چکیده :
ترجمه ماشینی :
این کتاب پنجم درباره هگل پیامدهای اندیشه هگلی را برای معنویت ارزیابی می کند.
عنوان چهارم در این مجموعه، فلسفه آشتی جهانی هگل (csp 2013)، عبارت صریحتر «بازیابی همه چیز در مسیح» را یادآوری میکند، که امر کلی را با امر خاص و در نهایت فرد شناسایی میکند.
این انضمام جهانی واقعی است.
«نفی مضاعف»، «هگل ارتدکس»، نشان میدهد که چگونه جنبش مسیحی، که با شتاب خود مجبور به تشخیص هویت معنوی خود با اندیشهای که به نام «هگلی» نامیده میشود، خود روح انگیزه است.
همانطور که ارسطو زمانی برای عدهای فلسفه را وارد کرده بود، حتی با گنجاندن این جنبش، هگل آن ویژگی مشخصی را که دین را به سمت ایدهآل جهانشمولی آن در یک فرد تعیین میکند، مثال میزند، روح بر «همه جسم» اما بر یک معین سرازیر میشود.
روز".
همان گونه که فلسفه از دین و هنر سرچشمه می گیرد، از «نبوت» سرچشمه می گیرد، سه «شکل روح مطلق» (هگل) که در فلسفه به کمال رسیده است، سومی که «دین مطلق» در نتیجه باید آن را برانگیزد.
پس از نمایه سازی این پروژه، مضامین منطق، موضوع و محمول، معنا و هویت در تفاوت توسعه می یابد.
فلسفه و ایده آلیسم مطلق شناسایی می شوند و بدین ترتیب دومی برای ارتدکس تسخیر می شود.
تقدم فکر واسطه ای بر مشاهده فوری به عنوان اولین شرط علم و به طور کلی خودآگاهی معنوی ظاهر می شود.
در فصلهای بعدی، این اندیشه به مضامین الهیاتی- متافیزیکی درستی میرسد، مانند نقد رینالدی از هگلیها، کنت فولدز و ریچارد وینفیلد.
تثلیث، تجسم، جاودانگی، نامتناهی و مطلق همگی همراه با وحی، ایده مورد بحث قرار می گیرند.
یک پسنوشته، اثر را به نگرشهای مخالف برخی از متفکران ارتدکس، کوتاهی یا انکار حقوق و وظایف یک دلیل خاص حدسآمیز مرتبط میکند.
در این عنوان هیچ اشاره ای به هیچ اثر اخیری که ارتدوکسی هگل یا به عبارت بهتر، خصلت هگلی ارتدکس را انکار کند، ندارد.
this fifth book on hegel assesses the consequences of hegelian thought for spirituality.
the fourth title in this series, hegel's philosophy of universal reconciliation (csp 2013), recalled the more explicit phrase, "to restore all things in christ", identifying the universal with the particular and, finally, the individual.
this concreteness is the true universal.
the "double negation", "the orthodox hegel", shows how the christian movement, obliged by its own momentum to recognise its spiritual identity with the thought called, metonymously, "hegelian", is spirit itself impelling.
as standing for, even incorporating this movement, as aristotle once had incorporated philosophy for some, hegel instances that concrete particularity determining religion towards its ideal of universality in an individual, the spirit "poured out" upon "all flesh" but on a given "day".
it originates in "prophecy" as philosophy originates in religion and art, the three "forms of absolute spirit" (hegel) perfected in philosophy, the third, which "the absolute religion" must, consequently, elicit.
after indexing this project, themes of logic, subject and predicate, meaning and identity in difference are developed.
philosophy and absolute idealism are identified, thus capturing the latter for orthodoxy.
the primacy of mediated thought over immediate observation emerges as the first condition for science and spiritual self-consciousness generally.
in later chapters, the thought rises to properly theologico-metaphysical themes, such as rinaldi's critique of the hegelians, kenneth foldes and richard winfield.
trinity, incarnation, immortality, infinity, and the absolute are all discussed, along with revelation, the idea.
a postscript relates the work to contrary attitudes among some orthodox thinkers, falling short of, or denying the rights and duties of, a specifically speculative reason.
the title intends no reference to any recent work denying the orthodoxy of hegel or, rather, the hegelian character of orthodoxy.