چکیده :
ترجمه ماشینی :
سیاست گمانهزنی روشی برای تعامل مبتنی بر مفهوم علم هگل (wissenschaft) است که عمدتاً در پدیدارشناسی روح و علم منطق توضیح داده شده است.
این روش مبتنی بر وحدت اضداد یا مقوله شدن است و تنها بدیل «سیاست هویت» مدرنیسم یا «سیاست تفاوت» پست مدرنیسم است.
هر دوی این شکلهای اخیر سیاست در واقع مظهر «قدرت انتزاعی» یا معادل مدرن آن، «نگرش اخلاقی» هستند.
قدرت انتزاعی اساساً نتیجه اعمال قوانین بنیادی اندیشه ارسطو است، یعنی.
هویت، عدم تضاد و میانه طرد شده، در زندگی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بشریت، که نتیجه نهایی آن چرخه روزافزون انکار و نابودی است.
دیدگاه اخلاقی صرفاً قدرت انتزاعی با اضافه شدن ذهنیت دکارتی و دوگانگی است.
سیاست نظری با استناد به اصل تبدیل شدن و شناخت ماهیت منطق در همه زمینههای تلاش انسانی، امکان واقعی غلبه بر قدرت انتزاعی دیدگاه اخلاقی را بدون انکار یا نابود کردن مفهوم قدرت در خود فراهم میکند.
.
دلیلش این است که روش استعلایی که هگل مطرح کرده است، در واقع یکی از «غلبه از طریق تسلیم» است، که بر خلاف دیدگاه اخلاقی مبتنی بر ارسطویی، امکان حد وسط را فراهم میکند.
جدای از فلسفههای ارسطو، دکارت و هگل، این پایاننامه به تحلیل فلسفه فیشته نیز میپردازد.
زیرا سیستم فیشته موقعیت مشکوکی را اشغال می کند که هم منشأ رسمی مفهوم ایده آلیسم آلمانی از علم است که روش تعالی از آن سرچشمه می گیرد و هم بالاترین توسعه نظری دیدگاه اخلاقی.
به طور خلاصه، فلسفه او نشان دهنده گذار بین دیدگاه اخلاقی و سیاست نظری است.
speculative politics is a method of interaction based on hegel's concept of science (wissenschaft), as explained primarily in the phenomenology of spirit and the science of logic.
it is a method based on the unity of opposites, or the category of becoming, and is the only alternative to either modernism's 'politics of identity', or postmodernism's 'politics of difference'.
both of these latter forms of politics are in fact manifestations of 'abstract power', or its modern equivalent, 'the moral standpoint'.
abstract power is basically the result of the application of aristotle's fundamental laws of thought, viz.
identity, non¬ contradiction and the excluded middle, to humanity's social, political and economic life, with the ultimate consequence being an ever expanding cycle of denial and annihilation.
the moral standpoint is simply abstract power with the addition of cartesian subjectivity and dualism.
by grounding itself upon the principle of becoming and recognizing the essentiality of logic in and to all fields of human endeavour, speculative politics offers the real possibility of overcoming the abstract power of the moral standpoint without simply denying, or annihilating the concept of power in itself.
this is because the method of transcendence put forth by hegel is actually one of 'overcoming through yielding', which, unlike the aristotelian based moral standpoint, allows for the possibility of a middle ground.
aside from the philosophies of aristotle, descartes and hegel then, the thesis also analyses the philosophy of fichte.
for fichte's system occupies the dubious position of being both the formal origin of german idealism's concept of science, from which the method of transcendence emerges, and the highest theoretical development of the moral standpoint.
in short, his philosophy represents the transition between the moral standpoint and speculative politics.
منبع اصلی :
https://era.ed.ac.uk/handle/1842/26736
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords : Philosophy, Hegel, Phenomenology of Spirit ,Science of Logic
توضیحات فیزیکی اثر :
405 صفحه .
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی