جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
الهیات جدید
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
تعداد رکورد ها : 26
عنوان :
راهنمای بِلَک وِل برای الهیات مدرن [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Gareth Jones (گرت جونز)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
بِلَکوِل پابلیشینگ,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
الهیات جدید
,
الهیات(کلام جدید)
,
الهیات مسیحی
,
الهیات جدید مسیحی
,
تاریخ الهیات جدید
,
الهیات مدرن
چکیده :
ترجمه ماشینی: در این اثر مرجع اصلی، تیمی از متشکل از الهیدانان برجسته جهان نمای کلی قدرتمندی از الهیات مدرن ارائه میکنند ارتباط الهیات با سایر رشتهها، تاریخ الهیات، موضوعات اصلی، شخصیتهای کلیدی و مسائل معاصر را پوشش میدهد. می تواند به عنوان پایه ای برای یک دوره مقدماتی یا به عنوان یک منبع مرجع ضروری استفاده شود
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مفاهیم خدا، آزادی و اخلاق در الهیات آفریقایی-آمریکایی و یهودی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Kurt Buhring (کرت بوهرینگ)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
الهیات جدید
,
عدالت اجتماعی
,
الهیات یهودی
,
الهیات جدید غربی
,
الهیات سیاه
,
الهیات یهودی پساهولوکاست
,
الهیات پست مدرن یهودی
,
اندیشه زنانهنگر
,
دین سیاه
,
خدای عادل
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب بررسی درک عمده سیاهپوستان و یهودیان معاصر از خدا است، و بررسی میکند که چگونه ایمان عمیق به خدای عادل در مواجهه با شرارت و رنجهای وحشتناک و طولانی مدت در یک جامعه، پایدار و حتی تقویت میشود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الهیدانان مدرن: درآمدی بر الهیات مسیحی در قرن بیستم [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
David F. Ford (دیوید اف. فورد)/ Rachel Muers (راشل مورز)
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
Wiley-Blackwell,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
الهیات جدید
,
الهیات مسیحی
,
الهیات جدید مسیحی
,
الهیات جدید غربی
,
تاریخ الهیات جدید
,
کتب الهیات مسیحی
,
الهیات مدرن
,
الهیدانان جدید
,
تاریخ الهیات مسیحی
شابک (isbn):
978-1405102773
چکیده :
ترجمه ماشینی: مروری جامع و قابل دسترس از الهیات اصلی مسیحی قرن بیستم و بیست و یکم ارائه می دهد. هر فصل توسط یک متکلم برجسته نوشته شده است و تصویر روشنی از یک جنبش، موضوع یا فردی خاص ارائه می دهد. اینها با هم تصویری بی نظیر از پیشرفت الهیات مدرن ارائه می دهند. ویرایش سوم شامل موارد زیر است: درمان های جدید و به روز موضوعاتی که در نسخه های قبلی پوشش داده شده اند. بخش جدید در مورد شش الهیات کلاسیک قرن بیستم. درمان گسترده علوم طبیعی، جنسیت، الهیات کاتولیک رومی از واتیکان دوم، و الهیات آفریقایی، آسیایی و انجیلی. مقدمه و پایان نامه اصلاح شده و به روز شده توسط دیوید اف.فورد.فصول جدید در معنویت، الهیات شبانی، الهیات فلسفی، تفسیر کتاب مقدس پسااستعماری، الهیات پنطیکاستی، اسلام و الهیات مسیحی، بودیسم و الهیات مسیحی، و الهیات و فیلم. مانند نسخه های قبلی، متن با مقدمه ای کامل بر الهیات مدرن آغاز می شود. پایان نامه وضعیت کنونی و چشم انداز الهیات مسیحی در قرن بیست و یکم را مورد بحث قرار می دهد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شورش متافیزیکی: پاسخی مدرن به مسئله شر
نویسنده:
نعیمه پورمحمدی
نوع منبع :
مقاله , مدخل آثار(دانشنامه آثار) , نقد و بررسی کتاب
منابع دیجیتالی :
متن
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
الهیات جدید
,
اشاعره (اهل سنت)
,
مصیبت نامه عطار
,
شرور
,
شرور (مسائل جدید کلامی)
,
شر
,
مسأله شر(فلسفه دین)
,
تاریخ الهیات جدید
,
اشاعره
,
الهیات مدرن
,
الهیات اعتراض
,
الهیات رادیکال
,
شورش متافیزیکی بر خدا
,
الهیات خوف
چکیده :
کتاب وحشت از خدا؛ عطار، ایوب و شورش متافیزیکی ترجمه انگلیسی اثر نوید کرمانی با عنوان آلمانی Schrecken Gottes Der است که در سال ۲۰۰۵ در انتشارات ورلاگ سی.اچ.بک اوج در شهر مونیخ آلمان منتشر شد. نوید کرمانی نویسنده کتاب، پژوهشگر اسلام و نویسنده صاحب نام ایرانی مقیم آلمان است. او در ۱۹۶۷ در زیگن آلمان متولد شد ودر رشته فلسفه، شرق شناسی و تئاتر در کلن و بن در آلمان و قاهره در مصر تحصیل کرد. تز دکتری او در انگلستان با عنوان خدا زیباست: تجربه زیبایی شناختی قرآن به انگلیسی منتشر شد. او پست دکترای خود را از دانشگاه بن گرفت و هم اکنون عضو آکادمی علوم هامبورگ در رشته زبان و شعر است. کرمانی مقالات و نوشته های زیادی با موضوع ادیان و عرفان به زبان آلمانی دارد و برای کارهای ادبی و علمیاش جوایزی دریافت کرده است که آخرین بار برنده جایزه صلح در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۵ در فرانکفورت از طرف انجمن نشر و کتاب آلمان شد. هیات امنای انجمن نشر و کتاب آلمان کرمانی را صدایی مهم در جامعه امروز آلمان توصیف کردند و دلیل انتخاب او را این دانستند که آثارش به زندگی صلح آمیز انسانها از نژادها و مذاهب مختلف کمک میکند. کتاب وحشت از خدا در رده کتابهای الهیات رادیکال در دسته کتابهای الهیات اعتراض می گنجد و به شهرت زیادی رسیده است و به چندین زبان ترجمه شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل و نقد گفتمان تئودیسههای سنتی در پاسخ به مسئلۀ شر
نویسنده:
نعیمه پورمحمدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
متن
وضعیت نشر :
دین آنلاین,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
الهیات جدید
,
عدل الهی
,
شرور
,
شرور (مسائل جدید کلامی)
,
شر
,
تئودیسه پرورش روح
,
الهیات جدید غربی
,
مسأله شر(فلسفه دین)
,
نقد گفتمان تئودیسهها
,
تئودیسه سنتی
,
گفتمان تئودیسه
,
مسئله ی شاهد محور شر
,
تئودیسه اختیار
,
تئودیسه تسلیم و وابستگی به خدا
,
تئودیسه مکافات و هشدار
,
تئودیسه جبران
,
تئودیسه قدردانی
کلیدواژههای فرعی :
تئودیسۀ اعتراض ,
تئودیسه های مبتنی بر صلیب ,
تئودیسه روایی ,
تئودیسۀ فمینیستی ,
فلسفۀ زمینهمحور ,
الهیات فمینیستی یهودی ,
ضدتئودیسه ,
چکیده :
مهمترین تئودیسه های سنتی در پاسخ به مسئله ی شاهد محور شرعبارتند از تئودیسه های «اختیار»، «پرورش روح»، «خلوص»، «تسلیم و وابستگی به خدا»، «مکافات و هشدار»، «جبران» و «قدردانی». به الگوی فکری حاکم بر این تئودیسه ها «گفتمان تئودیسه» می گوییم. گفتمان تئودیسه ها از جهات مختلف فلسفی قابل انتقاد است. در این مقاله انتقادهای گوناگون به گفتمان فلسفی تئودیسه ها را استخراج، صورت بندی، مقوله سازی و ارائه کردم. این نقدهای گفتمانی به شش جهتِ ۱) «شخص تئودیسه پرداز»، ۲)«ماهیت شرور»، ۳)«ماهیت جهان»، ۴)«ماهیت خدا»، ۵)«زبان تئودیسه»، و۶)«عمل تئودیسه پردازی» قابل تقسیم و بیان هستند. توضیح اینکه، 1) تئودیسه ها با تکیه بر شخص تئودیسه پرداز به این دلیل که «نظری»، «سوژه محور» و «غیرتاریخی»اند، قابل نقدند. 2) تئودیسه ها از جهت ماهیت شرور به این دلیل که «انتزاعی»، «ذات گرایانه»، «ناظر محور» و «درجه دوم» اند، قابل نقدند. 3) تئودیسه ها از جهت ماهیت جهان به این دلیل که «علّی» و «خدامحور» اند، قابل نقدند. 4) تئودیسه ها از جهت ماهیت خدا پیروی «خداشناسی سنتی» هستند و این امر قابل انتقاد است. 5) تئودیسه ها از جهت زبان «غیرتراژیک» و «غیررازورزانه» اند و این امر قابل نقد است. 6) تئودیسه ها از جهت عمل تئودیسه پردازی «سکولار»، «غیرمتن محور» و به دنبال «حرفه ای سازی» و «نظام مندی» اند واین امر قابل نقد است. پس از نقد گفتمانی تئودیسه های سنتی، به سراغ نمونه هایی از تئودیسه هایی که در دوران مدرن ارائه شده اند رفتم و گزینه هایی را یافتم که با یک «چرخش گفتمانی»، دستور زبان تئودیسه ها را متحول کرده اند: «تئودیسه های مبتنی بر صلیب»، «تئودیسه اعتراض»، «تئودیسه روایی» و «تئودیسۀ فمینیستی» نمونه هایی از این تئودیسه ها هستند که اصلاح گفتمانی پیدا کرد اند؛ یعنی گفتمان آنها «عملی»، «ابژه محور»، «تاریخی»، «عینی»، «ناذات گرا»، «غیرعلّی»، «تراژیک» و «متن محور» شده است و «زبان درجه اول» دارند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چیستی و چرایی الهیات روایی
نویسنده:
زهره علی پناهی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
الهیات جدید
,
الهیات(کلام جدید)
,
الهیات جدید مسیحی
,
الهیات روایی
,
تاریخ الهیات جدید
,
الهیات مدرن
,
الهیات پسامدرن
چکیده :
در آغاز دهه هفتاد میلادی رویکردی خاص در الهیات باب شد به نام الهیات روایی ، که در پی آن بود تا مفهوم داستان و نیز موضوع نوع بشر را به عنوان موجودی داستان گو به موضوع محوری اندیشه پردازی های الهیاتی تبدیل کند. ویژگی اساسی الهیات روایی توجه خاصی است که به روایت و داستان های مرتبط با الهیات مسیحی و نقش آنها در زندگی مومنان دارد. روایت به عنوان نوع خاصی از ساختار متنی با کیفیت های پی در پی داستان مانند خود بازتاب ادعاهای دینی و بیان ایمان مسیحی است. پیروان این مکتب همانند دیگر جنبش های الهیاتی معاصر، اندیشه پردازی های خود را با سوال از شرایط انسان بودن در جهان آغاز و کلید پاسخ به آن را در توجه به روایت و داستان می دانند. استدلال آنان این است که تجربه بشر ضرورتا دارای شکل روایتی است و در نتیجه می توان آن را در شکل یک روایت درک کرد. متالهان این مکتب تاکید می کردند که وظیفه الهیات پرداختن به روایت و اندیشه پردازی نظام مند در مورد آن است. امروزه توجه و علاقه جدید به روایت بخاطر جایگاه آن در انجیل و ماهیت تاریخی ایمان مسیحی افزایش یافته است. مدتهای مدید، بحث روایت بوسیله الهیات نظام مندی که آنرا به سطح یک موضوع نمایشی تقلیل می داد، مورد غفلت قرار می گرفت و از طریق یک نگرش برون زای تاریخی گری بهایی به آن نمی داد و بر مغایرت آن با واقعیت ها پای می فشرد. بر پایه این نقطه نظرها، متن ها به لایه های منابع ویرایش شده، فرم های ادبی ساده و دارندگان ایده هایی تقسیم می شدند که تاریخ از روی آنها ساخته می شد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 86 تا 99
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الهیات مرگ
سخنران:
همایون همتی
نوع منبع :
سخنرانی , فیلم , مناظره،گفتگو و میزگرد
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
آخرت و مرگ اندیشی
,
الهیات جدید
,
مرگاندیشی
,
ترس از مرگ
,
حقیقت مرگ
,
انتظار مرگ
,
مرگآگاهی
,
مواجهه با مرگ هراسی
,
اضطراب مرگ
,
خوف از مرگ
,
ماهیت مرگ
,
الهیات معاصر
,
روان شناسی مرگ
,
مرگ پژوهی
,
الهیات مدرن
,
الهیات مرگ
,
تعریف مرگ
,
جامعه شناسی مرگ
,
فلسفه ذهن و مرگ
,
فلسفه اخلاق و مرگ
,
فلسفه دین و مرگ
,
انس با مرگ
,
مرگ ناهراسی
,
رازِ مرگ
,
بیهودگی مرگ
,
تلقی از مرگ
,
تلقی الحادی از مرگ
,
تلقی دینی از مرگ
,
الهیات پسامدرن
چکیده :
در دوران معاصر مرگ از چه جنبههایی مورد توجه قرار میگیرد و مرگ پژوهان با چه رویکردهایی به این مسئله میپردازند؟ فلسفهی ذهن و فلسفهی اخلاق چه نگاهی به مرگ دارند؟ جامعهشناسی مرگ به چه مسائلی میپردازد؟
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
Derrida, Negative Theology and the Trespass of the Sign
نویسنده:
Thomas Ryba
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
الهیات جدید
,
فلسفه دین دریدا
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دین و رسالت روشنفکر دینى
نویسنده:
داود مهدوى زادگان
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه متنی
وضعیت نشر :
قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی قدسسره,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
روشنفکری دینی
,
روشنفکری اسلامی
کلیدواژههای فرعی :
الهیات جدید ,
دین وحیانی ,
احیای دین ,
نقادی ,
دین و ایمان ,
الهیات طبیعی ,
عقل و ایمان ,
قرآن ,
عقل ابزاری ,
گسست از سنت ,
موقعیت های ایمانی ,
موقعیت ایمانی شکاکانه ,
احیای دین ,
خرد خودبنیاد ,
پرسش روشنفکر دینى ,
بازخوانی دین ,
ایمان ابراهیمی ,
محدوده ایمان ,
دین فوق طبیعی ,
جامعه متمدن ایرانی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
مرتضی مطهری
چکیده :
سه مقاله خواندنى و معنى دار با عنوان هاى «درباره روشنفكرى دينى»، «موقعيت هاى ايمانى»، «دين در محدوده ايمان»، به ترتيب در شماره هاى 9، 16 و 19 نشريه «راه نو»، به قلم آقاى دكتر احمد نراقى منتشر شده است. همان گونه كه از عناوين مقالات پيداست؛ مقاله اول به تبيين ماهيت روشنفكر دينى مربوط مى شود و دو مقاله بعدى، طرح مباحثى پيرامون «ايمان دينى» است. در ابتداى امر خواننده، لااقل، ربطى بين اين دو مقاله با مقاله اول نمى بيند. اما وقتى بپذيريم كه در پس هر نوشته اى، انگيزه ها و مقاصد خاصى نهفته است؛ آنگاه احتمال وجود رابطه منطقى بين اين سه مقاله داده مى شود. لذا در اين گفتار درصدد تقويت و تشريح اين احتمال و نيز نقد محتوائى مقالات، برآمده ايم.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی و نقد نظریه های «کلام جدید و نسبت آن با کلام قدیم»
نویسنده:
محمد محمدرضایی، حسین حجت خواه
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
پردیس قم دانشگاه تهران,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
کلام جدید
,
کلام قدیم
,
01. خداشناسی (کلام)
,
امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع)
,
2. اصطلاحنامه مسایل جدید کلامی current debates in Kalam
,
شخصیت ها
,
13. علم کلام
کلیدواژههای فرعی :
عبد الرحمان بن محمد ابن خلدون ,
مرتضی مطهری ,
تجدد ,
خداشناسی ,
مسائل کلامی ,
الهیات جدید ,
دین شناسی ,
تفتازانی ,
مبانی معرفت دینی ,
متکلم ,
سید احمد خان هندی ,
تجدد در تعیین مرز شریعت ,
نظام نوین کلامی ,
تجدد در موضوع کلام ,
تجدد در فضای فرهنگی ,
تجدد در مبانی معرفت دینی ,
محمد مجتهد شبستری ,
تجدد تجربه دینی ,
تحول معارف بشری ,
تجدد در روش ,
تجدد در مسائل و مبانی ,
تجدد در انگیزه متکلمان ,
تجدد نحله های کلامی ,
شبهات کلامی ,
نسبت = رابطه = ارتباط = ربط ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
مرتضی مطهری
,
عبدالله جوادی آملی
شاپا (issn):
2008-7063
چکیده :
امروزه تعیین مرزهای علوم و مشخص کردن وزن دانش های نوپیدا، به عنوان علم جدید یا ادامة همان علم سابق، امری ناگزیر است. در مورد کلام قدیم و کلام جدید و رابطه آنها با یکدیگر، دیدگاه های گوناگونی میان اندیشمندان معاصر مطرح شده است. از یک سو، برخی آنها را دو علم جداگانه با دو هویت معرفتی مستقل می دانند که در همه اضلاع-حتی در موضوع و غایت - متفاوت اند و در نتیجه، تفاوت ماهوی دارند و از سوی دیگر، بیشتر دانشوران تفاوتی ماهوی میان آن دو قائل نیستند و کلام جدید را دنباله کلام قدیم و مرحله کمالی و تحول یافته آن، در برخی یا تمام اضلاع معرفتی می دانند. این پژوهش، با تأکید بر تفاوت میان کلام جدید و الاهیات جدید و خاستگاه متفاوت آن دو، با واکاوی و نقد رهیافت های کلام جدید، آنها را به شیوه ای علمی و منطقی بررسیده و کوشیده است نظریه ای را که در این بزنگاه به صواب نزدیک تر است بیابد. در نهایت، حاصل این کوشش، برگزیدن نظریه یکسان انگاری ماهویِ کلام جدید و کلام قدیم، با محوریت تجدد در برخی اضلاع معرفتی آن، بوده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 5 تا 34
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
تعداد رکورد ها : 26
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید