چکیده :
ترجمه ماشینی :
ارسطو از محتوای دین یونانی به شدت انتقاد می کند.
او فکر می کند که به وضوح نادرست است.
اما با کمال تعجب، او همچنین معتقد است که اگر هر شهری، از جمله شهر ایده آلی که او در سیاست vii-viii توصیف می کند، وجود داشته باشد و رشد کند، دین سنتی و نهادهای آن ضروری هستند.
هدف پایان نامه من ارائه گزارشی منسجم از نقش اجتماعی-سیاسی ارسطو برای دین سنتی علیرغم رد محتوای آن است.
ارسطو در de philosophia، گفتگویی که تنها در نقل قولها و نقلقولهای پراکنده باقی مانده است، خدایان دین سنتی را با اشکال افلاطونی مقایسه میکند.
او هر دو را به عنوان موجودات خیالی رد می کند - محصولات یک استنتاج نادرست از وجود آشکار و مورد توافق جهانی اشیاء خاص به وجود موجودات ابدی که باعث ایجاد آنها و دارای ویژگی های مشابه هستند.
با این حال، در همان اثر، ارسطو به اعمال مذهبی توانایی ایجاد حالات عاطفی را که برای یادگیری مساعد است نسبت می دهد.
این دیدگاه شرح او را از نقش دین سنتی نهادینه شده در مجموعه موجود او پیش بینی می کند.
بر اساس نظریه او در آنجا، دین ضروری است زیرا زمینه را برای آنچه او اوج تلاش انسان می داند فراهم می کند: دستیابی به دانش فلسفه اول، که اشیاء آن موجودات واقعی هستند که شایسته خدایان نامیده می شوند، یعنی.
محرکان بی حرکت بهشت دین این کار را با قرار دادن شهروندان در معرض تصویرهای سنتی الوهیت انجام می دهد.
اینها، به نوبه خود، در شهروندان با پتانسیل مناسب، حس «تعجب» (thaumazein) در مورد خدایان را ایجاد می کند که آنها را از چنین تصورات اسطوره ای به تحقیق در مورد ماهیت خدا(های) واقعی متافیزیک ارسطو راهنمایی می کند.
علاوه بر این، از آنجایی که خدایان انساننما از تعاریف «انسان» و «خدا» بهره میبرند، تعجب در مورد ماهیت آنها میتواند آغازگر تحقیقی در رابطه بین خدایان و انسانها باشد.
هر دو نوع تحقیق برای نزدیک شدن هر چه بیشتر بشری به شرایط الهی ضروری است، و نقش دین سنتی در دستیابی به آن هدف، که ارسطو آن را بالاترین آرزوی بشر می داند، بسیار مهم است، هم برای سعادت فردی افراد.
هر شهروندی و برای شکوفایی شهر.
aristotle criticizes the content of greek religion severely.
he thinks that it is demonstrably false.
surprisingly, however, he also holds that traditional religion and its institutions are necessary if any city, including the ideal city he describes in politics vii-viii, is to exist and thrive.
my dissertation aims to provide, for the first time, a coherent account of the socio-political role aristotle attributes to traditional religion despite his rejection of its content.
in the de philosophia, a dialogue surviving only in fragmentary quotations and paraphrases, aristotle compares the gods of traditional religion to platonic forms.
he dismisses both as fictional entities - the products of an erroneous inference from the obvious and universally agreed existence of certain objects to the existence of eternal beings causing them and bearing similar properties.
yet, in the same work, aristotle attributes to religious practices the capacity to produce emotional states that are conducive to learning.
this view anticipates his account of the role of institutionalized traditional religion in his extant corpus.
according to his theory there, religion is necessary because it prepares the ground for what he considers the pinnacle of human endeavor: attaining the knowledge of first philosophy, whose objects are real beings worthy of being called gods, viz.
the unmoved movers of the heavens.
religion performs that function by exposing citizens to the traditional depictions of divinity.
these, in turn, generate in the citizens with the right potential the sense of 'wonder' (thaumazein) about gods that guides them from such mythological conceptions to an inquiry into the nature of the true god(s) of aristotle's metaphysics.
in addition, since the anthropomorphic gods partake of the definitions of both 'human being' and 'god,' wondering about their nature can initiate an inquiry into the relation between gods and humans.
both kinds of inquiry are essential for getting as close as humanly possible to the condition of the divine, and the role of traditional religion in achieving that goal, which aristotle considers the highest human aspiration, is therefore immensely significant, both for the individual happiness of any citizen and for the flourishing of the city.