نظریه شر کانت: تفسیر و دفاع [پایان نامه انگلیسی] | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
نظریه شر کانت: تفسیر و دفاع [پایان نامه انگلیسی]
Robert A. Gressis
246 صفحه .
کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
فارسی
کتاب الکترونیکی
میانگین امتیازات:
امتیاز شما :
تعداد امتیازات :
0
نظریه شر کانت: تفسیر و دفاع [پایان نامه انگلیسی]
ویرایش اثر
عنوان دیگر :
Kant's Theory of Evil: An Interpretation and Defense
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی:
دکتری
رشته تحصیلی:
فلسفه
محل تحصیل رساله تحصیلی:
University of Michigan
تاریخ دفاع:
2007
پدیدآورندگان :
Gressis, Robert A
(نویسنده)
چکیده :
ترجمه ماشینی : نظریه کانت در مورد شر، که به طور کامل در دین او در مرزهای عقل صرف ارائه شده است، از زمانی که او برای اولین بار آن را ارائه کرد، پیوسته به اشتباه تفسیر شده است. در نتیجه، خوانندگان آن را آشفتهای از ناسازگاریها و نابسامانیها دانستهاند و از این رو سعی کردهاند آن را برای یک یا دو بینش استخراج کنند، آن را بهکلی رد کردهاند، یا به دنبال توضیح این هستند که چگونه کانت میتوانست اینقدر اشتباه کرده باشد. در این اثر، من تفسیری از نظریه شر کانت ارائه میدهم که آن را سازگار و قابل قبول میسازد. مشکل اصلی کانت با نظریه شر خود برای حل آن مشکل بداخلاقی عمدی است: چگونه کسی که تعهدات اخلاقی خود را بسیار مقتدرانه میبیند، میتواند به میل (و به همین دلیل مقصر) آنها را زیر پا بگذارد؟ پاسخ کانت این است که ما این کار را با افراط در «خیالپردازیهای اخلاقی» مختلف انجام میدهیم - راههایی برای درک مجدد قانون اخلاقی یا وضعیت فرد در رابطه با آن. با سرگرم کردن، به عنوان مثال، خیال پردازی مبنی بر اینکه فرد از دستورات قانون اخلاقی مستثنی است ("خیال استثنایی")، یا اینکه نمی تواند مطابق با آنها عمل کند ("ناامیدی")، یا اینکه فقط باید مطابق با استانداردهای جامعه عمل کرد. بیش از خواستههای اخلاقی ("خیال کفایت") - فرد خود را متقاعد میکند که وظیفهای که قانون اخلاقی از او میخواهد فقط اختیاری است. خیالپردازیهای اخلاقی تنها به دلیل وجود «میل به شر» در همه افراد جذاب است، که باعث میشود دستورات قانون اخلاقی کمتر معتبر به نظر برسند و در نتیجه امیال نفسانی فرد را تقویت میکنند. در نتیجه، خیالپردازیهای اخلاقی از این طریق فوریت تعهدات اخلاقی را کاهش میدهند، و بنابراین ما را وسوسه میکنند که آنها را سرگرم کنیم. محققان کانت این توضیح از شرارت را نادیده گرفتهاند، زیرا توجه خود را به دین محدود کردهاند، اثری که تفسیر عرفان آن در مورد شر وقتی از بافت بزرگتر تفکر کانت جدا شود، دشوار است. بررسی تفکر کانت در مورد غیراخلاقی از اواسط دهه 1780 تا اواخر دهه 1790 نشان می دهد که نگرانی اصلی کانت در مورد شر نه چندان ماهیت آن، بلکه همان امکان آن بود.
kant’s theory of evil, presented most fully in his religion within the boundaries of mere reason, has been consistently misinterpreted since he first presented it. as a result, readers have taken it to be a mess of inconsistencies and eccentricities and so have tried to mine it for an insight or two, dismissed it altogether, or sought to explain how kant could have gone so wrong. in this work, i provide an interpretation of kant’s theory of evil that renders it consistent and plausible. the main problem kant tries to solve with his theory of evil is the problem of willful immorality: how can someone who sees her moral obligations as overridingly authoritative willingly (and so culpably) transgress them? kant’s answer is that we do so by indulging various “moral fantasies” – ways of reconceiving the moral law or one’s status in relation to it. by entertaining, e.g., the fantasy that one is exempt from the moral law’s commands (“the exceptionalist fantasy”), or that one cannot live up to them (“despondency”), or that one need only to live up to society’s standards rather than moral demands (“the adequacy fantasy”) – one persuades oneself that the duty the moral law demands one to perform is only optional. moral fantasies appeal only because of the presence, in everyone, of the “propensity to evil,” which makes the moral law’s commands seem less authoritative, thereby strengthening one’s sensuous desires. as a result, moral fantasies thereby diminish the urgency of moral obligations, and so tempt us to entertain them. scholars of kant have missed this explanation of wickedness because they have restricted their attention to the religion, a work whose gnomic statements on evil are difficult to interpret when isolated from the larger context of kant’s thinking. assaying kant’s thinking on immorality from the mid-1780s to the late 1790s shows that kant’s main concern with evil was not so much its nature, but its very possibility.
منابع دیجیتالی مرتبط :
متن کامل پایان نامه
کلید واژه اصلی :
پایان نامه انگلیسی
,
شرور
,
شر
,
مسأله شر(فلسفه دین)
اعلام و شخصیت ها :
کانت, ایمانوئل (Immanuel Kant،فیلسوف آلمانی و پدید آورنده فلسفه انتقادی), 1724 1804
متکلمان و سایر شخصیت ها :
ایمانوئل کانت
نویسنده :
Robert A. Gressis
زبان :
انگلیسی
منبع اصلی :
https://deepblue.lib.umich.edu/handle/2027.42/57620
جنس منبع:
متن
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Kant; Propensity to Evil; Maxim; Self-Deception; Gesinnung; Philosophy; Humanities
توضیحات فیزیکی اثر :
246 صفحه .
نوع منبع :
رساله تحصیلی
خروجی ها :
Mods
Doblin core
Marc xml
MarcIran xml
مشخصات مختصر فراداده
مشخصات کامل اثر
منابع مرتبط :
ثبت نظر
ارسال
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت