جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
نویسنده:
hamid kavyani pooya ، Tayebeh Khajeh
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 139 تا 152
نویسنده:
Mahdi Imanimoghadam ، Reza Jamali
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 125 تا 138
نویسنده:
Mohammad Hasan Nadem
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 67 تا 82
نویسنده:
Rasool Akbari ، Mahdi Hasanzadeh ، Mansour Motamedi ، Ahmadreza Asgharpourmasouleh
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 97 تا 124
نویسنده:
Emeka C. Ekeke ، Elizabeth O John
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 7 تا 22
نویسنده:
Mohammad Tajik Joobeh ، Ahmad Fazeli
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 83 تا 96
نویسنده:
Muhamamd Ali Vaezy ، Mehdi Farmanian ، Mehdi Karimi
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 53 تا 66
نویسنده:
Meysam Kohantorabi ، Ali Mohammadian
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 41 تا 52
نویسنده:
Roohallah Alizadeh
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 23 تا 40
نویسنده:
Saba Fadavi 1 Mohiyeddin Ghanbari 2
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: در کنار انواع رویکردها به واقعیت کثرت دین، تعداد اندکی از عرفای مسلمان با توجه به شرایط سیاسی-اجتماعی زمان خود از منظر عرفانی به این موضوع پرداخته‌اند. از جمله این عارفان می توان به دو عرفای برجسته سده های میانی اسلامی، یعنی عین القضات همدانی و عزیزالدین نسفی اشاره کرد. در پژوهش حاضر، علاوه بر مقايسه انديشه هاي آن دو عارف، به شيوه تطبيقي ـ تحليلي، رويكردهاي آنان به مسئله وحدت و كثرت مذاهب مورد بررسي قرار گرفته است. همچنین نشان داده می شود که اگرچه هر دو عارف به وجود یک اصل مشترک در همه ادیان معتقدند، اما چگونه عین القعات بر اساس دیدگاه های هرمنوتیکی خود، اشتباهات زبانی و ترجمه را به عنوان عواملی که موجب کثرت دین می شود برجسته کرده است، در حالی که نسفی بر اساس دیدگاه های هرمنوتیکی خود. در نظریه وحدت وجود، بر تعدد در لغت و نیز اعتقاد به خدای اختراعی تأکید کرده است. از سوی دیگر، هر دو عارف چون تجربیات معنوی و خرد جمعی را ملاک صحت ادیان می‌دانند، کوشیده‌اند نشان دهند که چرا تجارب معنوی که ریشه در واقعیتی الهی دارند، در طول زمان تغییر و تحریف شده‌اند.
صفحات :
از صفحه 117 تا 130