جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
آیا دین می تواند به ما در تلاش برای رشد و توسعه کمک کند: یک تحلیل تجربی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Nauman Ejaz
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پژوهش به بررسی تأثیر دینداری بر میزان اعتماد و قابل اعتماد بودن در سطح فردی اساس این تحقیق سرچشمه می گیرد از آنجا که همه ادیان بزرگ جهان از صداقت و صداقت حمایت می کنند صداقت به عنوان فضایل اساسی در همه نوع برخوردهای انسانی. این ادیان همچنین دیدگاهی بسیار خوش بینانه و با فضیلت به انسانیت ارائه کرده و این امر را ترویج می کند بینایی در میان مؤمنان از طریق سیستمی مفصل از پاداش و مجازات ها تمرکز بر اعتماد بین فردی مبتنی بر مثبت بودن آن است پیامدهای رشد و توسعه اقتصادی از نظر کاهش هزینه های مبادله، بهبود کارایی، اعتبار بیشتر سیاست های دولت، و توسعه سرانه اجتماعی
Heaven and humanity in unity: theosis, sino-christian theology and the second Chinese enlightenment
نویسنده:
Alexander Chow
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی مسیرهای مختلف الهیات زمینه ای می پردازد که در دو روشنگری چینی قرن بیستم و بیست و یکم چین توسعه یافته اند. یکی از اهداف اصلی این مطالعه، ترسیم و ارزیابی انواع مختلف الهیات چینی، با برگرفتن روش‌شناسی از آثار گونه‌شناسی مورخ ژوستو گونزالس و مأموریت‌شناسان استفان بیوانز و راجر شرودر است. تجزیه و تحلیل سه نماینده اصلی پروتستان چین، گرایش‌های هر نوع را مشخص می‌کند، اهمیت الهیات زمینه‌ای را در برخورد با دغدغه‌های سیاسی-اجتماعی و سنت دینی فلسفی یک بافت برجسته می‌کند، و تعصبی را در الهیات چینی نسبت به مسیحیت لاتین نشان می‌دهد. این منجر به دومین هدف اصلی مطالعه برای کشف سودمندی مقوله تئوس ارتدکس شرقی و موضوعات مرتبط در روشنگری چینی دوم می شود. گرایش‌های فلسفه و مذهب چینی، از جمله پروتستانتیسم چینی، برای نمایش مضامین بسیاری از مسیحیت بیزانسی را برجسته می‌کند. همچنین توجه را به سودمندی بالقوه این الهیات «شرقی» دیگر در نگرانی‌های سیاسی-اجتماعی چین جلب می‌کند. این مطالعه با بحث در مورد امکانات ارتدکس شرقی در ایفای نقش مهم در تکمیل و تکمیل تحولات آینده یک الهیات زمینه‌ای چینی به پایان می‌رسد.
علم، دین و فضیلت: به سوی تعالی در گفتگو [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Daniel Richard Deen
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه تز تعارض علم و دین را که توسط فیلسوفان آلوین پلانتینگا و فیلیپ کیچر ترویج شده است به چالش می کشد. من تز تعارض آنها را به عنوان یک اختلاف معرفت شناختی درباره ماهیت تحقیق تحلیل می کنم. آلوین پلانتینگا استدلال می‌کند که برای معنا بخشیدن به علم به یک روش استدلال اعتقادی نیاز است، در حالی که فیلیپ کیچر یک دانشمند را به عنوان تنها راه برای درک دین تبلیغ می‌کند. من استدلال می کنم که ایمان گرایی و علم گرایی در زمینه انضباطی تحقیق قابل قبول هستند. با این حال، بررسی رابطه‌ی علم و دین، زمینه‌ای بین‌رشته‌ای از تحقیق است که در آن ایمان‌گرایی و علم‌گرایی به تعارض دامن می‌زنند. بنابراین، تضاد بین علم و دین، مصنوع گسترش فرم‌های تحقیق رشته‌ای توسط پلانتینگا و کیچر در زمینه‌ای میان رشته‌ای است. من به کار معرفت‌شناسی فضیلت نگاه می‌کنم، با شناسایی ماهیت تحقیق به‌عنوان علت اصلی تعارض آن‌ها، تا به تمایز اشکال تحقیق رشته‌ای از میان رشته‌ای کمک کند. اشکال انضباطی تحقیق، جست و جوهایی هستند که در آن فضایل قوه فکری برجسته تر از فضایل شخصیتی است. بنابراین، در تحقیقات انضباطی در مورد چگونگی ادامه تحقیقات، به عنوان مثال، ایمان گرایی پلانتینگا و علم گرایی کیچر، اتفاق نظر وجود دارد. تحقیق میان رشته ای شکلی از تحقیق است که در آن خود روش تحقیق مورد سوال است، شکلی از تحقیق از نظر چگونگی ادامه تحقیق مورد توافق قرار نگرفته است. بنابراین، فضایل شخصیت فکری بر فضایل هیئت علمی مقدم است، زیرا عوامل در حال عبور از مرزهای اشکال مختلف تحقیق هستند. این تمایز به من اجازه می دهد تا پلانتینگا و کیچر را به عنوان درگیر در تحقیقات رشته ای عالی اما تحقیقات بین رشته ای نه چندان عالی درک کنم. پایان نامه با نشان دادن اینکه چگونه کار آنها نمونه های ضعیفی از تحقیقات بین رشته ای را نشان می دهد، به پایان می رسد و نمونه ای مثبت در کار مایکل روس است.
Beyond Dialogue: Avenues Toward Christian Unity
نویسنده:
Jeffrey Kirch
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پروژه به دنبال بررسی وضعیت اکومنیسم پس از شورای دوم واتیکان است. توافق کلی وجود دارد که کار در جهت وحدت کلیسای مسیحی متوقف شده است. کلیساهای والتر کاسپر، جوزف راتزینگر و ریچارد مک براین به تقویت مجدد جنبش جهانی کمک می کنند. به طور خاص، مکان گفتگوی جهانی و «اکومنیسم زندگی» نشانه هایی از نوید را نشان می دهد. با کمک گرفتن از هر یک از متکلمان می توان یک استراتژی مؤثر برای حرکت رو به جلو ایجاد کرد.
زنده کردن دین: هگل، عادت و ماهیت روح [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Paul R Matthews
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : اخیراً تعدادی از محققین به دنبال آشکار ساختن میزان وابستگی مفهوم دین و رشته مطالعات دینی به تمایز بین انسان و سایر حیوانات برای یکپارچگی مفهومی و انضباطی آنها بوده‌اند. این پایان نامه تلاشی است برای تعمیق این بینش با (دوباره) رجوع به یکی از شخصیت های محوری تاریخ تفکر درباره دین، G.W.F. هگل که سخنرانی‌هایش در باب فلسفه دین یکی از اولین هجوم‌ها به مطالعه آکادمیک دین است. این پروژه با استفاده از حیوان غیرانسان به عنوان یک مورد محدود، تلاش می‌کند تا مفهوم هگل از دین را برای جایی که ممکن است بتوان از نو به «دین» اندیشید، بررسی کرد. این «مکان» را می‌توان در مفهوم عادت یا Gewohnheit هگل یافت، زیرا عادت تمایز بین طبیعت و روح را برهم می‌زند و راهی را برای بازاندیشی «دین» به عنوان ریشه در حیوان یا شبه طبیعی باز می‌گذارد. فصل 1 نگرانی الکساندر کوژو را در نظر می گیرد که در ضرب المثل «پایان تاریخ»، انسان «دوباره جاندار» شود. ما استدلال می‌کنیم که (غیر) امکان چنین جان‌بخشی در مفهوم عادت یا Gewohnheit هگل نهفته است، آن «مکانیسم»، که به روح طبیعی یا احساس در «گذر» خود به روح یا به‌طور خاص‌تر، آگاهی کمک می‌کند. در فصل 2، رابطه بین طبیعت و روح را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم، و رابطه بین فکر و احساس را که در فلسفه دین هگل مضمون شده است بررسی می کنیم.
دین و محدودیت های نقد: جامعه شناسی الهیاتی بونهوفر [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Sean Gabriel Hayden
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی الهیات اولیه دیتریش بونهوفر (1906-1945)، از دوران دانشجویی تا تکمیل مقاله توانبخشی او در سال 1930 می پردازد. خود بونهوفر آن را به عنوان «حلقه‌های» دانش، تاریخ و اخلاق توصیف می‌کند. این شکل فکری سابقه طولانی در فلسفه و الهیات آلمانی قرن نوزدهم دارد، اما بونهوفر آن را مستقیماً از کارل بارت وام گرفته است. بارت مفهوم «دین» را به عنوان پیوند خودآگاهی الهی و انسانی با وحی به عنوان «تعلیق» (Aufhebung) خودشناسی انسان در خودشناسی خود خدا جایگزین می‌کند. بونهوفر از بازیگران فردگرایانه و فرمالیستی الهیات بارت استثناء می‌گیرد و به مفهوم کلیسا-جامعه به عنوان واقعیت وجود خدا در تاریخ و جامعه بشری بازمی‌گردد.
یک و چند: بازاندیشی در کثرت گرایی جان هیک [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Yen-Yi Lee
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تحقیق با تمرکز بر نظریه تجربه دینی مورد ادعای هیک، عناصر کانتی و ویتگنشتاینی فرضیه او را برای کاهش تنش بین جنبه‌های متافیزیکی و معرفت‌شناختی آن بررسی می‌کند. از آنجایی که فرضیه هیک مبتنی بر آموزه‌های ادیان در گروه زبان‌های هندواروپایی است، این تحقیق آن سنت‌ها را از خارج از این گروه برای بازنگری در معیار آن معرفی می‌کند. این دو تلاش ناگزیر نیازمند مدلی اصلاح شده از فرضیه هیک هستند. هم فرضیه هیک و هم مدل پالایش شده، درک خاصی از مفهوم دین را منعکس می کنند. در این میان هر سنت دینی نیز ابعاد گوناگون خود را بروز می دهد. در نتیجه این تحقیق نشان می‌دهد که آرمان دین را می‌توان از حیث ایده وحدت کارکردی در نظر گرفت و به‌عنوان اصل تنظیم‌کننده برای هدایت هر مدل از کثرت‌گرایی دینی در نظر گرفت که در صورت مواجهه با «ناهنجاری‌های» قابل تعدیل است. پدیده‌های دینی -- این الگو را می‌توان در پرتو گزاره کنفوسیوس نشان داد که «لی یکی است اما مظاهر آن انسان است.
نگرش مثبت نیچه نسبت به "نوع خدایان تایید کننده زندگی": بررسی جنبه های مثبت فلسفه دین نیچه [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Ryoichi Hirai
نوع منبع :
رساله تحصیلی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی برخی از جنبه های مثبت کلیدی فلسفه دین نیچه می پردازد و در عین حال به نحوه تغییر فلسفه او در کل در طول زندگی اش احترام می گذارد. در پایان، هدف این است که پرتره ای منصفانه از نیچه، فیلسوفی که برخلاف تصور رایج از ضد دین بودنش، به شدت تأثیرات مثبتی را که نوع خاصی از خدایان می تواند بر انسان ها بگذارد، بسازد. من این تز را با این پیشنهاد آغاز می کنم که نیچه پس از کنار گذاشتن «جامعه گرایی مذهبی» اولیه خود، به فردی اشرافی «مذهبی» تبدیل شد که پرورش «تیپ های برتر» را بالاترین هدف خود قرار داد و تلاش کرد راهی برای دستیابی به آن در نوع خاصی از خدایان، چیزی که من آن را "نوع خدایان تایید کننده زندگی" می نامم. سپس، پس از بحث در مورد برخی مسائل تفسیری در مورد نوشته های او به طور کلی، به بررسی مثبت اندیشی دینی اولیه او می پردازم. بعد، من در مورد نگرانی نیچه برای پرورش «انواع برتر» بحث می کنم. من پیشنهاد می‌کنم که تصور او از «انواع بالاتر» بازنمایی نهایی ایده او از «عظمت انسانی» است که قادر به ایجاد عظمت فرهنگی و ارزش‌های جدید «تأییدکننده زندگی» است، که همگی با نگرانی او برای «رنج» مرتبط است. علاوه بر این، برای روشن شدن ماهیت «انواع برتر» در عمق بیشتر، سایر مفاهیم مرتبط با او، یعنی «اشراف» و «تأیید زندگی» را بررسی می‌کنم. در بخش پایانی پایان نامه، همانطور که نشان می دهم چگونه تفکر دینی مثبت و بالغ نیچه بر "نوع خدایان تایید کننده زندگی" تمرکز می کند، ایده او را در مورد ماهیت و تأثیرات این خدایان با اشاره به انتقاد او از مسیحی بررسی می کنم. تصور از خدا در نهایت، من دیدگاه خود را در مورد اینکه چگونه او قصد دارد نوع خدایان تأیید کننده زندگی در پرورش «انواع برتر» کمک کند، ارائه و استدلال می‌کنم.
زمان و مذهب در آتن هلنیستی: تفسیری از کتیبه متروپلیس کوچک
نویسنده:
Monica Haysom
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : دو سنگ که بخشی از اسپولیا را در کلیسای کوچک متروپلیس در مرکز آتن تشکیل می‌دهند، شامل یک خط دیواری است که یک سال تقویمی را به تصویر می‌کشد. پایان نامه با مقدمه ای شروع می شود که رویکردهای نظری مورد استفاده را مورد بحث قرار می دهد. مقدمه ای در ادامه می آید که برای مرجع، 41 تصویر روی خط دیوار را با استفاده از تفسیر سال 1932 لودویگ دوبنر ارائه می کند. پس از ارزیابی مطالعات قبلی در فصل 1، پایان نامه سپس کاوشی در جنبه های فرهنگی زمان در یونان باستان ارائه می کند (فصل 2). تجزیه و تحلیل جدیدی از فریز، بر اساس نجوم باستانی، قدمت فریز را به اواخر دوره هلنیستی نسبت می دهد (فصل 3). مطالعه گسترده تقویم‌های هلنیستی آن را مقدونی معرفی می‌کند (فصل 4)، و مکان اصلی و حامی آن را نشان می‌دهد (فصل 5). این پایان نامه تفسیری از فریز ارائه می دهد که نتایج این فصل ها را با هم جمع می کند و استدلالی را ایجاد می کند که شامل هنر، مذهب و فلسفه جامعه آتن معاصر با ساخت دیواره است. با توجه به تاریخ، ارتباط مقدونی و پیوند با یک مؤسسه آموزشی، فصل پایانی 6 تفسیری را ارائه می‌کند که نه بر اساس افزودن تصاویر منفرد، بلکه بر اساس موضوع فریز به عنوان یک کل. این فصل نشان می‌دهد که درک نقاشی دیواری به تعدادی از جنبه‌های جهان دانش هنری در مخاطبان نخبه و تحصیل‌کرده اواخر دوره هلنیستی وابسته است. مهم آگاهی از درک فکری آنها از کمال کیهان و پیوندهای بین این درک قلمرو عقلانی و دین است. همراه کردن شگفتی آنها از این دو حوزه با عرف لذت بردن از قطعات کار مرموز منجر به این نتیجه می شود که فریز به جای ارائه یک فهرست تقویمی مستقیم از رویدادها، تلاش می کند تا دین و نجوم را به هم مرتبط کند.
بازاندیشی آنتروپومرفیسم از طریق فلسفه ژنتیکی زمان
نویسنده:
Carolyn Jo Love
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در درک کلامی کلاسیک مسیحی، خدا و زمان به شدت در هم تنیده شده اند (مثلاً زمان و ابدیت، تجسم و آیین عبادت) و نحوه درک ما از حضور و غیاب نامفهوم در زندگی روزمره خود را نشان می دهد. با این حال، درک کلاسیک مسیحی اکتشافات علمی مربوط به زمان و چگونگی تأثیر آن بر تجربه ما از زمان را در نظر نمی گیرد. در تار و پود خدا و زمان است که این پایان نامه استدلال خواهد کرد که مفهوم زمان موجود در ژنتیک معاصر روشی مهم و بدیع را برای در نظر گرفتن مفهوم الهیات کلاسیک مسیحی از حضور و غیاب خدا ارائه می دهد، بنابراین رویکردی بدیع به آن ارائه می دهد. در فرهنگی که به دنبال پاسخ از علم و همچنین الهیات است، امروز چگونه درباره خدا فکر می کنیم.
  • تعداد رکورد ها : 1276