جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور >
مرور مجلات
>
معرفت کلامی
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
تعداد رکورد ها : 247
سال 1402
دوره 14 , شماره 1 پیاپی 30
سال 1401
دوره 13 , شماره 2 پیاپی 29
دوره 13 , شماره 1 پیاپی 28
سال 1400
دوره 12 , شماره 2 پیاپی 27
دوره 12 , شماره 1 پیاپی 26
سال 1399
دوره 11 , شماره 2 پیاپی 25
دوره 11 , شماره 1 پیاپی 24
سال 1398
دوره 10 , شماره 2 پیاپی 23
دوره 10 , شماره 1 پیاپی 22
سال 1397
دوره 9 , شماره 2 پیاپی 21
دوره 9 , شماره 1:پیاپی 20
سال 1396
دوره 8 , شماره 2 پیاپی 19
دوره 8 , شماره 1 پیاپی 18
سال 1395
دوره 7 , شماره 2 پیاپی 17
دوره 7 , شماره 1 پیاپی16
سال 1394
دوره 6 , شماره 2 پیاپی15
دوره 6 , شماره 1 پیاپی14
سال 1393
دوره 5 , شماره 2 پیاپی13
دوره 5 , شماره 1 پیاپی12
سال 1392
دوره 4 , شماره 2 پیاپی11
دوره 4 , شماره 1 پیاپی10
سال 1391
دوره 3 , شماره 2 پیاپی9
دوره 3 , شماره 1 پیاپی8
سال 1390
دوره 2 , شماره 3 پیاپی7
دوره 2 , شماره 2 پیاپی6
دوره 2 , شماره 1 پیاپی5
سال 1389
دوره 1 , شماره 4
دوره 1 , شماره 3
دوره 1 , شماره 2
دوره 1 , شماره 1
عنوان :
بازخواني نظرية نيابتِ ذات از صفات در هستيشناسي اوصاف الهي و نسبت آن با مسئلة نفي صفات و نظرية عينيت
نویسنده:
حسن يوسفيان ، مرتضي خوشصحبت
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
پرسش دربارة اينکه آيا خداي تعالي صفت دارد و اگر آري، داراي چه نسبتي با ذات الهي است، مجموعهاي از مباحث را در انديشة اسلامي فراهم كرده است که معمولاً زيرعنوان توحيد صفاتي دستهبندي ميگردند و امروزه با عنوان «هستيشناسي اوصاف الهي» شناخته ميشوند. اين مباحث بهلحاظ تاريخي از همان قرن اول هجري در ميان انديشمندان مسلمان مطرح بودهاند و هريک براساس مباني و پيشفرضهاي دستگاه فکري خود، به نظريهپردازي دربارة آنها پرداختهاند. يکي از مهمترين نظريهها در اين زمينه، نظرية نيابت است که واکنشهاي مختلفي را به خود ديده است. در اين مقاله با نگاهي تحليلي ـ تاريخي، به بازخواني نظرية نيابت و شناخت ارکان آن پرداختهايم و ضمن اثبات وجود چنين نظريهاي در ميان معتزله، باورمندان به آن را از معتزله و ديگر مذاهب بازشناسي كردهايم. برايناساس به اين نتيجه رسيدهايم که اين نظريه تبييني براي نفي صفات است و تحويل آن به نظرية عينيت صدرايي درست نيست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 23 تا 40
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شترسوار یا شترسواران؛ پژوهشی زبانشناسی براي اثبات بشارت تورات به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم بهوصف راکب البعیر
نویسنده:
محمدعلی همتی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
یکی از بشارتهای تورات دربارة پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم و حضرت عیسی علیه السلام طبق سخن امام رضا علیه السلام، الاغسوار و راکبالبعیر (شترسوار) است که بهصورت کنایی در رؤیای اشعیای نبی در عهد عتیق آمده است. غالب مترجمان انگلیسی و فارسیزبان، الاغسوار را که اشاره کنایی به حضرت عیسی است، به الاغسواران، و شترسوار را که اشاره به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم است، به شترسواران ترجمه کردهاند که با حضرت عیسی علیه السلام و حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم مطابقت ندارند. این پژوهش با هدف بررسی علل ترجمههای اشتباه، با روش زبانشناسی تاریخی بر روی نسخة عبری تورات صورت گرفته است. یافتهها حکایت از این دارند که الاغسوار و راکبالبعیر به حضرت عیسی علیه السلام و حضرت محمد علیه السلام اشاره دارند و سخن امام رضا علیه السلام سخنی درست و دقیق بوده است. نتایج بررسیها از اين حکایت دارد که اشتباه اولیه از طرف کسانی بوده است که دستاندرکار شَکْل و نَقْط متن تورات بودهاند. سپس تعصبات کلامی یهودی مسیحی، بعد از بعثت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم، آن را توسعه داد و بین یهودیان و مسیحیان تثبیت شد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 59 تا 72
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اقبال لاهوری و شیوۀ موجهسازی دین و باورهای دینی در عصر جدید
نویسنده:
حسنعلي سلمانيان
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
اقبال لاهوری یکی از اندیشمندان دورۀ معاصر و از پیشگامانی است که با توجه به الزامات عصر جدید، راههای سنتی را در دفاع از دین ناکافی، بلکه مضر میدانست. او تلاش کرد ضرورت و درستی آموزههای دین را به شیوهای نو، موجه و پذیرفتنی کند. این تحقیق که به شیوۀ توصیفی ـ انتقادی صورتبندی شده است، نخست خردهگیریهای اقبال بر فلسفه، کلام و عرفان اسلامی را تبیین نموده و آنگاه بعد از بیان طرح اقبال، آن را نقد کرده است. در طرح ابداعی اقبال، بهمنظور دفاع از دین، ابتدا باید علوم تجربی را بهکار گرفت. آنگاه «تجربۀ دینی» را به خدمت درآورد و سپس به مباحث اجتماعی دین توجه کرد. نتایج تحقیق نشان داد که توجه اقبال به دانش تجربی و ضرورت استفاده از آن در کلام، پذیرفتنی و بایسته است؛ اما سخن او دربارۀ کنار نهادن فلسفه و کلام سنتی، صحیح نیست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 83 تا 98
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ارزیابی شبهات مهم معاد با جسم عنصری
نویسنده:
محمود فتحعلي ، سيدمحمدمهدي نبويان
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
حیات پس از مرگ و کیفیت آن، در همة ادیان مسئلهای جدی و مهم بهشمار ميآید. اندیشمندان اسلامی به برکت قرآن و سنت، به تبیین و تحلیل این مسئله پرداخته و اندیشة ناب اسلامی را بازگو کردهاند. ایشان هرچند معاد روحانی را پذیرفتهاند، دربارة معاد جسمانی و کیفیت آن اختلافنظر دارند. براساس عقیدة صحیح و نیز براساس ظاهر آیات و روایات، معاد جسمانی در روز قیامت با جسم و بدنی عنصری محقق ميشود، نه با بدن مثالی. بااینحال، بر نظریة معاد جسمانی با جسم عنصری، شبههها و اشکالهایی از سوی برخی اندیشمندان مطرح شده است. در این نوشتار، پنج شبهه از شبهات مهمِ معاد جسمانی با جسم عنصری، نقد و بررسی ميگردد و نشان داده ميشود که هیچیک از آنها نميتوانند ظهور آیات و روایات در عنصری بودنِ معاد جسمانی را خدشهدار کنند. این شبهات عبارتاند از ویژگیهای بهشتیان، کم نشدن از درختان بهشتی، ابتلا و امتحان، عدم تزاحم مکانی و زمانی در موجودات اخروی و وصول به کمال. علت انتخاب این شبهات آن است که ازیکسو این شبهات در مقایسه با شبهات دیگر از اهمیت ویژهای برخوردارند؛ و از سوی دیگر، در آثار فلسفی و کلامی کمتر دربارة آنها بحث شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 161 تا 175
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بازپژوهی معنای آیات اضلال الهی از منظر علامه طباطبائی و زمخشری
نویسنده:
فهیمه شریعتی ، ناهید مشایی ، سیدمحمد مرتضوی ، زهرا مولایی فر
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
چکیده :
موضوع انتساب اضلال انسان به خداوند، در آیاتی از قرآن کریم مطرح شده است. این امر در نگاه نخست، ناسازگار با عدل الهی و اختیار انسان است؛ ازاینرو اندیشمندان اسلامی با آرای گوناگون در رفع این تعارض کوشیدهاند. در پژوهش پیشرو که به روش تحلیلی و دادهپردازی توصیفی ـ انتقادی و با انگیزة تبیین دقیق ماهیت اضلال الهی انجام یافته، رویکرد عقلی دو مکتب شیعی و معتزلی از نگاه علامه طباطبائی و جارالله زمخشری بررسی و تحلیل شده است. هر دو اندیشمند، اضلال خداوند را عدم ایصال به مطلوب، عدم لطف، واگذاشتن در مسیر گمراهی و مجازات عملکرد سوء و اختیاری انسان بیان كردهاند؛ اما علامه با نگاهی فلسفی و دقیق، این فرایند را تبیین كرده است. علامه در خصوص حوزة اختیار انسان در افعال اختیاری، آموزة «امر بین الامرین» را منطبق بر مبانی هستیشناسی اسلامی میداند و در مقابل، زمخشری «تفویضی» میاندیشد؛ اما در مسئله اضلال الهی که نتیجة قهری سوء اختیار انسان است و حوزة فعل الهی بهشمار میرود، نزاعی نداشته، آن را منافی با اختیار آدمی و عدل الهی نمیدانند. چگونگی استدلال و تطبیق آرای ایشان در این جستار، بهروشنی بررسی شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 177 تا 192
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی اختیار و مسئولیت اخلاقی انسان از منظر چیزم و قاضی عبدالجبار همدانی
نویسنده:
مليحه آقائي ، مهدي منفرد
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
ارادة تام انسانی در اسلام با فرقة کلامی معتزله، شناخته میشود. قاضی عبدالجبار، متفکر برجستة اعتزال، با هدف دفاع از عدل الهی و تبیین سازگاری آن با مسئلة تکلیف و نیز مسئولیت اخلاقی، افعال انسان را مستقل از ارادة الهی میداند. از سوی دیگر، در فلسفة معاصر غرب، رودریک چیزم به هدف تبیین سازگاری میان علیت انسان و اصل ضرورت علّی و معلولی، خود شخص را مبدأ نهایی عمل معرفی میکند. در این مقاله با روش تحلیلی ـ توصیفی ضمن بیان آرای هر دو متفکر در باب مسئولیت اخلاقی انسان، بیان خواهد شد که با وجود اختلاف مبنایی در جهانبینی چیزم و قاضی عبدالجبار دربارة اموری چون ماهیت انسانی و اقسام علیت موجود در عالم، در خصوص مسئلة اختیار انسان، گونهای همداستانی و قرابت برقرار است؛ هرچند هر دو متفکر با پذیرش ارادة استقلالی تام انسان، ضمن گرفتار شدن به نگاهی غیرتوحیدی، به نتایجی نادرست در باب فاعلیت انسانی دست یافتهاند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 133 تا 146
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چیستی وحی از دیدگاه ملّاصدرا
نویسنده:
محمد جعفری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قدس سره,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
زبان وحی
,
الهام(افعال الهی)
,
علم نفس
,
عالم عقول
,
تمثل
,
عقول
,
وحی الهی
,
حکمت متعالیه
,
عقل فعال
,
قرآن مجید
,
عوالم (عرفان نظری)
,
زبانی بودن وحی
,
وحی
,
الشواهد الربوبیّة: ملاصدرا
کلیدواژههای فرعی :
تفسیر القرآن الکریم ,
شرح اصول کافی ,
حدس ,
تمثل ,
کشف صوری ,
کشف معنوی ,
واهب الصور (اسماء فعل) ,
نفس قدسی ,
درجات وحی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
چکیده :
همواره بحث از چیستی وحی از منظرهای گوناگون بحثی جذاب بوده است. در این میان، جسارت حکیمان در ورود به این عرصه و دست اندازی به فهم ابعاد و اضلاعِ وحی ستودنی است. فلاسفه، با طرح این بحث، گام مؤثّری در راه تلفیق دین و فلسفه و تحلیل فلسفی آموزه های دینی برداشتند. ملّاصدرا وحی را نوری میداند که طوری ورای طور سایر مدرَکات دارد. وی فاعل وحی را خدا و البته حامل آن را نبی میداند که افزون بر کمال سه قوّة عاقله، متخیّله، و حاسّه، از جانب خدا نیز مأموریت یافته است و از رهگذرِ وحدت با عقل فعّال، به درک معارف ملکوت میرسد. وحی در اندیشه وی، گزاره ای و زبانی بوده که از طریق تنزّل در مراتب وجودی عالم و انشای نفسانیِ نبی، رقم خورده و دارای مراتب عقلانی، مثالی، و حسّی میگردد.مهم ترین دستاورد این مقاله آن است که زبانی بودن وحی در نظریه ملّاصدرا، سازوکار لازم را مییابد. در نگاه نهایی، میتوان ادّعا نمود که پاره های مثبتِ نظریه وحی فلسفی میتواند در تکمیل و غنای وحی شناسی قرآنی، به ویژه در مباحثی همچون تمثّل و دیداری و شنیداری شدن وحی، ما را مدد رساند و عدم اعتنا به این دیدگاه، چالش های جدّیِ فرارویِ وحی را بی پاسخ میگذارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 5 تا 34
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اخلاق اجتماعي؛ ديني يا فراديني؟!
نویسنده:
زهير رضازاده ، مرتضي رضائي
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
تبيين صحيح از رابطة دين و اخلاق از دغدغههاي فيلسوفان اين دو حوزه بوده که بحثهاي گستردهاي دربارة آن انجام شده است. يکي از چالشيترين قلمروهاي اين بحث، اخلاق اجتماعي است؛ زيرا افراد جامعه باورهاي مختلفي دارند و پيچيدن يک نسخة اخلاقي براي همة آنان چهبسا به تحميل ارزشها و تبعيض نسبت به گروهي شود که باورهاي اکثريت را قبول ندارند. هدف از تحقيق پيشرو، تبيين شاخصههاي اخلاق ديني است که به سبب برخورداري از آنها براي تنظيم روابط افراد جامعهاي که همه يا اکثريت آنان مسلماناند، بر اخلاق فراديني اولويت مييابد. از يک سو، اخلاق اجتماعي متأثر از باورهاي کلان اعتقادي، بهدليل تأثيرات شگرف اين باورها بر عناصر مهم اخلاق، بر اخلاق فراديني که تنها بر سرشت مشترک انسانها تکيه دارد، مقدم است؛ و از سوي ديگر، اخلاق اجتماعي برگرفته از متون ديني معتبر، بهدليل شناخت عميق و صحيحي که بهوسيلة وحي از انسان و افعال متناسب با سعادت حقيقي وي به دست ميآورد، بر اخلاق فراديني که خود را براي کشف ارزشهاي اخلاقي از اين منبع شناخت بينياز ميداند، ترجيح دارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 167 تا 182
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
همآوايي خط فکري شيخ مفيد با معتزله بغداد در تبيين ماهيت ارادۀ خداوند
نویسنده:
اکبر اقوام کرباسي
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
شیخ مفید: محمد بن محمد بن نعمان
چکیده :
شيخ مفيد در ميان متکلمان اماميه، جايگاه ويژه و ممتازي دارد و بيترديد تحليل و تبيين او از آموزههاي اعتقادي، نقشي تأثيرگزار در تحليل تاريخ فکر اماميه خواهد داشت. ارادة خدا و ماهيت آن، از جمله آموزههايي است که شيخ مفيد پيرامون آن رسالهاي مستقل تحرير کرده است و برخي شاگردانش همچون کراجکي، تبيين و تحليل او را پروراندهاند. خط فکري شيخ مفيد، اگرچه همانند تمامي متکلمان عدليه اراده را حادث ميداند، ولي ازيکسو بر اساس روششناسياي که در کلامورزي خويش بدان التزام دارد، و از سويي ديگر بر پاية برخي از روايات، بين اراده خدا و ارادة انسان تفاوت ميگذارد و به لحاظ وجودشناسي، اراده را همان امر مکوّن عيني و خارجي ميداند. شيخ مفيد در معناشناسي صفت اراده، معتقد است: امکان انتساب صفت اراده به خداوند وجود ندارد و تنها به دليل سمع ميتوان خداوند را مريد دانست. ازاينرو، استمعال اين صفت را براي خداوند مجازاً روا ميدارد. اما اين تبيين را پيشتر برخي از معتزليان بغدادي، همچون بلخي کعبي، هم ارائه کرده و براي آن دليل اقامه نموده بودند. بعيد نيست اقبال شيخ مفيد به رويکرد و تحليل معتزليان بغدادي، به دليل همسوانگاري اين ديدگاه با روايات اماميه بوده باشد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 7 تا 18
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
برداشتهای عقلی از روايات درباره مرجعيت دينی امام
نویسنده:
محمد جعفري ، سيداحمد حسيني
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
با مراجعه به متون ديني مييابيم که اهلبيت براي تبيين شئون خويش استدلال عقلي و نقلي داشتهاند. در اين مقاله با روش کتابخانهاي تحليلي، استدلالهايي که اين ذوات مقدس براي بيان مرجعيت ديني خود در برابر مخالفان يا شيعيان اقامه کردهاند، بررسي ميشود. اين ادله، گاهي برونمذهبياند و گاهي درونمذهبي؛ يعني در آنها به آموزههاي مسلّم ميان مسلمانان يا شيعيان استناد شده است. ايشان امام را محافظ شريعت، هادي بهسوي دين، حجتالله، قيم و ملازم با قرآن کريم، واجبالاطاعه و محل نزول جبرئيل دانستهاند و براي اثبات مرجعيت ديني امام، به اين موارد استدلال کردهاند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 65 تا 80
مشخصات اثر
ثبت نظر
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
تعداد رکورد ها : 247
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید