جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 30265
تجزیه و تحلیل انتخاب [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Kenneth Walker Rankin
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف در سراسر قبل؛ فصول ارائه یک شکل منسجم از دکترین لیبرتارین بوده است. تا کنون من عمدتاً در مورد مسائل مربوط به سازگاری داخلی صحبت کرده ام. با این حال، در پایان، ابتدا می‌خواهم کفایت کلی گزارش خود را به‌عنوان گزارشی از تمام حقایق مرتبط، دوم اهمیت کلی برای فلسفه موضوع، و سوم ماهیت کلی و مناسب بودن روش‌هایی را که به کار گرفته‌ام در نظر بگیرم. برای راحتی کار، از این فرض شروع می کنم که آنچه را که قصد انجام آن را داشته ام انجام داده ام. من پارادوکس ادعایی در بی‌جبرگرایی لیبرتارین را با تحلیل مفاهیم مختلف مرتبط با واژه‌های «مسئولیت»، «شانس»، «حادثه» و غیره حل کرده‌ام. برای بیان دو مفهوم مختلف استفاده می شود که من آنها را "مسئولیت توضیحی" و "مسئولیت روایی" نام گذاری کرده ام. علاوه بر این، نشان داده‌ام که مسئولیت از نوع روایی برای انجام یک کار به جای دیگری باید در جایی وجود داشته باشد که مسئولیت کامل (متمایز از محدود) از نوع توضیحی برای انجام یک کار به جای دیگری وجود نداشته باشد.
مفهوم مرابحه در بافت مدرن اسلامی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
M. S Mahmoud
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
چکیده :
ترجمه ماشینی : یکی از اصول اصلی بانکداری اسلامی پرهیز از ربا در همه انواع معاملات است، زیرا مسلمانان معتقدند که مجاز به معامله ربا نیستند و باید سیستم بدون ربا را در پیش گیرند. برای دستیابی به این امر، مسلمانان قواعد راهنمای خود را از مبانی اسلامی استخراج کرده و به جای استفاده از مکانیسم نرخ بهره رایج، از مکانیسم تقسیم سود استفاده کرده اند. اقتصاددانان مسلمان تلاش کرده اند تا نمونه های موفق واقعی از اقتصاد بدون بهره را توسعه دهند و ارائه دهند. ربا در اسلام «ربا» نامیده می شود که در لغت به معنای افزایش یا اضافه است، اما از نظر فنی به اضافه شدن در مبلغ اصل قرض بر اساس مدت زمانی اطلاق می شود. وام داده شده است و مبلغ وام. هدف بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری اسلامی، توسعه انواع معاملات اسلامی است که در آن سودی که در اسلام حرام است، نباشد. اسلام هیچ مخالفتی با تکنیک های نوین عملیاتی بانکداری یا همکاری و هماهنگی با موسسات سرمایه گذاری و بانکی غربی ندارد مگر اینکه با احکام اسلامی در تضاد باشد. قرآن که منبع اساسی احکام و اصول اسلامی است، ربا را نهی کرده است. یکی از پیامدهای ممنوعیت ریبا این است که این ممنوعیت تمامی ابزارهای تامین مالی بدهی را به همان صورتی که در سیستم بانکداری سنتی وجود دارد حذف می کند. اسلام معاملات جایگزینی داده است که معامله ربا ندارد. یکی از ویژگی های مهم ابزارهای مالی اسلامی، تقسیم ریسک و زیان و سود است. علت ممنوعیت ربا به تفصیل در این تحقیق مورد بحث قرار خواهد گرفت- همچنین در این تحقیق برخی از ابزارها و اشکال اصلی سرمایه گذاری مورد استفاده در بانکداری اسلامی فهرست و توضیح داده خواهد شد. یکی از مهم‌ترین شکل‌های معامله در بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری اسلامی، نوعی بیع است که مرابحه نامیده می‌شود. مرابحه پرکاربردترین نوع معامله در بانک های اسلامی است و در عین حال بیشترین انتقاد را نیز به آن وارد می کند. مرابحه بیانگر شکل خاصی از قراردادهای فروش کالا است. این یک قرارداد بیع است که در آن فروشنده موظف است هزینه اولیه کالا و حاشیه سودی را که او علامت گذاری کرده است به خریدار بدهد. هدف از این مطالعه، بحث در مورد این شکل خاص از معامله، اظهار نظر در مورد نحوه انجام آن در بانک ها و شرکت های سرمایه گذاری اسلامی است. مرابحه به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری جدید توسعه یافته، در کاربرد مدرن آن موضوع کتاب یا تحقیق زیادی نبوده است. کتاب ها و نشریات زیادی در مورد موضوع نظام بانکداری اسلامی بحث کردند، اما تعداد کمی از آنها موضوع مرابحه مدرن را که کاربرد متفاوتی از شکل سنتی مرابحه اسلامی قدیمی است، برجسته کردند. مهم‌ترین نشریات در این زمینه اخیراً پس از تصویب قرارداد بیع مرابحه توسط بانک‌های اسلامی به شکل توسعه‌یافته آن به رشته تحریر درآمده است. یکی از کتاب هایی که در مرابحه نوشته شده است…
وحدت و برابری روابط الهی در الهیات تثلیث گرگوری نازیانزوس [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Grant M. Sutherland
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این پایان نامه، نویسنده بررسی می کند که چگونه گریگوری نازیانزوس بین پدر، پسر و روح القدس تمایز قائل می شود و در عین حال برابری و وحدت آنها را حفظ می کند. در فصل اول، او روشی را بررسی می‌کند که گفتمان الهیاتی درک گرگوری را از چگونگی پیش‌بینی کلمات از خدا شکل می‌دهد. در فصل 2، نویسنده درک گرگوری از اشخاص الهی را که او تنها به دلیل روابط اصلی مبدأ آنها را متمایز می کند، بررسی می کند. در فصل پایانی، نویسنده به مشکلاتی در تفسیر علمی مدرن از گریگوری اشاره می کند که وحدت و برابری اشخاص الهی را منحصراً با شخص پدر می شناسد. نتیجه می‌گیریم که گریگوری برای برقراری و تضمین برابری و وحدت الهی بین افراد، بر مفهوم هموسیوس تکیه کرده است.
زیارتگاه عبدالقادر جیلانی در بغداد و حرم عبدالعزیز جیلانی در عقره: ترسیم جهت گیری های چندگانه دو زیارتگاه صوفیان قادری در عراق [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Noorah Al-Gailani
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه جوامع ذینفع، محیط فیزیکی و زندگی روزمره دو زیارتگاه صوفی قادریه را که کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است مرتبط با شیخ عبدالقادر جیلانی (1077 - 1165 م)، متکلم مسلمان حنبلی قرن دوازدهم و یکی از بنیانگذاران پس از مرگ ترسیم می کند. قدیمی ترین فرقه های صوفیانه در اسلام اولین زیارتگاه در بغداد است و اتاق دفن او را در خود جای داده است. و دومین زیارتگاه در حومه شهر عقره در منطقه کردستان شمال عراق، زیارتگاه پسرش شیخ عبدالعزیز (متوفی 1206 م) است. وی همچنین به دلیل سخنرانی در علم کلام حنبلی در منطقه مشهور بود و به این دلیل و همچنین ارتباط خود با شیخ عبدالقادر را گرامی داشت. با توجه به این پرسش پژوهشی که «جهت‌گیری‌های هویتی این دو زیارتگاه صوفی قادریه در دوران معاصر چیست؟» یافته‌های ارائه شده در اینجا نتیجه تحقیقات میدانی است که بین نوامبر 2009 و فوریه 2014 انجام شده است. این تحقیق میدانی زمینه پیچیده‌ای را نشان می‌دهد که در آن این دو زیارتگاه وجود داشته و با هم تعامل داشته‌اند، تحت تأثیر ذینفعان صوفی و غیرصوفی که با آنها شناسایی شده و به آنها دسترسی داشته‌اند. زیارتگاه هایی برای رفع نیازهای روحی و عملی گوناگونی که به نوبه خود بر نحوه نگرش و نگاه هر یک به حرم از جهت گیری های مختلف تأثیر می گذارد. این جهت گیری های همپوشانی شامل نهاد صوفی قادری و محل استراحت قدیس حامی آن است. مسجد ارتدکس اهل سنت با امامان مفتی آن که در استخدام دولت عراق هستند. مرقد مقدس محله جامعه شیعیان محلی و مقصد آن برای کمک های معنوی و عملی؛ و تامین کننده محلی رفاه برای فقرای شهر (آشپزخانه سوپ، سالن تشییع جنازه و تولید برق از جمله خدمات دیگر). یافته‌های تحقیق همچنین نشان می‌دهد که صحنه‌ی صوفی قدیری دائماً در حال تغییر و تطبیق است که از محیط‌های اجتماعی- مذهبی- سیاسی ملی و منطقه‌ای که این دو حرم در آن وجود دارند مصون نیست: یک طبقه سیاسی ملی غیرصوفی که برای نفوذ و دستکاری در این زیارتگاه‌ها به نفع خود رقابت می‌کند. اهداف؛ و جناح‌های فرقه‌ای ملی قدرتمند برای انجام همین کار تلاش می‌کنند. ترکیبی از ذینفعانی که از این دو حرم استفاده می‌کنند و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، شکل دهندگان تأثیرگذار این نهادها، هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ معنوی، هستند. بیشتر ذینفعان از طریق مواجهه و تعامل با یکدیگر در حفظ و تجدید حیات این دو حرم مشارکت داشتند، اما برخی نیز بر اساس دیدگاه جهت گیری خاص خود به دنبال سازگاری و تغییر آنها بودند.
تشکیل دانش آموز-شهروند تونس: آموزش مدنی و آموزش اسلامی در مدارس دولتی از 1958 تا 2002: مسلمانان یونانی زبان مقدونیه غربی: نمونه ای از گرویدن جمعی به اسلام (قرن 16 تا 19) در منطقه بالکان عثمانی [پایان نامه فرانسه]
نویسنده:
Hanene Farhat Ben Nasr
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این پایان نامه به دنبال تحول الگوی آموزشی و الگوی شهروندی است که توسط مدارس تونس بین سال های 1958 تا 2002 برای رویکردهای مختلف در زمینه آموزش مدنی و اسلامی و از طریق اصلاحات تجربه شده توسط سیستم آموزشی منتقل شده است. اصلاحاتی که ابتدا با اصلاحات 1958 و پس از خودآزمایی اجتناب ناپذیر ناشی از ظهور جنبش اسلام گرایی و بحران سیاسی اواخر دهه هشتاد (اصلاحات 1991) و سپس مقایسه با چالش های جدید جهانی شدن و مقایسه آن با چالش های جدید جهانی شدن و 1958، اتفاقات حاد خود را به همراه داشت. خواسته های زندگی مشترک در جهان (رفرم 2002). ما دوره بیش از نیم قرنی را برای آموزش مدنی و اسلامی در مدارس دولتی در تونس تحلیل می کنیم. دوره ای که انتخاب وضعیت را به چالش می کشد و روش هایی که در آن اصول و ارزش ها به محتوای آموزشی ترجمه می شوند، انجام شد. این بازتابی است در محتوا، اتخاذ رویکردی مقایسه ای بین تداوم و مخالفت. رویکرد ما مبتنی بر تحلیل مجموعه‌ای است که شامل کتاب‌های درسی و برنامه‌های رسمی آموزش مدنی و اسلامی در مدارس دولتی تونس است.
اختفا و مکاشفه: بررسی رازداری و ابتکار در میان نصیری-علویان سوریه [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Bella Tendler
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
چکیده :
ترجمه ماشینی : نصیری-علویان، فرقه شیعه متقابل که در حال حاضر در سوریه برجسته است، برخی از تنها بازماندگان فرقه های هترودکس اسلام اولیه هستند. به دلایل کلامی و احتیاطی از درمیان گذاشتن عقاید خود با بیگانگان منع شده اند. در نتیجه، دانش علمی از دین آنها محدود شده است. این پایان نامه با استفاده از مجموعه بزرگی از رساله های تازه منتشر شده و نسخ خطی مطالعه نشده از قرن 10 تا 20، به بررسی دلایل پنهان کاری آنها و روند چند مرحله ای آنها می پردازد که طی آن جوانی خود را آغاز می کنند. پایان نامه با این سؤال آغاز می شود که چرا نصیریان با توجه به اصرار شدید خود بر رازداری، چندین تن از بدعت گذاران بدنام اسلامی را که علناً الوهیت ائمه را تبلیغ می کردند، ارج می نهند؟ به دنبال داستان‌هایی که خصیبی، مؤسس این فرقه قرن چهارم/دهم، درباره عبدالله بن. سباء، بدعت گذار اسلام، این رساله الگویی از پنهان کاری و مکاشفه را که زیربنای تثلیث نصیری است، آشکار می کند، و با بسط، ایده های آنها را در مورد تعلیم و تربیت، تقلید و شروع به کار می رساند. فراگیر بودن این الگو نشان‌دهنده اهمیت پنهان‌کاری و آشکارسازی برای خودتعریف دین نصیری است، که در هسته‌ی خود، یک فرقه آغازین است که حول حفظ و انتقال دقیق حقایق دینی مخفی ساخته شده است. یکی از راه‌های اصلی که نصیریان اولیه از طریق آن از پنهان‌کاری آموزه‌های خود اطمینان حاصل می‌کردند، تصور یک استعاره جنسی گسترده بود که بر اساس آن انتقال دانش دینی به آمیزش جنسی تشبیه می‌شود. بر اساس این استعاره، بنیانگذاران دین نصیری، آغاز را به عنوان یک ازدواج معنوی بین استاد و مرید مذکر ساختند که مانند ازدواج فیزیکی، می تواند به مراحل بارداری، تولد و شیردهی منتهی شود. این ساختار نظری نصیریان را تشویق کرد که راز دین خود را پنهان کنند، زیرا کسی که از پاکدامنی خود محافظت می کند، و هم دینان خود را به عنوان خانواده ای که با پیوندهای زناشویی و خویشاوندی متحد شده اند، تصور کنند. همانطور که از پاسخ حقوقی طبرانی محقق قرن پنجم/یازدهم برمی‌آید، همه جنبه‌های این فرآیند مطابق با قوانین خانواده اسلامی تشریع شده است. جزئیاتی که این آینه کاری با آن تداوم یافته است، آشنایی نصیریان اولیه را با قرآن و فقه اسلامی آشکار می کند و تصورات گسترده ای را که بر خلاف آن است را از بین می برد. علاوه بر مطالب موجود قبلی، این پایان نامه از دو نسخه خطی استفاده می کند که شخصاً توسط نویسنده کشف شده است. اولین کتاب راهنمای گمشده قرن نوزدهم برای مشایخ نصیری است. در سال 1860 این کتاب به عنوان پایه ای برای اولین تک نگاری در مورد مذهب نصیری، با عنوان راز آسیایی، توسط کشیش ساموئل لاید بود. با این حال این نسخه خطی در 150 سال گذشته گم شده است. کشف مجدد و تأثیر آن بر چندین متون آغازین مرتبط با جزئیات شرح داده شده است. دومی یک کتابچه راهنمای قرن نوزدهمی برای تازه کاران نصیری است که اولین نسخه داخلی را ارائه می دهد…
الهام بخش مراقبت از خلقت در شاهد و پرستش کلیسای دانشگاه، سنت مریم باکره، آکسفورد: برنامه Hope4Creation
[پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Charlotte Bannister-Parker
نوع منبع :
رساله تحصیلی
چکیده :
ترجمه ماشینی : جهان در حال حاضر با یک بحران آب و هوایی بی سابقه مواجه است و ما به عنوان مسیحی باید واکنش نشان دهیم. پس از خلاصه کردن مقیاس عظیم تهدید وجودی که با آن روبرو هستیم، این پایان نامه به یک مشکل خاص می پردازد: در کلیسای من و بسیاری دیگر، جهت گیری کمی در مورد چگونگی واکنش معنادار به بحران آب و هوا وجود دارد. در سنت مری، یک تیم کوچک سبز دو سال پیش تأسیس شد، و در حالی که اعضای آن به شدت نگران رسیدگی به بحران آب و هوا بودند، هنوز هیچ اقدام پایدار پایدار یا اقدام زیست محیطی اتخاذ نشده است. این پایان نامه بررسی می کند که چرا اتفاق کمی افتاده است، و برخی از موانعی که ممکن است تیم سبز و جماعت گسترده تر سنت مری را از اقدام بازدارند، چیست. سپس بررسی می‌کند که چه بینش‌های جدیدی را می‌توان از روان‌شناسی رفتاری، سنت مسیحی سلتی، و الهیات زیست محیطی به دست آورد که می‌تواند باعث تغییر در نگرش و عمل شود. در این مقاله، من یک روایت جایگزین برای محتوای برنامه های آموزشی موجود پیشنهاد می کنم. این رویکرد جدید اساس طراحی یک برنامه نوآورانه، Hope4Creation (H4C) را تشکیل می دهد. هدف این برنامه این است که به جماعت من فرصتی منحصربفرد بدهد تا سفری دگرگون کننده از مشارکت را آغاز کنند و آنها را قادر سازد تا با حرکت از کاربرد نظری به عملی، به شیوه ای عملی و مرتبط به بحران آب و هوا پاسخ دهند. H4C طوری ترتیب داده شده است که تأثیر ملموسی داشته باشد و تیم سبز و جماعت مریم مقدس را قادر می سازد تا به چراغ روشنایی برای سایر کلیساهای حوزه اسقف تبدیل شوند، به طوری که آنها نیز زندگی پایدار را اتخاذ کنند و اقدامات زیست محیطی را در زندگی مسیحی خود بگنجانند. و هویت
مفهوم المصلحه و النصص با اشاره ویژه به کتاب البیع در کتاب بلغ المرام [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Ishak Suliaman
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پژوهش به بررسی مفهوم مصلح و الناس (منافع عمومی و متن حقوقی اسلامی) با اشاره ویژه به کتاب البیو (فصل معاملات تجاری) در کتاب بلوغ المرام می پردازد. این تحلیل از ارتباطی که فقهای مسلمان بین المسلحه و الناس ایجاد کرده‌اند، به بررسی اصول عملی مصلحه می‌پردازد، زیرا این اصول در مورد آل بویو که در احادیث پیامبر (ص) آمده است، اعمال می‌شود. آ. و در کتاب البیو. به همین دلیل است که کتاب بلوغ المرام توسط محقق حاضر انتخاب شده است. کتاب البویو صریح ترین منبع احادیث را نشان می دهد که می توان از اصول عملی مورد بحث استفاده کرد. برای این منظور، شش فصل در سه بخش تنظیم شده است. یعنی قسمت های الف، ب و ج. جزء الف با عنوان «مفهوم المسلحة و الناس در فقه اسلامی» و مشتمل بر سه فصل است. اولی به تعریف و توسعه تاریخی مفهوم المسلحه و الناس می پردازد. فصل دوم این امر را با بسط نظری مفهوم المسلحه و الناس گسترش می دهد. این بخش مفهومی با فصل سوم پایان می‌یابد که بر اهمیت طلیل الاحکام برای مفهوم المسلاحه و الناس تمرکز دارد. قسمت ب به بررسی صحت حدیث، معرفی کتاب بلغ المرام و شامل دو فصل، فصل چهارم و باب پنجم می باشد. فصل چهارم منابع اصلی کتاب حدیث را مورد بحث قرار می دهد، در حالی که فصل پنجم به معرفی کتاب بلوغ المرام می پردازد و هر بخش متوالی را به تفصیل تحلیل می کند. آخرین بخش این پایان نامه قسمت ج است که به طور خاص احادیث را بررسی می کند. بخش ج قلب این پایان نامه را تشکیل می دهد و روش شناسی خاصی را در چارچوب فقهی مفهوم المسلحه و الناس برای تحلیل آل بویو بر اساس اصول عملی که از 22 عنوان فرعی فهرست شده در کتاب الناس تهیه شده است، می سازد. بویو (فصل معاملات تجارتی) در کتاب بلوغ المرام. این تز نتیجه می گیرد که اگر این اصول منافع عمومی بر همه معاملات تجاری مطابق با آنچه در احادیث پیامبر صلی الله علیه و آله آمده است اعمال شود. آ. در این صورت منافع عمومی بشریت در میان مسلمانان حفظ خواهد شد. به همین دلیل است که احادیث پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم. آ. w به عنوان یک منبع زنده جهانی به بشریت داده شده است تا از آن برای رفاه ابدی آنها استفاده شود. از این رو، امید است که با استفاده از مفهوم فقهی مصلح و الناس به عنوان ابزاری نوین به تحلیل احادیث پیامبر اکرم (ص) بپردازیم. آ. w راه را برای مطالعه بیشتر در این زمینه باز می کند.
دین و معنویت در عمل بالینی: کاوشی از بی میلی در میان پزشکان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
David Drew
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در سراسر ایالات متحده، اکثریت قریب به اتفاق جمعیت ادعا می کنند که اعتقادات مذهبی و معنویت جهان بینی آنها را شکل می دهد و به مقابله با استرس های زندگی کمک می کند. با این حال، ادبیات نشان داده است که پزشکان سلامت روان ناراحتی را در ادغام دین و معنوی در عملکرد بالینی گزارش کرده‌اند. هدف از این مطالعه بررسی این موضوع بود که آیا متخصصان سلامت روان دارای مجوز در کالیفرنیای جنوبی نسبت به پرداختن به دین/معنویت با مشتریان خود بی‌میل هستند یا خیر. از طریق نمونه گیری گلوله برفی، 52 پزشک متشکل از مددکاران اجتماعی، مشاوران، درمانگران ازدواج و خانواده، پرستاران، روانشناسان و روانپزشکان در سراسر کالیفرنیای جنوبی (N = 52) انتخاب شدند. شرکت کنندگان به صورت توصیفی بر اساس (الف) اعتماد به توانایی آنها در ادغام باورهای مشتری در درمان و (ب) راحتی آنها در بحث در مورد موضوعات مرتبط با RS با مشتریان خود اندازه گیری شدند. نتایج نشان داد که سطح کلی بی‌میلی از 15 درصد (برای راحتی) تا 25 درصد (برای توانایی) در میان شرکت‌کنندگان در مطالعه متغیر است. مددکاران اجتماعی بالینی دارای مجوز، سطح بی میلی اندکی کمتر از سایر متخصصان دارای مجوز را گزارش کردند. پیامدهای یافته ها مورد بحث قرار گرفت.
کلابازی (متوفی 380/990) و برداشت او از تصوف [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Vahit Göktaş
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : کلابازی یکی از نام‌های برجسته عصر کلاسیک تاسوعا و همچنین از بنیانگذاران نظام تاسوعا است. کلابازی متفکر، فیلسوف اسلامی، محقق حدیث و صوفی است که در منطقه بخارا زندگی می‌کرده است که در چهارمین سال میزبان فعالیت‌های علمی گسترده‌ای بوده است. قرن بعد از هجرت، که دوره ای از تجزیه است که در آن اندیشه اسلامی از مجاری مختلف شروع به رشد کرد. کلابازی یکی از افراد مهم این عصر تاسوعا است که دیگر نهضت زهد نبود و راه نظام سازی را در پیش گرفت. وی همچنین از اولین بنیانگذاران مفاهیم تاسوعا است. کلابزی بخشی از تلاش ها برای یافتن منابعی برای تاسوعا در اصول اهل سنت بود که روندی بود که از هجری قمری آغاز شد. قرن و تا چهارم ادامه یافت. قرن. کلابازی در آثار خود کوشید تا ثابت کند که تاسوعا از اسلام و بر اساس نصوص اسلامی تغذیه می شود. دو اثر از کلابازی توانستند تا به امروز باقی بمانند. اینها طاعروف و بحرو الفوائدیر هستند. کلابازی آرای صوفیه را درباره عقاید اسلامی و اصطلاحات تاسوعا توضیح داده است. وی اصطلاحات را در پرتو مبانی دینی تا حد ممکن مورد مطالعه قرار داد و به معنای دیگری اشاره نکرد. وی در اثر دیگر خود به نام بحروالفوائد 203 حدیث را از نظر اخلاق صوفیانه شرح داده است. کلابزی بازسازی انسان را راه حل تعارض در زندگی اجتماعی می دانست، همان گونه که دیگر صوفیان عصر اول چنین می کردند. بنابراین او بر اهمیت پرورش افراد خودآگاه و از نظر معنوی بالغ تأکید کرد. اصطلاحات صوفیانه نقاط عطف در روند کمال انسان را تشکیل می دهد. در دوره تاسوعا که از چهارم / دهم آغاز شد. قرن هاست که مفاهیم اولیه تاسوعا همراه با کلابازی از نظر تربیتی و معرفتی و معرفتی و ایستگاه ها (حال) و مکملار آغاز شد.
  • تعداد رکورد ها : 30265