چکیده :
ترجمه ماشینی :
این پایان نامه به بررسی مفهوم رویداد می پردازد، همانطور که در هستی شناسی های توسعه یافته توسط مارتین هایدگر (1889-1976) و ژیل دلوز (1925-1995) یافت می شود.
متنهایی که من روی آنها تمرکز میکنم عبارتند از sein und zeit (1927) هایدگر، "vom wesen des grundes" (1928)، "vom wesen der wahrheit" (سخنرانی 1930، چاپ 1943)، beitrãƒâ¤ge zur philosopie (vom ereignis) (نوشته شده).
-38، اما تا سال 1989 منتشر نشد)، و تفاوت دلوز و رنس (1968).
تمرکز من بر روشی است که هر فیلسوفی گزارشی از رویداد را در رابطه با مجموعه ای از موضوعات اساسی کلیدی ارائه می دهد.
از نظر هایدگر اینها حقیقت، تفاوت، زمین و زمان-مکان هستند.
برای دلوز من همچنین در مورد زمین و زمان بحث می کنم، اما به ویژه بر تفاوت تمرکز می کنم.
توضیح دلوز از تفاوت مستلزم تمایز بین یک ثبت مجازی ایده های دیالکتیکی و یک ثبت واقعی از سیستم های شبیه ساز است.
و روشن ساختن مفهوم رویداد او در رابطه با اینها نقش غالبی در تحلیل من دارد.
گزارش دلوز از ایده های دیالکتیکی عمیقاً تحت تأثیر روایت ریاضی دان و فیلسوف اوایل قرن بیستم، آلبرت لوتمن (1908-1944) است.
لوتمن، به نوبه خود، حساب خود را از طریق تعامل با آثار اولیه هایدگر توسعه داد.
در فصل پنجم، خط نفوذ هایدگری بر دلوز را از طریق لوتمن بازسازی می کنم.
از اواسط دهه 1930، هایدگر درک میکند که ماهیت رویدادی است، در حالی که تفاوت یک بعد اساسی رویداد را تشکیل میدهد، اگرچه نکته اخیر اغلب در پژوهش نادیده گرفته میشود.
حقیقت، زمین و زمان-مکان ساختار و پویایی هستی را به عنوان رویداد بیان می کنند.
از نظر دلوز، بودن تفاوت است، اما تفاوت از طریق رویدادها متمایز می شود.
زمین، زمان، سیستمهای شبیهسازیها و ایدههای دیالکتیکی ساختار تمایز نهایی موجودات و پیدایش جهانهای موجوداتی را بیان میکنند که هویتهای شبه پایداری دارند که توسط روابط پیچیده آنها تعدیل شده است.
this dissertation examines the concept of event, as found in the ontologies developed by martin heidegger (1889-1976) and gilles deleuze (1925-1995).
the texts i focus on are heidegger's sein und zeit (1927), "vom wesen des grundes" (1928), "vom wesen der wahrheit" (lecture 1930, print 1943), beitrãƒâ¤ge zur philosopie (vom ereignis) (written 1936-38, but not published until 1989), and deleuze's diffãƒâ©rence et rãƒâ©pãƒâ©tition (1968).
my focus is on the way each philosopher advances an account of the event in relation to a set of key fundamental themes.
for heidegger, these are truth, difference, ground, and time-space.
for deleuze i also discuss ground and time, but focus especially on difference.
deleuze's account of difference entails a distinction between a ã¢â‚¬å“virtualã¢â‚¬ï¿½ register of dialectical ideas and an ã¢â‚¬å“actualã¢â‚¬ï¿½ register of systems of simulacra, and clarifying his concept of event in relation to these plays a dominant role in my analysis.
deleuze's account of dialectical ideas is profoundly influenced by that of the early twentieth century mathematician and philosopher, albert lautman (1908-1944).
lautman, in turn, developed his account through an engagement with heidegger's early work.
in chapter v, i reconstruct the heideggerian line of influence on deleuze via lautman.
beginning in the mid-1930s heidegger understands being to be evental in nature, while difference constitutes an essential dimension of the event, though the latter point is often neglected in the scholarship.
truth, ground, and time-space articulate the structure and dynamics of being as event.
for deleuze, being is difference, but difference differentiates by way of events.
ground, time, systems of simulacra, and dialectical ideas articulate the structure of being's evental differentiation and the genesis of worlds of beings possessing quasi-stable identities modulated by their complex relations.
نویسنده :
James Scott Bahoh
منبع اصلی :
https://dsc.duq.edu/etd/1520/
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
keywords: Deleuze, Event, Ground, Heidegger, Lautman, Ontology
توضیحات فیزیکی اثر :
431 صفحه.
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی