چکیده :
ترجمه ماشینی :
نصیری-علویان، فرقه شیعه متقابل که در حال حاضر در سوریه برجسته است، برخی از تنها بازماندگان فرقه های هترودکس اسلام اولیه هستند.
به دلایل کلامی و احتیاطی از درمیان گذاشتن عقاید خود با بیگانگان منع شده اند.
در نتیجه، دانش علمی از دین آنها محدود شده است.
این پایان نامه با استفاده از مجموعه بزرگی از رساله های تازه منتشر شده و نسخ خطی مطالعه نشده از قرن 10 تا 20، به بررسی دلایل پنهان کاری آنها و روند چند مرحله ای آنها می پردازد که طی آن جوانی خود را آغاز می کنند.
پایان نامه با این سؤال آغاز می شود که چرا نصیریان با توجه به اصرار شدید خود بر رازداری، چندین تن از بدعت گذاران بدنام اسلامی را که علناً الوهیت ائمه را تبلیغ می کردند، ارج می نهند؟ به دنبال داستانهایی که خصیبی، مؤسس این فرقه قرن چهارم/دهم، درباره عبدالله بن.
سباء، بدعت گذار اسلام، این رساله الگویی از پنهان کاری و مکاشفه را که زیربنای تثلیث نصیری است، آشکار می کند، و با بسط، ایده های آنها را در مورد تعلیم و تربیت، تقلید و شروع به کار می رساند.
فراگیر بودن این الگو نشاندهنده اهمیت پنهانکاری و آشکارسازی برای خودتعریف دین نصیری است، که در هستهی خود، یک فرقه آغازین است که حول حفظ و انتقال دقیق حقایق دینی مخفی ساخته شده است.
یکی از راههای اصلی که نصیریان اولیه از طریق آن از پنهانکاری آموزههای خود اطمینان حاصل میکردند، تصور یک استعاره جنسی گسترده بود که بر اساس آن انتقال دانش دینی به آمیزش جنسی تشبیه میشود.
بر اساس این استعاره، بنیانگذاران دین نصیری، آغاز را به عنوان یک ازدواج معنوی بین استاد و مرید مذکر ساختند که مانند ازدواج فیزیکی، می تواند به مراحل بارداری، تولد و شیردهی منتهی شود.
این ساختار نظری نصیریان را تشویق کرد که راز دین خود را پنهان کنند، زیرا کسی که از پاکدامنی خود محافظت می کند، و هم دینان خود را به عنوان خانواده ای که با پیوندهای زناشویی و خویشاوندی متحد شده اند، تصور کنند.
همانطور که از پاسخ حقوقی طبرانی محقق قرن پنجم/یازدهم برمیآید، همه جنبههای این فرآیند مطابق با قوانین خانواده اسلامی تشریع شده است.
جزئیاتی که این آینه کاری با آن تداوم یافته است، آشنایی نصیریان اولیه را با قرآن و فقه اسلامی آشکار می کند و تصورات گسترده ای را که بر خلاف آن است را از بین می برد.
علاوه بر مطالب موجود قبلی، این پایان نامه از دو نسخه خطی استفاده می کند که شخصاً توسط نویسنده کشف شده است.
اولین کتاب راهنمای گمشده قرن نوزدهم برای مشایخ نصیری است.
در سال 1860 این کتاب به عنوان پایه ای برای اولین تک نگاری در مورد مذهب نصیری، با عنوان راز آسیایی، توسط کشیش ساموئل لاید بود.
با این حال این نسخه خطی در 150 سال گذشته گم شده است.
کشف مجدد و تأثیر آن بر چندین متون آغازین مرتبط با جزئیات شرح داده شده است.
دومی یک کتابچه راهنمای قرن نوزدهمی برای تازه کاران نصیری است که اولین نسخه داخلی را ارائه می دهد…
the nusayri-'alawis, the syncretistic shiite sect currently prominent in syria, are some of the only survivors of the heterodox cults of early islam.
for theological and precautionary reasons they are forbidden from sharing their beliefs with outsiders.
as a result, scholarly knowledge of their religion has been limited.
using a large collection of newly published treatises and unstudied manuscripts from the 10th-20th centuries, this dissertation explores the reasons for their secretiveness and the multi-staged process by which they initiate their youth.
the dissertation opens with the question of why, considering their strict insistence on secrecy, do the nusayris revere several of the notorious islamic heretics who publicly preached the divinity of the imams.
following the stories told by al-khasibi, the 4th/10th century founder of the sect, about 'abd allah b.
saba', the arch-heretic of islam, this dissertation uncovers the pattern of concealment and revelation that underlies the nusayri trinity, and which, by extension, informs their ideas of education, dissimulation, and initiation.
the pervasiveness of this pattern demonstrates the significance of concealment and revelation for the self-definition of the nusayri religion, which, at its core, is an initiatory cult structured around the preservation and careful transmission of secret religious truths.
one of the principle ways through which the early nusayris ensured the secrecy of their doctrines was by conceiving an extended sexual metaphor, according to which the transmission of religious knowledge is likened to sexual intercourse.
proceeding from this metaphor, the founders of the nusayri religion structured initiation as a spiritual marriage between a male master and disciple, which, like a physical marriage, could lead to gestation, birth, and breast-feeding stages.
this theoretical construct encouraged nusayris to hide the secret of their religion as one guards his chastity, and to think of their coreligionists as family, united by bonds of marriage and consanguinity.
as can be seen from the legal responsa of the 5th/11th century scholar al-tabarani, every aspect of this process was legislated according to precise parallels to islamic family law.
the detail with which this mirroring was sustained reveals the familiarity of the early nusayris with the quran and islamic jurisprudence, dispelling widespread notions to the contrary.
in addition to the previously available material, this dissertation employs two manuscripts that were personally discovered by the author.
the first is a lost 19th century manual for nusayri shaykhs.
in 1860 it served as the basis for the first monograph on the nusayri religion, titled the asian mystery, by the reverend samuel lyde.
however this manuscript has been missing for the last 150 years.
its rediscovery and its influence on several related initiatory texts are described in detail.
the second is a 19th century manual for nusayri novices that provides the first internal…