمت رسيده‏اند؛ اما اين موهبت خدادادى، ناشى از قابليت و شايستگى ارادى آنان است، يعنى، خداوند مى‏دانست كه عده‏اى از بندگانش - هر چند با استعداد معمولى و در سطح ساير افرا بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
  • تعداد رکورد ها : 315