جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور >
مرور مجلات
>
متافيزيك
> 1400- دوره 13- شماره 31
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
تعداد رکورد ها : 12
سال 1403
دوره 16 , شماره 37
سال 1402
دوره 15 , شماره 36
دوره 15 , شماره 35
سال 1401
دوره 14 , شماره 34
دوره 14 , شماره 33
سال 1400
دوره 13 , شماره 32
دوره 13 , شماره 31
سال 1399
دوره 12 , شماره 30
دوره 12 , شماره 29
سال 1398
دوره 11 , شماره 28
دوره 11 , شماره 27
سال 1397
دوره 10 , شماره 26
دوره 10 , شماره 25
سال 1396
دوره 9 , شماره 24
سال 1395
دوره 8 , شماره 22
دوره 8 , شماره 21
سال 1394
دوره 7 , شماره 20
دوره 7 , شماره 19
سال 1393
دوره 6 , شماره 18
سال 1392
دوره 49 , شماره 16
دوره 49 , شماره 15
سال 1391
دوره 48 , شماره 14
دوره 48 , شماره 13
سال 1390
دوره 47 , شماره 9 -10
دوره 47 , شماره 11 -12
سال 1389
دوره 46 , شماره 5 -6
سال 1388
دوره 45 , شماره 3 -4
دوره 45 , شماره 1 -2
عنوان :
جایگاه موسیقی و سماع عارفانه نزد سهروردی
نویسنده:
آذرنوش گیلانی ، سیدصادق زمانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
اصل مقاله
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
تقریباً کمتر شاعر، حکیم یا فیلسوفی را در طول تاریخ ادبیات اسلام و ایران میتوان سراغ گرفت که دربارۀ موضوع موسیقی و سماع در آثار منظوم و منثور خود اشارات و عباراتی را نیاورده باشد. شهابالدین سهروردی نیز بهعنوانِ یکی از فلاسفۀ جهانِ اسلام، نگاهِ خاصی به موسیقی و سماع داشته است. او نیز همانند فیثاغورث و افلاطون نگاهی قدسی و آسمانی به موسیقی داشت و معتقد بود که صدایِ افلاک است که ازطریق موسیقی بیان میشود. با این تفاوت که نگاه سهروردی بیشتر براساس سؤالات فرضی و حالات او در مجلس موسیقی و سماع است؛ اما بخشی از تفکرات فیثاغورث و افلاطون بیشتر برپایۀ اصوات موسیقی و محتوی ریاضی است. همچنین، او سماع را شور و هیجانی عارفانه و وسیلهای برای رفتن بهسوی کمال و اوجگرفتن میدانست. او روح را همچون مرغی زندانی در قفس میدانست که برای رهایی از قفس به بالا و پایین میپرد، شاید راهی برای پرواز و رهایی پیدا کند. این نگاه به سماع در نوع خود کمنظیر است. برای این منظور، با رهیافتی عرفانی و در پرتو آرای حکما و فلاسفه، سعی بر این است که از جنبههای گوناگون به بررسی جایگاه موسیقی و سماع ازنظر سهروردی پرداخته شود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 165 تا 180
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چگونه دربارۀ هیچی حرف بزنیم: تعریفپذیری و تقسیمبندیهای پوچگرایی فلسفی
نویسنده:
احمد ابراهیمی پور
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
اصل مقاله
مراجع
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
نیهیلیسم یا پوچگرایی فلسفی، بهمعنی باور به عدم، ترجیحدادن نیستی به هستی، و درکل نفیِ بنیادین جنبهای از شناختها یا ارزشهای انسانی است؛ اما چگونه میشود در فلسفه دربارۀ چیزی بحث کرد که ادعا میشود نیست؟ برای پاسخ به این سؤال باید به سؤالات جزئیتری پاسخ داد؛ اعم از اینکه چگونه میتوان پوچگرایی را تعریف کرد و ارائۀ تعریف تا چه حد به شناختن پوچگرایی کمک میکند؟ پوچگرایی را به چه روشهایی میتوان تقسیمبندی کرد؟ همچنین، باتوجهبه تعاریف و انواع پوچگرایی، معادلهای فارسی پوچگرایی چه نقاط ضعف و قوتی دارند؟ پوچگرایی را میتوان براساس تاریخ به قبل و بعد از نیچه، براساس رویکرد به فعال و منفعل، براساس وسعت به فردی و اجتماعی، و براساس زمینۀ بحث به شناختی و ارزشی تقسیم کرد. در همۀ این تقسیمات، پوچگرایی نفیکننده است؛ پس تعریفهایش هم توصیفاتی هستند دربارۀ «چگونه نهگفتن» یا «به چه چیزی نهگفتن». همۀ نظریههایی که تفکرات پیشین خود را از ریشه نفی کردهاند، بهطور نسبی پوچگرایانه هستند و درعینحال «ممکن است» نسبت به اندیشههای متأخر خود، ایجابی تلقی شوند. پس بهطورکلی درمقابل متافیزیک، پوچگرایی قرار گرفته است و بهطور نسبی درمقابل هر فلسفهای، پوچگراییِ آن فلسفه؛ اما پوچگرایی فقط یک طرز فکر مستقل نیست؛ بلکه روشی برای آزمودن متافیزیک و هر فلسفۀ دیگر است. پوچگرایی بدیهیبودن خود فلسفه را هم به پرسش میکشد؛ اینکه برای کلیترین سؤالات ذهن ما باید پاسخی وجود داشته باشد؛ یعنی پرسش را به پرسش میکشد. سؤالات ما لزوماً پاسخدادنی نیستند؛ اصلاً لزوماً سؤالات معناداری نیستند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 131 تا 147
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آگاهی اینترسوبژکتیو و التفات به دیگری در پدیدارشناسی روح هگل
نویسنده:
امیر صمصامی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
اصل مقاله
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
هگل در فلسفة مدرن، بحرانی را تشخیص میداد که بهباور او، ناشی از تناهی و جزئیت رویکرد سوبژکتیو به آگاهی، و شکاکیت و بیگانگی آگاهی با واقعیت بهعنوان نتیجة آن بود؛ ازاینرو، یکی از اموری که هگل بهخصوص در دورة اقامت در ینا، آن را مسئلهای اساسی برای فلسفه قلمداد میکرد، حل این بحران بود. این مقاله در صدد است تا با تمرکز بر فصل خودآگاهی از کتاب پدیدارشناسی روح، یکی از مواقف مهم تلاش هگل برای برونرفت از بحران یادشده را که در نظریۀ بازشناسی متقابل و رویکرد اینترسوبژکتیو به آگاهی به میان میآید، بررسی و تحلیل کند. در این نوشتار نشان داده خواهد شد که چگونه اتخاذ دیدگاه فردگرایانه در آگاهی و تصدیق بیواسطگی خودآگاهی استعلایی بهمنزلة شرط امکان آگاهی، همواره شناخت را دچار تعارضاتی اساسی میکند. همچنین، نشان داده خواهد شد برای غلبه بر تعارضات یادشده به وساطتی نیاز است که بازشناسی مفروض در تعاملات اینترسوبژکتیو آن را تأمین میکند. درنهایت، این ادعا که سوبژکتیویته نه در نوعی رابطة درونی با خود، بلکه با پذیرش و بازشناسی دیگریِ خود امکان کلیتی را مییابد که در آن شکاف میان آگاهی و واقعیت از میان میرود، بهعنوان بینش مهم هگل در پدیدارشناسی برای حل بحران یادشده معرفی میشود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 149 تا 164
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی دیدگاه برخی از معاصران (مصباح یزدی، عابدی شاهرودی و لاریجانی) دربارۀ نفسالامر قضایای عملی
نویسنده:
محمدعلی نوری
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
اصل مقاله
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
حقیقی و نفسالامریبودن احکام عملی و انکشاف این احکام از واقع، با مشکلاتی روبهرو بوده که یکی از مهمترینشان، انشاییبودن مفاد آنها و متصفنشدن به صدقوکذب است. برپایۀ این اشکال، جملههای ناظر به کنش اختیاری انسان بدون اینکه درستی و نادرستی دربارۀ آنها معنا داشته باشد، در زمرۀ اوامر و نواهی هستند که بیانکنندۀ عواطف و احساسات گویندهاند و شنونده را به عمل معیّنی برمیانگیزانند. نوشتار حاضر در سازگاری با اندیشۀ افلاطون، ارسطو، فارابی و ابنسینا بر آن است که جملات مطرح در حکمت عملی، شناختی هستند؛ زیرا از سعادت انسان و خیر و شر در مسیر سعادت انسان حکایت میکنند. این سخن را برخی از اندیشمندان معاصر مسلمان مانند محمدتقی مصباح یزدی، علی عابدی شاهرودی و صادق لاریجانی (در بستر مواجهه با دیدگاه غربیها) نیز مطرح کردهاند؛ با این تفاوت که بهباور آنان احکام عملی از مفاد انگیزشی هم برخوردار است. چنین دیدگاهی باوجود تلاش برای نشاندادن واقعنمایی قضایای عملی دچار این اشکال است که فضای حکمت عملی را بهگونۀ باید و نباید تصویر کرده است. مصباح یزدی حکایتگری قضایای عملی از کمال انسان را با استناد به ضرورت بالقیاس میان کنش اختیاری و غایت آن بیان کرده که این اندیشه نیز با خلل همراه است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 181 تا 195
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آگامبن و ویرانسازی زیباییشناسی در کتاب انسان بی محتوا
نویسنده:
حمیدرضا محبوبی آرانی ، عباس جمالی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
اصل مقاله
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
آگامبن در کتاب انسان بیمحتوا به مسئلۀ هنر میپردازد؛ اما از نگاه او، مسئلۀ هنر درحقیقت نتیجه و حتی بهنوعی بنیاد معضل نیهیلیسم معاصر است. او معتقد است که هنر با ورود به ساحت ذوق و زیباییشناسی (استتیک)، دیگر آن کارکرد عمیق پیشینش را برای گشودن جهان بشری و فضای حقیقت از کف داده است. این مقاله، باتوجهبه جایگاه اساسی اندیشههای کسانی چون هایدگر، بنیامین و بودلر در پروژۀ فکری آگامبن، بر آن است تا دیدگاههای آگامبن دربارۀ هنر و زیباییشناسی را در این کتاب تحلیل و واگشایی کند و نشان دهد منظور آگامبن از «ویرانسازی زیباییشناسی» چیست و آن را چگونه به سرانجام میرساند. بهنظر نویسنده، آگامبن در تداوم مسیر هایدگر در پی ویرانسازی زیباییشناسی برای بازیابی آرخههای پنهانشده و فراموششده در زیر آوارهای سنّت است؛ بنابراین، با محورقراردادن مفهوم «پوئسیس» بهمثابۀ خصلت ذاتی هنر، درتقابل با پرکسیس همچون کنش مبتنیبر اراده، سعی در آسیبشناسی وضعیت معاصر هنر دارد تا درنهایت به ساختار آغازین یا ذات حقیقی هنر بهمثابۀ کنش پوئتیک بشر نزدیک شود. این مسیر درنهایت به تقریر جایگاه اساسی هنر در انتقالناپذیری معنای سنّت منجر میشود و نشاندادن اینکه زیباییشناسی، درواقع در تهیبودگی خود، پوششدهندۀ شکاف میان گذشته و اکنون است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 99 تا 118
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چگونه نظریۀ صادقساز آرمسترانگ یک معیاری برای تعهد هستیشناختی است؟
نویسنده:
سید علی سیدی فرد ، سید محمد حسن آیت الله زاده شیرازی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
اصل مقاله
مراجع
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
معیار تعهد هستیشناختی محوریترین و مناقشهبرانگیزترین مسأله در حیطۀ فرا-متافیزیک است. مقالۀ حاضر تلاش میکند بر اساس دیدگاه دیوید آرمسترانگ، متافیزیکدان تحلیلی استرالیایی معاصر، نظریهای را پیرامون معیار تعهد هستیشناختی بسط دهد. به این منظور، ابتدا مسألۀ معیار تعهد هستیشناختی توضیح داده میشود، سپس نظریۀ مشهور، یعنی دیدگاه کواین، در این باب معرفی میگردد. در گام بعد نسخۀ آرمسترانگ از نظریۀ صادقساز ارائه میشود، سپس معیار تعهد هستیشناختی آرمسترانگ بر اساس نظریۀ صادقسازِ او صورتبندی میشود و در پایان لوازم این دیدگاه بیان و با قول مشهور مقایسه میشود و مزایا و معایب آن ارائه و ارزیابی میگردد. آرمسترانگ تعهد هستیشناختی یک نظریه را با صادقسازهای آن نظریه پیوند میدهد و از آنجا که او به نسخۀ خاصی از نظریۀ صادقساز پایبند است، تعهد هستیشناختی او هم که بر این نظریه مبتنی است، صورت ویژۀ خود را مییابد. این معیار فاصله خود را از دیدگاه ماینونگ حفظ می کند در عین آنکه یک نظریه تسویری نیست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 119 تا 130
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دفاعی از اصلگرایی اخلاقی راسی در تقابل با خاصگرایی جاناتان دنسی
نویسنده:
بهروز محمدی منفرد
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
اصل مقاله
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
هدف پژوهش حاضر، دفاعی از اصلگرایی در استدلال اخلاقی است. برایناساس، کبرای استدلال را یک اصل اخلاقی تشکیل میدهد؛ اما همچنین موقعیت و وضعیتی که فعل در آن قرار دارد، میتواند مقدمۀ دیگر استدلال به شمار آید. در این پژوهش، ابتدا گزارشی از اصلگرایی راسی ارائه میشود، سپس نقدها و اعتراضات دنسی بر رویکرد راس دربارۀ اصلگرایی تبیین میشود. درادامه، ضمن نقد خاصگرایی دنسی، دوباره به اصلگرایی راسی پرداخته و از آن دفاع خواهد شد. نتیجۀ این مباحث این خواهد بود که در یک استدلال اخلاقی باید همۀ جوانب، اعم از اصل و موقعیت و وضعیت را در نظر گرفت و رویکردهای مطلقگرایی افراطی و اصلگرایی اخلاقی حداکثری موفق نیستند؛ زیرا دستِکم نمیتوانند مشکل تعارض اخلاقی را حل کنند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 83 تا 98
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تأثیر میانگین بودن در زیبایی شناسی چهره نگاره های نقاشی: ارزیابی شناختی تکاملی
نویسنده:
بهار منبع چی ، هادی صمدی ، مالک حسینی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
اصل مقاله
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
زیباییشناسی تکاملی در زمرۀ رویکردهای طبیعتگرایانه به زیباییشناسی است که در آن عموماً تمایزی میان زیبایی طبیعی و زیبایی هنری قائل میشوند. از مباحث مطرح در زیباییشناسی تکاملی، بررسی زیباییشناسی چهرهنگارهها (نقاشی، عکاسی) است. در این پژوهش، زیباییشناسی چهرهنگارهها (پرترهها) با زیباییشناسی چهرۀ طبیعی انسانها مقایسه میشود و پژوهش حاضر در صدد خواهد بود تا جوانب اشتراک و افتراق معیارهای زیباییشناختی در این دو حیطه را روشن کند. پژوهش گراهام و همکارانش دربارۀ زیباییشناسی چهرهنگارههای 1100 اثرِ نقاشی برتر جهانِ هنر نشان میدهد معیارهای زیبایی چهرهنگارهها قدری با معیارهای زیبایی چهرههای طبیعی مغایرت دارند. ابتدا از میان معیارهای زیبایی در چهرههای طبیعی، میانگینبودن بهاختصار مرور میشود. سپس با استناد به مقالۀ گراهام و همکارانش، وجوه انحراف از زیبایی طبیعی در چهرهنگارههای نقاشی معرفی و بررسی میشوند. آنچه نویسندگان مقالۀ مذکور به آن اشاره نمیکنند، علل این انحراف است. درانتها، با توسل به دادههای علوم شناختی و تکاملی، تبیینی برای این انحراف عرضه خواهد شد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 73 تا 82
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آلثیا، الهۀ شعر پارمنیدس بررسی تحلیل هایدگر از حقیقت در یونان باستان
نویسنده:
حسن فتحی ، محمدمهدی فانی ثانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
اصل مقاله
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
دغدغۀ هایدگر که پرسش از هستی است، در آثار متأخرش با شعر تعلیمی پارمنیدس، متفکر پیشاسقراطی گره خورده است و او با تفسیرکردن این شعر، تحلیل خود از حقیقت هستی را عرضه میکند. محتوای شعر پارمنیدس الهامات الههای است که ازنظر هایدگر الهۀ حقیقت یا آلثیاست. هایدگر برای نشاندادن اینکه منظور از آلثیا چیست، به تحلیل این واژه میپردازد. تبدیلشدن آلثیا به مطابقت یا صدق، ازنظر او انحراف از ذات این واژه است و او برای توضیحدادن آلثیا از تعابیری چون آشکارسازی، دربرگیرندگی و سرپناهدادن وگشودگی استفاده میکند. آلثیا برای او حقیقتِ هستی است. آلثیا، اصیلترین نام هستی، چون زمینی است که چیزها بر آن پدیدار میشوند؛ درحالیکه خود این زمین در پس چیزها پنهان میشود. در این پژوهش با شیوۀ تحلیلیتوصیفی، روایت هایدگر از آلثیا بهعنوان الهۀ شعر پارمنیدس معرفی شده است. این مسئله را میتوان بیان ایجابی از معنای حقیقت نزد هایدگر دانست. هایدگر با بررسی پارمنیدس و مسئلۀ حقیقت و هستی نزد او تلاش میکند تا نقطۀ آغازی بیابد برای فهمیدن و پرسیدن از حقیقتِ هستی؛ ازاینرو، فهمیدن دیدگاه هایدگر دربارۀ شعر پارمنیدس، برای فهمیدن ذات تفکر او مهم است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 51 تا 72
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
صورتبندی روابط حقوق و اخلاق در آرای علامه طباطبایی
نویسنده:
علیرضا آرام
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
چکیده :
پژوهش حاضر با روش توصیفیتحلیلی، صور ارتباطی حقوق و اخلاق را ازمنظر علامه طباطبایی ترسیم میکند. این رابطه در سه صورت طرح میشود که این صورتها با سه مسلک اخلاق در نگرش علامه طباطبایی تناظر مییابند. مطابق صورت نخست و در تناظر با اخلاق دنیویْ حقوق و اخلاق در ملازمت با یکدیگر بهعنوان اعتبارات بعد از اجتماع شناخته میشوند و بهطور مشترک، وظیفۀ تأمین سعادت دنیوی را بر عهده دارند. مطابق صورت دوم و در تناظر با اخلاق دینیْ حقوق و اخلاق معادل با رعایت واجبات احکام هستند؛ اما حوزۀ خاص اخلاق تقید بر مستحبات، همراه با تصفیۀ باطن از غبار سوءنیتهاست که درنتیجه اخلاق با وصف تمایل به استقلال تدریجی از حقوق شناخته میشود. مطابق صورت سوم و در تناظر با اخلاق الهی، حقوق محدود به قواعد زندگی اینجهانی است که پس از عزیمت انسان به ساحت مجردات، بقا، استقلال و تفوق اخلاق نمایان میشود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 37 تا 49
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
تعداد رکورد ها : 12
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید