زیبایی شناسی منفی: بلانشو، آدورنو و خودمختاری [کتاب انگلیسی] | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
زیبایی شناسی منفی: بلانشو، آدورنو و خودمختاری [کتاب انگلیسی]
William S. Allen
338 صفحه .
کتابخانه مجازی الفبا
2016
کتابخانه مجازی الفبا
فارسی
کتاب الکترونیکی
میانگین امتیازات:
امتیاز شما :
تعداد امتیازات :
0
زیبایی شناسی منفی: بلانشو، آدورنو و خودمختاری [کتاب انگلیسی]
ویرایش اثر
عنوان دیگر :
Aesthetics of Negativity: Blanchot, Adorno, and Autonomy
پدیدآورندگان :
Allen, William S
(نویسنده)
وضعیت نشر :
Fordham University Press ،
2016
چکیده :
ترجمه ماشینی : موریس بلانشو و تئودور دبلیو آدورنو از دشوارترین و در عین حال عمیقترین متفکران زیباییشناسی قرن بیستم هستند. در حالی که روش ها و دیدگاه های آنها به طور گسترده ای متفاوت است، آنها در مورد منفی بودن اثر هنری تصور شده از نظر تجربه و امکان یا بیان انتقادی آن نگرانی مشترک دارند. چنین منفیگرایی نه نیهیلیستی و نه بدبینانه است، بلکه به وضعیت اثر هنری و استقلال آن در رابطه با زمینه یا تجربهاش مربوط میشود. هم برای بلانشو و هم برای آدورنو، منفیگرایی کلید درک جایگاه اثر هنری در زیباییشناسی پساکانتی است، و اگرچه نشان میدهد که هنر چگونه احتمالات انتقادی را بیان میکند، هر چند منفی، اما همچنین نشان میدهد که هنر دارای ابهامی غیرقابل تقلیل است به طوری که معنای آن میتواند امکانپذیر باشد. همیشه خودش را نفی می کند این ابهام هنگامی که در ارتباط با زبان در نظر گرفته شود، اهمیت مادی بیشتری پیدا میکند، زیرا منفی بودن اثر به معنای بیشتر معقول و تجربی بودن، زیباییشناختی میشود. اما با انجام این کار، زبان اثر ادبی به شکلی از تفکر تبدیل میشود که مادیت را قادر میسازد تا در ابهام خود اندیشیده شود. ویلیام اس. آلن در مجموعهای از خوانشهای غنی و متقاعدکننده نشان میدهد که چگونه یک شیوه تفکر بدیع و دقیق در نوشتههای اولیه بلانشو پدید میآید و چگونه زیباییشناسی آدورنو به رابطهای بین زبان و مادیت بستگی دارد که بهطور گسترده نادیده گرفته شده است. علاوه بر این، با بازنگری در مسئله اثر هنری مستقل از نظر ادبی، به یک موضوع اصلی در زیباییشناسی مدرنیستی به عنوان شیوهای از تفکر که انتزاعی و ملموس، دقیق و مبهم است، اهمیت انتقادی و مادی بیشتری داده میشود. در حالی که نمونههایی از این نوع نوشتهها را میتوان در آثار بلانشو و بکت یافت، مطالباتی که چنین متنهایی از خوانندگان میگذارند تنها چالشها و امکاناتی را که استقلال ادبی برای اندیشه ایجاد میکند تأیید میکند.
maurice blanchot and theodor w. adorno are among the most difficult but also the most profound thinkers in twentieth-century aesthetics. while their methods and perspectives differ widely, they share a concern with the negativity of the artwork conceived in terms of either its experience and possibility or its critical expression. such negativity is neither nihilistic nor pessimistic but concerns the status of the artwork and its autonomy in relation to its context or its experience. for both blanchot and adorno, negativity is the key to understanding the status of the artwork in post-kantian aesthetics, and although it indicates how art expresses critical possibilities, albeit negatively, it also shows that art bears an irreducible ambiguity such that its meaning can always negate itself. this ambiguity takes on an added material significance when considered in relation to language, as the negativity of the work becomes aesthetic in the further sense of being both sensible and experimental. but in doing so the language of the literary work becomes a form of thinking that enables materiality to be thought in its ambiguity. in a series of rich and compelling readings, william s. allen shows how an original and rigorous mode of thinking arises within blanchot's early writings and how adorno's aesthetics depends on a relation between language and materiality that has been widely overlooked. furthermore, by reconsidering the problem of the autonomous work of art in terms of literature, a central issue in modernist aesthetics is given a greater critical and material relevance as a mode of thinking that is abstract and concrete, rigorous and ambiguous. while examples of this kind of writing can be found in the works of blanchot and beckett, the demands that such texts place on readers only confirm the challenges and the possibilities that literary autonomy poses to thought.
منابع دیجیتالی مرتبط :
نسخه PDF
اعلام و شخصیت ها :
بلانشو, موریس (Maurice Blanchot؛ نویسنده، رماننویس، نظریهپرداز ادبی و فیلسوف فرانسوی), 1907م. فرانسه 2003م. فرانسه
آدورنو , تئودور (Theodor Adorno؛ فیلسوف و نظریه پرداز منتقد فرهنگ و جامعه ، از بنیانگذاران مکتب فرانکفورت و مارکسیسم انتقادی؛ از چهره های الهامبخش و اثرگذار بر چپ نو), 1903م.فرانکفورت، آلمان 1969م.ویسپ، سوئیس
بیشتر
متکلمان و سایر شخصیت ها :
تئودور آدورنو
نویسنده :
William S. Allen
زبان :
انگلیسی
منبع اصلی :
http://libgen.rs/book/index.php?md5=CDAFC9A67C97B0D1C5F7E7E9B8C839B3
شابک (isbn):
9780823269280
جنس منبع:
متن
فروست:
Perspectives in Continental Philosophy
پایگاه :
الف:پایگاه کتب
یادداشت :
توضیحات فیزیکی اثر :
338 صفحه .
نوع منبع :
کتاب
خروجی ها :
Mods
Doblin core
Marc xml
MarcIran xml
مشخصات مختصر فراداده
مشخصات کامل اثر
منابع مرتبط :
ثبت نظر
ارسال
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت